Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוגי הברגות ועובי חוטי חשמל....(שאלה)


RACEPAK
שימו לב! השרשור הזה בן 7133 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם

 

לפעמים אני נתקל בכל מני סוגי הברגות, NPT/BNPT/AN. ואני לא יודע מה הפרוש בעברית. מישהו יכול לשפוך קצת אור...?

 

וגם בקשר לעובי חוטי חשמל... בארה"ב משתמשים ב GAUGEים... ואין לי מושג איזה לעובי הם מתכוונים כשהם כותבים למשל: 8 gauge. אני רק יודע שכמה נמוך המספר ככה עבה יותר החוט....

 

בברכה מושיק גלימידי.

קו---------------------------------------

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוכל רק לשפוך קצת אור בנושא ההברגות: הבורג קיים כבר מאות שנים, אולם התפתחותו הייתה בעיקר בימי המהפכה התעשייתית באירופה, כאשר היו 2 מעצמות: אנגליה וצרפת . אנגליה המציאה ופיתחה את השיטה של Imperial System וצרפת וגרמניה פיתחו את השיטה של Metric System. אנו מכירים אותם כיום כמידה אינצ'ית וכמידה מילימטרית. תאכלס, נוצר בלגן שלם אשר מחריף כעת, כשהעולם נעשה גלובלי. תקן של בורג קובע בעיקר את הפרמטרים הבאים: קוטר הבורג עם הכריכות, קוטר הבורג ללא הכריכות, מס' הפסיעות לאורך נתון וזווית הכריכה.

 

לדוגמא: 1/4" BSF הוא עבור British Standard Fine ותקן זה קובע כי הקוטר יהיה רבע האינץ', זווית הפסיעה תהיה 55 מעלות ו- 26 פסיעות לאורך אינץ' (אגב, מספר הפסיעות משתנה בהתאם לקוטר). בעולם האינצ'י אפשר למצוא גם את Withworth , BSC , UNF , CEI , NPT ועוד צרות רבות וטובות, כאשר כול מידה מתחכמת לה באופן שונה. יש מידות למשל, בייחוד אצל האופנועים הבריטיים הישנים, אשר מתארות בעצם את גודל פי המפתח איתו צריך לפתוח את הבורג/אום וזה מאוד מייאש... התקן המילימטרי נחשב לפשוט יותר והנטייה בעולם היא לעבור אליו. מי שמאגד את הנושא הוא התקן הגרמני, DIN, עבור Deutsche Industry Norm . לדוגמא: בורג M12x1 – 30 הוא בורג בקוטר 12 מ"מ על פסיעה של 1 מ"מ (עדינה) באורך של 30 מ"מ. כמובן שיש את הביצים המרובעות, לדוגמא התקן המילימטרי השוודי, מה שנקרא מילימטרי – WITHWORTH שהוא דבר מאד נדיר, לשמחת כולנו, או שיטה אינפנטילית אחרת שעובדת עם חצאי מילימטרים. ניתן למצוא טבלאות לכול כאב הראש הזה באינטרנט, אולם אני ממליץ לא להיכנס לזה יותר מדי אלא אם כן אתה משפץ או מתקן משהו לבד.

 

זהו, על קצה המזלג. תהיה בריא.

 

נ.ב. אל תשכח את תקן ה- PG , תקן ארור בפני עצמו שנוצר, למיטב זכרוני, עבור חיווט חשמלי וצנרת חשמל. אם אני לא טועה, זהו ה- Panzer Gewinde אשר כידוע לך מדובר בתקן DIN מס' 40430...

 

יאללה, לך תשתה כוס מים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אינך יכול להמיר אינצ'י במילימטרי, אם לזאת התכוונת. כלומר, אינך יכול להבריג בורג עם תקן כזה, לתוך תבריג מתקן אחר. בדרך כלל לא תצליח ובמקרים שכן - תיווכח לדעת שהבורג יושב בתוך התבריג באופן לא מושלם ואז תזדקק לעזרת דבקים מיוחדים וכו'. שוב, הכול נמצא באינטרנט, שם תוכל למצוא פירוט בין המידות.

האם יש לך בעיה ספציפית? משום שניתן למצוא פתרון כמעט לכול בעיית בורג. הברגות ניתן לחדש במגוון אפשרויות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7133 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...