Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב היברידי - האם באמת חסכוני ?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2820 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

סוללה גדולה יותר תהיה כבדה יותר וכאלו תמצא רק בגרסאות הפלאגין של ההיברידיות. אתה כן יכול להשפיע על המהירות בה הסוללה נטענת אם תשתמש בעוצמת מזגן פחותה (באיוניק לדוגמא ניתן, בנוסף לשליטה על עוצמת המפוח והטמפרטורה, להגביל את פעולת המזגן רק לפתחים שנמצאים בצד הנהג ויש לכך השפעה על כמות הפעמים שמנוע הבנזין נכנס לפעולה ת"כ נסיעה) ותשתמש יותר בבלימה הרגנטיבית בהתקרבות לעצירה.

 

Sent from my Galaxy Note 9

  • תגובות 94
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

רק שמאריכים אחריות לשנה או 15 000 ק"מ. לא יודע מה יבוא קודם אבל רעיון הסוללה די מפחיד מצד אחד , מצד שני הטיפולים ייתכן ויהיו זולים יותר עקב שימוש לסירוגין בבנזין וחשמל

לא עונה אם לא יודע תשובה!!!

פורסם

חוץ מתוספת 300 ש"ח הארכת אחריות, הטיפולים לפריוס זה כמו קורולה בערך.

 

כנראה במוסך רגיל יותר זול, אבל אין הארכת אחריות.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
רק שמאריכים אחריות לשנה או 15 000 ק"מ. לא יודע מה יבוא קודם אבל רעיון הסוללה די מפחיד מצד אחד , מצד שני הטיפולים ייתכן ויהיו זולים יותר עקב שימוש לסירוגין בבנזין וחשמל

 

אחת הסיבות שקניתי היברידי זו הטכנולוגיה העתידית ( חשמל על כל צורותיו ) על פני רק בנזין , מאמין כי בקרוב החשמל יופיע בהרבה יצרנים הצורות שונות.

פורסם

יש גם כמה דגמים חשמליים מלאים בדרך לכאן.

 

יונדאי קונה EV, קיה נירו EV, אודי כלשהי, בטח יבואו עוד.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
חוץ מתוספת 300 ש"ח הארכת אחריות, הטיפולים לפריוס זה כמו קורולה בערך.

 

כנראה במוסך רגיל יותר זול, אבל אין הארכת אחריות.

ניתן לבצע טיפול במוסך מורשה משרד התחבורה ולהיכנס למורשה אך ורק למטרת הארכת אחריות על הסוללה

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם
כפותח השרשור אבקש לחדד / לעדכן את השאלה :

הבחנתי ברכב החדש שלי שהסוללה לא גדולה במיוחד ( לעניין השימוש - ריקון ומילוי )

רוצה לומר : אם הסוללה הייתה גדולה מספיק , ייתכן והיה בה יותר שימוש ופחות במנוע הבנזין .

כלומר אם אינני טועה , במצב הנוכחי הנסיעות 75% ע״י הבנזין (וגם חשמלי ) ו 25% חשמלי בלבד.

 

ייתכן וסוללה גדולה כורכה במשקל גדול לרכב אבל אינני מספיק מבין בזה

אם יכולתי לשנות את היחס בין החשמלי לבנזין - היה טוב

הארה : ברכב שלי ניתן להפעיל רק את החשמלי אבל הסוללה נגמרת מהר וצריך לחזור לבנזין שימלא אותה

 

ברכב היברידי שאינו פלאג אין כל הנסיעה היא בעצם על בנזין, כי אין לרכב מקור אנרגיה אחר. כל החשמל שבסוללה הגיע ממנוע הבנזין ישירות או בעקיפין.

פורסם
ברכב היברידי שאינו פלאג אין כל הנסיעה היא בעצם על בנזין, כי אין לרכב מקור אנרגיה אחר. כל החשמל שבסוללה הגיע ממנוע הבנזין ישירות או בעקיפין.

 

לא מדוייק.

אצלי בלקסוס הסוללה נטענת גם בזמן בלימה(בלימה רגנראטיבית):

(הגלגלים מפעילים את המנוע החשמלי כמחולל כוח והמצבר ההיברידי נטען.)

וכאשר - דוושת ההאצה משוחררת תוך כדי נסיעה כשידית ההילוכים במצב D או S.

כלומר אנרגיה קינטית מומרת לאנרגיה חשמלית וניתן להפיק כוח האטה יחד עם טעינה של המצבר ההיברידי .

פורסם

רונן - מקור האנרגיה הקינטית הזו הוא במנוע הבנזין (שהאיץ את הרכב בעצמו או דרך הסוללה והמנוע החשמלי).

 

מקור האנרגיה היחיד אינו מנוע הבנזין, אשר שעליו אני יכול לחשוב, הוא בלימה רגנרטיבית בעת נסיעה בירידה - שם מקור האנרגיה הוא הגרוויטציה. מצד שני - הדי לרדת צריל לעלות - כך שבעקיפין גם מקור זה הוא מנוע הבנזין, שהניע את הרכב בעליה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

מנסיון - דוגמא לנסיעה ללא מקור אנרגיה ממנוע הבנזין :

מעמידה. - לוחץ על כפתור נסיעה באמצעות המנוע החשמלי בלבד , מתחיל נסיעה במישור , מגיע למהירות 60 לדוגמא

ועוזב הדוושה , הרכב גולש קדימה מהתאוצה שקיבל באמצעות המנוע החשמלי ובזמן זה הסוללה נטענת.

וחוזר חלילה.

ללא עליה או ירידה בכביש - כך ניתן לנסוע מרחק רב .

פורסם

אתה שוכח שכדי לטעון את הסוללה אתה זקוק למנוע הבנזין. או ישירות או דרך הבלמים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
אתה שוכח שכדי לטעון את הסוללה אתה זקוק למנוע הבנזין. או ישירות או דרך הבלמים.

 

לא.

 

הסוללה בלקסוס שלי נטענת (ומניעה כתוצאה מכך את הרכב) מסיבוב הגלגלים האחוריים ,

 

להלם ציטוט מספר הרכב הרשמי.

 

During deceleration, such as when braking, the vehicle regenerates kinetic energy from the rear wheels to produce electricity that recharges the battery pack.

פורסם

נכון - ומאיין הגיעה האנרגיה המסובבת את הגלגלים?

 

נחסוך לך את החיפוש: ממנוע הבנזין. או המנוע החשמלי - אשר ניזון מהסוללה שניזונה ממנוע הבנזין.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

רונן - צא משיח החרשים.

 

רכב היברידי שאינו פלאג-אין: כל האנרגיה בסוללה מקורה באמצעות טעינה ישירה מעבודת מנוע הבנזין, או בלימה רגנרטיבית מאנרגיה קינטית של הרכב (שמקורה במנוע הבנזין).

יוצא מכלל זה: סוללה שהגיעה טעונה מהמפעל (במחזור השימוש הראשון בלבד), רכב שנמסר במקום גבוה ללא דלק ומתדרדר למקום נמוך תוך בלימה רגנרטיבית, רכב שנגרר על ידי משאית מונעת דיזל למקום גבוה וכיוצא באלה.

 

אנרגיית הסוללה בלבד לא מסוגלת להאיץ את הרכב ולהטען בבלימה רגנרטיבית לאורך זמן/ק"מ רבים בגלל שיש הפסדים בדרך (חיכוך שמתבטא בעיקר בהתנגדות האוויר והתנגדות הצמיג לגלגול, עבודת בולמים וגם מעצורים רגילים - לא רגנרטיביים, וגם בלי אלה יש הפסד בתהליך הטעינה).

 

אבל זה לא רלוונטי להערה שלך מהודעה #60.

 

תשובה יותר רלוונטית: כן נמכרות מערכות היברידיות (לא פלאג-אין) בקיבולת שונה, ועד גבול מסוים קיבולת גבוהה יותר כן תאפשר לאגור יותר אנרגיה רגנרטיבית, ולהגדיל את החסכון, כמובן בעלות ראשונית גבוהה יותר וכמובן שיש הגבלת משקל, עלות וכדומה.

כמובן שמערכת פלאג-אין תהיה בעלת קיבולת גבוהה יותר ממערכת היברידית ללא טעינה חיצונית (וגם לה טווח חשמלי טהור מוגבל של עשרות ק"מ בודדים בלבד!).

אם נניח שהאחוזים שנקבת הם נכונים (25% חשמל/ 75% בנזין) אז אפשר עם קיבולת גבוהה יותר להגדיל מעט את האחוזים, ולא להתקרב ל100% חשמל כאמור, אלא אולי ל50% או 40%. לא יודע אחוזים מדוייקים, אבל יש גבול תאורטי ריאלי שהוא רחוק מאוד מ100%. רק מערכת פלאג-אין יכולה בשימוש מוגבל (בעיקר טווח בין טעינות ועד מהירות מסוימת) להגיע ל100% שימוש בחשמל, וזה נתון תאורטי ולא מעשי.

ניסיון שכזה (להגיע ל100% עבודה על סוללה ללא טעינה) יחשב ל"פרפטום מובילה" (או בתעתיק עיקש יותר מלטינית "פרפטואום מובילה"), שזו "מכונה נצחית" וזה בלתי אפשרי.

פורסם
לא מדוייק.

אצלי בלקסוס הסוללה נטענת גם בזמן בלימה(בלימה רגנראטיבית):

(הגלגלים מפעילים את המנוע החשמלי כמחולל כוח והמצבר ההיברידי נטען.)

וכאשר - דוושת ההאצה משוחררת תוך כדי נסיעה כשידית ההילוכים במצב D או S.

כלומר אנרגיה קינטית מומרת לאנרגיה חשמלית וניתן להפיק כוח האטה יחד עם טעינה של המצבר ההיברידי .

 

ומאיפה הגיעה האנרגיה הקינטית הזו? ממנוע הבנזין. בלימה רגנטיבית מאפשרת למחזר אנרגיה שברכב רגיל מתבזבזת על חימום הבלמים, אבל היא לא מיצרת אנרגיה יש מאין.


×
×
  • תוכן חדש...