Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הדרך אל ה BRZ (שרשור מתגלגל)


itaimoto
שימו לב! השרשור הזה בן 414 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

דבר דומה קרה לי בנהיגה ב BRZ, מאות מטרים לאחר נהיגה ראשונה, בעיקול הראשון שממש לא היה בנהיגה אגרסיבית, הרכב הצהיר על אופיו.

אתה תעבור התאמה די מהירה לאופי ודברים כאלו פחות יקרו לך.

בהמשך, עם הדרכה נכונה תלמד לנצל את האיכויות שלה.

יש מדריך שעובד עם היבואן ולרשותו BRZ, מאוד ממליץ לך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 109
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אתה תעבור התאמה די מהירה לאופי ודברים כאלו פחות יקרו לך..

 

 

אני מקווה שיותר לכיוון "אתה תעבור התאמה די מהירה לאופי ודברים כאלה יקרו לך הרבה יותר, אבל בכוונה".

 

 

ושניה ברצינות, כל מי שעובר לראשונה בחייו לרכב הנעה אחורית ספורטיבי באופיו, מומלץ ממש לא ללחוץ את הרכב (כמו שהדגמתם פה שניכם) עד להדרכה כי זה השלב הקריטי ביותר שבו רכבים נפגשים בעצים/עמודי חשמל וכו'.

 

כן, יש בקרות, לא תמיד הן עוזרות.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...

עדכון: ה-BRZ עם 16K ק"מ. ממשיכה לשמש כרכב יומיומי, לטיולי נהיגה ולימי מסלול.

 

יומיום:

אני נוקט במשנה זהירות ונמנע משבילים, בורות ושלוליות של יותר מכמה ס"מ (שרדתי את הסופה האחרונה בשלום...). הרכב קשיח אבל לא מפרק עצמות עקב מרכז כובד נמוך המאפשר התנהגות טובה גם מבלי להקשיח מתלים לרמה בלתי סבירה. עשיתי לא מעט נסיעות לצפון ולדרום לטיולים וההרגשה הכללית בסדר גמור, ללא תלונות גם מכיוון החברה שאפילו הופתעה מהנוחות היחסית. יחד עם זאת, כל רכב משפחתי סטנדרטי ירגיש נוח יותר, כולל מוניות דאצ'יה בכבישי רומניה (חוויה טריה).

קניות שבועיות לשני אנשים נכנסות בקלות לתא מטען הלא מזהיר כשלעצמו עקב גובה מצומצם וגלגל רזרבי שבולט לתוכו.

אמנם רכב ספורט, אבל לשימוש יומיומי חשובה לי מאוד מולטימדיה נוחה למוזיקה ושיחות ואני שמח שזאת שהגיעה מותקנת ברכב עובדת מצוין, בפרט קישוריות ה Bluethooth כמו גם ה Android Auto.

 

כיף:

הרכב פוגע בול במטרה של רכב ספורט נגיש יחסית ויומיומי. בנסיעות היומיות אתה ממפה כמעט באופן טבעי את הפניות שאפשר לקחת בקו אגרסיבי או בדריפט קטן ומצפה להן בכל בוקר (כשכביש פנוי, כמובן).

ימי מסלול התחלתי לעשות רק לאחרונה כשהרגשתי מספיק "מוכן" ומכיר את הרכב. עשיתי שניים עד כה בערד ואין ספק שזאת חוויה שונה לגמרי מנסיעה בכביש. תוואי טכני מצריך בניית קו אחר מ'תקיפת' פניה בודדת בכביש, וכמובן שחשיבות נקודות הבלימה והאצה מועצמת. מדריכים עזרו מאוד, במיוחד להבנה של הקווים הנכונים.

 

הוצאות:

ביטוח: 5800 ש"ח לחובה ומקיף כולל "חדש תמורת חדש" דרך ביטוח ישיר. יש להם שת"פ עם היבואן והם נותנים הנחה יפה מאוד לרוכשי רכבים. לפי מה שאני שומע מהשנה השניה הם כבר לא מבטחים ברזים, וצריך להתאמץ ולרוב לבדוק עם מספר סוכנים כדי לקבל מחיר סביר.

טיפול ראשון: הקדמתי ל 12K ק"מ כאשר היצרן ממליץ על 15K. העלות הייתה 650 ש"ח - פחות מהאיביזה 110 כ"ס :-D. טיפלתי בבמוסך סובארו כפר סבא שאני ממליץ עליו בחום. הבעלים מכיר את הרכב (בעל STI בעצמו).

 

צריכת דלק:

80% בין עירוני: 12 קמ"ל מדוד במשאבה

70% בין עירוני עם ביקור שבועי בנס הרים: 10.5 קמ"ל מדוד במשאבה

שיוט בין עירוני: 16 קמ"ל לפי המחשב

מסלול: 4.5 קמ"ל לפי המחשב

 

שדרוגים מתוכננים:

צמיגי PS4 או דומים כשה - Primacy שהגיעו עם הרכב ייגמרו. הצמיגים המקוריים נותנים פידבק מעולה וכיף ללמוד איתם את רזי הנהיגה הספורטיבית ולהוציא זנב מדי פעם, אבל הם פחות אוחזים מצמיגים ספורטיביים. נדמה לי שבמסלול אני כבר מרגיש את המגבלה שלהם, ונסיעות שעשיתי על ברזים שנעלו צמיגים אחרים חיזקו את ההרגשה.

משענת יד - קניתי מקורית, טרם התקנתי.

 

אנקדוטה:

שוקל להדביק על החלון נייר עם הטקסט "200, 200, 200" שיהווה מענה מוכן לשאלות נפוצות ברחוב (כמה כ"ס, כמה עולה, כמה כאלו נמכרו) :lol:

 

AMIT1038.jpg AMIT1165.jpg IMG_5290.jpg IMG_20200125_145857.jpg

עריכה אחרונה על ידי itaimoto
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה סיכום, רכב יפהיפה. כיף לראות שאתה נהנה ממנו.

 

אני מופתע לטובה מצריכת הדלק בשיוט שהזכרת של 16 ק"מ לליטר, זה משהו שחשוב לי אישית כשיש לי נסיעות ארוכות יחסית לדרום או לצפון ששם אני באמת במוד של חיסכון. מהניסיון שלך עד כמה המחשב מדייק לעומת המשאבה?

 

בעניין ביטוח, בדקת אולי בחברות ביטוח אינטרנטיות כמו ביטוח GO, WESURE וכאלה? לפחות מהניסיון שלי ההצעות הכי זולות מגיעות מהם, השאלה היא האם הן בכלל מבטחות את הרכב. את ה 208GTI ביטוח גו כן מבטחים וקיבלתי מהם הצעת מחיר מדהימה כשניסיתי לברר.

 

אה והמחיר של הטיפול גם יותר זול מהקליאו 0.9 הידנית שלי, נשמע שבסכה עלויות האחזקה לא נוראות בכלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מופתע לטובה מצריכת הדלק בשיוט שהזכרת של 16 ק"מ לליטר, זה משהו שחשוב לי אישית כשיש לי נסיעות ארוכות יחסית לדרום או לצפון ששם אני באמת במוד של חיסכון. מהניסיון שלך עד כמה המחשב מדייק לעומת המשאבה?

 

אל מול מדידה במשאבה המחשב אופטימי ב 8-10% בדרך כלל.

 

בעניין ביטוח, בדקת אולי בחברות ביטוח אינטרנטיות כמו ביטוח GO, WESURE וכאלה? לפחות מהניסיון שלי ההצעות הכי זולות מגיעות מהם, השאלה היא האם הן בכלל מבטחות את הרכב. את ה 208GTI ביטוח גו כן מבטחים וקיבלתי מהם הצעת מחיר מדהימה כשניסיתי לברר.

 

בדקתי בזמנו ב-WOBI וקיבלתי כמה הצעות יקרות משמעותית, נדמה לי שגם ב GO. לא הכרתי את WeSure.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על העדכון

מה הקטע של המשענת יד?

תוכל לספר קצת יותר על המנוע?

עברת לכפר סבא או שהמוסך שם עד כדי כך טוב?

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב נמכר ללא משענת יד כמעט בכל השווקים (אם כי בלם היד ממקום בצורה אסטרטגית כך שאפשר להניח עליו את היד בנסיעה - מוזרות סוברואית טיפוסית). יש חלק מקורי של טויוטה שאפשר להזמין בסביבות 500 ש"ח או חיקויים בשליש מחיר.

 

לגבי המנוע יש מומנט סביר בסל"ד נמוך להתנהלות ביומיום. תגובת הדוושה ללחיצה מיידית אבל יש מעט Rev Hang בעזיבה של כחצי שניה עד שניה, בעיקר בסל"ד נמוך. בסל"ד גבוה הוא כמעט ולא קיים. בנהיגה ספורטיבית צריך לשמור על סל"ד מעל 4500 כדי להמנע מבור המומנט ואז המנוע מתגמל בתגובה מיידית ולינארית, מה שמסייע לשמור קו נכון במסלול. הסאונד עם האגזוז המקורי מעולה לטעמי. יש תהודה שונה בסביבות 3000 סל"ד שיכולה להציק בשיוט לאורך זמן ב 110 קמ"ש, באופן אישי לי לא אכפת - מבחינתי זה פיצ'ר שמתריע על בור מומנט מתקרב :wink:.

 

הייתה הסכמה בקבוצת בעלי הרכב שהמוסך בכפר סבא הוא המקום הכי טוב לעשות בו טיפול לברז אז הגעתי אליו מהמרכז. זה הוכיח את עצמו בשירות ובמחיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נשמע לי מתסכל לנסות לשמור על סל״ד מעל 4500 בנהיגה ספורטיבית בגלל בור המומנט.

 

יש דרך לסדר את עניין הבור בשיפורי תוכנה או משהו דומה?

 

אם כן אז למה בעצם לא לסדר את זה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מנוע אטמוספרי צנוע נפח רב הספק צריך לשמור את המנוע מעל סל"ד מסוים.

 

תגיד, איך המנוע מבחינת ביצועים אבסולוטיים? יש לך למה להשוות? במיוחד מעניין איך היא ביחס למנועי vtec או לקליאו rs הקודמת שגם לה היה 2.0 עם 200 כ"ס. מכתבה במגזין אוטו מיאטה(אפילו עם המנוע לפני המתיחה ) זכתה ליותר שבחים על ביצועים...

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נשמע לי מתסכל לנסות לשמור על סל״ד מעל 4500 בנהיגה ספורטיבית בגלל בור המומנט.

 

יש דרך לסדר את עניין הבור בשיפורי תוכנה או משהו דומה?

 

אם כן אז למה בעצם לא לסדר את זה?

 

 

 

לא הייתי אומר שהבור מומנט מתסכל (אלא אם אתה ואגיסט :-P), יחסי ההעברה בגיר מסודרים כך שניתן לנהוג חזק מבלי ליפול לבור. בכלל, השם הזה יותר דרמטי ממה שהוא באמת לטעמי והירידה במומנט בין 3500-4500 לא כל כך נוראית. נכון שבנהיגה ספורטיבית אין מה לחפש שם וזה עוד משתנה ברכב שצריך להכיר בשביל להוציא ממנו את המקסימום.

 

אפשר ליישר את עקומת המומנט באמצעות החלפה לסעפת פליטה אפטרמרקט UEL עם עדכון תוכנה. עדכון תוכנה לבדו לא עושה הרבה. שניהם בעייתים מבחינת החוק והאחריות ולכן אני לא נכנס לשם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגיד, איך המנוע מבחינת ביצועים אבסולוטיים? יש לך למה להשוות? במיוחד מעניין איך היא ביחס למנועי vtec או לקליאו rs הקודמת שגם לה היה 2.0 עם 200 כ"ס. מכתבה במגזין אוטו מיאטה(אפילו עם המנוע לפני המתיחה ) זכתה ליותר שבחים על ביצועים...

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

 

אין לי ניסיון עם רכבי ספורט אטמוספריים לפני הברז. המיאטה נפלה מבחינתי על עיצוב כמו שכתבתי בפוסט הראשון ולא ביצעתי עליה נסיעת מבחן. אכן בכל ביקורת השוואתית המנוע שלה צויין לטובה לעומת זה של הברז, כנראה שהוא באמת יותר טוב בתגובות שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המיאטה מהדור הנוכחי נראית מדהים בעיניי אבל אם לא התחברת לעיצוב אז לא התחברת וזה בסדר.

 

הבעיה עם המיאטה מבחינתי זה שיש לה חסרונות חמורים בעיקר מבחינה פרקטית כמי שמחפש רכב שיהיה ראשי. זה רכב שמתאים רק כשני בבית וחובה עם חנייה מקורה ופרטית בגלל הגג מבד שקל יותר מדי לכל ערס להרוס אם רוצה, מספיקה סיגריה אחת כדי לגרום לך נזק באלפי שקלים.

 

איך הברז מהבחינה הזו של תשומת לב ומבטים מאנשים זרים? אם אין לי חנייה פרטית בבניין ואני מחנה את הרכב ברחוב באופן קבוע זה יכול להזמין תשומת לב שלילית?

 

אני זוכר שרומן אמר בסיכום שלו של הרכב שאנשים אשכרה מצלמים אותו, כולה סובארו אבל כנראה היא מוחצנת מספיק. זה משהו שפחות בא לי עליו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נשמע לי מתסכל לנסות לשמור על סל״ד מעל 4500 בנהיגה ספורטיבית בגלל בור המומנט.

 

יש דרך לסדר את עניין הבור בשיפורי תוכנה או משהו דומה?

 

אם כן אז למה בעצם לא לסדר את זה?

 

פעם זה היה אחד הדברים הבולטים בנהיגה ספורטיבית - לשמור על המנוע ברצועת הכוח, שבמנועים ספורטיביים תמיד הייתה גבוה. יש בזה המון קסם וזה דורש תשומת לב ומיומנות - אולי לא פשוט, אבל מאד מהנה. במסלול זה דווקא מפריע פחות, כי שם ממילא אתה כל הזמן שואף להיות במקסימום. בכביש זה יותר בעייתי.

 

אפשר לסדר את הבור עם הדרס ותוכנה, אפשר לרכך אותו מעט (כמו שעשיתי אני) עם פילטר אינבוקס, וזה משיקולי אחריות בעיקר.

 

 

בכל מנוע אטמוספרי צנוע נפח רב הספק צריך לשמור את המנוע מעל סל"ד מסוים.

 

תגיד, איך המנוע מבחינת ביצועים אבסולוטיים? יש לך למה להשוות? במיוחד מעניין איך היא ביחס למנועי vtec או לקליאו rs הקודמת שגם לה היה 2.0 עם 200 כ"ס. מכתבה במגזין אוטו מיאטה(אפילו עם המנוע לפני המתיחה ) זכתה ליותר שבחים על ביצועים...

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

 

המנוע במיאטה באמת יותר טוב. מנוע הברז לא באמת רע מבחינת ביצועים אבסולוטיים כל עוד דואגים לשמור אותו גבוה, אבל זה דורש עבודה יותר קשה מבאחרים.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך הברז מהבחינה הזו של תשומת לב ומבטים מאנשים זרים? אם אין לי חנייה פרטית בבניין ואני מחנה את הרכב ברחוב באופן קבוע זה יכול להזמין תשומת לב שלילית?

 

אני זוכר שרומן אמר בסיכום שלו של הרכב שאנשים אשכרה מצלמים אותו, כולה סובארו אבל כנראה היא מוחצנת מספיק. זה משהו שפחות בא לי עליו.

 

זה רומן, לא הברז. אותי אף אחד לא מצלם.

הברז שלי אומנם חונה בחניה, אך היא לא סגורה ופרקטיקלי היא חונה ברחוב. אני גם לא חושש להשאיר אותה בחניות של פשוטי העם כשצריך לצאת. אף אחד לא תקף אותה עד כה.

#מלחמיםשוםבצל

 

Sent from my Motorola Dynatac 8000x using Tapatalk

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 414 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...