Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3205 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
אני לא טוען שלמכור רכב זה קל - העלייה המוגזמת במכירות כלי רכב חדשים בהחלט פוגעת בשוק המשומשות (שממילא סובל ממחירי הרכב הגבוהים, הפרשי המיסוי ההזויים והקניבליזציה של חברות הליסינג). כמובן שמי שקונה חדש אח"כ צריך למכור כמשומש אז הוא פוגע גם בעצמו.

 

אני רק טוען שלחשוב שזה הגיוני להסתכל על שתי מכוניות שונות ולתת להן מחיר זהה - זו פשוט טיפשות.

דמיין מכונית ממוצעת מינואר 2015 (שנתיים ו-8 חודשים על הכביש) שעברה ק"מ רגיל (נניח 15000 בשנה או 40000 ק"מ בסה"כ) והיא למשל 4 חודשים מסיום אחריות.

עכשיו קח מכונית זהה רק מספטמבר 2015 (שנתיים בדיוק על הכביש) שעברה גם ק"מ רגיל, כלומר 30000 ק"מ בסה"כ והיא שנה שלמה מסיום אחריות.

בהנחה ושתיהן זהות בכל שאר הדברים - באיזה עולם המחיר שלהן יהיה זהה? שים את שתיהן בשוק וכל בנאדם נורמלי ישלם עוד כמה אלפים בשביל הרכב החדש יותר.

באיזה עולם, בישראל.

אנחנו אולי בעולם נפרד, אך כך מקובל כאן.

אל תחפש היגיון..

הקונה רוצה לקנות במחיר הנמוך ביותר, לא במחיר ההוגן ביותר למוכר, מה לעשות הישראלי לא פראייר..

בזופו של יום כמעט ולא תמצא קונים במחירון משוקלל לרכב ממוצע, בפועל חודשי עליה לכביש יעזרו לך למכור את הרכב מהר אך לא מעבר לזה.

מקסימום ישלמו לך עוד פרמיה של כמה אחוזים, בטח שלא את כל המחיר.

זה מעצבן ומרגיז, אך זה לא הדבר היחיד שמעצבן בישראל בכלל ובשוק הרכב בפרט.

בשביל להתעצבן קצת פחות, עדיף לרכוש רכב בתחילת שנה כך שבמכירה לא תתרגז על זה שלא נותנים לך מחירון משוקלל.

 

אגב לידיעתך כל חברות הליסינג, מגרשי הרכב, וסוכנויות המכירות, לא מתחשבים בחודשי עליה לכביש בעת ביצוע טרייד-אין.

יתרה מכך, הם גם מפחיתים עוד 7-15% מהמחירון (הלא משוקלל) וזה בנוסף למה שיורידו בבדיקה.

עד כדי כך כיף כאן בישראל בשוק הרכב!

פורסם

דגש על "קצת", אם בכלל.

 

אף אחד בחיים לא ישלם משהו קרוב למחירון עבור דצמבר 2015 כשינואר 2016 כמעט באותו מחיר.

 

טיפשי? לא הוגן? לגמרי.

 

אבל זאת המציאות. גם אני קיבלתי בראש מזה, ועוד ברכב מבוקש יחסית.

פורסם

ומצד שני, כפי שכתבתי, אם בעל רכב מדצמבר יקבל 100 ש"ח יותר מאשר בעל רכב מינואר, אז בהחלט יש השפעה לחודש העליה לכביש. השאלה עכשיו היא רק כמה.

פורסם
באיזה עולם, בישראל.

אנחנו אולי בעולם נפרד, אך כך מקובל כאן.

אל תחפש היגיון..

הקונה רוצה לקנות במחיר הנמוך ביותר, לא במחיר ההוגן ביותר למוכר, מה לעשות הישראלי לא פראייר..

בזופו של יום כמעט ולא תמצא קונים במחירון משוקלל לרכב ממוצע, בפועל חודשי עליה לכביש יעזרו לך למכור את הרכב מהר אך לא מעבר לזה.

מקסימום ישלמו לך עוד פרמיה של כמה אחוזים, בטח שלא את כל המחיר.

זה מעצבן ומרגיז, אך זה לא הדבר היחיד שמעצבן בישראל בכלל ובשוק הרכב בפרט.

בשביל להתעצבן קצת פחות, עדיף לרכוש רכב בתחילת שנה כך שבמכירה לא תתרגז על זה שלא נותנים לך מחירון משוקלל.

 

אגב לידיעתך כל חברות הליסינג, מגרשי הרכב, וסוכנויות המכירות, לא מתחשבים בחודשי עליה לכביש בעת ביצוע טרייד-אין.

יתרה מכך, הם גם מפחיתים עוד 7-15% מהמחירון (הלא משוקלל) וזה בנוסף למה שיורידו בבדיקה.

עד כדי כך כיף כאן בישראל בשוק הרכב!

 

בכל שוק רכב בעולם הקונה רוצה לקנות במחיר הנמוך ביותר והמוכר רוצה למכור במחיר הגבוה ביותר.

הבעיה היא כשיותר מדי אנשים לא יודעים לבצע חישוב של מחירון אמיתי (יענו משוקלל) ואז הם דופקים את עצמם ואת כל השאר - על אחת כמה וכמה כשהשוק נמצא במצב גרוע כמו שהוא היום.

 

אגב, מעניין אותי אם חברות הליסינג ומגרשי המכירה גם מבקשים את אותו מחיר למכונית מינואר 2015 ומכונית מאוגוסט 2015 כשהם מוכרים את הרכב המשומש...

 

 

אף אחד בחיים לא ישלם משהו קרוב למחירון עבור דצמבר 2015 כשינואר 2016 כמעט באותו מחיר.

 

שוב, זה כי אנשים לא הפנימו שמכונית היא "דצמבר 2015" ו"ינואר 2016", ולא "2015" ו-"2016".

הצעתי לזה כבר פתרון פשוט - שכותבי המחירונים לא יכתבו בכלל מחירון לשנה ללא ציון החודש. פשוט וקל.

 

אגב, ברוב שאר העולם אין דבר כזה מחירון רכב "רשמי". יש כל מיני חברות שנותנות שירות הערכת מחיר שלרוב הוא מאוד ball park וממנו אתה בוחר מה שמתאים לך ומשנה בהתאם לתנאי השוק. וזה עובד.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

א. כל אחד יודע לעשות חישוב לפי תאריך עליה לכביש (אל תעשה מאיתנו טיפשים), פשוט שלא מעוניינים לשלם את זה..

ב. הלוואי והשוק לא היה רוקד לפי החליל של לוי יצחק, אשמח אם תוכל לשנות את זה.

הייתה תקווה שהמחירון של יד-2 ישנה את המצב, לצערי הוא רק הרע אותו..

פורסם

אתה מתבלבל. אתה לא הטיפש כאן - זה שוק המוכרים קונים שטיפש. עובדה היא שכשאתה בא לחשב מחיר של אוטו אתה פשוט רושם שנה וכל השאר זה נתון למיקוח.

ואתה לא מעוניין לשלם את זה בתור קונה, אבל אתה מעוניין לקבל את זה בתור מוכר.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
אתה מתבלבל. השוק מכתיב את המחירון ולא המחירון את השוק.

 

 

ואללה, אמירה מאוד מעניינת. לא בטוח שלוי יצחק יחד עם חברות הליסינג יודעים את זה.

שתי דוגמאות שעולות לי בשלוף, אחד זה במחיר של הלנד-קרוזר, שם הפער בין המחירון הנמוך למחירי המכירה בפועל בלתי נתפסים.

דגמי הב.מ.וו משנות ה90/2000, גם שם הפער רב.

 

אם להצמד להכתבות השוק, המחירונים היו צריכים להיות מתוקנים מזמן. בפועל זה לא כך.

Geschmacksmusterschutz

Golf MK3 TDI 😊 // Jetta mk5 TDI 🤮 // E91 Touring 318D 🤩

 

פאפואס בלאט...

פורסם

בסופו של דבר זה שוק פתוח היצע מול ביקוש וכשההיצע עובר את הביקוש המחירים מתרסקים כי אנשים בסופו של דבר רוצים למכור והמחירונים הופכים ללא רלוונטיים כל כך.

חצי מליון רכבים חדשים בשנה לאוכלוסיה של 8 מיליון זה מטורף!

בקצב הזה יהיה גם רכב לכל ילד

פורסם
אתה מתבלבל. אתה לא הטיפש כאן - זה שוק המוכרים קונים שטיפש. עובדה היא שכשאתה בא לחשב מחיר של אוטו אתה פשוט רושם שנה וכל השאר זה נתון למיקוח.

ואתה לא מעוניין לשלם את זה בתור קונה, אבל אתה מעוניין לקבל את זה בתור מוכר.

נו אז מה חדש, זה מה יש.

זה שקומבינטור מארץ הקומבינות שולט לנו על מחירי הרכבים המשומשים זה בסדר?

זה שכל דחפיל שאין לו מספיק כסף לסגור את החודש יכול לרכוש רכב חדש זה בסדר?

זה שאותו דחפיל לא רק שרוכש רכב חדש אלא רוכש ג׳יפון עם גג פנורמי (שכולם ידעו שרכש את הדגם היקר) במעל 160k₪ זה בסדר?

זה שכל ילד לוקח רכב בליסינג ולא מבין שזה עולה לו 4500₪ נטו בחודש זה בסדר?

זה שביב ראש ממשלה זה בסדר? (הייתי חייב ;) )

בקיצור יש כל כך הרבה דברים מעוותים בשוק הרכב בישראל שזה שלא מתחשבים בחודש עליה לכביש זה הדבר האחרון שמטריד אותנו.

פשוט צריך להשתדל לרכוש בתחילת שנה ולא לקראת סופה וזהו.

יש יותר מידי תחנות רוח...

פורסם
ואללה, אמירה מאוד מעניינת. לא בטוח שלוי יצחק יחד עם חברות הליסינג יודעים את זה.

שתי דוגמאות שעולות לי בשלוף, אחד זה במחיר של הלנד-קרוזר, שם הפער בין המחירון הנמוך למחירי המכירה בפועל בלתי נתפסים.

דגמי הב.מ.וו משנות ה90/2000, גם שם הפער רב.

 

אם להצמד להכתבות השוק, המחירונים היו צריכים להיות מתוקנים מזמן. בפועל זה לא כך.

 

המחירונים, תן לי לגלות לך סוד, עובדים לפי נוסחאות מתמטיות. לוי יצחק אמנם טוען שהוא ואנשיו "חוקרים את השוק, בודקים עסקאות אמת ומעדכנים בהתאם" אבל אני מבטיח לך שזה שיגול שכל וקל לראות את זה - ההפרשים במחיר מחודש לחודש ומשנה לשנה הם קבועים בגודלם.

 

הדוגמאות שהבאת הן מקרי קצה של ביקוש שעולה משמעותית על ההיצע, והמחירונים לא יודעים להתמודד עם זה.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

בזמנו היה ביקוש פסיכי לדייהו מאטיס (סביבות 2008-9).

 

מחירי הדלק היו מטורפים, אנשים חיפשו כל דרך לחסוך - והמחירון הרשמי של רובן (שהיו השכרה לשעבר) היה סביבות 6K (הרכב עלה כחדש 50K).

 

אף אחד לא מכר במחירים האלה - אם הצלחת להתמקח קיבלת אחת ב-12K, ואם היא הייתה ממש שמורה אז שילמת גם 15K כמו גדול. כמעט קניתי אחת כזו.

 

זה הפרש של 100% ומעלה לטובת המוכר, לעומת המחירון...

פורסם

וזו בדיוק הסיבה שלא צריך להיות מחירון. לכן אמרתי שהשוק צריך להכתיב את המחירים ולא איזו חוברת שמישהו מוציא ושכולם עוקבים אחריה באופן עיוור.

 

כל עוד אנשים ימשיכו כמו עדר לקרוא את החוברת של לוי יצחק ועוד בצורה שגויה - ככה המצב ימשיך כמו שהוא עכשיו.

וכל עוד אנשים ימשיכו לקנות מכוניות חדשות כמו מטורפים - שוק המשומשות לא יתנהג בצורה רציונלית.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

ה"שוק" פשוט מוצא את האיזון בין המוכרים לקונים, אני רוצה לקוות שבשלב הזה כולם כבר מבינים שהמחירונים למיניהם הם רק הצעה. רכב מבוקש ימכר מעליו ורכב לא מבוקש ימכר הרבה מתחתיו.

המחירון לדעתי, נועד בעיקר לשמש חברות ביטוח וליסינג לטובת קביעת גובה הפרמיה והפיצוי הנדרשים. בשוק הפרטי המחירון הוא רק נקודת פתיחה למשא ומתן.

והשוק של החדשות בהחלט משתולל, שגורם לכאוס של ממש בשוק המשומשות, אני רק מקווה שתהיה לזה השפעה על הצערת ציי הרכב הישראלי ככה שכל הרכבים בני 10+ יעלמו מהכבישים.

פורסם

הגיוני מאד שימכרו כמה מאות אלפי מכוניות כל שנה על אוכלוסייה של 8 מליון ביראל. השוק בישראל מורכב מצי מכוניות זקן יחסית למדינות המערב ורמת מינוע נמוכה, כלומר יש עוד פוטנציאל עד שנגיע לרוויה.

עוד כמה שנים וזה ייתאזן למשהו דומה באחוזים למדינות המערב. (אם לא תהיה פה מלחמה או משבר כלכלי).

תוסיף לזה תחבורה ציבורית חלקית וגרועה , ריביות נמוכות באופן חשוד ותרבות של גם "שופוני" וגם "אכול ושתה כי מחר נמות" וקיבלת את הרצון העז לקניית רכב בארץ.


×
×
  • תוכן חדש...