Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עוד רכבים לעם הפשוט: סנוניות ראשונות של המותג "דאצ'יה".


omar87
שימו לב! השרשור הזה בן 3021 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

למרות שחישבתי את הסיכוי שלו לראות כזה רכב לפי אני בטוח שהסיכוי האמתי של מישהו לראות את אחת הסנדרו האלו שואף ל0 :p

 

LotusElise הדאסטר שעבר תקינה זה אחרי מתיחת הפנים, לפני המתיחה לא היה מנוע 1.2TCe. אין קשר לאוטומט שעתיד לבוא - הרכב לא ישתנה, רק תיבת ההילוכים.

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

גם לי יצא לראות סנדרו בירושלים ואפילו נוסע. גם מכרו כמה כאלה בקרסו טרייד.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני חודשיים צלצלתי לקרסו האם הם מביאים דאציה ואמרו- לא יודעים.

אותי הם הפסידו. קניתי משהו אחר

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז לכל הסקפטיים, אני בדקתי והגיעו 7 דגמי סנדרו בשנת 2009 שמותגו כרנו.

 

חוץ מזה אני מאמין שכמעט כל אחד ראה רכב עממי שהגיע לתקינה ולא שווק כלל, לפני 3 שנים למשל ראיתי באילת גרייט וול פלוריד עוד לפני שהתחיל אפילו השיווק של הטנדרים שלהם.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מבין שזה אמור להיות רכב זול, אבל אף אחד לא רואה כמה הרכב הזה מכוער ?

אפשר לעשות תחרות בינה לבין הספארק :roll:

די צמוד הייתי אומר :-D.

אוטו-מאניה :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא לא מכוער. הוא מיושן. לפי דעתי חלק מזה בכוונה (לשדר עממיות ופרקטיות).

ראיתי לא מעט דאצ'יות על הכבישים בחופשתנו כעת בגרמניה. נראה שדי הולך לרנו עם המותג הזה.

 

ד"א - לא רק טופ-גיר, בכלל מגזיני הרכב הבריטיים נותנים ביקורות חיוביות לסנדרו ולדאסטר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

הספארק זה הרכב הכי מכוער כרגע בישראל ואחריו הפיקנטו. עיצוב לא פרופורציונאלי לחלוטין שמשלב פנסי ענק, גלגלים זעירים וקוים שלא מגיעים לאף מקום.

הדאסטר והסנדרו לא מכוערים בכלל, העיצוב אמנם מיושן אבל אין בו אלמנטים של כיעור.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

[TABLE=width: 100%]

[TR]

[TD]בנובמבר 2013 בדקתי בצרפת את הלוגאן MCV. הנה הכתבה שהעלית לאינטרנט לאתר יד2

 

המיניוואן 7 מושבים הזול בישראל הפך לסטיישן פשוטה אך לא מענישה, עם תמורה טובה לכסף. לוגאן MCV עדיין לא בארץ, אך קיבלנו ההזדמנות לטעום ממנה בצרפת

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]הבחירה המשתלמת

לא מעט צרכנים בעולם, מבקשים לעצמם כלי רכב זול שיעשה עבורם את העבודה. גם האירופאים המפונקים, שיודעים דבר אחד או שניים על מכוניות, ואיך הן צריכות להיראות ולהתנהג, מוכנים בעיתות שכאלה, להדק חגורה ולהסתפק במועט ואם אפשר, לקבל תמורה כמה שיותר טובה לאירו שלהם.

לקונצרן רנו, יש בדיוק את התשובה עבור אלה – חטיבת דצ'יה הרומנית (Dacia) היא כבר כמה שנים תרנגולת המטילה ביצי זהב עבור אמא רנו, עם דגמים בכל סיגמנט אפשרי, כשהמטרה היא שימוש בטכנולוגיות וותיקות ומוכחות עם עיצוב תכליתי והרבה שימושיות וכמובן, מחיר זול. כן, העסק עובד היטב - בנסיעה ארוכה שלי ברחבי צרפת ראיתי הררי דצ'יות בכל פינה.

בישראל, כמו בכמה שווקים נוספים בעולם, דגמי דצ'יה נמכרים תחת השם והלוגו של רנו. בעבר, הצליח כאן יחסית הלוגאן MCV, מיניוואן שבעה מושבים בסיסי, שהיה האופציה החדשה הזולה ביותר בארץ למחפשים שבעה מושבים. לקחתי בצרפת לנסיעת מבחן את הלוגאן MCV החדשה, שעברה מהפך ושינוי של ממש.

[TABLE=width: 200]

[TR]

[TD]Dacia-Logan_MCV_2014_800x600_wallpaper_08(1).jpg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]כבר לא מיניוואן אלא סטיישן[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

מהפך?

אמרנו מהפך, כי זה מה שקרה. לוגאן MCV כבר אינו מינוואן שבעה מושבים אלא...מכונית סטיישן רגילה בעלת חמישה מושבים. זו למעשה, גרסת הסטיישן של הלוגאן סדאן ולא ברור מדוע התבצע מהלך זה. ( ההשערה שלי: דצ'יה מכוונת לקוחות פוטנציאליים למיניוואן קומפקטי חדש שלה, Lodgy, שמצויד בשבעה מושבים ). אז מה יש לנו כאן – סטיישן אפרורית, ולא מיניוואן בניחוח מסחרי. מרכב חמש דלתות, כשמאחור דלת הרמה רגילה (ולא צמד דלתות בסגנון מסחרית כפי שהיה בעבר). אל תחפשו כאן השקעה עיצובית – לוגאן נראית כמו סטיישן טיפוסית מלפני עשר שנים לפחות. היא אמנם לא מכוערת, אך בוודאי לא יפה. בעוד מימד האורך צמח במעט ביחס לעבר, הגובה דווקא צנח במאד, ובסיס הגלגלים השיל מעליו לא פחות מ-27 ס"מ! זה המון במושגים של מכונית.

כפי שהבנתם, המטרה לחסוך בעלויות, בכדי להציע להמונים מכונית כמה שיותר זולה. לכן, היא עושה שימוש בפלטפורמה של רנו קליאו דור שני, עם מכלולים שונים כגון היגוי הידראולי וסרן אחורי שהושאלו מדגם המודוס, ובחזית שוכנים מגוון מנועים שעומדים לרשות קונצרן רנו.

[TABLE=width: 200]

[TR]

[TD]20131105_163149.jpg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]רכב המבחן ממתין בחנייה השמורה לעיתונאים[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

הסטנדרט עולה מדרגה

תא הנוסעים הוא לא משהו שאפשר להתעקב עליו יותר מדי. הוא אפרורי מאד תרתי-משמע, עם כוונה אחת בראש מתכנניו: תכליתיות פשוטה וזולה. יש כאן הררי פלסטיק קשיח חסר מעוף או עדנה, אך איכות ההרכבה והחומרים שנבחרו, בהחלט משדרגים את הלוגאן הקודמת וגם הנדסת האנוש דווקא לא רעה בכלל וכך גם תנוחת הישיבה. כדי שהמכונית הזו תהייה זולה ( החל מ-8,990 אירו באירופה - 42 אלף שקל!) ישנם שווקים בעולם בהם היא נמכרת עירומה לגמרי, שתבינו: מזגן, חלונות חשמל, ואפילו משענות ראש הם לעיתים אופציה בתשלום! אבל, הפינוק והבטיחות חשובים ליותר ויותר צרכנים, ולוגאן MCV החדשה מציעה כסטנדרט, פריטי אבזור שלא היו בעבר: הגה כוח, שש כריות אוויר, בקרת יציבות ועיגוני Isofix. אני קיבלתי את הדגם המאובזר ביותר ( 14,700 אירו), שמציע גם בקרת שיוט, מערכת סיוע בחנייה, ומערכת מולימדיה עם ניווט וחבילת מפות של אירופה (במערכת ממשק בעברית! ). המרווח הפנימי טוב בעיקר ליושבים מלפנים, מאחור, צמצום בסיס הגלגלים פגע במעט במרווח, וכעת אם אתם גבוהים ומעדיפים לשבת מאחור, לברכיים שלכם תהייה בעיה. יש ברכב כ-16 פיתרונות אחסון סבירים והמושב האחורי מתפצל ומתקפל עד לכדי רצפה כמעט שטוחה.

לא בטוח אם אתם יודעים, אך מקור ראשי התיבות MCV בלעז הוא Maximum Capacity Vehicle - האמנם? ובכן, בכל הקשור לתא המטען – בהחלט, יש כאן תכולה אינסופית כמעט. טוב, זאת אומרת, נפח הטענה עצום ביחס לכל מכונית, ובוודאי ביחס למכונית שמקורה בפלטפורמה של סופר-מיני: 573 ליטר ועד 1518 ליטר כשהמושבים האחוריים מקופלים – כלומר, זו הסטיישן האידאלית למשפחה על מטלטליה או לשיפוצניקים עסוקים שרוצים שתא המטען יחליף את תכולת מחסן הפלסטיק שלהם מהגינה או לחילופין – להעמיס קורות עץ שאורכן 2.7 מטרים!

[TABLE=width: 200]

[TR]

[TD]Dacia-Logan_MCV_2014_800x600_wallpaper_0c.jpg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]פנים הרכב אפרורי ופשוט, אך משדרג את הדגם הקודם[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

רצועת כוח צרה

רכב המבחן אותו בדקתי, מצויד במנוע בנזין חדש יחסית של רנו, שנפחו 900 סמ"ק. אם אתם לא ממש מעודכנים במה שקורה בתעשיית הרכב בשנים האחרונות, בוודאי תרימו גבה לנוכח הנפח שמתאים יותר למכונית מיני. אבל, המוטו כיום הוא להקטין הנפח ומספר הצילינדרים, ולהוסיף מגדש שתורם את חלקו להספק. אז מנוע ה-TCe העשוי אלומיניום מצויד בשלושה צילינדרים בלבד, ובמגדש טורבו. מנוע חדש זה נחשף לעולם בסלון פאריז, ספטמבר 2012, בחזיתה של הרנו קליאו החדשה וכיום הוא משמש גם את דגמי הקפצ'ור (שנמכרים בארץ). ההספק עומד על 90 כ"ס - לא ממש הרבה בימים אלה, אך בשביל לדעת מה המכונית שווה על הכביש הלכה למעשה, אני יוצא לדרך, אל רחובות הפרבר הפריזאי בולון ביאנקור ( Boulogne-Billancourt ), מקום משכנה ההיסטורי של רנו, שם אספתי את מכונית המבחן הזו. למרות שיש כאן רק שלושה צילינדרים, המנוע בקושי גורם לויברציות, גם כשהוא קר או בהילוך סרק, והוא די חרישי. מתי העסק קצת מרעיש? כשנותנים בגז, או כשאני יוצא לעקיפה במהירות גבוהה. עד 3,000 סל"ד בערך, המנוע הזה מנומנם כמו אחרון הפריזיאנים מהבראסרי שבפיגאל בשעה תשע בבוקר. אבל, לחיצה אמיצה מעוררת את היצור הקטן לתחייה, ואז נכנס מגדש הטורבו לפעולה. זו מכונית קלה, אז המנוע מצליח לשנע אותה כיאות למרות 90 סוסיו. מה שכן, אין כאן ביצועים וגם לא גמישות ויש צורך לפעול ברצועת כוח צרה מאד, עם משחקים תכופים בגיר הידני בעל חמש המהירויות. למען האמת, אין למכונית בעיה להתמודד עם משימות עירוניות ובין-עירוניות כאחד, ומדי פעם פשוט צריך לתת רגל בגז, על מנת לקבל תוצאות. למרות הנפח הזעיר, מנועים מסוג זה יכולים להיות טריקיים בכל הקשור לצריכת דלק. אצלי נרשמו 12.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת ( ובנסיעה מאומצת המחשב הראה לעיתים צריכה רגעית של 8 ק"מ לליטר...), נתון סביר עבור מכונית משפחתית, אך אם היה זה מנוע דיזל (שנפוץ באירופה הרבה יותר מאשר בנזין) אין לי ספק שהביצועים וצריכת הדלק היו טובים בהרבה.

[TABLE=width: 200]

[TR]

[TD]Dacia-Logan-MCV-2013-widescreen-11.jpg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]תא מטען עם נפח פנטסטי[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

נוחות מפתיעה לטובה

כשאתם חושבים על רכב זול ופשוט, עולות האסוסיאציות של רכב נוקשה, לא נוח, עם היגוי סרבני ועינוי לנהג. אז נכון, זו לא השמנת של צרפת, אך הרומנים (ובעלי הבית מצרפת) עשו כאן עבודה לא רעה שלא מענישה את הנהג על בחירתו במוצר זול; למרות שהמרכב לא מי-יודע-מה גבוה, גישה מהירה לסיבוב או פנייה אמנם תניב זווית גלגול מרשימה, מרשימה ומורגשת מדי, אך מצד שני, האחיזה נמצאת שם ולא מרפה לרגע. נוחות הנסיעה מפתיעה לטובה, בדרך כלל. לעיתים נרשמת קופצנות ונדנודי יתר, בעיקר בכבישים משובשים אך אין ספק שאם היו אנשים נוספים במכונית וקצת משקל בתא המטען, העסק היה נעלם לגמרי. בכל הקשור לניהוג המכונית, גם אני - כמו חובבי הגה רבים - מעדיף את המכוניות שלי עם הגה הידראולי כמו של פעם, ורצוי עם כמה שיותר היזון. בלוגאן MCV ההגה אכן הידראולי, אך לא מאד מפנק: הוא די קשה במהירויות נמוכות, דווקא בנוף האורבאני, שם הוא נדרש להיות ידידותי. במהירויות גבוהות יותר, העסק מסתדר ונשכח והוא דווקא מספק היזון טוב, ולא מעורפל כמו אצל רבות מהמכוניות כיום.

[TABLE=width: 200]

[TR]

[TD]20131105_162215.jpg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]נותנת תמורה טובה לכסף[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

שורה תחתונה

למרות שהיא איבדה את הייחוד שלה כמיניוואן קומפקטי זול בעל שבעה מושבים, לרנו לוגאן MCV יש הרבה היגיון ושימושיות - הפעם כסטיישן, עם תמורה טובה מאד למחיר. באירופה מצליחות המכוניות של דצ'יה לא רק כי הן זולות, אלא גם כי הן נחשבות אמינות ועמידות. אני משער שעם מחיר אטרקטיבי, היא יכלה להצליח גם במחוזותינו.

[TABLE=width: 200]

[TR]

[TD]DACIA.jpg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין אני יכול לחשוף יותר מדי מידע אך אוכל לספר כי בקראסו לוקחים את דאצ'ה מאוד ברצינות ומוקפ מערך רחב מאוד להשקת הרחבים. יהיו מס' אולמות תצוגה חדשים ויחודיים למותג. בהחלט יש למה לצפות.

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין אני יכול לחשוף יותר מדי מידע אך אוכל לספר כי בקראסו לוקחים את דאצ'ה מאוד ברצינות ומוקפ מערך רחב מאוד להשקת הרחבים. יהיו מס' אולמות תצוגה חדשים ויחודיים למותג. בהחלט יש למה לצפות.

 

לא צריך אולמות מיוחדים כל מיני מיתוגים יקרים ומיותרים. הרכב יצליח רק אם יהיה זול כמו שהוא בכל העולם. לא כמו יבואן מסויים שמנסה למכור רכב סיני במחיר מופקע ולא מוכר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

כדי למתג את רנו וניסאן כאיכות ופרימיום צריך למכור אותן בנפרד מדצ'יה. בגלל זה אולמות נפרדים.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

ששש, אל תגלה להם שזה בעצם לא מוס שוקולד!

מה אתה מצפה, במדינה שמשפחתיות גדולות נחשבות ל"מכוניות מנהלים" וסוזוקי אלטו זה רכב מאד פופולרי, רנו וניסאן זה איכות ופרימיום.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ששש, אל תגלה להם שזה בעצם לא מוס שוקולד!

מה אתה מצפה, במדינה שמשפחתיות גדולות נחשבות ל"מכוניות מנהלים" וסוזוקי אלטו זה רכב מאד פופולרי, רנו וניסאן זה איכות ופרימיום.

 

אז לפי מה שאתה אומר אינפיניטי בארץ שווה ערך לבוגאטי? :-o

 

 

אל תשכח שלהרבה אנשים בארץ רנו היא "צרפתייה מתפרקת לא שווה לקנות!" בעוד ניסאן בעלת אותו המנוע ואיכות הרכבה זהה היא "יפנית טובה ואמינה".

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3021 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...