Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

bmw 235 -המטרה : 500 כ"ס .


שימו לב! השרשור הזה בן 3313 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אולי הבעלים של ה-235 לא יוצא לתקוף פניות בשישי בבוקר והבלמים שלו מספקים אותו ללחיצה פעם ביום. אולי הוא עם כיסים כאלה עמוקים שהאחריות מעניינת לו ת'תחת. אולי. אולי לא. בכל מקרה, מכאן ועד לדרוס? רבאק, מי ישמע אם הוא ילחץ בעיר עם מיליון כ"ס ובלמים משודרגים זה בסדר ואחראי...

 

רוצים באמת לשכנע את הבעלים לשדרג מערכת בלימה, או להפסיק את הפרויקט? לכו לסדנה ותגידו לו. עד אז, תנו לפרויקט כאן לגדוש בשקט.

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 90
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

רכב כזה צריך מערכת בלימה משופרת נקודה!

לא ישירות בגלל שהוא יותר חזק אלא בגלל שהוא יסע מהר יותר (או יגיע מהר יותר לפניות) מרכב לא משופר.

 

לגבי התאוריה של הפיזיקה מאחורי כל זה - "לגוף אין זיכרון",

זאת אומרת שלא משנה כמה כוח הפעלת על גוף (כמה מהר האצת במקרה הספציפי הזה) ברגע שאתה עוזב את הגז אתה מפסיק את הכוח ואז נכנס לתמונה כוח ההתמד (כמובן בהזנחה של כוח החיכוך והתנגדות רוח).

מה שאומר שאם תקח שני רכבים זהים, אחד יסע 100 קבוע והשני יאיץ אליו ויגיע ל100 בדיוק כשהוא לידו שניהם יבלמו באותה מהירות, כי הכוח כבר לא עובד על הרכב.

 

בקיצור 100 קמ"ש זה 100 קמ"ש, לא משנה כמה כ"ס יש לך.

They are trying to ban me...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב כזה צריך מערכת בלימה משופרת נקודה!

לא ישירות בגלל שהוא יותר חזק אלא בגלל שהוא יסע מהר יותר (או יגיע מהר יותר לפניות) מרכב לא משופר.

 

לגבי התאוריה של הפיזיקה מאחורי כל זה - "לגוף אין זיכרון",

זאת אומרת שלא משנה כמה כוח הפעלת על גוף (כמה מהר האצת במקרה הספציפי הזה) ברגע שאתה עוזב את הגז אתה מפסיק את הכוח ואז נכנס לתמונה כוח ההתמד (כמובן בהזנחה של כוח החיכוך והתנגדות רוח).

מה שאומר שאם תקח שני רכבים זהים, אחד יסע 100 קבוע והשני יאיץ אליו ויגיע ל100 בדיוק כשהוא לידו שניהם יבלמו באותה מהירות, כי הכוח כבר לא עובד על הרכב.

 

בקיצור 100 קמ"ש זה 100 קמ"ש, לא משנה כמה כ"ס יש לך.

 

רכב ש"טס" ל100 קמ"ש עם תאוצה (קצב שינוי מהירות) הרבה יותר גדולה מרכב שכבר נוסע 100 קמ"ש (עם תאוצה אפסית ומהירות קבועה) יצליח לבלום במרחק הרבה יותר גדול מהסיבה שהוא צריך לבלום את התאוצה בראש ובראשונה ולהפוך אותה לתאוצה אפסית ואז לתאוצה שלילית (וזה בכלל בלי להתייחס לגורמים גורעים נוספים כמו צמיגים ולהתמודד עם מומנטום שעובר מאחורי הרכב לקדמתו), כאשר הרכב הסטטי (עם תאוצה אפסית) צריך להתמודד רק עם שינוי לתאוצה שלילית.

 

התיאוריה שלך נכונה אבל הפרקטיקה לא נכונה כי לא הכנסת את העולם האמיתי למשוואה (האצה ובלימה מיידית, המנוע שלך בחיים לא יספיק להחזיר את הסל"ד לרמה נורמלית והתאוצה של הרכב שלך תהיה עדין חיובית). לרוב בבלימות חירום אתה לא מחכה שהסל"ד ירגע (במיוחד אחרי שאתה מדביק את הדוושה) אלא פשוט מדביק את הברקס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים אחריות לא תהיה נקודה. יש לי חבר קרוב מאוד, בן של אחד הטייקונים הכי גדולים בארץ.

ושההגה בX5 שלו התקלף פעם ראשונה החליפו, בפעם השניה לא הסכימו והאשימו את במוו גרמניה שהם לא מאשרים את ההחלפה ואת הבעלים שמאוד שומר על האוטו ולא עונד טבעות.

חשוב לציין שזו ממש לא המכונית הראשונה שנקנתה דרכם, ועומד על הפרק קניה של 535I.

אז כן, בקרוב הם יקבלו תביעה ובטח יחליפו את ההגה.

אבל הם יודעים לעשות שרירים לכולם.

תמיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוצים באמת לשכנע את הבעלים לשדרג מערכת בלימה, או להפסיק את הפרויקט? לכו לסדנה ותגידו לו. עד אז, תנו לפרויקט כאן לגדוש בשקט.

חולק עליך. גם אני נהנה להתעדכן בפרוייקטים בסדר גודל שכזה, אבל זה עדיין לא אומר שצריך להעלים עין מאספקטים בטיחותיים.

לא הזדמן לי לנהוג ב-BMW 235, אבל מעדויות של חברים הבנתי שהבלמים אינם מבריקים. אם כך אכן הוא המצב, אני מוצא טעם בדברים שנכתבו פה בהתייחס לעניין הזה.

האם אתה היית רוצה להיות בדרכו של רכב שידוע לגביו שבלמיו אינם הולמים את מעטפת היכולות שלו? אני לא, ואני בטוח שגם אתה.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב ש"טס" ל100 קמ"ש עם תאוצה (קצב שינוי מהירות) הרבה יותר גדולה מרכב שכבר נוסע 100 קמ"ש (עם תאוצה אפסית ומהירות קבועה) יצליח לבלום במרחק הרבה יותר גדול מהסיבה שהוא צריך לבלום את התאוצה בראש ובראשונה ולהפוך אותה לתאוצה אפסית ואז לתאוצה שלילית (וזה בכלל בלי להתייחס לגורמים גורעים נוספים כמו צמיגים ולהתמודד עם מומנטום שעובר מאחורי הרכב לקדמתו), כאשר הרכב הסטטי (עם תאוצה אפסית) צריך להתמודד רק עם שינוי לתאוצה שלילית.

 

התיאוריה שלך נכונה אבל הפרקטיקה לא נכונה כי לא הכנסת את העולם האמיתי למשוואה (האצה ובלימה מיידית, המנוע שלך בחיים לא יספיק להחזיר את הסל"ד לרמה נורמלית והתאוצה של הרכב שלך תהיה עדין חיובית). לרוב בבלימות חירום אתה לא מחכה שהסל"ד ירגע (במיוחד אחרי שאתה מדביק את הדוושה) אלא פשוט מדביק את הברקס.

 

מה זה משנה סל"ד?

ברגע שאתה עוזב את הדוושה לא נכנס דלק אז אתה לא מאיץ.

They are trying to ban me...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חולק עליך. גם אני נהנה להתעדכן בפרוייקטים בסדר גודל שכזה, אבל זה עדיין לא אומר שצריך להעלים עין מאספקטים בטיחותיים

 

האם אתה יודע האם הבעלים מודע לעניין הבלמים?

האם אתה יודע כיצד המכונית בולמת עם הבלמים המשודרגים שהמכונית מצוידת בה?

האם אתה חושב שצרך להמשיך ולנבור בעניין זה למרות שכבר חצי עולם הדגיש זאת?

 

 

חלאס.

גם אני חושב שמכונית שמאיצה חזק צריכה לבלום בהתאם. אבל אני לא יכול לשנות את העולם. מה גם שאני לא יודע כיצד המכונית בולמת עם דיסקים בקוטר 340 מ"מ ועם קאליפרים משודרגים (מה שמגיע עם קיט M לפי דברי הסדנה). אבל אני, או אתה, או שאר הגולשים כאן, הם לא הבעלים של המכונית. אם הוא קורא כאן, הוא הפנים את דעתנו. אם לא, בטוח ידאגו לספר לו חבריו שגולשים כאן. או מכריו. או השכן. מכאן, יחליט מה שיחליט. אני בטוח שלו ירצה לשדרג בלמיו, הסדנה תשמח לעשות זאת (עוד לא ראיתי מישהו שמתנגד להרוויח עוד קצת כסף).

 

וזהו, זו ההודעה האחרונה בנושא. הרגנו את השרשור הזה. חראם.

מקסימום, פתחו נושא חדש, שימו לינק לשרשור הזה, ונוכל ליהנות מדיון ראוי על תאוטה.

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי את מגוון התגובות פה ואני חייב להגיד שרוב מה שנכתב פה לגבי בלמים הוא שטות, שנובעת מבורות או תפיסה פשטנית מדי של עניין הבלמים.

 

האמת היא שלפי השרשור, בעל הרכב עשה את הדבר הנכון ביותר ובחר במערכת המשודרגת ביותר שהיצרן מציע עבור הרכב. כל "שיפור" של המערכת ככול הנראה לא יועיל ורוב הסיכויים שיפחית (לעיתים משמעותית) מיעילות מערכת הבלימה ובטיחותה.

 

ועכשיו להסברים.

 

ראשית - יכולת הבלימה המקסימלית שניתן להפעיל על הרכב אינה תלויה בכוח שיש לרכב (כפי שחלק אמרו נכון) אבל היא גם לא תלויה במסה של הרכב וגם לא במהירות שהוא נע. היא בכלל תלויה ב...צמיג. או בצורה מדוייקת יותר במקדם החיכוך בין הצמיג לכביש. במילים אחרות - בין אם אתם נוהגים בפיאט 500 או מרצדס S65 AMG - אם לשתיהן היה אותו הצמיג, יכולת ההאטה המקסימלית של הצמיגים שלהן יהיה זהה.

 

מכאן - שכל עוד הבלמים יכולים להביא את הצמיג לנקודה הזו (סף החלקה) - הם יכולים לייצר תאוטה מקסימלית לרכב. ללא קשר למסה. ללא קשר לכמה כוחות סוס, מומנט או מומנטום יש לרכב. מכיוון שגם לבלמים סטנדרטיים יש מספיק כוח לנעול את גלגל, הרי שבוודאי שיש להם מספיק כוח להביא לתאוטה מקסימלית.

 

ברור לי שלפי העקרון הרשום מעלה, ניתן להבין שהבלמים יכולים להיות בכלל קטנים יותר ובלבד שיוכלו, נניח, לנעול את הגלגלים. אז זהו שאם היינו צריכים לבלום פעם אחת וזה - זה כנראה נכון! (ולכן לעניין הבלימה במקרה של ילד שרץ לכביש - בלמים מוגדלים או מוקטנים אינם משנים את הסיכוי של הילד האומלל...צמיג טוב יותר אגב, כן - נקודה למחשבה), אבל, פה באמת העניינים מתחילים להסתבך.

 

שהרי בתהליך הבלימה האנרגיה הקינטית של הרכב הנע הופכת לחום בשל החיכוך. והאנרגיה הקינטית כן תלויה במשקל ברכב (רכב כבר יותר ייצר יותר חום) ומהירותו (בריבוע אפילו) וכיוון שלא מדובר רק בבלימה אחת או שתיים (בטח במורד נס הרים ברכב כבד) הרי שהבלמים יצטרכו להפטר מהרבה חום, כדי להפטר מהחום בצורה יעילה יותר - צריך להגדיל את הבלמים. בלמים גדולים יותר, יותר שטח פנים - קוטר גדול יותר, עובי גדול יותר - כל אלו עוזרים להפטר מחום ולהשאיר את המערכת בתחום היעיל (למנע מ-break fade). לבלמים בעלי קוטר גדול יותר יש יתרון נוסף - מומנט גבוהה יותר (בשל אפקט ה"מנוף") של הבלמים מאפשר להפעיל לחץ גדול יותר מהר יותר מה שממש יכול לצמצם את מרחקי הבלימה וגם לשפר את "תגובת הדוושה". זו הסיבה שלרכבים ספורטיביים יותר יש בלמים גדולים יותר ולעיתים גם מחורצים\מחוררים - לפיזור חום.

 

טוב אז אחרי כל בילבולי המוח - הרי שבלמים מוגדלים בכל זאת עדיפים, לא? (אז למה לא לשפר??) אז זהו שלא ממש, מכיוון שלא הכנסנו למשוואה עדיין את חלוקת הבלימה בין הסרן הקידמי והאחורי. כאשר היצרן מתכנן את מערכת הבלמים הוא דואג לאיזון. כלומר שבעבור טווח דוושה מסויים יהיה לחץ שווה בין הסרנים תוך כדי שהוא לוקח בחשבון את מעבר המשקל לפנים בזמן בלימה. במילים פשוטות יותר - כאשר הדוושה לחוצה למקסימום (לפני נעילת גלגלים ו-ABS) מופעל לחץ מקסימלי על שני הסרנים כדי לקבל תאוטה מקסימלית. מה יקרה כאשר נשפר (כמו שלרוב עושים) רק את הסרן הקידמי? ובכן לרוב - לא דברים טובים. כיוון שהאיזור מופר יכול להיות מצב שננעל את הסרן האחורי לפני הקידמי - מצב שיבטיח, בסבירות גבוהה, את החיבור שלכם לעץ הקרוב. לרוב כמובן, המצב יהיה הפוך - כלומר הסרן הקידמי ינעל מהר יותר, מה שיביא לתאוטה המקסימלית (קבוע, תלוי בצמיג, זוכרים?) מהר יותר, ומהר יותר מהסרן האחורי שעדיין רחוק מהמקסימום ולכן יאיט את הרכב פחות טוב (=פחות מהר) מהבלמים המקוריים המאוזנים.

 

כמובן שאם משפרים את שני הסרנים ומאזנים וכו' - אפשר לשפר דברים כמו קיבולת חום מקסימלית ותגובת דוושה, אבל זה "בקטנה" לרכב שגם על 500 סוסיו עדיין יסע על כביש ציבורי.

 

לסיכום, ככלל אצבע, הכי טוב זה לקנות את הבלמים הכי טובים שיצרן שלכם יודע להציע לרכב וזה כנראה מספיק (מסתבר) גם אם מוסיפים 200 כ"ס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אה, שחכתי. כל מה שכתבתי מעלה זה עוד לפני שהתחלנו לדבר על מערכות ABS שלא להזכיר torque vectoring או שאר ניסים אלקטרונים נשלטי מחשב שנוגעים בבלמים. המערכות הללא לוקחות בחשבון יחסי לחץ-מומנט ולחץ-נפח שיש לצירוף של הקליפר, רפידה וכמות הפיסטונים. עכשיו תעיפו את הבלמים המקוריים ושימו בלמים "משופרים" ל-"שיפור תגובת הדוושה" ותקבלו ABS שמזייף ועוד שלל מערכות שעכשיו יצאו מכיול.

 

אז בניגוד לדעת רוב מגיבים - הדבר האחראי לעשות הוא... לא לגעת בבלמים. כל עוד הוא מיועד לכביש, הבלמים יעשו את העבודה ואם יפנה למסלול, הוא יצטרך שיפורי בלמים גם אם ישאר בהספק המקורי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי את מגוון התגובות פה ואני חייב להגיד שרוב מה שנכתב פה לגבי בלמים הוא שטות, שנובעת מבורות או תפיסה פשטנית מדי של עניין הבלמים.

 

האמת היא שלפי השרשור, בעל הרכב עשה את הדבר הנכון ביותר ובחר במערכת המשודרגת ביותר שהיצרן מציע עבור הרכב. כל "שיפור" של המערכת ככול הנראה לא יועיל ורוב הסיכויים שיפחית (לעיתים משמעותית) מיעילות מערכת הבלימה ובטיחותה.

 

ועכשיו להסברים.

 

ראשית - יכולת הבלימה המקסימלית שניתן להפעיל על הרכב אינה תלויה בכוח שיש לרכב (כפי שחלק אמרו נכון) אבל היא גם לא תלויה במסה של הרכב וגם לא במהירות שהוא נע. היא בכלל תלויה ב...צמיג. או בצורה מדוייקת יותר במקדם החיכוך בין הצמיג לכביש. במילים אחרות - בין אם אתם נוהגים בפיאט 500 או מרצדס S65 AMG - אם לשתיהן היה אותו הצמיג, יכולת ההאטה המקסימלית של הצמיגים שלהן יהיה זהה.

 

מכאן - שכל עוד הבלמים יכולים להביא את הצמיג לנקודה הזו (סף החלקה) - הם יכולים לייצר תאוטה מקסימלית לרכב. ללא קשר למסה. ללא קשר לכמה כוחות סוס, מומנט או מומנטום יש לרכב. מכיוון שגם לבלמים סטנדרטיים יש מספיק כוח לנעול את גלגל, הרי שבוודאי שיש להם מספיק כוח להביא לתאוטה מקסימלית.

 

ברור לי שלפי העקרון הרשום מעלה, ניתן להבין שהבלמים יכולים להיות בכלל קטנים יותר ובלבד שיוכלו, נניח, לנעול את הגלגלים. אז זהו שאם היינו צריכים לבלום פעם אחת וזה - זה כנראה נכון! (ולכן לעניין הבלימה במקרה של ילד שרץ לכביש - בלמים מוגדלים או מוקטנים אינם משנים את הסיכוי של הילד האומלל...צמיג טוב יותר אגב, כן - נקודה למחשבה), אבל, פה באמת העניינים מתחילים להסתבך.

 

שהרי בתהליך הבלימה האנרגיה הקינטית של הרכב הנע הופכת לחום בשל החיכוך. והאנרגיה הקינטית כן תלויה במשקל ברכב (רכב כבר יותר ייצר יותר חום) ומהירותו (בריבוע אפילו) וכיוון שלא מדובר רק בבלימה אחת או שתיים (בטח במורד נס הרים ברכב כבד) הרי שהבלמים יצטרכו להפטר מהרבה חום, כדי להפטר מהחום בצורה יעילה יותר - צריך להגדיל את הבלמים. בלמים גדולים יותר, יותר שטח פנים - קוטר גדול יותר, עובי גדול יותר - כל אלו עוזרים להפטר מחום ולהשאיר את המערכת בתחום היעיל (למנע מ-break fade). לבלמים בעלי קוטר גדול יותר יש יתרון נוסף - מומנט גבוהה יותר (בשל אפקט ה"מנוף") של הבלמים מאפשר להפעיל לחץ גדול יותר מהר יותר מה שממש יכול לצמצם את מרחקי הבלימה וגם לשפר את "תגובת הדוושה". זו הסיבה שלרכבים ספורטיביים יותר יש בלמים גדולים יותר ולעיתים גם מחורצים\מחוררים - לפיזור חום.

 

טוב אז אחרי כל בילבולי המוח - הרי שבלמים מוגדלים בכל זאת עדיפים, לא? (אז למה לא לשפר??) אז זהו שלא ממש, מכיוון שלא הכנסנו למשוואה עדיין את חלוקת הבלימה בין הסרן הקידמי והאחורי. כאשר היצרן מתכנן את מערכת הבלמים הוא דואג לאיזון. כלומר שבעבור טווח דוושה מסויים יהיה לחץ שווה בין הסרנים תוך כדי שהוא לוקח בחשבון את מעבר המשקל לפנים בזמן בלימה. במילים פשוטות יותר - כאשר הדוושה לחוצה למקסימום (לפני נעילת גלגלים ו-ABS) מופעל לחץ מקסימלי על שני הסרנים כדי לקבל תאוטה מקסימלית. מה יקרה כאשר נשפר (כמו שלרוב עושים) רק את הסרן הקידמי? ובכן לרוב - לא דברים טובים. כיוון שהאיזור מופר יכול להיות מצב שננעל את הסרן האחורי לפני הקידמי - מצב שיבטיח, בסבירות גבוהה, את החיבור שלכם לעץ הקרוב. לרוב כמובן, המצב יהיה הפוך - כלומר הסרן הקידמי ינעל מהר יותר, מה שיביא לתאוטה המקסימלית (קבוע, תלוי בצמיג, זוכרים?) מהר יותר, ומהר יותר מהסרן האחורי שעדיין רחוק מהמקסימום ולכן יאיט את הרכב פחות טוב (=פחות מהר) מהבלמים המקוריים המאוזנים.

 

כמובן שאם משפרים את שני הסרנים ומאזנים וכו' - אפשר לשפר דברים כמו קיבולת חום מקסימלית ותגובת דוושה, אבל זה "בקטנה" לרכב שגם על 500 סוסיו עדיין יסע על כביש ציבורי.

 

לסיכום, ככלל אצבע, הכי טוב זה לקנות את הבלמים הכי טובים שיצרן שלכם יודע להציע לרכב וזה כנראה מספיק (מסתבר) גם אם מוסיפים 200 כ"ס.

 

מסתבר ממה?

 

כתבת הודעה מאוד מושקעת אבל בשורה התחתונה רוב הדברים די מובנים מאליו- המגע עם הכביש הוא באמצעות הצמיגים, כל מערכת בלימה יכולה לגרום לנעילת גלגלים.

זה גם ברור לחלוטין שהמקום בו ניתן לראות את היתרון של מערכת בלימה "רצינית" זה כאשר הנסיעה מתחילה להיות תובענית, באותה נקודה בה מערכת בלימה רגילה תתחיל לדעוך והמערכת ה"רצינית" תמשיך לנשוך.

זה נכון בהחלט שהצמיגים הם גורם משפיע ביותר על יכולת ואיכות הבלימה אבל יש פה תלות מוחלטת בין הצמיגים למערכת הבלימה ולהיפך- תתקין צמיגים הכי טובים ותצא לנהיגה אגרסיבית שתגרום לדעיכת בלמים- בלימת הרכב תפגע מאוד.

באותו אופן, תתקין מערכת בלימה הכי טובה עם צמיגים בינוניים- הרכב יבלום בינוני, ואני לא מתייחס כרגע למצב המתלים.

לביצועי הרכב כמו גם למשקלו יש השפעה על יכולת הבלימה, רכב חזק יותר יחמם את הבלמים מהר יותר, רכב כבד יותר יחמם את הבלמים מהר יותר ולהיפך (אני מתייחס אך ורק למתאר נהיגה "קרבי").

בהנחה וטמפ' הבלמים באותה פיאט 500 ומרצדס SL65 אינה חריגה והן נועלות צמיגים זהים הם אכן אמורים לבלום בצורה דומה פחות או יותר.

ועכשיו תיקח את המרצדס ואת הפיאט לסשן נהיגה אגרסיבי, יתכן שהמרצדס עכשיו תבלום טוב יותר מהפיאט?

בהחלט.

 

שורה תחתונה, קצת מיותר להשתמש בדוגמאות של נהיגה מנהלתית בעניין של שיפור בלמים, בוודאי בהקשר של הנושא השרשור המקורי שהוא שיפור קיצוני של רכב שעכשיו יש לו מעטפת ביצועים גדולה יותר משמעותית.

 

 

מנהלי פורום,

אם אפשר לפצל את השרשור לשרשור נפרד שעוסק בבלמים זה יהיה מעולה.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערב טוב.

 

*מכיוון שאנחנו מוסך מורשה ,אנו נטפל ונאשר טיפולים בספר הרכב ונשמר את אחריות הייצרן .

 

סתם עצה קטנה ממני - לדעתי כדאי לכם להפסיק לכתוב/להגיד את זה, כי אם אני הייתי משפר אצלכם משהו (או שהיה מגיע אליי לקוח שרוצה לתבוע), ואח״כ ״נזרק״ מהיבואן כשארצה להחליף משהו במסגרת האחריות (מה שכנראה יקרה אם עוברים סטייג׳ 1, ואולי גם לפני זה) - בלי שום ספק הייתי תובע אתכם, ויש סיכוי לא רע בכלל שגם הייתי זוכה.

אתם, כמבינים במקצוע, כותבים שאתם ״משמרים את אחריות היצרן״ - לקוח סטנדרטי שבא אליכם וקורא או שומע את זה יכול להיות משוכנע שהוא בידיים טובות והאחריות לא נפגעת - מה שלא נכון במציאות.

 

ביהמ״ש עשוי להיות מאוד אמפתי כלפיו. (אז אולי בכ״ז יש אחריות - של e&a?)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שורה תחתונה, קצת מיותר להשתמש בדוגמאות של נהיגה מנהלתית בעניין של שיפור בלמים, בוודאי בהקשר של הנושא השרשור המקורי שהוא שיפור קיצוני של רכב שעכשיו יש לו מעטפת ביצועים גדולה יותר משמעותית.

 

עידן, מתנצל אם אני stating the obvious מבחינתך, אבל ברשותך הייתי רוצה לחדד את הנקודה שלי בהקשר של השרשור הזה. ההסברים היו אולי כללים, אבל בכלל לא התייחסתי לנהיגה מנהלתית אלא בהקשר של השרשור המקורי. גם בנהיגה במסגרת השימוש שהרכב הספציפי הזה יכול לעשות בכבישי הארץ (מסלול אין פה, ואני מכיר לא רע חלק לא קטן מ-"טיולי הנהיגה", התוואי שלהם והקצב הנהוג בהם) ולמרות הביצועים המשופרים - לעניות דעתי, אין צורך בבלמים משופרים מעבר למה שכבר יש לו, וגם אז, לא מטעמי בטיחות כי אם לצורך השיפור עצמו (עמידות ונשיכה).

 

נראה שרבים מהמגיבים חוששים לבטיחותו של הרכב הזה וטענתי היא שזה ממש לא המצב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני כמוך לא חושש לבטיחותו יותר מדיי.

מצד שני, בלמים ממש לא נמדדים ב100 אחוז פעולתם.

גם בבלימות מאוד אגרסביות, רוב מהלך הבלימה לא מתקרבת לרמת האחיזה של הצמיגים.

כל החוכמה היא להגיע לרמה מאוד קרובה לסף החלקה לאורך רוב הבלימה.

והביקורות פה לפי מה שהבנתי היא לעמידות, פעולה תחת התחממות ודעיכה, שזה בפני עצמו מאוד לא בטיחותי וברכב חזק הם ידעכו הרבה יותר מהר(במסלולים צפופים, גז ברקס אופייני לארץ).

האצה גוררת הגעה למהירות גבוהה יותר באותה זמן/דרך שצריך להתאים למהירות מסויימת בסוף הדרך.

כך שתוספת כוח, דורשת מהבלמים הרבה יותר, באופן מעשי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בובי לא התכוונתי להיות תוקפני ומתנצל אם כך הבנת.

אני מסכים איתך שאין בעיה בטיחותית עם הבלמים המקוריים בבימר כל עוד הם בטמפ’ העבודה המתאימה.

אני פשוט טוען שעם תוספת הספק כה גדולה הדעיכה שלהם תגיע הרבה יותר מהר ואז זה כבר כן בטיחותי.

 

העליה מאיזור ה-300 כ“ס לאיזור ה-500 היא מאוד משמעותית ומאוד מורגשת וזו גם הסיבה שהיצרניות בעצמן נותנות לכך התייחסות.

ברכב שלי זה היה מעבר מ-6 ל-8 בוכנות מלפנים וצלחות גדולות יותר, בפרארי קליפורניה זה היה מעבר ממערכת בלימה רגילה לקראמית ויש עוד המון דוגמאות.

עריכה אחרונה על ידי edan82

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3313 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...