Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חברי הפורום החיים בגולה, ובמיוחד בארה"ב...אנא התפקדו


golangti
 שיתוף

פוסטים מומלצים

ציטוט

בשעה טובה אני מצטרף למועדון והופך כנראה לאדם הכי צפוני פה😅

 

בקרוב מסיים את הבידוד ומתכנן לקנות רכב ראשון כאן, החורף פה מאוד מושלג(NEWFOUNDLAND)

האם חובה לחפש AWD?

או שSTUDDED TIRES יספיקו בהחלט?

 

ההיצע ביד השניה כאן לא רחב כי הפרובינציה קטנה,

והתקציב לרכב הראשון הוא כמה שפחות עד שנבין את העניינים כאן.

הכיוון בינתים הוא מיניוואן או SUV בינוני משנתונים שתפסו כבר חלודה.

במקרה שלך בהחלט הייתי מתמקד רק בAWD, באזור שאני גר בפנסילבניה, הרבבה יותר דרומית ממך וחורף הרבה פחות מושלג, עדיין אם אין 4X4 אתה תהיה תתקע הרבה בצידי הדרך.

כמובן תלוי תקציב ומה בדיוק מחפשים, אבל לא תהיה בעיה למצוא רכב זול, זה לא ישראל 😉

עריכה אחרונה על ידי Tair
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Tair כתב:

באזור שאני גר בפנסילבניה, הרבבה יותר דרומית ממך וחורף הרבה פחות מושלג, עדיין אם אין 4X4 אתה תהיה תתקע הרבה בצידי הדרך.

שורק לעצמי אחרי שכמעט כל חורף בשנים האחרונות בצפון ג׳רזי העברתי עם צמיגי חורף ורכבים שלא הנעה כפולה.

(כולל BRZ אחת עם coiloverים מכוונים למסלול)

המשפחתית הקודמת היתה אמנם WRX אבל הנוכחית היא מאזדה 3 הנעה קדמית (ככה זה כשרוצים ידני :| ) - ועדיין אין בעיה.

 

צמיגי חורף יותר חשוב מהנעה כפולה.

that said יותר צפונית מאיתנו משמעותית ואם חובה לסוע - אולי הייתי שוקל אחרת.

בכ״א - צמיגי חורף זה דיי חובה.

 

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה כנראה גר בעיר, אני לא, גם לא מבקר בערים בכמעט בכלל, אני גר באזור מאוד rural, עם הרבה עליות וירידות ותמיד עם השלג הראשון כל הסדאנים/קרוסאוברים הנעה קדמית למינייהם תקועים בצידי הדרך..

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 20.6.2021 בשעה 16:35, lesles כתב:

או שSTUDDED TIRES יספיקו בהחלט?

תבדוק שמותר לך בכלל studded tires

לפני 26 דקות, Tair כתב:

אתה כנראה גר בעיר, אני לא, גם לא מבקר בערים בכמעט בכלל, אני גר באזור מאוד rural, עם הרבה עליות וירידות ותמיד עם השלג הראשון כל הסדאנים/קרוסאוברים הנעה קדמית למינייהם תקועים בצידי הדרך..

 

דווקא לא גר בעיר , אבל כן במקום שטוח יחסית.

 

כמה מהקרוסאוברים והסדאנים הנעה קדמית שנתקעו היו עם צמיגי שלג אמיתיים (אני מדבר על General altimax או ברידגסטון בליזאקס לדוגמא)? לא All season ?

כי אני ראיתי המוני AWD מתעופפים להם לתוך צמתים ומדרכות - עם צמיגי קיץ / all season.

בהפוך - יש לי הרבה חברים שנוסעים כל החורף עם מכוניות הנעה קדמית ואחורית - עם צמיגי חורף.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע, לא עצרתי לבדוק, אבל לא ראיתי רכבי הנעה כפולה תקועים בצד, לפעמים כמה ימים.

אצלי מעולם לא היו צמיגי חורף והרכבים מתתמודדים מעולה עם השלג.

ממה שעושים כמעט כל ה"שכנים" (יש לי אולי 4 ברדיוס של קילומר) חברים, ומשפחה, רכבי ההנעה הקדמית מושבתים לחורף, אז משתמשים רק בTruck/SUV שלהם.

כמו שאמרתי, באזור שלי לא הייתי קונה רכב בלי הנעה כפולה אם זה רכב יחיד, או לפחות שיהיה רכב אחד עם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לך לנהוג ברכב עם צמיגי חורף אמיתיים ?

 

בשנתיים הראשונות שלנו היה לנו רכב הנעה כפולה עם צמיגי all season ואת הbrz עם צמיגי שלג.

חוץ ממרווח גחון - הbrz היתה עדיפה בכל מצב ובטוחה משמעותית בחורף.

בהפרש משמעותי.

 

הנעה כפולה תעזור לך בעליה - אבל כשצריך לבלום - אתה צריך אחיזה. וזה בא רק מצמיגים.

 

מה כולם עושים פחות מעניין אותי. מרחק בלימה והיגוי תוך כדי בלימה יותר.

ולהזכירך רוב פנסילבניה דרומית או באותו קו עם צפון ג’רזי. אני מנחש שכמות השלג שאנחנו רואים דיי דומה.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 20.6.2021 בשעה 22:35, lesles כתב:

בשעה טובה אני מצטרף למועדון והופך כנראה לאדם הכי צפוני פה

 

שוודי כאן, ומנצח בכמה מעלות רוחב צפונה

ההמלצה החד משמעית כאן היא צמיגי חורף קודם וסוג ההנעה אחר כך אם בכלל לגבי סוג הצמיגים חובה כמובן צמיגי חורף אמיתיים ולא רב עונתיים למינהם, צמיגים studded יהיו טובים יותר על קרח ופחות טובים על שלג או כביש שנוקה עם מלח

 

מניסיון צמיגים studded נוטים לאבד את המסמרים אם אתה נוסע הרבה על כבישים מהירים כלומר שילוב של מהירות וכביש ללא קרח מה שמשאיר אותך בסוף העונה עם צמיג חורף ללא מסמרים. יש הבדלים גדולים בין צמיגים שונים, יותר מאשר בצמיגי קיץ, אבל נהיגה מחושבת וזהירה חשובה יותר
 

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Liviur כתב:

יצא לך לנהוג ברכב עם צמיגי חורף אמיתיים ?

 

בשנתיים הראשונות שלנו היה לנו רכב הנעה כפולה עם צמיגי all season ואת הbrz עם צמיגי שלג.

חוץ ממרווח גחון - הbrz היתה עדיפה בכל מצב ובטוחה משמעותית בחורף.

בהפרש משמעותי.

 

הנעה כפולה תעזור לך בעליה - אבל כשצריך לבלום - אתה צריך אחיזה. וזה בא רק מצמיגים.

 

מה כולם עושים פחות מעניין אותי. מרחק בלימה והיגוי תוך כדי בלימה יותר.

ולהזכירך רוב פנסילבניה דרומית או באותו קו עם צפון ג’רזי. אני מנחש שכמות השלג שאנחנו רואים דיי דומה.

 

לא, ולא מתכוון לבזבז כסף על צמיגי חורף.

הרכבים מסתדרים מצויין גם ככה.

בתוספת זניחה לדגמים הבסיסיים קניתי רכבי הנעה כפולה.

הבחור קונה רכב יחיד בצפון קנדה, רוצה מיניוואן או SUV קטן, כמעט כל RAV4 או בסגנון יהיה עם הנעה כפולה.

 

אולי אותך זה פחות מעניין, אבל זאת עובדה.

בכל מקרה זה ויכוח עקר, אולי איפה שאתה גר זה בסדר, איפה שאני גר, רכב יחיד הנעה קדמית למשפחה זה בעיה בחורף.

וכמות השלג פחות רלוונטי,, תוואי הדרך מאוד משנה.

בוא תקפוץ ל boonies בלנקסטר/יורק בינואר/פברואר, כשהמפלסות בכלל לא עוברות קרוב אלייך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Tair כתב:

לא, ולא מתכוון לבזבז כסף על צמיגי חורף.

באמת ויכוח עקר.

תראה את התגובה מעליך

יש מכוניות הנעה קדמית ואחורית בלבד (והיו שנים) באיזורים קרים ומושלגים משמעותית.

נשמע שבאיזור שלך צריך גם קצת מרווח גחון. אצלי פחות.

 

אבל נגיד.

 

סט צמיגים וגלגלים (מורכב קומפלט רק להחליף)

עולה סביב ה1000 דולר ומספיק ל5 שנים.

אחכ צריך רק צמיגים אז בערך 600 דולר

לפחות במידות שלי. בקטע הזה זה לא ממש נורא.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע ברור שתמיד אפשר להסתתדר, היו לנו קאמרי וC30 בעבר, אבל לדעתי במיוחד שיש היצע כל כך רחב של SUV's בעלי הנעה כפולה בתוספת זניחה לעומד דגם הנעה קדמית/אחורית, ובמיוחד שזה אוטו יחיד בקנדה המושלגת, אישית הייתי מעדיף רכם עם.

 

וכן, בהחלט רכב עם מרווח גחון עדיף באזורינו, הרכב שלי, סדאן נמוכה לא בדיוק מתאים לאזור למרות ההנעה הכפולה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Liviur תיקון קטן, צמיגי חורף רכים יותר וספק אם יחזיקו חמש שנים. הכל תלוי כמובן בכמה ואיך נוסעים, אבל אצלי צמיגים (בינוניים) החזיקו חצי מזה

 

@Tair 
כאמור בסקנדינבייה סדר העדיפויות הפוך, כמובן שעדיפה הנעה לכל הגלגלים אבל צמיגים טובים חשובים יותר מהסיבה הפשוטה שהם אלו שאחראים לבלימה וניהוג (אם אתה לא מאיץ בסיבוב) נהגתי על פיאט 500 ללא בעיות, עם צמיגי חורף ללא מסמרים, באזור שמפלסות לא מגיעות אליו באופן קבוע ונמצא במעלה גבעה שנוטה לצבור קרח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב לדעת שהמסמרים לא משפרים אחיזה בשלג אלה רק בקרח.

יש המלצה לדגמי צמיגים?

אני כרגע בהתלבטות בין מאזדה 5 לבין פורסטר שניהם שנתון 08 כשהפורסטר עולה פי 3.5 מהמאזדה (תקציב של תפרנים 😅)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 38 דקות, Rשף כתב:

 

@Liviur תיקון קטן, צמיגי חורף רכים יותר וספק אם יחזיקו חמש שנים. הכל תלוי כמובן בכמה ואיך נוסעים, אבל אצלי צמיגים (בינוניים) החזיקו חצי מזה

 

צודק. הכל שאלה של כמה נוסעים וכמה זמן מהשנה הצמיגים על הרכב 

במקרה שלי זה מנובמבר עד מרץ פלוס מינוס וזו תקופה שבה הנסועה שלי יותר נמוכה (בלי נסיעות לחופשות וכו)

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@lesles לצערי לא, אני באירופה כך שהדגמים לאו דווקא רלבנטיים אלייך ואת הצמיגים קיבלתי עם הרכבים או שקניתי דגם בינוני לגמרי

 

@Liviurסוף אוקטובר עד מרץ גם כאן אבל אצלי זאת דווקא התקופה המהנה- בית נופש וסקי אוכלים הרבה קילומטרים

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, lesles כתב:

יש המלצה לדגמי צמיגים?

אני כרגע בהתלבטות בין מאזדה 5 לבין פורסטר שניהם שנתון 08 כשהפורסטר עולה פי 3.5 מהמאזדה (תקציב של תפרנים 😅)

כן.

בצד הזול (אבל עדיין צמיגים מעולים לחורף) - General arctic altimax 12

שני המובילים בקטגוריה - הם כנראה bridgestone blizzaks (יש שני דגמים - תלוי גם בקוד מהירות שאתה רוצה. שניהם מוצלחים) וcontinental Vikingcontact.

יש עוד כמה דגמים מוצלחים שזמינים בקנדה ובאירופה - אבל אלו הדגמים שזמינים ומוצלחים באיזור שלי לפחות.

 

לגבי הפורסטר - זה ״מס סובארו״ קלאסי של איזורים קרים.

הרכבים האלו שומרים על הערך שלהם בחוסר פרופורציה למחיר שלהם כחדשים.

חלק מזה זה אמינות מעולה + תחזוקה זולה.

 

לפני 46 דקות, Rשף כתב:

סוף אוקטובר עד מרץ גם כאן אבל אצלי זאת דווקא התקופה המהנה- בית נופש וסקי אוכלים הרבה קילומטרים

אצלי זה הזמן ל״תרדמת חורף״ :) החופשות המהנות מבחינתי הם בקיץ עדיין.

בחורף אנחנו אם כבר בעיקר עושים הייקים וכו (יש לנו כמה הרים ויערות קרובים לבית.

עריכה אחרונה על ידי Liviur
  • אהבתי 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...