Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4249 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • ספונסר פורום
פורסם

יש לי חבר שכבר זמן רב התלונן על תאורה חלשה ברכב,

הרכב הוא מרצדס CLS משנת 2009 עם פנסי BI-XENON של HELLA, שאמורים להאיר את הכביש בצורה טובה מאוד,

אבל התאורה הייתה רחוקה מלהיות אפילו בסדר.

הפנסים לא האירו את הכביש בכלל, התאורה לא הייתה חדה, כל האור היה מתושתש והתפזר לכל הכיוונים, ואף סינוור.

אפילו את פס ההפרדה לא היה (כשמתקרבים לאיזה קיר).

 

והיום החלטתי לעשות עם זה משהוא.

לאחר בדיקה מהירה כבר ראיתי שהבעיה לא רק בפלסטיק החיצוני של הפנס, שגם הוא די עכור ודהוי,

אבל ממש לא עד כדי כך כדי לגרום לפנס להפסיק להאיר. (בשלב זה לא נגעתי בצד החיצוני של הפנס בכלל, ניקיון פנימי בלבד)

העדשה הייתה פשוט חלבית, אז הוחלט לבדוק מה קורה איתה והרפלקטור שמאחוריה, האם הם נשרפו מהחום או שזה פשוט אבק.

 

הוצאתי את הנורה, לקחתי שיפוד עץ, וגילגלתי קצת נייר לקצה ובעדינות הגעתי לצד הפנימי של העדשה,

מהנגיעה הראשונה בעדשה הבנתי שהסתבכתי, זה היה כאילו מעבירים אצבע על איזה רהיט בבית נטוש,

כמות האבק לא השאירה לי ברירה אחרת מלפרק את הפנסים מהרכב ולבצע ניקיון יסודי מבפנים.

 

לאחר 10 דקות הפנסים כבר היו על השולחן, מוכנים לניתוח.

פירקתי את הפנס לגמרי, כל רכיב בפנס עבר ניקיון יסודי, העדשה, רפלקטורים, כל חלקי ניקל, ואפילו המנועים,

כמות האבק והפיח הדהימו אותי, איך כל זה נכנס לפנס כזה איכותי ואטום, (זה לא הפנס הראשון שאני מפרק אבל בטוח שאחד הקשים)

וגם כל המכסים היו במקום, ולא ראיתי שום סדקים בגוף הפנס, או איזה פתחים שדרכם כל זה נכנס.

כנראה שכל המנועים שבפנס (סך הכל 4, זה פנס מאוד משוכלל) והקסנון, עשו את העבודה.

 

אחרי הניקיונות הפנס הורכב בחזרה, עם אטימה חדשה (חומר להדבקת שמשות).

הנה תמונות של הפנסים, אחד לפני, והשני כבר אחרי הטיפול.

111.jpg333.jpg

 

מחר אעשה להם טיפול גם לפלסטיק החיצוני, כי כמו שכתבתי גם הוא דורש חידוש לא קטן.

משווק רשמי בישראל של המותגים:

Brax, Helix, Match

STP - Standartplast

Audio System Germany

נציג רשמי של קהילת EMMA בישראל.

חנות און-ליין: www.CarAudio.co.il

פורסם

גם אצלי אותו המצב במרצדס C200 מאותו שנתון. אבל פנס רגיל ולא בי-קסנון. וגם אני שואל את אותה השאלה.

עשיתי חידוש פנסים חיצוני ולא עזר כלל, ואז הבנתי שהבעיה היא בתוך הפנס.

פנסים חדשים במקרה שלי עולים 2000 ש"ח כולל הרכבה, אם אני רוצה להשתדרג לבי-קסנון המחיר הוא 7000.

כמובן שהייתי רוצה להימנע מההוצאות האלה עכשיו, עבר במוחי הרעיון לפרק את הפנסים ולנקות אותם מבפנים אבל אני לא יודע אילו כלים דרושים בשביל הפרוייקט.

 

סמיון, אשמח אם תרחיב קצת על תהליך הפירוק של הפנס עצמו והעדשות.

באיזה כלים השתמשת לפירוק? האם צריך פן?

באיזה חומרים השתמשת להדבקה ואטימה?

 

תודה.

  • ספונסר פורום
פורסם

אין צורך בכלים מיוחדים, ארגז כלים שיש בכל בית די מספק.

תהליך שונה לכל פנס, ממש אין פעולות סטנדרטיות שיתאימו לכל סוג, צריך פשוט לאלתר...

אין צורך בפן בכלל, הוא רק מזיק לפנס ואף גורם לדפורמציה של הפנס, ואז יהיה בלתי אפשרי לאטום מחדש,

אני כבר לא מדבר על מה שקורה לסיליקון אחרי שמחממים אותו.

מה שחשוב זה עם מה מנקים את חלקי הניקל שבפנס!

מטלית מיקרופייבר פשוט מורידה לא רק את בלכלוך, גם את הציפוי עצמו, אז להזהר!

משהו דומה למשי יכול להתאים, או מטלית לניקוי משקפיים.

אטימה מחדש עם סיליקון שזגגים משתמשים להדבקת חלונות.

בהצלחה.

משווק רשמי בישראל של המותגים:

Brax, Helix, Match

STP - Standartplast

Audio System Germany

נציג רשמי של קהילת EMMA בישראל.

חנות און-ליין: www.CarAudio.co.il

×
×
  • תוכן חדש...