Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האוטו לא הניע (מיצובשי כריזמה air 2002)


ototo
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4098 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום,

 

הגעתי היום לרכב ולא הצלחתי לפתוח אותו עם השלט שלו, פתחתי עם מפתח והאוטו לא הניע, לא עשה שום קול כשסיבבתי את המפתח.

 

ביקשתי ממישהו שיניע אותי עם כבלים ומאז הרכב בסדר.

 

המצבר בן חצי שנה והאוטו עמד בחנייה משהו כמו 5 ימים ללא שימוש (שום דבר שיכול לפרוק את המצבר לא היה דלוק).

 

האם יש סיבה לחשוש ? זה יכול להיות משהו חוץ מפריקה (מסיבה מוזרה כלשהי) של המצבר ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניראה שמדובר בפריקה של המצבר. כדאי לבדוק שלא קיימת זליגת מתח שהמצבר לא ייפרק שוב. לבדוק מתחים של המצבר ומתח טעינה.

 

 

זה משהו שאני יכול לבדוק לבד או שצריך לנסוע למוסך ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצורך הבדיקה תזדקק למולטימטר.

 

לבדיקת מתח, מקם את הפרובים על שני הדקי המצבר. הפעל את הרב מודד על בדיקת מתח (מצב V דיוק של 20)

כשהרכב כבוי, המתח צ"ל כ-12.5V. בפחות מ-11.5 הרכב כבר לא יניע.

אח"כ אתה מניע. המתח צ"ל 14-14.5V.

פחות מהמינימום? -האלטרנטור שלך לא מטעין כראוי.

יותר מהמקסימום? -יש לך טעינת יתר, שזה מצב מסוכן למערכות הרכב ובוודאי שלמצבר עצמו.

 

לבדיקת זליגה- אתה מנתק את הקוטב החיובי של המצבר (+) ומחבר את המולטימטר צד אחד לנעל הכבל וצד אחד למצבר.

המולטימטר צ"ל על מצב מדידת אמפר (מצב A או "AMP" , דיוק של מיליאמפר).

אם אתה מקבל תוצאה שלילית, חיברת את המולטימטר הפוך. תחליף צדדים...

הרכב צ"ל כבוי,סגור ונעול במשך יותר מרבע שעה (כדי שכל מע' הרכב יכנסו למצב שינה). אם יש אזעקה, הקפד ללחוץ את המתג של הגנת מכסה המנוע, כדי שהיא לא תכנס לפעולה. כל ה"חוכמה" היא לדמות מצב כמו שהרכב נמצא בו כל הלילה.

צריכת הזרם במצב כזה (לפי נתוני יצרן, ולפי ה"ייקים" של הפורום, שתכף שוב יעירו לי:lol:שאני "מאשר" לאנשים זליגות גבוהות) צ"ל 0.3-0.5 AMP .

 

אני, לעומת חכמי הפורום ויצרני הרכב, לא עושה סיפור גם מ-0.8.

המתקינים הישראלים החאפרים, בצירוף כל הקודניות, המגברים, והדיבוריות שאנשים מתקינים, מביאות לצריכות כאלה בהמתנה. אם מדובר ברכב שנוסע ע"ב יומיומי, הוא יעמוד בזה. מנסיון. תאמין לי. (ויגידו לך "אבל זה מקצר את חיי המצבר". ובכן זה נכון...)

ונכון, אם הרכב המדובר נוסע באופן קבוע רק פעם אחת ב-5 ימים, אז כן. זה בהחלט יכול לגרום לו לא להניע. בעיקר אם הטעינות בין אותן נסיעות הן לא מלאות.

 

יותר מ0.8AMP, כבר ירוקן לך מצבר אחרי לילה-שניים של עמידה.

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתח מצבר - עם וולטמטר על המגעים של המצבר כשהאוטו כבוי (תקין זה משהו באיזור ה-12V)

 

מתח טעינה - עם וולטמטר על המגעים של המצבר כשהאוטו מונע (תקין זה בסביבות 14V)

 

עריכה - אני רואה שכבר ענו מעליי.

 

עוד הערה - בחלק מהרכבים (אני אישית נתקלתי בזה בפורד פוקוס וסיטרואן קסנטיה), שקע מצית פועל באופן קבוע, גם אם הסוויץ' סגור, והמפתח בחוץ. תבדוק שלא שכחת שם מטען של פלאפון או משהו.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...