Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3841 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שאלה היפותטית, כי אני לא יודע בזמן אמת כמה זמן תגובה יהיה בפועל.

 

כך קרה שבשבועיים האחרונים נכנסו בי 2 אנשים מאחורה תוך כדי שאני בעצירה מוחלטת בשיירה ברמזור, בשני המקרים ראיתי אותם במראה שהם לא מסתכלים על הכביש אבל לא הספקתי להגיב ובכל מקרה היו רכבים לפניי.

נזק חיצוני נראה שאין, אבל אני לא יודע לגבי נזק פנימי והנ"ל יבדק במוסך במהלך השבוע.

 

הנ"ל הכניס אותי לסטרס רציני, אני בוחן כפליים את כל מי שמאחורי וזה נדמה כאילו אני רואה ארוע נוסף פוטנציאלי כמעט כל הזמן וחוטף עצבים כשמישהו נדבק אלי יותר מדי, במיוחד כשאני עם הילדים ברכב.

 

שאלה שעלתה לי ומטרידה אותי, בהנתן מצב בו אתם יכולים לחזות שמישהו הולך להכנס בכם, ונאמר ואתם עומדים ברמזור ויש אפשרות התחמקות כלשהיא ובמידה כזאת יש פוטנציאל לנזק רציני מצד הנהג המוסח דעת, מה אתם הייתם עושים ?

 

את השאלה אני שואל בשני סיטואציות שמעניין אם היו משנות את החלטתכם.

1. אתם לבד ברכב.

2. אתם עם הילד במושב האחורי.

 

האופציות שאני רואה :

 

1. מנסה להתרחק עד כמה שניתן ולקוות שהבחור יעצור.

2. נותן גז מהיר וסוטה הצידה, הרכב שמאחור יכול בקלות להכנס לצומת באדום ותאונה רצינית יותר עלולה להתרחש.

 

אם מישהו רואה אופציה נוספת, אשמח.

תודה.

  • תגובות 70
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

תקפיד להשאיר מרחק גדול מהרכב שלפניך, ובמקרה הצורך בתלות בשאר המשתנים תחליט מה לעשות, לסתות במידה ואפשר, להדליק משולש/לצפור ולהתקדם ברגע האחרון.

פורסם

אני לא חושב שיכול להיות לך מספיק זמן לעשות משהו. בטח שלא לחשוב ולהחליט מה לעשות.

 

לפני כשנתיים, בזמן שעמדתי בפקק (עמידה מוחלטת) בכביש החוף, ראיתי במראה מאזדה CX5 שועטת לעברי. לפני ומצידי מכוניות. כל מה שהיה לי לעשות (תגובה רפלקסיבית) הוא ללחוץ חזק חזק על הבלמים, להחזיק חזק את ההגה ולכווץ את שרירי הצוואר. למרות מכה חזקה יחסית שגרמה לנזק גדול לשתי המכוניות, נהדפתי קדימה עד 5 ס"מ לפני המכונית שלפני (בלי נזק לרכב נוסף), ולא נפגעתי פיזית.

:turn-l:
פורסם

בואו נהייה רציניים, אף אחד לא משאיר מרחק גדול מהרכב מקדימה, לא כזה שימנע פגיעה בכל מקרה.

 

להדליק משולש? אתה רציני? הבחור לא מסתכל על הכביש.

 

^

אני שואל כדי לקבל החלטה מראש ולא להתחיל להתלבט בזמן אמת, שיגרום בעצם לחוסר תגובה במילי שניות קריטיות.

פורסם

המטרה היא לגרום לנהג שלא שם לב אליך, לשים לב אליך, במקרה שישים לב אליך הוא יצליח לבלום.

מניסיוני לצפור/להדליק משולש זה הדבר הכי נכון לעשות.

הרבה פעמים שעומד תור מכוניות לא מתמקדים במכונית האחרונה ורואים את הבלמים(המיוחד ברכב ללא פנס אמצעי, או פנס שרוף וכו).

לגבי המרחק, כמעט תמיד אני משאיר מרחק של רכב, אז לא הבנתי את ההערה.

פורסם (נערך)

איך בדיוק יעזור לצפור לרכב שמגיע מאחור במהירות גבוהה? גם אם הוא ישמע משהו, הוא לא יבין מאיפה זה מגיע, שצופרים לו. אולי הוא עוד יחשוב שמישהו צופר מאחוריו ויגביר מהירות/ יתחיל לחפש במראה את מי שצופר.

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

ב"להשאיר מרחק" הכוונה היא לא לעשרות מטרים, אני חושב שאפילו מרחק של רכב (כ-4.5 מטרים) זה הרבה, אבל כן לעצור במרחק שבו אתה רואה את גלגלי הרכב שלפניך פלוס רצועת אספלט.

במרחק כזה ניתן, במידת האפשר לסובב את ההגה ולזוז הצידה.

במידה ואין לפניך רכב וניתן לזוז קדימה מומלץ להאיץ כדי שאם תתרחש פגיעה היא תהייה במהירות נמוכה יותר יחסית (מכיוון ששני כלי הרכב נעים באותו כיוון).

אם אין מקום לזוז, אי אפשר לנסוע קדימה והחבטה היא עובדה מוגמרת - קונטרה עם הרגליים כדי לדחוף את הגוף כלפי המושב (אבל לא לנעול אותן ישרות - מה שלא אמור לקרות אם תנוחת הישיבה נכונה) ולהצמיד את הראש למשענות הגב.

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

פורסם (נערך)
איך בדיוק יעזור לצפור לרכב שמגיע מאחור במהירות גבוהה? גם אם הוא ישמע משהו, הוא לא יבין מאיפה זה מגיע, שצופרים לו. אולי הוא עוד יחשוב שמישהו צופר מאחוריו ויגביר מהירות.

הצפירה אולי לא מתאימה כל כך למפגש אחורי, וגם אם כן תלוייה בסיטואציה, צפחרה באופן כללי מחדדת חושים. מורידה עיניים מהסמארטפון או מהילדה במושב האחורי ומחדדת חושים/ממקדת בכביש.

דווקא באמצעות צפירה יצא לי להיחלץ ממצב דומה.

באופן כללי נסו לחשוב מה קורה ברכב האחר בזמן התאונה ולא במקרים בנאליים.

 

ותודה לקרמבו שהסביר את הכוונה והיתרונות בשמירת מרחק הנל.

עריכה אחרונה על ידי SHAI-SPORTWAGON
פורסם

יש דברים שאינם תלויים בך (אין לאן להתחמק / אין מספיק זמן להתחמק) במקרה כזה.

זכורתני מקרה דומה לפני שנים רבות ואני ישוב ברמזור בפיאט 127 ומאחור רואה במראה פורד אסקורט דוהרת אליי ממש מאחוריי במהירות מסחררת, והיה לי כל הזמן (הקצר) לחשוב שהיא לא תספיק לעצור, אלא בתוך הפיאט שלי.

למזלי - הנהג שם התעשת והסיט את הרכב לנתיב שליד (עצר כשחלקו בתוך הצומת...).

בקיצור - ישנם מקרים שאתה יכול רק להתכווץ לך בתא הנוסעים (בתנוחה עוברית זו או אחרת).

alfa 156 2.5.

פורסם

אל תבלמו בזמן קצר אלא תמיד בניחותא .

כך יהיה לכם זמן לראות מה קורה מאחוריכם ובמקרה הצורך לסטות מהנתיב .

כשנוהגים צריך לקרוא את מפת הכביש ומה קורה סביבכם , ברגע שאתם עוצרים באגרסיביות גם זה שמאחוריכם נבהל ועלול להתבלבל .

אל תפתיעו את שאר משתמשי הכביש ותמיד היו ערניים למתאפרות תוך כדי נסיעה , למתגלחים בזמן הנהיגה , לשולחי המסרונים

ולקוראי העתונים והדוחות תוך כדי נהיגה .

הנהיגה היום די דומה למשחק שחמט ועליך לנסות ולהבין מה יעשה הצד השני .

גם כיום לאחר 40 שנה בכביש אני לפעמים מופתע מהנהגים סביבי ולא תמיד יכול לצפות אילו רעיונות עוברים להם בראש .

נהיגה והשתלבות בתנועה היא לא דבר של מה בכך וחבל שיש הרבה כאלה שחושבים שהכביש של אבא שלהם

ולא מתייחסים ונותנים זכויות לאלו שמסביב .

פורסם

הסטה לצד הדרך - ע"פ תנאי הדרך ומצב התנועה. תאונה רצינית יותר יכולה להתרחש בסטייה הצידה מרכב/אופנוע חולף.

התנגדות של בידוד איננה לינארית ואם המתח השאריתי באזור הזליגה של גוף החימום כשהאפס מחובר נמוך מספיק לא תהיה זליגה משמעותית. כשהאפס מנותק מלוא המתח מופיע בנקודה החלשה ונוצרת פריצה להקפיץ את הפחת.

 

פורסם

+1

לא ממליץ לנסות ולסטות באופן פתאומי, זה עלול לגרום יותר נזק מתועלת ואתה עלול להיות אשם בתאונה שתיגרם כתוצאה מן הסטייה שלך מנתיב הנסיעה. כיום רכב דו גלגלי נוסע על פי חוק על השוליים הימניים ואתה עלול לפגוע בו.

לחיצה רפה על הדוושה תדליק את אור הבלם ואולי הנהג שמאחוריך יבין שעליו לבלום.

לחיצה חזקה על הבלם רק תגרום להגברת עוצמת הפגיעה ברכב שלך. עדיף שהרכב יידחף לפנים.

אם אתה יכול, הצמד את ראשך בכוח אל משענת הראש וייצב את עצמך באמצעות הידיים והרגליים. אל "תנעל" את פרקי הידיים על ההגה, אלא אפשר לפרק להסתובב כדי שלא יישבר.

פורסם

שכתבתי לסטות מהנתיב , התכוונתי למצוא נתיב חלופי או דרך להתחמק מהתאונה .

אם בולמים ברוגע , יש את כל הזמן לראות מה שקורה מסביבכם ומאחוריכם .

הטיפוסים המפחידים בכביש הם אלו שתגובותיהם קיצוניות , חותכים ימינה ושמאלה ולא מתייחסים

לנהג הנוסף שבכביש .

פורסם

מבין לגמרי את פותח השרשור.

 

לפני שנתיים בערך קרה לי שנכנסו ברכב מאחורה פעמיים בהפרש של שבועיים בערך או אפילו פחות באותו מקום באיילון בפקק.

מאותו רגע התחלתי לחפש במראה נהגים עם פוטנציאל לחוסר תשומת לב, ופשוט לעבור נתיב. אחרי זמן מסויים זה עבר לי.


×
×
  • תוכן חדש...