Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

וולוו S70 - סיכום 16 וחצי שנים - ו-260000 ק"מ


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3960 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הוולוו S70 הנדונה ליוותה אותי ואת משפחתי מינואר 1999 ועד סוף השבוע שעבר.

 

הדגם הנדון היה הבסיסי ( SE עם הספק של 140 כ"ס ) הוא אמנם היה חלש יותר ממקבילו ה-GLT עם 170 כ"ס, אך זמינות הכח בסל"ד נמוך היתה היתה עדיפה בהרבה.

 

ב-13 השנים הראשונות אצלנו הוא שימש כרכב ראשי, ולמעט תקלה במחשב ABS וכריות אוויר ( שתוקנה ע"י אייל נוימן במחיר סביר ) לא היו לרכב תקלות מיוחדות והוא שירת אותנו נאמנה.

 

בהגיעו לגיל המופלג של 13 שנים, ולאחר שרדיאטור החימום השיב את נשמתו לבוראו, ולרכב החלו להיות תקלות קטנות ומעצבנות עקב גילו, ביקשה אשתי שהרכב שירת אותה לעבור למשהו חדש יותר - והרכב הפך להיות רכב משני ושולי בבית.

 

הוא היה נמוך יחסית ופחות נוח לנסיעה מה-940 2.3 שקדמה לו, אך הביצועים שלו היו עדיפים בהרבה.

 

בשנים האחרונות הוא שימוש כרכב מישני לאחר שרדיאטור החימום שלו עלה בסערה השמימה, ולמזלנו ללא נזק למנוע.

 

שנים של עמידה בשמש החלו לתת את אותותיהם בפלסטיקה של תא הנוסעים, והיה צורך להוסיף ברגים פה ושם על מנת להחזיק את הכל במקום.

 

לפני כמה שנים עבר אינפוזיה של תוסף smog doctor שהוציאה הרבה של פיח מהמנוע, וחידשה את ימיו כקדם.

 

לפני כשנה הוחלפה יחידת הבקרה של ההזרקה לאחר שהרכב החל לכבות תוך כדי נסיעה באופן אקראי.

 

מדחס המזגן חודש לאחר שהספיק לעבוד בעלות מצחיקה של כ-600 ש"ח.

 

בערך אחרי כ-180000 ק"מ החל לאכול שמן, אך לא בכמות ניכרת היה צריך להוסיף כחצי ליטר מדי 3000 ק"מ בערך.

 

בשלוש שנים האחרונות, למעט העובדה שהרכב נוסע כמו חדש ( מנוע וגיר ) השנים החלו להראות את אותותיהם בכל המערכות ההיקפיות ונעשה פחות נעים לנסוע ולהשתמש ברכב. לפיכך כשהגיעה הצעה אטקרטיבית לטרייד-אין, הסכמתי להפרד ממנו למרות השנים הרבות בהן בילינו (בנעימים) ביחד.

 

צריכת הדלק הממוצע לאורך כל התקופה היתה בין 9-10 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת מוטת שימוש ביעירוני.

 

אני חושב שהעובדה שאת ה-S70 תחליף בימים הקרובים וולוו אחרת - מדברת בעד עצמה...:)

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

ה S70 החליפה ב 97' את ה 850 שהיתה הוולבו הראשונה בעלת הנעה קדמית.

ה 850 החליפה את ה 240 הפרהיסטורית, ועבור זמנה, היתה הוולבו הטובה ביותר שיוצרה.

המנועים היו מצויינים, חזקים ואמינים, וגם התנהגות הכביש היתה טובה מאד, וסוף סוף יוצרה וולבו שאפשר היה להנות מהנהיגה בה.

ה S70 פתרה בעיות קטנות ומעצבנות שאיפינו את ה 8י0, והפגינה אמינות גבוהה יותר.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

המנוע והגיר (למרות שזה לא צוין) מקוריים לגמרי. המנוע והגיר עובדים כמו שעון שווצרי.

 

רוב המכוניות הללו מסיימות את חייהן כאשר חגורת התזמון נקרעת ואיתה מתעקמים השסתומים, והתיקון שעולה מעל 10000 ש"ח פשוט לא משתלם (מדובר במנוע עם 20 שסתומים)

 

אני כמובן הקפדתי על החלפת רצועת התזמון בזמן (ואולי אפילו קצת קודם)

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

ה850 היתה אמינה? בקושי רואים כאלה היום.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

ה 740 לא בדיוק החליפה את ה 240, הן יוצרו במקביל החל משנת 1982 או 83.

 

לדעתי ה 740 הייתה ממוצבת מעל 240 ולא במקומה.

 

ייצור ה 240 נמשך עד שנת 1993, ואז היא הוחלפה ב 850.

 

 

צבי, תודה על הסקירה.

 

 

פורסם
לא ה740 החליפה את ה240?

ה 740 אכן יועדה להחליף את ה 240, אלא שלהפתעת אנשי וולבו, שתיהן נמכרו מצויין זו לצד זו,וכך "משכה" ה 240 עוד 9 שנים שבהן נמכרה מצויין, עד שירדה סופית מפס הייצור ב 13.5.93.

הראשונה בסדרת ה 700 הוצגה בספטמבר 82', וזו היתה ה 760 שהחליפה את ה 264 כמכונית היוקרתית ביותר של וולבו.

ה 740 הוצגה ב 84', והיתה למעשה 760 עם מנועי 4 בוכנות.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

תודה על הסיקור.

דה ז'ה וו למכונית הראשונה שהייתה בבעלותי. 244 2.0 1975.

הייתה בנויה כמו טנק. קלה לטיפול אבל לא זולה.

מכרתי אותה ב 50% מעל המחירון והיא הייתה שווה את זה.

התנהגות כביש על הפנים. אבל די נוחה.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם
ה850 היתה אמינה? בקושי רואים כאלה היום.

 

מ-850 סבלה מבעיות בגיר, ומבעיות חשמל. כפי שכתבתי - בשל השסתומים המרובים כשהולך ראש מנוע אין כדאיות כלכלית לתקן ולכן רובן לא שורדות.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

תענוג לדעת שאנשים מחזיקים רכבים לפרקי זמן ארוכים שכאלו.

הרכבים באמת טובים, אני זוכר לטובה את ה940 טורבו במשפחה, חבל שהם לא מוערכים מספיק.

 

לפעמים בא לי אחת כזאת סטיישן, ככה סתם

M-TECH E46

פורסם

אז את מי החליפה ה940? את ה740?

בדיוק.

סדרת ה 900 הוצגה בשנת 90' עם דגם ה 960 שהציע מנוע 3.0 חדש, 6 בוכנות טורי והספק של 204 כ"ס.

ה 940\960 לא היתה אלא 740 עם עיצוב שונה לחלקה האחורי ומתלה אחורי נפרד.

ב 91 נוספו מנועי 4 בוכנות, ושנה לאחר מכן החליפה את ה 940, אך לדגמי ה 4 בכונות היה עדיין סרן אחורי חי.

מאוחר יותר, ב 95', הוחלף שמה של ה 960 ל S90, על מנת לבדל אותה מדגמי ה 900 שהיו עם מנועי 4 בוכנות.

ב 98' הופסק ייצור סדרת ה 900, וכך נעלם לו השריד האחרון לוולבו "של פעם".

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

תמיד הייתה לי חיבה יתרה ולא מוסברת לוולבו.

כשהייתי נער, חלמתי והזלתי ריר על כל S-80 T6 שעברה לידי בכביש. בזמנו, לא נתפס לי שלרכב הזה יש 272 כ"ס.

גם תמיד רציתי לראות במציאות את הקופה המדהימה, אאל"ט ה-C-70 אבל מעולם לא יצא לי.

פורסם

ככה מסכמים כמעט 17 שנה עם וולבו? :-)

 

אהבת לנהוג בה? איך היא מבחינת נוחות? רעשי דרך?

מה צריכת דלק של ספינה כזו?

מה אהבת בה? מה לא?

 

הS70 זה אחד מהדגמים האהובים עליי של המותג - אני מאוד אוהב את דגמי הS60 העכשוויים.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

×
×
  • תוכן חדש...