Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3204 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ירידת ערך של 30% בשנתיים הראשונות לחיי הרכב - היא סבירה לחלוטין ומומצעת לשוק.

 

המלצתי למי שרוכש רכב חדש ב-100% מימון לקחת הלוואה ל-5 שנים ללא בלון, או להעמיד את הבלון על 40% אחרי שלוש שנים (שזה בעצם אותו דבר)

 

30000 ש"ח יקנו לך סוזוקי ספלאש שנת 2011/12.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

רק אני נדהם משיטת הרכישה המטומטמת הזו?!

הרבה יותר מדהים אותי מאשר ירידת הערך של הרכב (שנראית לי דיי סטנדרטית, וגם את המחיר הזה יהיה לו קשה מאוד להשיג!)

פורסם

למה שיטה מטומטמת?

 

כול עוד עושים אותה באחריות, ולא בונים שהרכב יאבד 20 אחוז מהמחירון ב 3 שנים(כמו שהרבה בעלי פיקנטו חושבים) , אז זאת שיטת תשלום לגיטימית לגמרי.

פורסם

כי על פי מה שאני רואה זה לחיות הרבה מעבר ליכולות שלך.

לרכוש רכב שבפועל אתה לא יכול להרשות לעצמך, וזאת ע"י הלוואת בלון, שבסופו של דבר כנראה שגם מבלבלים את הרוכשים וגורמים להם להאמין שלאחר שנה-שנתיים ניתן להמשיך לרכב חדש ללא תוספת תשלום (רק למכור את הרכב ולהתקדם הלאה) זה נראה לי קצת טיפשי.

באופן אישי אני חושב שכל השיטה הזו של הלוואות דרך חברות הרכב היא לקויה ועדיף להימנע ממנה.

עדיף לקחת הלוואה מהבנק, הבנק לפחות לא מנסה לבלבל אותך עם כל מיני עיסקאות מורכבות שלא באמת תדע לחשב, רק בשביל לסגור עיסקה על רכב.

זה נכון שבבנק יהיה קשה יותר לקבל הלוואה, אך זה צריך להדליק נורה אדומה לכל מי שמנסה ולא מצליח לקבל הלוואה שאולי כדאי לוותר על רכב חדש וללכת על משומש...

 

בפועל פותח השרשור כנראה שלא עשה שיעורי בית לפני הרכישה ולא הבין בדיוק מה התנאים או מה בעצם ישאר לו מהרכב לאחר שנתיים, מה שהביא אותו למצב לא נעים.

 

לפותח השרשור,

כמה אתה צריך להוסיף בסוף התקופה?

האם לא שווה לך כבר לעשות מאמץ ולסגור את ההלוואה ולהשאיר את הרכב?

האם באמת חשבת שישתלם לך כל שנתיים-שלוש להחליף לרכב חדש?!

לגבי המחיר, הוא הגיוני מאוד ואני לא רואה סיבה לשלם יותר לסקודה פאביה סטיישן עם גיר DSG, כנראה שגם לוי יצחק חושב כמוני.

כרגע יש בלוח שתי רכבים פרטיים, האחד על בינואר ומבוקש עליו 69Kש"ח והשני בנובמבר ומבוקש עליו 84Kש"ח (המוכר חיי בסרט).

עוד מעט יהיו גם יוצאות ליסינג שימכרו בסכומים נמוכים יותר.

לדעתי האישית עדיף לך להישאר עם הרכב לפחות 5 שנים, גם אם זה אומר לקחת הלוואה מהבנק..

פורסם

עוד דבר ששכחו לציין זה שתקבל על הרכב הרבה מתחת למחירון, (בלי אחריות, DSG וכו')

בעבר: אלפא GT 06, אלפא 159, אלפא GT 10, אינפיניטי EX37;אלפא גולייטה, לקסוס IS300H,lexus nx200t

בהווה:ALFA ROMEO STELVIO 280

פורסם

ב 2015 יצאה פביה חדשה לגמרי (דור שלישי), לא רק מתחית פנים.

במקביל המשיכו למכור עודפי מלאי של הדגם הקודם של פאביה - דור 2.

 

לפותח השרשור - כלכלית לקנות רכב חדש ממש לא כדאי, איבוד הערך בשנים הראשונות מאוד גדול.

עדיף לקנות רכב בן שנתיים - שלוש, אחרי שהוא כבר חטף את הירידת ערך המשמעותית. להבא.

 

שים לב שב 2015 יש 2 מחירונים. אחת שראית היא 67 אלף והשניה 75 אלף עבור דגם המתיחת פנים.

איזה דגם יש לך?

אמנם הבדל של 10 אחוזים במחירונים עבור מתיחת פנים הוא קצת אכזרי, אבל לא בקיא בסקודה וחא יודע עד כמה המתיחה הייתה משמעותית.

פורסם
אין מה לעשות... בשביל לשמור על הערך קונים סוזוקי/טויוטה.

רכב גרמני/ארופאי נופל דרסטית במחיר הרבה יותר מרכב יפני.

אחרי 3.5 שנים עם אוקטביה, ערך הרכב נפל יותר מ 50 אחוז.

אם היית קונה סוזוקי קרוסאובר במקום הפאביה, אחרי שנתיים הרכב היה שווה יותר מ 90K.

 

אני חושב שגם קרוסאובר שעלה לפני שנתיים 110,000 (זה מה שמשתמע מההודעה שלך) לא שווה היום יותר מ 90,000

 

לגבי פותח השרשור,

אם אתה לא יכול להרשות לעצמך להמשיך עם הרכב אז לשנמך לרכב זול זו כנראה החלטה טובה.

אם אתה יכול להחזיק אותו והרצון שלך לשנמך הוא כדי להמנע מירידת הערך אז עזוב. את המכה ספגת. תמשיך עם הפביה עוד 2,3....5 שנים וזהו. תהנה מהרכב המוצלח שקנית חדש ותדע שכל שנה שחולפת ירידת הערך מתמתנת.

פורסם

גיליתי לתדהמתי ששווי הרכב כיום הוא בסביבות 67,000!!!

איך יכול להיות שתהיה ירידת ערך כזו דרסטית?

מישהו יכול להסביר את זה?

וגם, איזה רכב אפשר לקנות בסביבות ה- 30,000 ש"ח? משהו נורמלי שלא יכנס למוסך כל הזמן.

 

אני מעריך שלא חישבת נכון את המחיר שלו כמשומש. רוב הסיכויים שחישוב נכון יראה סביב 75-80 אלף (בהנחה ומדובר בשנתיים).

 

אין מה לעשות... בשביל לשמור על הערך קונים סוזוקי/טויוטה.

רכב גרמני/ארופאי נופל דרסטית במחיר הרבה יותר מרכב יפני.

אחרי 3.5 שנים עם אוקטביה, ערך הרכב נפל יותר מ 50 אחוז.

אם היית קונה סוזוקי קרוסאובר במקום הפאביה, אחרי שנתיים הרכב היה שווה יותר מ 90K.

 

לא נכון. ראשית לא נכון בגלל ההכללה יפני מול אירופאי. שנית לא נכון בגלל שתבדוק הרבה מכוניות יפניות מול אירופאיות מקבילות אחרי 3 שנים ותגלה הפרשים של אלפים בודדים (בטח לא "דרסטי").

 

אין שום סיכוי בעולם שסוזוקי קרוסאובר יעלה יותר מ-90K אחרי שנתיים (בהנחה ועלה 110K חדש) - ואם יהיה מישהו שיקנה במחיר הזה, שיהיה לו לבריאות...

 

עליך להוסיף למחיר המחירון תוספת עליה לכביש של 8 חודשים אבל בעסקאות רכישה בליסינג פרטי לא מוסיפים למחיר המחירון את התוספת הזאת (ולצורך הענין למעשה כל שוק הרכב המשומש לא מוסיף זאת, למעט אולי מיעוט עסקאות בשוק הפרטי המשומש).

 

כלומר מי שקנה פאביה כמו שלך 9 חודשים לפניך יכול למכור את הרכב שלו (או להמשיך בעיסקת הליסינג) באותו מחיר כמו הרכב שלך.

 

...

 

לכן החשיבות לרכישת הרכב בחודש ינואר בכל עיסקה.

 

למה לעזאזל לא מוסיפים למחיר המחירון את התוספת לפי החודש בעסקאות רכישה בליסינג פרטי? מה ההבדל בין זה לבין עסקת רכישה במזומן?

למה אנשים לא מבינים שכל הרעיון של חלוקת המחיר לחודשים במקום לשנים נועדה להגן על הלקוח הפרטי ולתת ערך מדויק יותר לרכב המשומש שלו?

 

צריך להיות די עקום בשביל לראות פאביה בת 24 חודש ופאביה זהה בת 33 חודש ולתת להן את אותו המחיר.

 

כי על פי מה שאני רואה זה לחיות הרבה מעבר ליכולות שלך.

לרכוש רכב שבפועל אתה לא יכול להרשות לעצמך, וזאת ע"י הלוואת בלון, שבסופו של דבר כנראה שגם מבלבלים את הרוכשים וגורמים להם להאמין שלאחר שנה-שנתיים ניתן להמשיך לרכב חדש ללא תוספת תשלום (רק למכור את הרכב ולהתקדם הלאה) זה נראה לי קצת טיפשי.

באופן אישי אני חושב שכל השיטה הזו של הלוואות דרך חברות הרכב היא לקויה ועדיף להימנע ממנה.

עדיף לקחת הלוואה מהבנק, הבנק לפחות לא מנסה לבלבל אותך עם כל מיני עיסקאות מורכבות שלא באמת תדע לחשב, רק בשביל לסגור עיסקה על רכב.

זה נכון שבבנק יהיה קשה יותר לקבל הלוואה, אך זה צריך להדליק נורה אדומה לכל מי שמנסה ולא מצליח לקבל הלוואה שאולי כדאי לוותר על רכב חדש וללכת על משומש...

 

בפועל פותח השרשור כנראה שלא עשה שיעורי בית לפני הרכישה ולא הבין בדיוק מה התנאים או מה בעצם ישאר לו מהרכב לאחר שנתיים, מה שהביא אותו למצב לא נעים.

 

לא מבין מה מסובך בהלוואת בלון. אתה משלם יותר על הרכב (כמה אלפים יותר) בשביל להיות מסוגל לשדרג כל כמה שנים לרכב חדש תוך כדי הישארות בתשלום חודשי דומה.

הבעיה של פות"ש היא לא חוסר הבנת הלוואת הבלון, אלא חוסר ההבנה שרכב חדש מאבד הרבה מערכו.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

 

 

 

למה לעזאזל לא מוסיפים למחיר המחירון את התוספת לפי החודש בעסקאות רכישה בליסינג פרטי? מה ההבדל בין זה לבין עסקת רכישה במזומן?

למה אנשים לא מבינים שכל הרעיון של חלוקת המחיר לחודשים במקום לשנים נועדה להגן על הלקוח הפרטי ולתת ערך מדויק יותר לרכב המשומש שלו?

 

צריך להיות די עקום בשביל לראות פאביה בת 24 חודש ופאביה זהה בת 33 חודש ולתת להן את אותו המחיר.

למה? ככה, כי השוק חלש ואפשר. בפועל נדיר לקבל מחירון משוקלל והרוב יגידו תודה שקיבלו מחירון בכלל. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר על רכבים עם מוניטין בעייתי משהו. וכך יוצא שממש לא שווה לרכוש רכב בסוף שנה ועדיף להמתין מספר חודשים ולקבל אותו בתחילת השנה העוקבת. אם אתה חושב אחרת אז אתה כנראה הרבה זמן לא ניסית למכור רכב בארץ (חזרת בכלל?). זה הגיוני, לא. זה בסדר, גם לא, אבל זה מה יש לצערינו (גם לי יש רכב שעלה לכביש בדצמבר, אפילו יפני ואמין, תנחש כמה אנשים מוכנים לשלם מחירון משוקלל..)

 

 

לא מבין מה מסובך בהלוואת בלון. אתה משלם יותר על הרכב (כמה אלפים יותר) בשביל להיות מסוגל לשדרג כל כמה שנים לרכב חדש תוך כדי הישארות בתשלום חודשי דומה.

הבעיה של פות"ש היא לא חוסר הבנת הלוואת הבלון, אלא חוסר ההבנה שרכב חדש מאבד הרבה מערכ

זה לא מסובך, לפחות לא לי או לך, אבל יש כאלו שלא מבינים בזה כלום ואין להם מושג קלוש כמה בסופו של דבר הם משלמים. תתפלא אבל זה מאוד נפוץ, ויצא לי לעשות חשבון כזה לחבר בעבודה שלא היה לו מושג כמה הוא משלם על הרכב. נציגי המכירות מציגים את זה כאילו אתה משלם רק על ירידת הערך (או שקר כלשהו) ובסוף התקופה אתה מחזיר את הרכב או מוכר אותו וממשיך לרכב חדש.. הם אף פעם לא יעשו לך את החשבון המדויק, זה תפקידו של הרוכש שמתבלבל ולפעמים אין לו מושג. כבר עדיף במקרה כזה לעשות ליסינג פרטי, לפחות כך המחיר ברור ולא חיים באשליה.

תשובות בפנים

פורסם

אני חושב שהחמרת פה עם הפאביה שלך המחיר שציינת זה סביב מה שתקבל בפועל אחרי המשא ומתן עם הקונה הפוטנציאלי.

תוריד אלף אלפיים כגבול תחתון, במידה ומצב הרכב סביר לגילו.

 

אגב עוד לא שמעתי על מישהו שמכר את הרכב וחישב מחירון על פי חודשי עליה לכביש.זה פשוט בדיחה.

תחשבו שלמכור היום רכב, כלשהו, זה קשה - אז למכור רכב יחסית חדש זה קשה מאוד.

עוד למצוא את האחד שיסכים לשלם עבור חודשי עלייה לכביש זה בכלל משהו שלא קיים.

 

ההיצע היום הוא ע-צ-ו-ם.

כמעט כל אזרח עם תעודת זהות יכול להיכנס לסוכנות רכב ולצאת עם רכב חדש,

בסכום שהוא כנראה לא היה מצליח לחסוך (לא להרוויח, לחסוך, יש הבדל עצום) גם בעוד 3 שנים.

 

אז פורסים לך את הסלאמי,

עוטפים בנייר צלופן,

מקפלים את השפיצים בפינות,

ומדביקים עם סלוטפ שיחזיק טוב-טוב עד שהרגשת ה"רכב חדש" תעבור.

 

בסופו של יום, הרבה מאוד אנשים שלא יכלו להרשות לעצם רכב חדש עד לפני כמה שנים,

היום יכולים, ולא בגלל שהמצב הכלכלי שלהם השתפר פלאים, אלא כי הכסף שאין - הפך זמין יותר מהכסף שיש.

 

רצה הגורל, ולכל שבת יש מוצאי שבת.

פורסם

מקובל לחשב ירידת ערך של 10 אחוז לשנה או אפילו 15 אבל בפועל אין מצב שרכב יורד רק 10 אחוז בשנה הראשונה- לא משנה כמה הוא מבוקש. זה יותר לכיוןן 20 אחוז מהסיבה הפשוטה ש10 אחוז מרכב ממוצע זה בערך 12 אלף ש"ח וזה סכום שרוב הצרכנים יצליחו לגייס כדי "לקרע את הניילונים" או כדי לזכות בשקט נפשי ואחריות. בתוך קניית רכב משומש שעולה עשרות אלפי שקלים חייבים לגלם גם את הסיכון וזה שווה לאנשים יותר מ10 אחוז ממחיר הרכב. הייתי מוכן לשלם 10 או 15 אחוז פחות לרכב ממוצע (קטן/ משפחטומטית) רק אם הרכב היה של קרוב משפחה/ חבר/ שכן ואני יודע ממעקב אישי לאורך השנה, שטופל באהבה ושהוא במצב פיקס. אם מישהו קונה רכב קונה מזר, בהנחה שיש כזה חדש ליבואן במלאי, הוא יוריד הרבה יותר מ10 אחוז לשנה ראשונה. החל מהשנה השנייה או ברגע שהמחיר כבר נמוך ב20K מרכב חדש אז אפשר לדבר על 10 אחוז בשנה. (כנראה לכיוון 15 אחוז לפי השוק שלנו)

פורסם
תשובות בפנים

 

אתה מתבלבל. השוק מכתיב את המחירון ולא המחירון את השוק. המחירון רק מזכיר לך שרכב בן 24 חודש לא שווה לרכב בן 33 חודש. מה אתה עושה עם זה - זה כבר עניין שלך.

מדהים אותי שכמעט 10 שנים אחרי שמשרד התחבורה סוף סוף עשה את השינוי הזה, הציבור עדיין יורה לעצמו ברגל ומתעלם ממנו. שים לב - אין דבר כזה יותר "שנת עלייה לכביש" כבר כמעט עשור. זה "חודש עלייה לכביש" וזה התאריך הקובע. לדעתי אם הציבור לא מתייחס לזה (שוב, כי הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם) אז צריך פשוט להעלים לחלוטין את המחיר עבור השנה, ולאפשר לראות מחיר רק עבור החודש.

אגב, זה בדיוק אותו הסיפור עם ההבדל בין דצמבר 2015 לינואר 2016. בהנחה ומדובר באותו הרכב, ההבדל במחיר הוא אפסי. אם הקונים והמוכרים ימשיכו לחשוב שלא כך, רק הם ייפגעו מזה.

וזה בכלל בלי קשר לעובדה שנתוני המכירות לרכב חדש שוברים שיאים כי אנשים נפלו על השכל. אני אמנם גר בחו"ל (כן, עדיין) אבל אני מסתדר בלי שום בעיה עם מכונית בת 12 שעולה גרוש וחצי (ואני יכול להרשות לעצמי רכב חדש ברמה שבחיים לא הייתי יכול להרשות לעצמי בארץ).

 

אגב עוד לא שמעתי על מישהו שמכר את הרכב וחישב מחירון על פי חודשי עליה לכביש.זה פשוט בדיחה.

תחשבו שלמכור היום רכב, כלשהו, זה קשה - אז למכור רכב יחסית חדש זה קשה מאוד.

עוד למצוא את האחד שיסכים לשלם עבור חודשי עלייה לכביש זה בכלל משהו שלא קיים.

 

הנה, זאת בדיוק הבעיה - המוכר לא מחשב לפי החודש, הקונה לא מחשב לפי החודש - ויש לנו שני מפגרים שדופקים את עצמם. עכשיו תכפיל בהמון ותקבל את שוק הרכב המשומש בישראל. כנראה שזה שמעליך צודק ואנשים שקונים משומש הם בדיוק כמו אנשים שקונים חדש בהלוואת בלון - בלי להבין מתמטיקה בסיסית.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

אבל אם אני קונה, לא רוצה לחשב חודשי עליה, אני מעוניין לשלם כמה שפחות לא כמה שנכון לשלם.

אם אני מוכר, אני יכול עד מחר להגיד זה המחירון עם חודשי עליה וזה מה אני רוצה, לא יהיו בכלל טלפונים.

 

אני לא סתם אומר - למכור היום רכב זה קשה. מאוד.

 

ככל שתתעקש יותר, תישאר יותר ביד 2, תקפיץ יותר את המודעה שלך, תוריד את המחיר, ותגיד תודה שבכלל קיבלת טלפונים כי רוב החבר'ה שמה, בחלק הפרטיים לא מקבלים בכלל טלפונים (ולקבל טלפון מסוחר מנתניה "אחי 30 אלף אני מגיע עכשיו לקחת אותה" לא נחשב.)

פורסם

אני לא טוען שלמכור רכב זה קל - העלייה המוגזמת במכירות כלי רכב חדשים בהחלט פוגעת בשוק המשומשות (שממילא סובל ממחירי הרכב הגבוהים, הפרשי המיסוי ההזויים והקניבליזציה של חברות הליסינג). כמובן שמי שקונה חדש אח"כ צריך למכור כמשומש אז הוא פוגע גם בעצמו.

 

אני רק טוען שלחשוב שזה הגיוני להסתכל על שתי מכוניות שונות ולתת להן מחיר זהה - זו פשוט טיפשות.

דמיין מכונית ממוצעת מינואר 2015 (שנתיים ו-8 חודשים על הכביש) שעברה ק"מ רגיל (נניח 15000 בשנה או 40000 ק"מ בסה"כ) והיא למשל 4 חודשים מסיום אחריות.

עכשיו קח מכונית זהה רק מספטמבר 2015 (שנתיים בדיוק על הכביש) שעברה גם ק"מ רגיל, כלומר 30000 ק"מ בסה"כ והיא שנה שלמה מסיום אחריות.

בהנחה ושתיהן זהות בכל שאר הדברים - באיזה עולם המחיר שלהן יהיה זהה? שים את שתיהן בשוק וכל בנאדם נורמלי ישלם עוד כמה אלפים בשביל הרכב החדש יותר.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

לצרכי משא ומתן אתה אולי תאמר שלא מעניין חודש עליה לכביש, אבל בסופו של דבר, רוב הקונים יסכימו לשלם קצת יותר על רכב שעלה לכביש ביולי מול רכב שעלה לכביש בינואר.


×
×
  • תוכן חדש...