Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גרמניה והשכרת רכב ספורט


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4471 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

תקצר, תקצר. מה שתעשה יהיה טיול כבישים נטו. תראה הרבה אספלט, חלקו משובח וחלקו מזופת - ותו לא.

תביא בחששבון שהערכת הזמנים שלך לקויה ביותר. גם באוטובאהן יש פקקי תנועה, תיקונים בכביש והגבלות מהירות, שלא לדבר על מזג האויר שעלול להיות לא נוח, ובהנסיעות ארוכות צריך הפסקות שיגזלו לפחות 25% מהזמן. לכן אני ממליץ לך להביא בחשבון מהירות ממוצעת 80-90 קמ"ש באוטובאהן ולא יותר מ-40 קמ"ש בכבישים הלא מהירים, למשל ביער השחור.

אחזור לגובב אחה"צ, אבל המלצתי החמה - חתוך לפחות 50% מהטיול. למשל - בטל את הנהיגה מברלין לזלצבורג - טוס למינכן (או סע ב-ICE) וקח שם את הרכב. תחסוך הרבה זמן, כסף ועייפות במחיר ויתור על ביקור לא מספק בלייפציג.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

בזמנו עשיתי כ-1500 ק"מ בעשרה ימים, שהתחלקו ל-3 ימי נהיגה, וזה הקטע החשוב כאן:

אחרי יום של 530 ק"מ אתה חייב לנוח ולא לנסוע, אחרת זה לא כיף.

לדעתי, תוותר על זלצבורג ותנסה לתכנן חלוקה לימי נהיגה וימי בטלה. השאר סבבה.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

3 ימים בברלין זה מעט מאוד.

הייתי שם שבוע שלם שבו מראש וויתרתי על כל המוזיאונים והאתרים ההיסטוריים, ועדיין סיימתי את הטיול עם הרבה מקומות שלא ביקרתי.

אני במקומך הייתי מוסיף כמה ימים לברלין ושוקד על תכנון יסודי של הטיול בברלין בשביל להספיק כמה שיותר. לדוגמא- הרייכסטאג, צריך לקבוע תור מראש אלא אם כן אתה מעוניין לבלות 4 שעות בתור.

להספיק את כל מה שכתבת ב14 יום נראה לי לא אפשרי. הייתי מוריד איזה אזור או שתיים בשביל לרווח את הטיול ומוסיף אותם בטיול נוסף.

ספציפית לפי התכנון שלך, שחלק עיקרי בו הוא הנהיגה, הייתי דווקא מוותר על ברלין לחלוטין ומשאיר את המסלול כפי שהוא (רק לארגן אותו טוב יותר כמובן)

ואת ברלין משאיר לטיול נפרד של שבוע. וזאת משום שברלין היא יעד יחסית זול, מעניין מאוד ודורש זמן, מלא היסטוריה, לא מצריך השכרת רכב עקב תחבורה ציבורית יעילה מאוד.

נדמה לי אתה יכול להביא אותו עם 172 כ"ס, וזה יותר ממה שאתה מבקש ב 22 כ"ס, אז אל תלחץ עד הסוף.
פורסם (נערך)

לא מבין את הרצון הלא הגיוני הזה להספיק לעשות כל כך הרבה - בזמן קצר (יחסית). תתמקד בצפון (ברלין והסביבה) או בדרום (שטוטגרט / מינכן / זלצבורג / אינסברוק). אל תנסה לשלב בין לבין - זה טו מאץ'.

 

אתה עדיין מאוד מפוזר בתוכנית שלך, היא גם כוללת המון זמן מבוזבז (נהיגות ארוכות) וכמובן עלויות מיותרות (דלק. והרבה).

 

אני הייתי משאיר את ברלין (ואיזור צפון גרמניה) לפעם אחרת. במקומך הייתי מתמקד בדרום גרמניה, אוסטריה (זלבורג / אינסברוק) וסה טו. יש הרבה מאוד מה לראות מסביב לזלצבורג (איזורי האגמים המרהיבים - זלצקמרגוט, וורפן וכו', עם לא מעט קטעי נהיגה מהנים להפליא) וגם בעיר עצמה.

 

מזלצבורג אל הגרוסגלוקנר יש לך נסיעה של כשעתיים לפחות (קח בחשבון עומסי תנועה ועבודות כביש). בגרוסגלוקנר עצמו - תעצור לא מעט בכדי להתרשם מהנוף ולצלם. אנחנו עשינו אותו הלוך-ושוב מספר פעמים. תענוג של כביש - נוף מטריף.

עריכה אחרונה על ידי RS

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם (נערך)

לא היה לי כוח לקרוא הכל.

 

אני עשיתי טיול ביער השחור מלפני כמה שנים, אני ממש מקצר כי קצת שכחתי במדוייק. (את התוכנית קניתי ממישהו שבנה לי אותה וכתב לי כל צעד מה לעשות עם תכנון זמן הכי טוב שיש)

 

נחתנו בציריך, לקחנו רכב מהשכרה ונסענו לצימר שבו לנו (9 יום אם אני זוכר נכון, ישנו בעיירה ששמה טיטיסי משהו כזה).

את הטיול עשינו כטיול כוכב.

שילבנו בו את פארק אירופה.

ונסיעה גם כן לשטראסבורג (דודה שלי גרה שם), מעבר לכך יש שם מוזיאון רכבים מטורף (אני לא מגזים, יש שם מאות אם לא אלפי מכוניות אספנות, ממליץ).

 

 

אני ממש מקצר כי בתקופה הזאת טסתי הרבה ואני לא זוכר במדוייק את כל הדברים.

 

 

כמו שאמרו, אולי יש כאלה שכיף להם לנהוג, אבל כמה אפשר לשבת ברכב, בהתחלה זה כיף מאוד אחרי זה כבר מתרגלים וניהיה משעמם.

תכנן טוב את המסלול, לגבי גרמניה ועוד כמה ארצות, אני מכיר אנשים שאני רק צריך להתקשר אליהם וכמובן לקנות להם משהו בדיוטי, הם ישמחו מאוד לעזור בתכנון טיולים. (במקרה אחד מהם זה המורה שלי, הוא טס כל חג וכל הזדמנות, הוא כבר מכיר את אירופה יותר טוב מישראל).

עריכה אחרונה על ידי nir100
פורסם

אגיע הביתה ואמצא לך שרשור של רוני,המסלול שם מפורט ומובן יותר

Infiniti G37-Sold

Toyota Corolla 2014-חזרה לאלבר

Ford Focus 1.5 2016

פורסם

בבוקר הבטחתי עוד המלצות - אז ברוח ההמלצות שלי קודם, ושל כל הכותבים כאן, אני ממליץ לך לוותר על ל הקטע של אוסטריה.

תוכנית סבירה, לאחר שכבלת את עצמך לטיסות לברלין ומבאזל:

טוס לברלין, בלה בה שבוע.

לאחר שבוע טוס (או סע ברכבת) לשטוטגארט או באזל - תלוי אם אתה מתכוון ללון בצפון או בדרום היער השחור. אפשר גם מינכן או פרנקפורט, אבל זה יצריך העברה די ארוכה, לכן הרבה פחות מומלץ.

בלה עוד שבוע ביער השחור, כולל יום בפארק אירופה הגיחה לשטראסבורג אם אתה רוצה (אני ויתרתי על שטראסבורג, אם כי נסעתי לקולמאר והיה יום נחמד מאד).

 

עכשיו אני אפרט מה רע בתוכנית שלך:

 

1. אתה מתכוון לנהוג בפעם הראשונה ברכב שאינך מכיר, במדינה שאינך מכיר את חוקיה ובדרכים שאינך מכיר ואתה צפוי להתברבר. ביום הנהיגה ראשון אתה מתכנן לנהוג 800 ק"מ. שכחת כמה דברים: היציאה מברלין לוקחת זמן, וכך גם הכניסה והיציאה לכל עיר גדולה אחרת. מעבר לכך - אין לך הנסיון בפעולות נהיגה בסיסיות. למשל - אינך יודע לפנות שמאלה ברמזור ירוק, אינך יודע לפנות ימינה ברמזור אדום, אינך מכיר כל מיני תמרורים. מדובר במקרה הטוב בעיכובים, במקרה הרע בהסתבכות עם החוק, במקרה הרע מאוד בתאונה.

 

2. נהיגה היא עבודה קשה. מה שאתה מתכנן שוה ערך לנסיעה מחיפה לאילת וחזרה באותו יום. נכון שהאוטובאהנים יותר איכותיים מכביש הערבה, אבל הנהיגה בהם לא פחות מעייפת. אני מסופק אם היית מתכנן נסיעה מחיה לאילת וחזרה באותו יום, למרות שאתה מכיר את הדרכים ואת החוקים - קל וחומר בארץ לא מוכרת.

 

3. תכנון הזמנים שלך כנראה מבוסס על הזמן האופטימלי במפות גוגל. עליך להביא בחשבון תוספת של 25% לפחות לעצירות, התברברות, פקקים ואזורי האטת תנועה זמנית (למשל כבישים בתיקון).

 

4. מתוך היכרות שטחית עם יעדי הטיול שלך - ברלין מצריכה לפחות שבוע, כך גם היער השחור. אתה מנסה לדחוף בדרך גם קטעים באוסטריה ובבואריה. תפסת מרובה - לא תפסת. כפי שכתבתי קודם - תחזור מגרמניה מותש אחרי שראית אלפי קילומטרים של כביש - ותו לא.

 

5. אני מקווה שהבאת בחשבון את נושא אגרות הכבישים באוסטריה ושויצריה. לא משהו מסובך, עניין של כמה עשרות אירו. אבל אם תפקשש הקנס יכול להגיע מכמה מאות לכמה אלפי אירו. למד את העניין היטב, כמו את חוקי התנועה בכל אחת ממדינות היעד (ואתה מדבר על 4 מדינות שונות - גרמניה, אוסטריה, שויצריה וצרפת. אני הייתי מוריד את הקטעים בוסטריה ושויצריה, כולל ויתור על הביקור במיינאו).

 

אני יכול לומר לך שלפני כ-4 שנים נסעתי ביום אחד מבאזל למינכן, דרך הבודנזה וביקור במיינאו. מדובר בכ-530 ק"מ. היה אחד הימים הקשים בחיי מבחינת נהיגה, למרות שמרבית הדרך נעשתה באוטובאהנים שויצריים, אוסטריים וגרמניים משובחים ואילו לא הייתי מכיר את המלון שלי במינכן מנסיעה קודמת כנראה שהייתי מקיף את העיר עוד פעם, כיון שה-GPS לא היה מעודכן בכל מיני כבישים פתוחים.

 

שיהיה לך בהצלחה ובהנאה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

אני למדתי לשאוף לנהוג כמה שיותר דרך כפרים וכמה שפחות באוטוסטרדות, כמובן כל עוד אפשר (בסופו של דבר אם המרחק גדול כדאי לחסל אותו ברובו על אוטוסטרדה).

וביער השחור לא חסר.

 

הנהג ונוסעי הרכב יהנו הרבה יותר מלראות נופים וכפרים באמצע הדרך, מאשר לראות את אותה אוטוסטרדה כל פעם.

 

מה גם שאני פחות מתרגש ממהירות, תן לי לנשום את האוויר האירופאי ולראות נוף שונה כל בוקר.

 

 

אם כבר אנחנו עוסקים בכבישים, קודם כל תקנה מפה שתיהיה בתיק.

לגבי GPS, חבר שלי שכר ב.מ.וו וסמך על הGPS שלה, בסוף הוא היה תקוע על צרפתית אבל הוא הסתדר.

אני פעם הסתדרתי עם igo פרוצה עם כל מערב אירופה (ביער השחור כמו שאמרתי לעיל, היה לי תוכנית מסודרת לגבי כל צעד שאני עושה, ככה שפשוט הכנסתי את השמות לgps בלי בעיה).

היום אני הייתי שוקל לבדוק מחירים של חבילת גלישה ולהשאר עם הסמארטפון.

עריכה אחרונה על ידי nir100
פורסם

אני בשלבי תכנון של טיול דומה

 

(http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?392490-%D7%A2%D7%96%D7%A8%D7%94-%D7%91%D7%AA%D7%9B%D7%A0%D7%95%D7%9F-%D7%9E%D7%A1%D7%A2-%D7%A0%D7%94%D7%99%D7%92%D7%94-%D7%92%D7%A8%D7%9E%D7%A0%D7%99%D7%94-%D7%90%D7%95%D7%A1%D7%98%D7%A8%D7%99%D7%94-%D7%A9%D7%95%D7%95%D7%99%D7%A5-%D7%90%D7%99%D7%98%D7%9C%D7%99%D7%94-%D7%A6%D7%A8%D7%A4%D7%AA-BMW-M3/page2&highlight=%D7%92%D7%A8%D7%9E%D7%A0%D7%99%D7%94%2C+%D7%98%D7%99%D7%95%D7%9C%2C+%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%A9%D7%94)

 

4 ימי נהיגה מלאים בפורשה 911. נוחת בגרמניה ב- 30/4. עוד חודש אבל מי סופר....:lol:

 

מעבר ליער השחור, שהוא ככל הנראה מספיק ליומיים נהיגה, חשבתי לעשות ראונדטריפ לאוסטריה.

 

השאלה היא - מתי אתה נוסע? חלק ניכר ממעברי הנהיגה הכי מדהימים בהרי האלפים נפתחים רק במהלך מאי (חלקם בתחילה וחלקם גם בסוף החודש).

לידיעתך.

---

פורסם

תתרכז בנושא אחד. רק המעבר מהיער השחור לאוסטריה יעלה לך קרוב ליום שלם. אם זה הלוך ושוב - כל זמנך יתבזבז על ההעברה.

ותביא בחשבון עוד דבר - עם כל "כבישי הנהיגה" מדובר במדינות זרועות מצלמות, ואין התראות - אם יתפסו אותך עם מפה או רשימה או GPS המציין מלכודות מהירות אתה צפוי לקנס של 3000 אירו ואולי גם מאסר - מדובר בעבירה חמורה של הכשלת שוטר במילוי תפקידו. אני מדבר על גרמניה, שויצריה, אוסטריה וצרפת.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

מה?

ואם זה אבא שלי שטס לשם נטו לטיול רגוע ושליו, אבל יש לו בוויז או בIGO התראה על דוחות מהירות?

אני צריך לעבור על החוקים שוב, שם הקנסות יקרים מאוד.

פורסם

ספריאל, אני הייתי מוותר על ברלין - ומשאיר אותה לטיול אחר. לעומת זאת, על אוסטריה לא הייתי מוותר - בעיקר במידה והגרוסגלוקנר פתוח.

 

כבישי היער השחור מצויידים במצלמות, כך גם בתוך הערים (כנ"ל באוסטריה). בגרוסגלוקנר אין מצלמות שהן בכלל - זהו כביש אגרה, יצרניות הרכבים נעזרות בו לבדיקות של רכבים חדשים (ב-2010 רדפתי אחרי MULE של ה-A6 החדשה [נוכחית] ופעם אחרת ראיתי שם MULE של ה-A3 וכו'). אין צורך להגזים - אם יש צ'יטה בהישג יד, תדע היכן כל מצלמה שהיא. במידה ולא, ה-WAZE הוכיח עצמו יעיל גם כן.

 

500+ ק"מ נהיגה ביום - זה אומנם לא קל במיוחד, אך גם לא קשה או בלת אפשרי לביצוע (בעיקר עם יש נהג נוסף). כבר עשינו דברים משוגעים מזה ונשארנו בחיים. לפני כל נהיגה ארוכה או מאתגרת רצוי לישון טוב. רצוי גם לבחור ברכב נוח ונעים לנהיגות וטיולים שכאלה (ואציין לחיוב את ה-C CLASS, ה-3, ה-A6 וכמובן ה-5. בטיול האחרון - לפני חודשיים - קיבלנו פולקסווגן T5 וזאת הייתה חוויה שונה מהרגיל, אך ללא ספק נוחה וסופר מרווחת).

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם (נערך)

RS - גם אני הייתי מרכז את הטיול באיזור אחד או שניים, עם טיסות לשדות קרובים. הבעיה של הבחור הוא שרכש כרטיס טיסה לברלין וחזרה מבאזל. במצב כזה עדיף כבר לשהות כמה ימים בברלין ואז לטוס לאיזור היער השחור (באזל או שטוטגרט) או לנסוע ב-ICE, ואת אוסטריה\שויצריה\בואריה להשאיר לטיולים נוספים. אני לא רואה הגיון רב לטוס לברלין ולמחרת לרכב 800 ק"מ דרומה - הייתי בוחר בהצעה שלך רק אם היתה אפשרות להחליף את הכרטיסים מברלין למינכן, מה שכנראה לא אפשרי.

 

לגבי נהיגה ארוכה - נהגתי קטעים של 400-550 ק"מ ביום אחד, כאשר רק אני נוהג (אשתי מסרבת בכל תוקף לנהוג בחו"ל, והדוושה השלישית מחסלת לחלוטין

את האופציה שהיא תסייע בנהיגה). זה לא בלתי אפשרי אבל זה מצריך תכנון של המסלול, כולל עצירות, ורצוי שאחרי יום נהיגה כזה יבוא יום יחסית קל (לא יותר מ-150-200 ק"מ). הנהיגה הארוכה שלי התבצעה בסטיישנים מרווחים אך עמוסים (מונדיאו ו-5008, עם כל הפמיליה כולל כל הציוד).

 

לגבי הצ'יטה ודומותיה - אם החוק לא השתנה לאחרונה תפיסה של מכשיר כזה (או כל רשימה\מפה\גלאי של אמצעי אכיפה) ברכב, אפילו בבגאג', עלולה לעלות ביוקר רב, כיוון שמדובר בעבירה פלילית חמורה. לא כדאי להסתכן.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

מלכתחילה התוכנית שלו הייתה חסרת היגיון ועקומה לחלוטין. הייתי בודק אם ניתן לשנות יעדים, ואז משאיר את אוסטריה כחלק מהטיול - לא חסר מה לראות ולעשות בה. מדינה יפיפייה.

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 


×
×
  • תוכן חדש...