Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3476 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

החדשה... אבל בתקציב של 25-28 אלף מדובר על הדור הקודם.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)

אני דיברתי על החדשה ועליה בלבד.

גם הבחור שהגיב לי ויצר את הוויכוח השווה את הפנדה דור 2( תודה על התיקון) לC1 החדשה.

למה השוותי בכלל לחדשה אני חושב שהתגובות שלי ברורות, וניתן לקרוא אותן שוב.

 

בכל מקרה גם בתקציב שציינת, בתור רוכש של רנו קליאו דור 3 מיד 2 אתה צריך להסכים שאין שום דבר מיוחד בעסקה המוצעת (ואם תציץ בלוחות תראה שהעסקה שלך לא הייתה משהו חריג). עסקה טובה וסבירה זו אולי תהיה לשני הצדדים, אבל לא מיוחדת או חריגה מבחינת המחיר והתמורה.

 

לפי דעתי אתה טועה, לקנות רכב חדש זה לאבד מערכו הכי הרבה בשנה הראשונה השניה והשלישית. מאידך אתה מקבל אחריות.

לקנות רכב בן 4 וחצי שנים הירידת ערך ומחיר הרכב שארצה למכור כבר לא משחק תפקיד אלא יותר עלות האחזקה השנתית של הרכב.

 

רק עכשיו ראיתי את תגובתך מתנצל.

אני הבנאדם הראשון שימליץ לקנות מיד 2 ולא חדש. אני חושב שבשוק היד 2 של היום ניתן למצוא מציאות מדהימות במחירים מגוחכים. מה שכן ברמות המחיר המדוברות ההפרשים קטנים מאוד ומסתכמים בכמה מאות של שקלים בודדים בחודש בתסריט הכי אופטימי לטובת הפנדה. בתמורה לאותם כמה מאות שקלים בודדים אתה מקבל רכב חדש לגמרי, ואתה 3 שנים בראש שקט.

בסוף התקופה תקבל כנראה רכב ששווה חצי ממחירו כחדש. בסוף אותה תקופה אם הפנדה החזיקה מעמד (ובטיפול נכון אין סיבה שלא), תקבל רכב ששווה 10 אלף שקלים אולי. שוב ההפסד בין החדש לישן נכנס באותם כמה מאות שקלים בודדים בחודש שציינתי.

 

בכל התסריט הזה הייתי די אופטימי ולא הכנסתי תסריטים לא נעימים בפנדה שיכולים לקרות בסבירות נמוכה יחסית (אצלנו למשל נוצרה נזילה ברדיאטור החימום, סיפור יקר).

לא הכנסתי גם פרמטרים אחרים של רכב חדש מול ישן כמו עדיפות של הרכב החדש/בטיחות/קלות העסקה וכו'.

 

אתה טועה בעוד דבר, לטעמך מחיר הרכב כשתמכור לא מעניין אותך. זה לא נכון. השקעת בפנדה 25 אתה תצפה להשיג חצי מהסכום כשתמכור. רכב ב25K זה לא רכב ב5K שאפשר לייחס לו שווי 0 (אם לדעתך כן קצת תמוה לי שאתה רוכש רכבים ברמות המחיר הללו).

ברמות המחיר האלה אתה תייחס חשיבות לירידת הערך של הפנדה בדיוק כמו לירידת הערך של אותה C1 חדשה. ההבדל נטו בכסף יסתכם בשני הרכבים בלכל היותר כמה אלפי שקלים בודדים. הכוונה שלי היא שאם רכב אחד יאבד 50% והשני רק 40% אותם 10% הם קשקוש לא משנה למי נטה ההפרש וממי הן נלקחו.

 

אם היית רוכש רכב ב5K הטיעונים שלך היו משכנעים יותר. ברמות המחיר האלה ובתנאי השוק הנוכחיים ניתן להבין כל החלטה של כל רוכש מבלי לפסול אותה לחלוטין על הסף גם מבחינה כלכלית.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם (נערך)

כשלקחתי הלוואה על המיצובישי היה מדובר על 30 אלף בערך כמו שלהפותח חסר לרכב חדש ,ההחזר שלי כ 870 שקל ל3 שנים,גם אם הוא יקנה את הסיטרואן ב 50 אלף אז ישלם 600 שקל לחודש למשך 3 שנים עם ריבית נמוכה? זה סכום לא מבוטל בנוסף ירידת ערך גדולה בשנים הראשונות אלא אם הוא מתכוון להחזיק את הרכב כמה שנים טובות שזה פחות קריטי.

לכן גם אם יהיו לו תקלות זה יהיה זול לקנות רכב ב25 אלף.

 

לגבי ההצעה שלו הסברתי שהתציב שלו כבר קרוב מאוד לפנדה מהדור הנוכחי.

עריכה אחרונה על ידי yulianx

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם (נערך)

קנה פותח השרשור פנדה הפסיד 50% בשלוש שנים. לא תיקן שום דבר/ולא היה לו בלאי טבעי רק טיפולים(תסריט לא הגיוני כן?) הפסיד פותח השרשור 12.5 אלף שקלים. נחלק ב36 חודשים הפסד של 347 שקלים על ירידת ערך בחודש.

 

מצד שני הלך אדם אחר קנה C1 חדשה. שילם 25 בקניה ואת שאר ה25 שילם בתשלומים, לא קיבל שקל הנחה בקניה, ושילם רק על טיפולים שלוש שנים. לאחר שלוש שנים מכר את הרכב בהפסד של 50% כלומר הפסיד 25 אלף בשלוש שנים. כלומר 694 שקל בחודש. הפרש של 350 שקל בחודש בין שני הרכבים.

 

ההפרש בן שני הרכבים בתקופה של 3 שנים הוא 12.5 אלף שקל. עכשיו נכניס את התסריט הזה למציאות. מה עם בלאי? מה עם תקלות? כמה נשאר מההפרש? כמה שווה לך לא להתעסק כלל עם יד 2/בדיקות/רמאויות? כמה כסף ביזבזת על יד 2/בדיקות/רמאויות/נסיעות? כמה שווה לך שקט? כמה שווה לך בטיחות? כמה שווה לך נראות של הרכב ושלך כלפי חוץ? כמה שווה לך יום עבודה מבוזבז במוסך?

 

מה נשאר מה12.5 אלף שקלים האלה? לא הרבה, ואם נחלק את זה לעלות חודשית מדובר כבר במשהו באמת מצחיק. מכאן כל אחד עושה את החושבים שלו של "כמה שווה לי?", וזו הסיבה שברמות המחיר האלה וההפרשים המדוברים וברכבים המדוברים מי שקונה חדש לאו דווקא עשה עסקה כלכלית שאפשר להכריז עליה לחלוטין כפחות טובה.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם (נערך)

נכון,350 שקל ההבדל על ירידת ערך.

אבל איפה החזר הלוואה?

החזר הלוואה של 25 אלף גם נגיד ויהיה ללא ריבית יעמוד על 694 שקל לחודש.

גם אם יהיו תקלות לפנדה שסך הכול נחשב לרכב אמין וגם מודל 2012 אמנם לא חדש אבל גם לא רכב בן 15 לא יגיע לעלות של החזר ההלוואה.

עריכה אחרונה על ידי yulianx

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

התייחסתי להכל בתגובה שלי. החזר ההלוואה במקרה הזה הוא פחות או יותר ירידת הערך. אתה יכול פשוט להגיד שאותו אדם ישלם 700 שקלים בחודש שילכו לפח (החזר הלוואה/ירידת ערך תקרא לזה איך שבא לך).

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם

מניסיון של שנתיים על פנדה 2006, הרכב הפגין אמינות מלאה, צריכת דלק ריאלית של 1:16, הנוחות אכן לא מציאה, נסיעה קופצנית, מושבים קשים.

החשש היחידי הוא הגיר הרובוטי אבל בידני גם זה יורד.

 

לגבי השוואה לרכבים חדשים ומימון זו כבר החלטה אישית, כלכלי זה לא. רכב חדש יעלה יותר, כמעט בכל תרחיש.

פורסם (נערך)

נכון בסופו של דבר הוא ירגיש את החזר ההלוואה של 700 שקל וזה עוד בלי לחשב ירידות ערך.

עכשיו שיבדוק אם זה שווה לו.

 

לגבי נסיעה קופצנית זה יחסי,בין רכבי המיני מאותה תקופה היא דווקא הייתה בסדר.

עריכה אחרונה על ידי yulianx

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

ניתן לקחת הלוואה לרכישת רכב בריבית כמעט אפסית. השאלה היא אם ההחזר לא יכביד עליו ברמת התזרים החודשי. למה 36 חודשים? שיקח 30 אלף הלוואה ל-5 שנים ויקנה סנדרו חדשה.

 

גם קנית רכב משומש במזומן זה לא שגר ושכח. ברכב משומש יש תיקונים שפוגעים בתזרים החודשי. ההבדל הוא שההוצאות אינן צפויות. הוא יכול לקנות רכב משומש שיגלה אמינות מצויינות והוא יכול לקנות רכב משומש שימרר לו את החיים ויגרור תיקונים באלפי שקלים בשנה, אובדן ימי עבודה, טרטורים ועוד.

פורסם

לדעתי לא דיל טוב.

 

גם רכב מיושן מאוד (משנת 2005 בפועל) וגם מחיר רע.

 

אני מכרתי אחת כזו ב-29K, כאשר היא הייתה בת 3! לא רואה שום דבר מיוחד ברכישה של אחת בת 5 ב-25K.

 

אם ניקח בחשבון שבניגוד לעבר, אפשר היום להשיג רכבי מיני מעולים ב-46K (נגיד ספארק 1.0) והם עוד יהיו חדשים לגמרי עם אחריות - אז אני בכלל לא רואה סיבה לשלם על רכב מיני סכומים כאלה.

פורסם

אני לא הייתי מחליף את הפנדה שלי (מודל 2014) בשום ספארק 1.0 אפילו לא חדשההיות ולדעתי החבילה הכוללת בפנדה טובה יותר.

 

כל אחד יעשה את שיקוליו הכלכליים, כך או כך, על רכבים רק מפסידים, השאלה היא כמה..

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

פורסם
קנה פותח השרשור פנדה הפסיד 50% בשלוש שנים. לא תיקן שום דבר/ולא היה לו בלאי טבעי רק טיפולים(תסריט לא הגיוני כן?) הפסיד פותח השרשור 12.5 אלף שקלים. נחלק ב36 חודשים הפסד של 347 שקלים על ירידת ערך בחודש.

 

מצד שני הלך אדם אחר קנה C1 חדשה. שילם 25 בקניה ואת שאר ה25 שילם בתשלומים, לא קיבל שקל הנחה בקניה, ושילם רק על טיפולים שלוש שנים. לאחר שלוש שנים מכר את הרכב בהפסד של 50% כלומר הפסיד 25 אלף בשלוש שנים. כלומר 694 שקל בחודש. הפרש של 350 שקל בחודש בין שני הרכבים.

 

ההפרש בן שני הרכבים בתקופה של 3 שנים הוא 12.5 אלף שקל. עכשיו נכניס את התסריט הזה למציאות. מה עם בלאי? מה עם תקלות? כמה נשאר מההפרש? כמה שווה לך לא להתעסק כלל עם יד 2/בדיקות/רמאויות? כמה כסף ביזבזת על יד 2/בדיקות/רמאויות/נסיעות? כמה שווה לך שקט? כמה שווה לך בטיחות? כמה שווה לך נראות של הרכב ושלך כלפי חוץ? כמה שווה לך יום עבודה מבוזבז במוסך?

 

מה נשאר מה12.5 אלף שקלים האלה? לא הרבה, ואם נחלק את זה לעלות חודשית מדובר כבר במשהו באמת מצחיק. מכאן כל אחד עושה את החושבים שלו של "כמה שווה לי?", וזו הסיבה שברמות המחיר האלה וההפרשים המדוברים וברכבים המדוברים מי שקונה חדש לאו דווקא עשה עסקה כלכלית שאפשר להכריז עליה לחלוטין כפחות טובה.

ההבדל בין שני המקרים הוא לא רק בכמה הקונה מוציא אלא גם מתי. במקרה של הפנדה לקונה יש 25K ביד, הוא מוציא אותם על הרכב, ובמשך 3 שנים אין לו הוצאה נוספת מלבד ההוצאות השוטפות. במסלול השני, C1 חדשה, הוא נאלץ לשלם את כל כספו עכשיו, ובנוסף נדרש להוצאה נוספת של כ-700 ש״ח בחודש ב-3 השנים הקרובות.

 

אז נכון שההפרש בטוטאל הוא כ-12.5K ש״ח (ממעבר קליל על מחירי פנדות ביד2, אני מעריך את זה יותר קרוב ל-15K). אבל במציאות מדובר על הוצאה של 700 ש״ח בחודש למשך 3 שנים. כנראה שעבורך מדובר בהוצאה זניחה, אבל להרבה מאוד אנשים מדובר בהוצאה לא קטנה ואפילו די גדולה.

 

That said, לדעתי המחיר המבוקש על הפנדה (25K) אמנם לא גבוה במיוחד אבל גם לא מחיר ״הזדמנות״, הייתי מנסה להוריד יותר או מחכה להזדמנות טובה יותר.

פורסם
לדעתי לא דיל טוב.

 

גם רכב מיושן מאוד (משנת 2005 בפועל) וגם מחיר רע.

 

אני מכרתי אחת כזו ב-29K, כאשר היא הייתה בת 3! לא רואה שום דבר מיוחד ברכישה של אחת בת 5 ב-25K.

 

אם ניקח בחשבון שבניגוד לעבר, אפשר היום להשיג רכבי מיני מעולים ב-46K (נגיד ספארק 1.0) והם עוד יהיו חדשים לגמרי עם אחריות - אז אני בכלל לא רואה סיבה לשלם על רכב מיני סכומים כאלה.

 

כי אצלך אם איני טועה היד המקורית לא הייתה פרטית?

אני עשיתי טרייד תמורת הספייס סטאר גם על פנדה בת 3 תמורת 40 אלף כאשר לרכב כמעט וללא טסט.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
כי אצלך אם איני טועה היד המקורית לא הייתה פרטית?

אני עשיתי טרייד תמורת הספייס סטאר גם על פנדה בת 3 תמורת 40 אלף כאשר לרכב כמעט וללא טסט.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

אל תשכח שבטרייד הזה לא קיבלת את הנחת המזומן בסך 15% ממחיר המיצובישי.

 

בפועל מבחינתך מכרת ב-25K את הפנדה.

 

אין ארוחות חינם, בטח לא בטרייד אין.

פורסם

איזו הנחה 15%?

על רכב שעולה 80 אלף לא יתנו לך 12 אלף שקל הנחה.

אין ארוחות בחינם והמחירון היה בערך 46.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.


×
×
  • תוכן חדש...