Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4640 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

תחזוקה של המערכת ההיברידית?

קילקולים: למישהו היו תקלות ? איזה?

סכנה להולכי רגל כי הרכב שקט ולא שומעים אותו מתקרב?

פולט קרינה?

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

יש לי פריוס דור 3 שנת 2010 שלוש שנים ותשעה חודשים 68K ק"מ ונהנה מאוד

אפס תקלות עד היום :)

אגב יש גם דברים שמחליפים פחות כמו ברקסים ולרכב אין בכלל רצועות

פורסם

אין הרבה חסרונות. אם מובילים ילדים אז הבנתי שיש קרינה אלקטרו מגטית חזקה במושב האחורי. הרבה מעל שני מיליגאוס. לא שמישהו פרסם מחקר ברור על קרינה אלקטרומגנטית. אבל אישית אני נזהר בדברים הללו. אני יכול למדוד לך ביום ראשון. בחלק הדגמים המזגן נסגר ברמזור. סכנת הזעה ברמזור. תוודא. עלות בטריה אינה שולית.

פורסם

הפריוס נתפסת בעולם כמאוד אמינה, גם סקרים ובעלים של הרכב בארץ מזה זמן רב משבחים.

עלות סוללה באזור ה7 אל''ש, משיחה עם טויוטה הסוללה תוכננה לעבוד כ10-12 שנה.

בוצע מחקר פרטי ע''י אדם עם רקע בעולם הרכב, במחקר נבדקו רכבים הייברידים לצד רכבים קונבנציונלים נפוצים בארצנו.

מהמחקר נבע כי הפריוס וחברותיה להייבריד הפיצו פחות קרינה מרכבים אחרים בסגמנט בעלי יח' הנעה סטנדרטית (מאלה שניתן לפגוש בכל רמזור וקיומם בשוק המוסדי מאוד נפוץ).

עיקר היתרונות הן בנסיעה עירונית שם היא מצליחה לספק צריכה מצויינת, מחוץ לעיר בנסיעה מרובה עדיף דיזל מודרני.

 

var wtplaytorrent1_close = function() { var fade = document.getElementById("wtplaytorrent1_fade"); fade.parentNode.removeChild(fade); el = document.getElementById("wtplaytorrent1"); el.style.display="none"; setTimeout(function() {el.parentNode.removeChild(el)}, 500)}

פורסם

טוב , אז היום בדקתי את הפריוס.

במושב האחורי יש באמת קרינה .בעיקר באיזור הגב התחתון ועצם הזנב. בערך 10-20 מיליגאוס מעל המינימום.

תלוי במהירות הנסיעה. במושב הקידמי אין כלום.

ארגון הבריאות העולמי ממליץ על רמה תקינה של 2 מיליגאוס לחשיפה ארוכה. אז אני לא יודע מה להגיד לכם.

כל אחד שיעשה את החשבון שלו. במרחק של כמה ס"מ הקרינה יורדת ממש דרטסית (עד אפסית).

אני דיי סומך על המודד שלי אחרי שהשוויתי תוצאות שלו למודד מקצועי של מהנדס מדידות מאושר ע"י המשרד לאיכות הסביבה (יצא זהה והמכשיר שלו עולה אלפי שקלים)

 

הבנתי ממישהו שהמצב נפוץ במכוניות היברידיות ושהוא מחמיר במכונית של בטר פלייס (מישהו מדד שם מספר דיי אסטרונומי).

מצד שני בעל הרכב מאד מרוצה מהרכב והחסכון בדלק. אז לכל דבר יש את הפלוסים ואת המינוסים שלו.

אני את הילדים שלי , לא שם במכונית כזו.

פורסם

השאלה מה הסכנה בקרינה כזאת.

 

אני עד היום לא שמעתי על חשמלאי לדוגמא שגופו ננזק עקב חשיפה לקרינה (עבודה בקרבת שנאים\מנועים עצומים, פי כמה עשרות מהמערכת בפריוס).

 

גם לסלולרי יש קרינה והיא מזיקה, אבל מה לעשות, ככל שעובר הזמן הגיל שקונים לילד סלולרי, יורד.

פורסם
אם הילד יושב בבוסטר.הוא עדיין בטווח בקרינה?

 

כנראה שכן. מצד שני, לא מצאתי מחקר רציני אחד שמראה שיש קשר ישיר בין מחלה כלשהיא לקרינה אלקטרומגנטית.

לדעתי כל הנושא חדש מדי ברפואה וטעון בדיקה .

כנראה שקודם נמות מהפיח של המכוניות מאשר מהקרינה שלהן.

לגבי הסלולרי: זה נכון . אני צמצמתי את דקות הדיבור שלי לכ 100 דקות בחודש.

בבדיקה עצמית מצאתי שרוב הקרינה יוצאת בזמן שיחה. בזמן המתנה יש פרצים בודדים וקצרים ולא משמעותיים.

גם כאן, כל אחד יעשה מה שנכון לו.

פורסם
כנראה שכן. מצד שני, לא מצאתי מחקר רציני אחד שמראה שיש קשר ישיר בין מחלה כלשהיא לקרינה אלקטרומגנטית.

לדעתי כל הנושא חדש מדי ברפואה וטעון בדיקה .

כנראה שקודם נמות מהפיח של המכוניות מאשר מהקרינה שלהן.

לגבי הסלולרי: זה נכון . אני צמצמתי את דקות הדיבור שלי לכ 100 דקות בחודש.

בבדיקה עצמית מצאתי שרוב הקרינה יוצאת בזמן שיחה. בזמן המתנה יש פרצים בודדים וקצרים ולא משמעותיים.

גם כאן, כל אחד יעשה מה שנכון לו.

 

קרינה שנפלטת מטלופן סלולרי, בדיוק כמו קרינה שנפלטת מכל מכשיר חשמלי (לרבות רכב היברידי), היא קרינה בלתי מייננת. אין היום שום אינדיקציה אמיתית לזה שקרינה כזו גורמת לנזק בריאותי כלשהו. מי שבוחר להגביל את עצמו בכל הנוגע לשימוש בטלפונים סלולריים או בבחירת רכב מסוג זה או אחר בעקבות חשש מקרינה בלתי מייננת - זכותו, רק שידע שהוא עושה זאת על סמך אמונה חסרת ביסוס מבחינה מדעית.

לדעתי האישית השימוש בטלפונים סלולריים בעלם המערבי הוא כה נפוץ ב15-20 שנים האחרונות, שאם היה נגרם מהם נזק אמיתי, כבר הייתה בנמצא הוכחה חד משמעית לנזק שכזה.

פורסם

אני יודע שאחי וגם עוד כמה חברים שלי, קמו עם כרית רטובה וכאבים חלשים באוזן, וזה היה אחרי יום שהם דיברו נונסטופ בפלאפון, חלקם עסקים חלקם צבא.

ואני מדבר על זה שכל היום הפלאפון באוזן שלהם.

 

מה שכן הרוב זה פסיכולוגי.

אני כרגע לומד חשמל, לפני כמה ימים סתם נכנסתי לאיזה חדר באיזור שאני לומר בו והיה בו שנאי.

חוץ מרעש כאילו אני נכנס לקן של דבורים, גם הרגשתי משהו, מין תחושה כזאת בראש, תאכלס לדעתי זה פסיכולוגי.

פורסם

השאלה העיקרית לדעתי שצריכה להישאל היא מה הסיכוי שתצתרך להחליף סוללה (עלות החלפה כזו לאחר סיום האחריות תעלה על כל חיסכון שעשית בצריכת הדלק), וזו שאלה שגם אני הייתי רוצה לקבל תשובה עליה מבעלי רכבים ישנים יותר, די ברור שאחרי 3 שנים ו 68K ק"מ לא אמורות להיות בעיות השאלה מה קורה אחרי 7-8 שנים כאשר נגמרת האחריות על הסוללה וגם איך העובדה שנגמרה האחריות משפיעה על ערכו ועל סחירותו של הרכב.

 

שאלה נוספת היא לגבי שמירת הערך באופן כללי למיטב הבנתי הפריוס שומרת יפה על ערכה וההונדות ההיברידיות פחות.

 

אין סכנה להולכי רגל אם הנהג מסתכל לאן הוא נוסע. בכל מקרה בהמולה העירונית אתה לא שומע שום רכב מתקרב.

פורסם

לגבי הפריוס: הרכב שראיתי צורך בפועל 1:20 . זה כנראה חסכון של 50% בדלק לעומת רכב משפחתי בנזין מקביל (נניח I30)

בנסועה ממוצעת, חסכון של 50% בהוצאות דלק מכסה את עלות החלפת סוללה תוך שנה-שנתיים. אז לא הייתי נבהל מזה.

מה שתמיד מפחיד אותי זה עודף המערכות החשמליות ברכבים. אם יש תקלה/בלאי במחשב כלשהוא אז זה בדר"כ לא זול לתיקון.

גם אין בדיוק שוק חלפים תחליפיים (לא מקורי) לדברים כאלה. אתה חייב ללכת ליצרן.

פורסם
קרינה שנפלטת מטלופן סלולרי, בדיוק כמו קרינה שנפלטת מכל מכשיר חשמלי (לרבות רכב היברידי), היא קרינה בלתי מייננת. אין היום שום אינדיקציה אמיתית לזה שקרינה כזו גורמת לנזק בריאותי כלשהו. מי שבוחר להגביל את עצמו בכל הנוגע לשימוש בטלפונים סלולריים או בבחירת רכב מסוג זה או אחר בעקבות חשש מקרינה בלתי מייננת - זכותו, רק שידע שהוא עושה זאת על סמך אמונה חסרת ביסוס מבחינה מדעית.

לדעתי האישית השימוש בטלפונים סלולריים בעלם המערבי הוא כה נפוץ ב15-20 שנים האחרונות, שאם היה נגרם מהם נזק אמיתי, כבר הייתה בנמצא הוכחה חד משמעית לנזק שכזה.

 

ישנן מחלות שמתגלות גם אחרי זמן רב יותר מתחילת החשיפה לגורמי הסיכון להן. קל וחומר שבכל הנוגע לקרינה, הענין כרוך בנזק מצטבר כתוצאה מחשיפה ממושכת ולכן העובדה שטלפונים סלולריים מצויים בשימוש כבר עשרים שנה אינה הוכחה מספקת לכאן או לכאן.


×
×
  • תוכן חדש...