Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4640 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

 

רכשתי יונדאי גטס שנת 2006 אוטומט, עם 50,000 ק"מ מדגם GLS.

 

יש לי שתי שאלות:

 

1. בתחילת הנסיעה, עד כ15 קמ"ש אני מרגיש שהאוטו רועד (לא משהו פסיכי אבל רועד), חשוב לציין שמעל למהירות זו אין רעידות וגם ברוורס אין. השאלה שלי היא האם זה טבעי וכך זה אמור להיות ובמידה ולא מה יכולה להיות הבעיה?

 

2. בנסיעה אחורה ההגה יותר "קשה" מאשר בנסיעה קדימה... האם זה טבעי? במידה ולא מה יכולה להיות הבעיה?

 

 

תודה רבה לעוזרים,

דובובסקי בר

פורסם

הרעידות שאתה מתאר יכולות לנבוע מתושבות מנוע בעיקר תושבת עליונה שהיא מחלה בגטס או אפילו בעייה בציריות. האם שאתה במצב עמידה בסרק או על d ישנם רעידות לא אופיוניות שמורגשות ברכב?

פורסם

שלום,

דבר ראשון תודה על המענה,

 

אז ככה כשאני בסרק או D אין רעידות יוצר מדי רק בקטע הראשוני של הנסיעה בין 0-15 קמ"ש בערך

פורסם
האם זה קורה רק בלחיצה על גז? או שקורה גם בגלישה של הרכב עד המהירות הזו?

 

עד כמה שאני זוכר זה רק בלחיצה על גז, אבל לא סגור על הנושא, אני אעדכן מחר בערך בעשר בבוקר אחרי הנסיעה לעבודה :]

 

תודה רבה על העזרה שוב

פורסם
אם זה קורה בלחיצה על גז אני ממליץ לבדוק את הציריות. ועדיין על הדרך שייבדקו את תושבות המנוע.

 

כמה עולה בדיקה כזו? וכמה עולה לתקן (סדר גודל)

 

ויש מצב להסבר מה זה בדיוק ציריות ותושבות ולמה הן משמשות?

פורסם
כמה עולה בדיקה כזו? וכמה עולה לתקן (סדר גודל)

 

ויש מצב להסבר מה זה בדיוק ציריות ותושבות ולמה הן משמשות?

 

בדיקה אמורה להיעשות בחינם. אם יהיה מוסך שייגבה לך כסף על בדיקה אל תבצע אצלו שום דבר. ציריות זה המוטות שמחברות את הגלגלים לגיר ועל ידיהם עוברת התנועה מהגיר לגלגלים וכך נוצרת תזוזת הרכב. לגבי תושבות מנוע תפקידם לרכך ולמנוע את תזוזת המנוע בזמן שהוא עובד. כאשר תושבת אחת או יותר פגומה יורגשו ויברציות שמועברות ישירות למרכב ורעידות.

פורסם
בדיקה אמורה להיעשות בחינם. אם יהיה מוסך שייגבה לך כסף על בדיקה אל תבצע אצלו שום דבר. ציריות זה המוטות שמחברות את הגלגלים לגיר ועל ידיהם עוברת התנועה מהגיר לגלגלים וכך נוצרת תזוזת הרכב. לגבי תושבות מנוע תפקידם לרכך ולמנוע את תזוזת המנוע בזמן שהוא עובד. כאשר תושבת אחת או יותר פגומה יורגשו ויברציות שמועברות ישירות למרכב ורעידות.

 

תודה על המידע :-)

 

עכשיו הגעתי לעבודה ורשמתי בדרך את ההתנהגות של הרעידות

 

כשאני רק מניע את הרכב במצב P יש רעידות בהתחלה והסלד על 2000 לאחר מכן מתייצב על 1000 והרכישות מסתדרות

בעמידה ועל R אין רעידות בכלל

בעמידה ועל D יש רעידות טיפה יותר גדולות יחסית למצב P

בגלישה יש בערך אותו רעידות כמו בD

בסרק יש גם רעידות בערך באותה עצמה אך קצת שונות ממצב D

 

הרעידות מתחזקות בעוצמת משמעותית כאשר לוחצים על דוושת הגז (במצב D)

 

בעמידה בD לאחר נסיעה קצרה כמעט ואין רעידות

 

שמתי לב גם שאם אני בטורים גבוהים יותר (במהירויות הנמוכות) אז הרעידות נחלשות משמעותית

 

ושמתי לב גם שבירידה במהירות בין 60 ל40 (ללא לחיצה על הברקס) יש גם רעידות

 

 

אני מקווה שהמידע יכול לעזור/לחזק את הבעיה שציינת :-)

 

שוב תודה על העזרה

פורסם

אצלי במודל 2004 , היו רעידות , לקח קצת זמן אבל הצלחנו למצוא את הבעיה.

 

הרעידות היו בעת לחיצה על הגז, ובעת מאמץ או הפעלת מזגן הרכב היה רועד,

 

מסתבר שזו לא היתה תושבת מנוע , אלא תושבת גיר.

כשאתם מחפשים את המקומות המעניינים באמת!

👈 היסטוריה על המפה | :wave: פרוייקט טיגארט

פורסם
אצלי במודל 2004 , היו רעידות , לקח קצת זמן אבל הצלחנו למצוא את הבעיה.

 

הרעידות היו בעת לחיצה על הגז, ובעת מאמץ או הפעלת מזגן הרכב היה רועד,

 

מסתבר שזו לא היתה תושבת מנוע , אלא תושבת גיר.

 

אפשר לדעת מה סדר גודל של עלות תיקון של תושבת מנוע/גיר?

 

בעקרון אמורות להיות רעידות? או שאמור להיות שקט (יחסית)?

פורסם
אפשר לדעת מה סדר גודל של עלות תיקון של תושבת מנוע/גיר?

 

בעקרון אמורות להיות רעידות? או שאמור להיות שקט (יחסית)?

 

אני מטפל רק במוסך יונדאי לכן עשוי להיות שהמחירים יהיו יקרים יותר ממוסכים אחרים.

 

תושבת גיר מסתכמת בסכום של כ700 שקל כולל עבודה פלוס מינוס,

תושבת מנוע , בסכום של כ-600 שקל כולל עבודה פלוס מינוס,

 

החלפתי את השניים לאחר שהיו לי רעידות בנסיעה מעל 100 קמ"ש או שהרכב במאמץ או מזגן פועל.

תושבות המנוע היו בלויות והרעידות אכן נחלשו לאחר החלפתם, מפה הסקתי שהרעידות הקלות טבעיות,

אך כאשר נסעתי על רכב דומה לשלי וראיתי ששם הרעידות כמעט ולא קיימות, הבנתי שהבעיה עדיין לא נפתרה, כיום אחר החלפת תושבת הגיר, שאני עומד ברמזור לדוגמא, אני אפילו חושב שהרכב לא מונע כלל , וזה גם שהמזגן דולק.

כשאתם מחפשים את המקומות המעניינים באמת!

👈 היסטוריה על המפה | :wave: פרוייקט טיגארט

פורסם
אני מטפל רק במוסך יונדאי לכן עשוי להיות שהמחירים יהיו יקרים יותר ממוסכים אחרים.

 

תושבת גיר מסתכמת בסכום של כ700 שקל כולל עבודה פלוס מינוס,

תושבת מנוע , בסכום של כ-600 שקל כולל עבודה פלוס מינוס,

 

החלפתי את השניים לאחר שהיו לי רעידות בנסיעה מעל 100 קמ"ש או שהרכב במאמץ או מזגן פועל.

תושבות המנוע היו בלויות והרעידות אכן נחלשו לאחר החלפתם, מפה הסקתי שהרעידות הקלות טבעיות,

אך כאשר נסעתי על רכב דומה לשלי וראיתי ששם הרעידות כמעט ולא קיימות, הבנתי שהבעיה עדיין לא נפתרה, כיום אחר החלפת תושבת הגיר, שאני עומד ברמזור לדוגמא, אני אפילו חושב שהרכב לא מונע כלל , וזה גם שהמזגן דולק.

 

מדהים :]

 

תודה, כל מקרה סדר גודל של 1300 שח במוסך מורש חלקים + עבודה :]

×
×
  • תוכן חדש...