Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4031 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מודל 93 ומטה אמנם עושים בדיקת זיהום, אבל היא מקלה בהרבה (כמעט ולא ניתן להיכשל בה).

 

הנה, פתחתי בפניך עולם ומלואו.

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)

הוא צודק 100%. אין שום הגיון בקשקוש הזה שרכב ישן פחות מטופל כי הוא ישן. אני לא קונה את זה.

 

בגרמניה רכב מ-96 עושה טסט פעם בשנתיים. אני לא מנסה להשוות לגרמניה, אבל צריך קצת פרופורציה. אין שום סיבה שפה זה יהיה פי 4 (ואגב, בגרמניה מי שרוצה להחליף לרכב חדיש יותר מ-96 יכול לקנות רכב צעיר בהרבה פחות מאותם 40-50 אלף שקל "שיהיה אחלה", רק שיעלה כמו 4 מכוניות שיש לפות"ש אם לא יותר).

 

טסט כל שנה, אישור רכב מיושן אחת לשנה, זה מספיק, מעל ומעבר. מי שרוצה להזניח אוטו עושה את זה גם אם האוטו בן שנתיים. מי שרוצה לתחזק כראוי עושה זאת גם אם האוטו בן עשרים.

 

אבל מבחינת המדינה זה שאם בנאדם עני, אז שיסבול. שייחנק. שישלם.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
פורסם

מחיר הטסט מחולק, יש הבדל בין להזניח לבין מכלולים ישנים.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם (נערך)

והעלות של המבחן מתחלקת? והאישור מהמוסך מתחלק? בוודאי שלא.

אישור רכב מיושן אומר חד וחלק שהאוטו מגיע לבדיקת בטיחות כל שנה במוסך לפני הטסט. זה מכסה הכל. זה מעל ומעבר ויותר ממה שהרבה אנשים עושים. איזה הגיון יש בלפרק לי פעמיים בשנה את הבלמים בשביל טופס? למה הטרטור הזה X2? (וזה טרטור, כי רכב ישן מחפשים אותו בטסט גם כשהכול פיקס, וכולם יודעים את זה).

מילא, תגיד לי ללכת לטסט פעמיים בשנה. אני יודע שהאוטו תקין וצריך לעבור. אבל לא. אומרים לך קודם תקבע תור במוסך, תשרוף שם שעה שעתיים, תשלם על חתיכת נייר, ואז תלך לטסט שיבדוק (בכסף כמובן) את מה שהמוסך אמר לך (תמורת תשלום, כמובן) שאתה כבר יודע - הכל תקין כמו שהיה לפני 5 חודשים...

 

ניחא, היו אומרים אחת לשנה אישור רכב מיושן, פעמיים טסט במכון. וואלה, סבבה. אבל פעמיים כל הטררם? מישהו רוצה לעשות רע למי שמעז להחזיק אוטו ישן. אין מילה אחרת.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
פורסם

מצד שני אתה חוסך כמה אלפים בביטוח צד ג לעומת מקיף.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

בספייס סטאר בין מקיף לצד ג' בערך 1600 שקל,הרבה יותר מאשר לשלם פעמיים על המבחן ואישור בלמים, וזה עוד רכב קטן.

איפה הירידת ערך?

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

המדינה לא רוצה שאנשים יחזיקו מכוניות ישנות, מה לא ברור פה?

הם גם מצהירים על זה שהם פועלים להוריד את הגיל הממוצע של הרכב בכבישים.

זה לכשעצמו לא דבר רע, אבל אופן הביצוע בעייתי. במקום לצ'פר את רוכשי המכוניות החדשות, "מענישים" את בעלי הרכבים הישנים.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

לנו יש רכב שבדיוק השנה מגיע לגיל 20. מתחילים 2 טסטים ובדיקות בשנה.

אם רוצים שיירד גיל הרכבים הממוצע, צריך להוריד את מחירי הרכב. גם אני רוצה רכב צעיר יותר. אולי אפילו בנוסף ולא במקום הנוכחי. אבל המחירים והמיסים בישראל מגבילים מאוד.

מכוסה בצד:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

נוסעת כל  יום:

 Alfa 159 TBi  With Bilstein B6+ Ragazzone Exhausts+ K&N Filter

 

פורסם
מודל 93 ומטה אמנם עושים בדיקת זיהום, אבל היא מקלה בהרבה (כמעט ולא ניתן להיכשל בה).

 

הנה, פתחתי בפניך עולם ומלואו.

 

עד מודל 94 לא בודקים 4 גזים, בודקים רק CO בסל"ד סרק. ניתן בכייף להיכשל בה אם יש לך רכב קרברטור והוא לא מכוון.

כיוון קרבורטור לפני/אחרי טסט כדי לעבור את הבדיקה היה דבר די נפוץ.

 

 

פורסם
רק אם לא הבנת את הרמז ב-15 שנה עם חובת אישור הבלמים.

 

לא 15 כי אם 5.

לדעתי אישור בלמים אחת לשנה זו דרישה ממש לא מונפצת (מצידי שידרשו אותה מכולם).

פורסם

מאתר משרד התחבורה:

 

גיל הרכב מעל 15 שנים - אישור מאת מוסך מורשה המעיד על ביצוע בדיקה ותקינות מערכת הבלמים (ללא האישור, לא ניתן יהיה לבצע מבחן רישוי)
פורסם
לא 15 כי אם 5.

לדעתי אישור בלמים אחת לשנה זו דרישה ממש לא מונפצת (מצידי שידרשו אותה מכולם).

אישור הבלמים מיותר לחלוטין.

נניח שלפני חודש חידשת את כל מערכת הבלימה - האישור מיותר.

נניח שהרפידות לפני סוף חייהם - המוסך אומר לך שיש לך עוד 1,000 קילומטר עד שהרפידות ייגמרו - הישראלי הממוצע לא יחליף עד שתדלק הנורה - המוסך ייתן אישור בלמים כי תכלס הבלמים תקינים. למיטב ידיעתי בלמים עוצרים במאה אחוז עד שהם נגמרים ומגיעים לברזל.

תכלס, הבלמים נבחנים בטסט ולא במוסך, האישור מהמוסך הוא כסת"ח שמיועד להקשות.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

fiat x1/9

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160


×
×
  • תוכן חדש...