Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עדכון תוכנה גיר מונדאו טורבו


שימו לב! השרשור הזה בן 1130 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכם.מעוניין לבצע עדכון תוכנה לגיר מונדאו.כידוע ההילוך עובר מהר בין 1-3 .ובפקקים או נסיעה איטית

התחושה לא נעימה.בכלל מונדאו זה רכב שמצפה מימך רק לנהיגה מהירה.הרכב ממש לא מתנהג יפה בנסיעה איטית.

לטענת המקצוענים.זה כדי לחסוך בדלק.אך הבנתי שניתן לשפר גיר על ידי תוכנה.

במוסך מורשה טוענים שאין תוכנה.לא צריך.אין עדכון.מנפנפים אותי.כאן קראתי שיש כאלו שעדכנו גיר.בתשלום.

דיברתי עם כמה מכונים שמבצעים עדכון בתשלום.כולם מעדכנים רק שיפור מנוע.לא גיר.

האם מישהו עדכן תוכנת גיר? היכן? והאם זה אכן משפר את תחושת הנהיגה.יש טעם לשלם בכלל עבור זה?

תודה מראש.ויום טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ברור מהיכן לקחת את זה שמונדאו זה רכב שמצפה ממך לנהוג מהר ותחושה בפקקים לא נעימה בכלל, מוזר מאוד.

אני נוהג על המונדאו 240 כ"ס ועם 35 קג"מ והכל בסדר גמור.

ההילוכים עוברים חלק ומהר כפי שמצופה מתיבה כפולת מצמדים רטובים, שום דבר חדש.

 

מה שכן, בפקקים צפופים מאוד מה שקורה לכל התיבות כפולות מצמדים ולא רק במונדאו, זה שברגע שאתה לוחץ על הדוושה ומתחיל להאיץ, הרכב מעוניין להעלות הילוכים קדימה ואז אתה בולם ונוצרת מכה של הורדת הילוך לא מתוכננת.

ואז אם במקרה בלמת ואז שוב פעם לחצת על הדוושת גז, שוב יכולה לקרות מכה כזו או אחרת, בגלל אופן פעולת הגיר הטבעית, תשים לב וזה חשוב לציין את זה, פעולה טבעית.

אין עדיין גיר שמצפה ממך להורדת הילוכים (הונדה במקרה חושבת לייצר תיבה עם 3 מצמדים וכו') אבל כרגע, תיבה כפולת מצמדים תפעל להעלאת הילוכים מהירים ולא בנויה להורדת הילוכים כזו או אחרת אלה אם כן עברת לבלימה והרכב מפחית מהירות ורק אז, התיבה מבינה שמתבצעת האטה.

 

אשמח לדעת עם מי דיברת כאן שאמר לך שיש עדכונים ושיפורים לתפעול הגיר? בעצמך רשמת אבל לאחר מכן סתרת את עצמך בכך שזה לא קיים, מי הם אותם האנשים כאן או בחוץ שאמרו שיש עדכון או שדרוג תוכנה לגיר? נשמח לדעת לברר איתם מהיכן המידע.

 

ייתכן וככל הנראה, אתה מתכוון לעדכון תוכנה של הגיר ואם כך, אתה בהחלט יכול להכנס למוסך מרכזי של פורד או מקום שאתה סומך עליו (המרכזי זה בניר צבי) ולבקש עדכוני תוכנת מנוע וגיר אם יש. הטכנאי מחבר את הלפטופ לרכב ובמידה ויהיה עדכון מהשרת של פורד העולמית לתיבה ולסוג הרכב שלך וכו', תקבל עדכונים.

זה עולה כ 250 שקלים ככל שזכור לי נכון, לכל העדכונים שלא יהיו.

 

מתי פעם אחרונה הוחלף הפילטר והשמן בתיבת ההילוכים? פורד מבקשת כל 3 שנים או 60,000 אך למעשה, היצרן עצמו ממליץ על החלפה מוקדמת הרבה יותר של הפילטר והשמן כיוון שהמציאות מלמדת כי הפילטר מכוסה ג'יפה ולמעשה מומלץ להחליף הרבה יותר, יש מספיק מידע בפורומים בחו"ל בעיקר בשפה הרוסית למשל.

 

בנוסף, כטיפ קטן כיצד להתנהל בפקקים, זה מאוד פשוט:

 

1. אתה עובר למצב S הספורטיבי ואז התיבה לא ממהרת להחליף הילוכים והכל סבבה. התגובת מצערת תהיה קצת חדה יותר וזה תקין.

 

2. אתה עובר ל S ומוריד את הידית למטה ואז זה מצב "ידני" ונשאר על הילוך 1 לדוגמא ומעביר ידנית אם משהו.

 

אלו הן דרכי הפעולה שאפשר להתמודד עם תיבות כפולות מצמדים, שום דבר מיוחד לצערי.

 

לגיר יש "מוח" משלו ומלבד רכבים כאלו ואחרים מבית VW ששם יצרני צד ג' משחקים עם הגיר במידת הצורך.

 

שם התיבה הוא: getrag 6dct450 mps6 לכל מקרה ותצטרך.

 

http://www.automaticchoice.es/Catalogo%20AC/Catalogue/6dct450.pdf

 

התיבה משמשת את וולוו, קריילזלר וכו', לא רק את פורד.

 

תחזור לעדכן במידה ותמצא מידע רלוונטי בנושא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על התגובה הממצא.קראתי כאן באיזה שרשור על עדכון תוכנה לגיר.אבל בהחלט יכול להיות שאין.שלחתי שאלה לזה שכתב

כאן.אך עדיין אין תשובה.

ההילוכים עוברים מהר זה נכון..אך קצת מהר מידי לטעמי..משתמש במצב S מידי פעם.

בעניין עדכון מנוע.האם מומלץ? שווה את ההשקעה? והאם קיים סיכון לפגיעה מסויימת בתפקוד מנוע?

שמן גיר ופילטרים הוחלפו לפני 30K ונראה לי שאחליף שוב בקרוב..

תודה לך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש התקן של חברת TMC שמשנה את תפקוד הגיר עבור דגם הרכב שלנו.

זאת ההודעה שאחר החברים כתב לי בהודעה פרטית, אם ירצה יפרט יותר, אני רק מעתיק ומצטט עבורך:

 

"

חברת TMC מאנגליה מציעה שיפורי תכנת לגירים אוטומטיים.



אחרי הוספת התכנה לשקע OBD2 הרכב משנה את התכנה המקורית

שלו בD רגיל ומנועי הסרבו בגיר והקלאצים מחזיקים יותר חזק את ההילוך

והדיסקיות אוחזות ונצמדות יותר חזק (על חשבון בלאי)...הגיר אינו מחליק

כתוצאה מזאת,אוחז את ההילוך חזק יותר והתאוצה יותר החלטית וחזקה.

משאבות השימון של הגיר עובדות מהר יותר ומספקות שימון יעיל יותר (שוב

על חשבון בלאי) וחזק יותר.

השינוי ממשיך לגיר שעובד יעיל יותר ולא מחליף הילוכים ויותר נתון לשליטה

של רגל ימין...תלחץ יותר והחלטי הוא ימשוך יותר. תרפה קלות הוא לא יעביר

מיד הילוך אלה אם כן ההרפיה החלטית יותר...קיצר,רגל ימין שולטת נהדר, ההילוכים לא עוברים ב50 קמש להילוך 6 אלה אם כן ,אתה ורגל ימין מצפה

ורוצה,שכן יעבור ההילוך...עשיתי זאת ב2 רכבים אוטומטיים שלי בעבר.

קיה ספורטאז 2010 מודל ישן 2.7 ליטר 6 ציל והאודי S3 מעל 420 כס

בגלגל שהגיר היה מחליק בגלל הכוח...נסעתי כך 2.5 שנים ללא שום בעייה."

 

 

הינה הלינק, תזמין את המוצר תתרשם ממנו ותמליץ לנו בהתאם, נשמח לדעת איך זה עזר (בדקתי בפורומים בחו"ל, זה עוזר).

תבחר למטה את סוג הרכב:



​http://www.tmcmotorsport.com/autoflash-automatic-gearbox-tuning

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה עדכון ישן ששיפר את התנהגות הגיר, כתבתי על כך בסיקור שלי, מעבר לכך ניתן לבצע remap למחשב הרכב

גם עלכך רשמתי בפוסט אחר.

חיפוש קצר יניב את התצאות הרצויות

Ford Mondeo 2.0T + Bluefin Remap - נמכרה

Infiniti G37 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהו עדכון הגיר? האם עדכון הגיר הוא פרטי חיצוני? או עדכון ממוסך פורד רשמי? זה חשוב להבין ומי עושה את אותם העדכונים אשמח לדעת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכונים אפשר לקבל במוסך במסגרת טיפול רגיל,במידה ויש עדכון לגיר לאותו לשנתון רצוי.

תכנה של TMC היא שיפור יעילות הגיר והעברת ההילוכים...חברה חיצונית שלא שייכת ליצרן,

אלה משפר את הקיים שיעבוד יעיל יותר וטוב יותר מהמקורי.

את השיפור אפשר לעדכן בעצמך דרך שקע דיאגנוזה ,הוא מתאים לרכב שלך בלבד ויכול לשפר

את הרכב עצמו גם בעוד 10 שנים.

כשהרכב במוסך מרכזי והם עושים לו עדכון תכנה,הרכב חוזר למצבו הרגיל.

לחזור לתכנה המשופרת מצריך התקנה לא מסובכת מחדש (60 שניות).

בכללי,ישנם אנשים שלא אוהבים שינויים ושיפורים ומעדיפים להישאר כמו שזה מהחברה מגיע.

בסופה של תגובה אוסיף ואומר,שיש עדכון תכנה ויש שיפור תכנה...שני עניינים שונים לגמרי.

עדכון מקבלים חינם מהיצרן במוסכי החברה,שיפור עולה כסף והוא לא מטעם החברה.

עריכה אחרונה על ידי bigmik
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהו עדכון הגיר? האם עדכון הגיר הוא פרטי חיצוני? או עדכון ממוסך פורד רשמי? זה חשוב להבין ומי עושה את אותם העדכונים אשמח לדעת.

 

זהו עדכון רשמי של פורד, רשמתי על זה כשעשיתי את הסיקור על הרכב שלי, כשקניתי את הרכב ב 2015, היו מכות בגיר במעבר בין 1 ל 2 וכן בין 2 ל 1.

העדכון הזה שיפר פלאים את הבעיה. היום נדיר מאד שיש אירועים של מכות בגיר בהילוכים הנמוכים, אלא אם אני אשם בזה על ידי חוסר החלטיות עם דוושת הגז

Ford Mondeo 2.0T + Bluefin Remap - נמכרה

Infiniti G37 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פניתי לכמה מוסכים מורשים פורד.אף מוסך לא יודע על עדכון תוכנה למונדאו.לא גיר ולא מנוע.

גם לא REMAP .לא מבינים מה אני מקשקש להם.או שמתחמקים.

מה שכן. אף מוסך לא ממש מראה רצון להתעסק בזה.

מתחנן לשלם להם עבור עדכון ..אבל טוענים שאין דבר כזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה עדכון ישן, תבקש שיבדקו האם הגרסאות שלך עדכניות זה הכל.

מוסכים מורשים לא מתעסקים ב REMAP.

 

תחפש בפרום הזה מידע לגבי עדכון גרסה

http://www.talkford.com/community/topic/189645-latest-ecu-update/

Ford Mondeo 2.0T + Bluefin Remap - נמכרה

Infiniti G37 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שנים מאוחר יותר...
בתאריך 7.3.2017 בשעה 09:12, Guest Automatic1 כתב:

יש התקן של חברת TMC שמשנה את תפקוד הגיר עבור דגם הרכב שלנו.

זאת ההודעה שאחר החברים כתב לי בהודעה פרטית, אם ירצה יפרט יותר, אני רק מעתיק ומצטט עבורך:

 

"

חברת TMC מאנגליה מציעה שיפורי תכנת לגירים אוטומטיים.



אחרי הוספת התכנה לשקע OBD2 הרכב משנה את התכנה המקורית

שלו בD רגיל ומנועי הסרבו בגיר והקלאצים מחזיקים יותר חזק את ההילוך

והדיסקיות אוחזות ונצמדות יותר חזק (על חשבון בלאי)...הגיר אינו מחליק

כתוצאה מזאת,אוחז את ההילוך חזק יותר והתאוצה יותר החלטית וחזקה.

משאבות השימון של הגיר עובדות מהר יותר ומספקות שימון יעיל יותר (שוב

על חשבון בלאי) וחזק יותר.

השינוי ממשיך לגיר שעובד יעיל יותר ולא מחליף הילוכים ויותר נתון לשליטה

של רגל ימין...תלחץ יותר והחלטי הוא ימשוך יותר. תרפה קלות הוא לא יעביר

מיד הילוך אלה אם כן ההרפיה החלטית יותר...קיצר,רגל ימין שולטת נהדר, ההילוכים לא עוברים ב50 קמש להילוך 6 אלה אם כן ,אתה ורגל ימין מצפה

ורוצה,שכן יעבור ההילוך...עשיתי זאת ב2 רכבים אוטומטיים שלי בעבר.

קיה ספורטאז 2010 מודל ישן 2.7 ליטר 6 ציל והאודי S3 מעל 420 כס

בגלגל שהגיר היה מחליק בגלל הכוח...נסעתי כך 2.5 שנים ללא שום בעייה."

 

 
 

 

הינה הלינק, תזמין את המוצר תתרשם ממנו ותמליץ לנו בהתאם, נשמח לדעת איך זה עזר (בדקתי בפורומים בחו"ל, זה עוזר).

תבחר למטה את סוג הרכב:

 


 

 

http://www.tmcmotorsport.com/autoflash-automatic-gearbox-tuning

ממליץ אם יש הזעה קטנה בין המנוע לגיר ?חשבתי לעשות תוכנה לגיר לפורד שלי גם ומצאתי את האשכול הזה. והבנתי שכל מי שעשה תוכנה למנוע והעלה גם קג"מ מרגיש יותר מכות בגיר ומתנהג בקשיחות 

חייב לציין שהגיר שלי מחליק רק בנסיעות בבקרים שהרכב עומד חצי יום אחרי כמה העברות הוא מעביר חלק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
בתאריך 6.3.2017 בשעה 14:47, Guest Automatic1 כתב:

לא ברור מהיכן לקחת את זה שמונדאו זה רכב שמצפה ממך לנהוג מהר ותחושה בפקקים לא נעימה בכלל, מוזר מאוד.

אני נוהג על המונדאו 240 כ"ס ועם 35 קג"מ והכל בסדר גמור.

ההילוכים עוברים חלק ומהר כפי שמצופה מתיבה כפולת מצמדים רטובים, שום דבר חדש.

 

מה שכן, בפקקים צפופים מאוד מה שקורה לכל התיבות כפולות מצמדים ולא רק במונדאו, זה שברגע שאתה לוחץ על הדוושה ומתחיל להאיץ, הרכב מעוניין להעלות הילוכים קדימה ואז אתה בולם ונוצרת מכה של הורדת הילוך לא מתוכננת.

ואז אם במקרה בלמת ואז שוב פעם לחצת על הדוושת גז, שוב יכולה לקרות מכה כזו או אחרת, בגלל אופן פעולת הגיר הטבעית, תשים לב וזה חשוב לציין את זה, פעולה טבעית.

אין עדיין גיר שמצפה ממך להורדת הילוכים (הונדה במקרה חושבת לייצר תיבה עם 3 מצמדים וכו') אבל כרגע, תיבה כפולת מצמדים תפעל להעלאת הילוכים מהירים ולא בנויה להורדת הילוכים כזו או אחרת אלה אם כן עברת לבלימה והרכב מפחית מהירות ורק אז, התיבה מבינה שמתבצעת האטה.

 

אשמח לדעת עם מי דיברת כאן שאמר לך שיש עדכונים ושיפורים לתפעול הגיר? בעצמך רשמת אבל לאחר מכן סתרת את עצמך בכך שזה לא קיים, מי הם אותם האנשים כאן או בחוץ שאמרו שיש עדכון או שדרוג תוכנה לגיר? נשמח לדעת לברר איתם מהיכן המידע.

 

ייתכן וככל הנראה, אתה מתכוון לעדכון תוכנה של הגיר ואם כך, אתה בהחלט יכול להכנס למוסך מרכזי של פורד או מקום שאתה סומך עליו (המרכזי זה בניר צבי) ולבקש עדכוני תוכנת מנוע וגיר אם יש. הטכנאי מחבר את הלפטופ לרכב ובמידה ויהיה עדכון מהשרת של פורד העולמית לתיבה ולסוג הרכב שלך וכו', תקבל עדכונים.

זה עולה כ 250 שקלים ככל שזכור לי נכון, לכל העדכונים שלא יהיו.

 

מתי פעם אחרונה הוחלף הפילטר והשמן בתיבת ההילוכים? פורד מבקשת כל 3 שנים או 60,000 אך למעשה, היצרן עצמו ממליץ על החלפה מוקדמת הרבה יותר של הפילטר והשמן כיוון שהמציאות מלמדת כי הפילטר מכוסה ג'יפה ולמעשה מומלץ להחליף הרבה יותר, יש מספיק מידע בפורומים בחו"ל בעיקר בשפה הרוסית למשל.

 

בנוסף, כטיפ קטן כיצד להתנהל בפקקים, זה מאוד פשוט:

 

1. אתה עובר למצב S הספורטיבי ואז התיבה לא ממהרת להחליף הילוכים והכל סבבה. התגובת מצערת תהיה קצת חדה יותר וזה תקין.

 

2. אתה עובר ל S ומוריד את הידית למטה ואז זה מצב "ידני" ונשאר על הילוך 1 לדוגמא ומעביר ידנית אם משהו.

 

אלו הן דרכי הפעולה שאפשר להתמודד עם תיבות כפולות מצמדים, שום דבר מיוחד לצערי.

 

לגיר יש "מוח" משלו ומלבד רכבים כאלו ואחרים מבית VW ששם יצרני צד ג' משחקים עם הגיר במידת הצורך.

 

שם התיבה הוא: getrag 6dct450 mps6 לכל מקרה ותצטרך.

 

http://www.automaticchoice.es/Catalogo%20AC/Catalogue/6dct450.pdf

 

התיבה משמשת את וולוו, קריילזלר וכו', לא רק את פורד.

 

תחזור לעדכן במידה ותמצא מידע רלוונטי בנושא.

 

אני בדיוק עומד לרכוש אחת כזאת 2013 240 כ"ס סביב ה 16K ש"ח (שזה מחיר יחסית טוב)

זו השלישית שנסעתי עליה בחיפושי קניה - ולכולם הייתה "שהייה" קלה בתחילה, לא יודע להגיד אם זה אופייני למנוע טורבו שנכנס לאט או לגיר שמכניס באיחור. 

לזאת שאני מעוניין לקנות יש כניסה מעט קופצנית של ההעברה לגיר ביציאה מהמקום, מלבד זה הנסיעה חלקה לגמרי גם במנוע וגם בגיר

יש מושג למישהו אם זה מלמד על איזו בעיה שמתחילה או שזה חלק מהבלאי האופייני של המונדאו טיטיניום ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 30.12.2020 בשעה 17:10, iAlfaRace כתב:

ממליץ אם יש הזעה קטנה בין המנוע לגיר ?חשבתי לעשות תוכנה לגיר לפורד שלי גם ומצאתי את האשכול הזה. והבנתי שכל מי שעשה תוכנה למנוע והעלה גם קג"מ מרגיש יותר מכות בגיר ומתנהג בקשיחות 

חייב לציין שהגיר שלי מחליק רק בנסיעות בבקרים שהרכב עומד חצי יום אחרי כמה העברות הוא מעביר חלק

בס"ד 

הגיר שלך דורש שיפוץ, הדסקיות ככל הנראה גמורות, תוכנה תעלה את המומנט חאזור ה-41 קג"מ, הגיר שלך יחליק לעיתים קרובות יותר ולא תהנה ממה שהתוכנה נותנת. 

בתאריך 19.1.2021 בשעה 19:04, Romeo 1 כתב:

 

אני בדיוק עומד לרכוש אחת כזאת 2013 240 כ"ס סביב ה 16K ש"ח (שזה מחיר יחסית טוב)

זו השלישית שנסעתי עליה בחיפושי קניה - ולכולם הייתה "שהייה" קלה בתחילה, לא יודע להגיד אם זה אופייני למנוע טורבו שנכנס לאט או לגיר שמכניס באיחור. 

לזאת שאני מעוניין לקנות יש כניסה מעט קופצנית של ההעברה לגיר ביציאה מהמקום, מלבד זה הנסיעה חלקה לגמרי גם במנוע וגם בגיר

יש מושג למישהו אם זה מלמד על איזו בעיה שמתחילה או שזה חלק מהבלאי האופייני של המונדאו טיטיניום ?

בס"ד 

 

במידה ואין בעיה קיימת בגיר, כיול פשוט בחנייה שלך, יפתור את הבעיה. 

עם הזמן, נוצר בלאי טבעי של הדסקיות, כתוצאה מכך יש יותר מרווח שהמצמד צריך לעבור, המחשב של גיר מנסה לפצות על איבוד החומר מה שגורם להשהייה/קפיצות בעיקר בהילוכים הנמוכים. 

כיול של הגיר בדרך כלל פותר את הבעיה לגמרי, ביצעתי את התהליך אצלי ברכב, הגיר עובד פיקס. 

אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1130 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...