Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2889 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
מצב מוכר ברכבי היונדאי מהגטס ועד ה i30 למינהם

עשיתי עשרות כאלה בהצלחה ב"ה

לא להתעצל צריך לפתוח מכסה שסתומים ולפתוח קרטר ,לנקות הכל כמו שצריך כולל הרשתית שמן

אני גם הייתי עושה קבוע לפני הפירוק פלאש מנוע ומשתדל לקצר את הזמן פעולת מנוע עם החומר ,ואז כמובן מכבה ומוריד קרטר ומבצע את הכל הניקוי היסודי הנ"ל

בהצלחה

רמי

 

קיבלת את התשובה הטובה ביותר שזו גם הפעולה שאני נקטתי ברכב שלי לשעבר, שהמנוע שלו התחשק להרעיש כבר ב 70,000 ק"מ.

בגטס הגומיות שסתומים רגישות מאוד (אצלי התפרקו אחרי 2 טיפולי פלאש והוסבר שיש לפתוח מנוע- ויתרתי על העונג ומכרתי את הרכב), ב I30 הגומיות מעט פחות רגישות אבל ככל שהן מושרות פחות זמן בחומר שאוכל אותן כך טוב יותר ).

מאור כתב נכון והעימות כאן מיותר כי גם אם יש ויכוח על דעות מקצועיות עדיין חושב,שאפשר לשמור על רמת דיון ללא מילות העלבה/גנאי מיותרות.

יש גם אותי,לא אדם מקצועי שחווה את התקלה כבר בשני כלי רכב ויכול לדבר מניסיון שחושב,שצריך להתחיל מהקל אל הכבד וההצעה של רמי כרגע היא עבודה מקצועית (ראשונית או לא, תלוי איך הרכב יגיב לטיפול).

אם הרכב לא ידיב לטיפול לפי הצעתו של רמי,הרי שיש לפעול עפ"י המלמותיו של מאור (כפי שסבלתי מהגטס) וב I30 (היה כמו שרמי אמר).

עריכה אחרונה על ידי colauti 9

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם

חברים תודה רבה על העזרה. אני לוקח ברצינות את המצב בעקבות ההסברים המפורטים שקיבלתי כאן. בתחילת השבוע אקפוץ למוסך שהחליף את אטם מכסה שסתומים ואשאל את העובד אם ראה סימנים לבוצה. בכל מקרה אעדכן כמובן לטובת כולם.

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

פורסם

Peace

 

גילוי נאות, אני לא מכונאי ואין לי עשירית ופחות מהנסיון של כמה מהמגיבים בשרשור הזה. בלי טיפת ציניות, כבוד לכולכם !

 

בגלל שהנושא הזה, כמו הרבה נושאים אחרים בענף הרכב, הוא לא ממש מדע מדוייק והדעות חלוקות ומקוטבות, אניח רק את דעתי עם סימן שאלה.

 

אין ספק שהמנוע במצב רגיש מאוד, כל חתיכת בוצה קשיחה שתסתום חריר שימון בודד, באחד ממיסבי המנוע הראשיים, תחרוץ את דינו מהר מאוד.

 

מה אם...מורידים מכסה שסתומים, קרטר ופילטר, מנקים את המקום בעדינות ובכל אמצעי כמו ספטולות פלסטיק וסמרטוטים ומסירים רק בוצה כזאת שיורדת בקלות, בלי לגרד ולשפשף שום 'חומר' קשיח מדפנות המנוע וכל השאר ובלי כימיקלים. מחליפים פילטר וממלאים שמן איכותי ביותר, בתקן המתאים.

 

ממשיכים לנסוע עם הרכב 'כרגיל' ובעדינות מירבית כאלפיים ק"מ, מורידים שמן (בזהירות) ממנוע חם וחוזרים על התהליך (שמן, פילטר בלבד), כך שלוש ארבע פעמים.

 

בתום ה'תהליך', מפרקים שוב מכסה שסתומים, קרטר, פילטר ובודקים מה נהיה. אם המצב השתפר משמעותית, מאריכים את זמני החלפת השמנים בהדרגה, עד שהמנוע נקי. אם לא, (מה שלא סביר), עוברים לאמצעים 'אלימים' יותר כמו פלאש מלא או חלקי.

 

למה ההגיון אומר לי לחשוב כך...

אחריות על הסרת הבוצה מבלי לגרום נזק ובלי לפתוח מנוע, אני לא מאמין שמישהו יכול לתת לבחור.

'פלאש' מכיל המון דטרגנטים וסולבנטים ועלול לשחרר גושים קשיחים וישנים, שלא יצליחו להדחק לחרירי השימון הצרים בלחץ מערכת השימון.

שמני מנוע סינטטיים איכותיים, מכילים ריכוזים מסויימים של דטרגנטים ('סבון'...), החלפה תכופה שלהם, תבצע תהליך ניקוי עדין ולא טראומטי ותהפוך גושי בוצה קשים ל'נזלת' שתסכן פחות את סתימת המעברים.

 

אולי כדאי להתחיל מזה ?

פורסם

אולי כדאי לגשת למקום שעושה את כל זה במקצועיות מאשר טיפולי רפאים.

אנשים כאן משחקים בהמלצות על חיי מנוע של אחרים, משהו שלא הייתי עושה כלל.

אין כאן ציניות, יש כאן לגשת למקום רציני עם מכשור רציני ולהתחיל לטפל ולבדוק את הבעיה.

פורסם

שלום רפי,

 

תוכל להרחיב, איך מכונה כזו עובדת ?

 

ויש עוד אפשרות של ביצוע שטיפת ונקיון המנוע ע"י מכונה יעודית.

 

בברכה - רפי לין

פורסם

מציע לבצע פלאשינג מקצועי ואז חובה לפרק אגם שמן לניקוי שאריות הבוצה, פירוק מכסה רק אם לא התנקה כמו שצריך אחרי הפלאשינג.

מעבר לשמן מנוע יותר איכותי ומסננים מקוריים בלבד, בנוסף לשקול לקצר את מרווח הטיפולים.

פורסם

שמן סינתטי מלא צמיגות 5W30 ,לצמצם מרווח טיפולים למקסימום 12,000 או שנה -המוקדם מביניהם (ולא להיצמד להמלצת הספר 20,000 או שנה).

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם

הבטחתי לחזור לדווח, אז חדשות טובות!

 

חזרתי עם הרכב למוסך וניגשתי למכונאי. הוא אמר שלא ראה סימנים לבוצה כשהחליף את אטם מכסה שסתומים. אני סומך על האמינות והמקצועיות שלו.

 

בכל זאת פניתי גם לבעל המוסך, שפתח את מכסה מילוי השמן ואמר שהשמן נראה במצב טוב והגושים האלו לא מעידים על בוצה.

 

שוב תודה רבה לשלל המגיבים שנתנו מנסיונם! אני בטוח שבעתיד מי שייתקל בבוצה ברכב שלו, יוכל להשתמש בדיון הזה.

 

המשך שבוע טוב

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

פורסם

לדעתי שווה לגשת לבדיקה נוספת במוסך אחר.

 

על מה מעידים הגושים שמצאת ?

 

אל תסמוך ב-100 אחוז על אף אחד בשום מקצוע.

איזה כייף לי :)

פורסם

גם לי, לפי התמונות המצב לא נראה מזהיר כלל ואולי תיאום הציפיות בין הלקוח לבין אותו אחד שהסתכל ולא הבין מה הוא רואה, לא היה.

פורסם

איך אמר פה מישהו, המקום שהרכב מתקלקל בו הכי הרבה הוא המוסך?

בעית בוצה קשה, מכונאי ששאין לו חשק להתלכלך ולכן לא ניקה. מנהל מוסך שמבין שהודאה במצב אומר פתיחת אטם שוב בחינם.

בקיצור - בעיה שרוב שהמוסכים היום רוצים לעבוד קל ובעיקר להחליף כמה שיותר חלפים. בעבודה כזאת, אין חלפים חוץ מאטם קרטר אולי.

המנוע של הבחור בדרך למוות. ואולי הצבע של השמן עדיין במצב טוב, כי יש שמן חדש נוזלי במערכת אבל יש בוצה קשה, שיכולה להביא למצב של הרעבת שמן.

ממליץ לבדוק שמן כל שבוע. אני לא הייתי מתעצל, מחליף מוסך, ופותח שוב מכסה שסתומים ובודק מה המצב ושיראו לי בעיניים.

או שהם מתכננים עליך כשלקוח חוזר לפתיחת ראש מנוע.

×
×
  • תוכן חדש...