Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לא חבל על ה206??


zx6r
שימו לב! השרשור הזה בן 7131 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

 

אני בשום מקום לא נתתי טיפ לאף אחד אלא ניהלתי דיון תיאורטי ומנומק (ושים לב שחוצמי "אני ניסיתי הרבה אז אני יודע" לא הבאת שום נימוק לעמדה שלך). .

אם תקרא שוב את ההודעה שלי - תמצא בדיוק יותר מנימוק אחד למה כן פול גז!

 

הנימוק העיקרי היה שלרוב הנהגים ניסיון כמו שלך (סתם לצורך הדיון) ולכן לא ידעו לתת את כמות הגז המתאימה. מה גם שברוב המקרים (נובע מניסיון)

מעט גז או "חצי גז" לא עוזר..

זו עובדה ידידי.

זה עוזר אולי בזריקת זנב מבוקרת שאתה עושה ב 50 קמ"ש ומוכן להגיב מהר אז גם לא חייבים גז לפעמים אם התגובה מהירה. זה לא עוזר למה שראינו בסרט ולהחלקות לא מבוקרות שמפתיעות אותך...

במקום להעלב - לך תנסה לתקן החלקה כמו הנראית בסרט בדרך שהצעת...("חצי גז"...)

אם תחזור עם רכב שלם - אני אצדיע לך

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 86
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אם תקרא שוב את ההודעה שלי - תמצא בדיוק יותר מנימוק אחד למה כן פול גז!

 

הנימוק העיקרי היה שלרוב הנהגים ניסיון כמו שלך (סתם לצורך הדיון) ולכן לא ידעו לתת את כמות הגז המתאימה. מה גם שברוב המקרים (נובע מניסיון)

מעט גז או "חצי גז" לא עוזר..

זו עובדה ידידי.

זה עוזר אולי בזריקת זנב מבוקרת שאתה עושה ב 50 קמ"ש ומוכן להגיב מהר אז גם לא חייבים גז לפעמים אם התגובה מהירה. זה לא עוזר למה שראינו בסרט ולהחלקות לא מבוקרות שמפתיעות אותך...

במקום להעלב - לך תנסה לתקן החלקה כמו הנראית בסרט בדרך שהצעת...("חצי גז"...)

אם תחזור עם רכב שלם - אני אצדיע לך

אלון

השאלה היא , אם פול גז במהירות הזו לא יגרום לתיקון חד מידי וזריקה של הזנב לצד השני ? (וזה שאלה של מישהו שלא כ"כ מנוסה במצבים האלה) .

פעם כתב כאן חן (שאת כישורי הנהיגה שלו אני מאוד מעריך) שלנהגים שלא ממש מנוסים בכמות הגז שצריך לתקן, עדיף לקחת את הסיבוב בהילוך שהוא גבוה באחד מההילוך שנותן את שיא הכוח , ככה לא חושבים יותר מדי, פשוט לוחצים פול גז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"מה הקשר לתת היגוי? ה-206 לא נכנסה מספיק מהר לסיבוב בשביל שיהיה תת היגוי "

 

ההיפך במהירות גבוהה אין אפשרות לתת היגוי (לפחות באוטו הנ"ל) מיכיוון שהאוטו אינו מסוגל לפרפר !

 

" וגם אם יהיה היא נכנסה לסיבוב בתוך הנתיב הנגדי - אז הוא מקסימום היה מכניס אותה בחזרה לנתיב שלה."

 

בתת היגוי האוטו היה בורח מחוץ לנתיב דהיינו הוא היה מגדיל את רדיוס הסיבוב !

 

 

:-)

 

במהירות גבוהה אין אפשרות לתת היגוי באוטו הנ"ל כי הוא לא מסוגל לפרפר? מה הקשר? אין פה שום קשר לפרפור. סע בסיבוב ותן גז - היא תיכנס לתת היגוי. השאלה היא כמה משמעותי הוא יהיה. אפילו אם תיכנס בלי גז ותסובב את ההגה בחדות יתפתח תת היגוי. רק אם תיצור פרובוקציה מתאימה (אפילו לא בכוונה) יתפתח לך היגוי יתר.

 

בנוגע לציטוט השני שלי - נכון, בתת היגוי האוטו היה מגדיל את רדיוס הסיבוב - כלומר במקרה הספציפי הזה הוא היה חוזר לנתיב שלו.

 

בנוגע לשאלה של שלומי - לא מספיק רק לתת גז (בלי קשר כרגע לכמה גז נותנים) - אלא צריך גם לסובב את ההגה לכיוון הנכון. אם תסובב את ההגה כמו שצריך - בדיוק כלפי היציאה מהסיבוב - ותהיה עירני לכל העברת משקל, לא תתפתח זריקה לצד השני. מצד שני לפעמים כל הכיף זה לאבד את האוטו ולתפוס אותו מחדש

:wink:

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוגע לשאלה של שלומי - לא מספיק רק לתת גז (בלי קשר כרגע לכמה גז נותנים) - אלא צריך גם לסובב את ההגה לכיוון הנכון. אם תסובב את ההגה כמו שצריך - בדיוק כלפי היציאה מהסיבוב - ותהיה עירני לכל העברת משקל, לא תתפתח זריקה לצד השני. מצד שני לפעמים כל הכיף זה לאבד את האוטו ולתפוס אותו מחדש

:wink:

רוני

הכול נכון בהנחה שאתה מוכן לזה , הבעיה מתחילה ברגע שזה קורה כשאתה לא מוכן ואז האינסטינקטים פועלים, רוב הנהגים לא יידעו בדיוק כמה לסובבב את ההגה וכמה עשיריות ממהלך הגז ללחוץ.

הכול טוב ויפה שהדברים צפויים מראש, שקורה משהו שהוא לא צפוי, אתה חייב להשאיר כמה שפחות דברים שיגרמו לך לטעות (מדובר כמובן על נהגים לא מנוסים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תקרא שוב את ההודעה שלי - תמצא בדיוק יותר מנימוק אחד למה כן פול גז!

 

הנימוק העיקרי היה שלרוב הנהגים ניסיון כמו שלך (סתם לצורך הדיון) ולכן לא ידעו לתת את כמות הגז המתאימה. מה גם שברוב המקרים (נובע מניסיון)

מעט גז או "חצי גז" לא עוזר..

זו עובדה ידידי.

זה עוזר אולי בזריקת זנב מבוקרת שאתה עושה ב 50 קמ"ש ומוכן להגיב מהר אז גם לא חייבים גז לפעמים אם התגובה מהירה. זה לא עוזר למה שראינו בסרט ולהחלקות לא מבוקרות שמפתיעות אותך...

במקום להעלב - לך תנסה לתקן החלקה כמו הנראית בסרט בדרך שהצעת...("חצי גז"...)

אם תחזור עם רכב שלם - אני אצדיע לך

אלון

זה מאוד נחמד שמהסרט אתה כבר יודע בדיוק כמה גז צריך לתת במכונית שאתה לא נוהג בירידה שאתה לא יודע לאמוד אותה כשאתה גם לא יודע באיזה הילוך הוא נמצא. אני חושב שהיחיד שנעלב ומגיב כמו מישהו שפגעו בכבודו ויכולתו כנהג זה אתה. אני חוזר ומזמין אותך להביא אסמכתא מקצועית לטכניקה שהצעת (היגוי נגדי ופול גז לתיקון היגוי יתר במכונית הנעה קדמית). אחרי זה נוכל להמשיך לנהל דיון ענייני.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומה בנוגע לאין חכם כבעל נסיון??

נו, מה בנוגע?

אני לא מסתמך במה שאני כותב על הניסיון של עצמי ואני לא ממציא ולא מלמד טכניקות לנהיגה מתקדמת. התיאוריה שאני מסתמך עליה מבוססת על הדרכה של אנשים שהם ככל הנראה טיפה יותר מנוסים בהוראה של טכניקות נהיגה ממה שקיים כאן בפורום ואם ארבעה בתי ספר שונים לנהיגה מלמדים את אותו הדבר כנראה שיש בזה משהו.

 

עם זאת אני חושב שהבאתי הסברים יפים ומנומקים למה היגוי הפוך זו לא הדרך הנכונה ביותר לתקן היגוי יתר במכונית הנעה קדמית ומוכן לנהל דיון ענייני לגופם של הנימוקים.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו, מה בנוגע?

אני לא מסתמך במה שאני כותב על הניסיון של עצמי ואני לא ממציא ולא מלמד טכניקות לנהיגה מתקדמת. התיאוריה שאני מסתמך עליה מבוססת על הדרכה של אנשים שהם ככל הנראה טיפה יותר מנוסים בהוראה של טכניקות נהיגה ממה שקיים כאן בפורום ואם ארבעה בתי ספר שונים לנהיגה מלמדים את אותו הדבר כנראה שיש בזה משהו.

 

עם זאת אני חושב שהבאתי הסברים יפים ומנומקים למה היגוי הפוך זו לא הדרך הנכונה ביותר לתקן היגוי יתר במכונית הנעה קדמית ומוכן לנהל דיון ענייני לגופם של הנימוקים.

אתה כבר הופך לדמגוג...

יש הסבר מפורט למה שטענתי למעלה...

אני מוכן לעמוד מול כל אחד מהמנוסים שהסבירו לך מ 4 בתי ספר שונים ושיוכיחו לי שנהג כמוך ידע לתת כמה גז שצריך בעת לחץ...

רוב המדריכים היום בארץ חסרי כל ניסיון (בסה"כ עשו איזה קורס באחד מבתי הספר בו הם מלמדים) למרות שיש מספר לא מבוטל של מדריכים מעולים - רובם ותיקים עם ניסיון!!!! ואולי מכאן תשובתם שנכונה לגביהם אך לא לגביך....ולא לנהג הממוצע.

אומנם, נהיגה זה הרבה תיאוריה - אבל במקביל זה, אין סוף ניסיון....

אם קוראים לך ראם סמואל או רמי שוכטוביץ או מישל גדז' (ומי שלא יודע במי מדובר - לא נורא) אז כנראה יש לך מספיק ניסיון כדי לצאת מזה עם כמות גז מדוייקת.

אם לא - תן פול גז ועבוד נכון עם ההגה - הרכב לא יזרק לצד השני אם תעבוד נכון עם ההגה - בשלב שהוא יתחיל להתיישר ..... אתה יודע מה התייאשתי מלהסביר לך..

רק אסכם שהיות וכבר יצאתי ממצבים כאלו בעבר והרבה (עם פול גז וגם עם פחות) והיות וגם התהפכתי במצב כזה לפחות פעם אחת...(בתחילת דרכי במירוץ בבית קשת) - אני מעריך שיש לי יותר ניסיון גם מרוב המדריכים שדיברת איתם... שהם יסבירו לך את מה שכתבתי...

דיון ענייני... נו באמת...

אלון

 

נ.ב.

לגבי מי ששאל אם אני יכול לקבוע רק מלצפות...

כן, אני יכול להעריך בצורה די טובה בגלל הניסיון שצברתי ולמרות זאת - סייגתי את עצמי. האם אני בטוח צודק - לא! האם בסבירות גבוהה אני צודק - גם על זה ניתן להתווכח. האם התשובה שלי מעוגנת במציאות (הרבה יותר מהטענה של מר "חצי גז") - בהחלט כן.

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה כבר הופך לדמגוג...

יש הסבר מפורט למה שטענתי למעלה...

אני מוכן לעמוד מול כל אחד מהמנוסים שהסבירו לך מ 4 בתי ספר שונים ושיוכיחו לי שנהג כמוך ידע לתת כמה גז שצריך בעת לחץ...

רוב המדריכים היום בארץ חסרי כל ניסיון (בסה"כ עשו איזה קורס באחד מבתי הספר בו הם מלמדים) למרות שיש מספר לא מבוטל של מדריכים מעולים - רובם ותיקים עם ניסיון!!!! ואולי מכאן תשובתם שנכונה לגביהם אך לא לגביך....ולא לנהג הממוצע.

אומנם, נהיגה זה הרבה תיאוריה - אבל במקביל זה, אין סוף ניסיון....

אם קוראים לך ראם סמואל או רמי שוכטוביץ או מישל גדז' (ומי שלא יודע במי מדובר - לא נורא) אז כנראה יש לך מספיק ניסיון כדי לצאת מזה עם כמות גז מדוייקת.

אם לא - תן פול גז ועבוד נכון עם ההגה - הרכב לא יזרק לצד השני אם תעבוד נכון עם ההגה - בשלב שהוא יתחיל להתיישר ..... אתה יודע מה התייאשתי מלהסביר לך..

רק אסכם שהיות וכבר יצאתי ממצבים כאלו בעבר והרבה (עם פול גז וגם עם פחות) והיות וגם התהפכתי במצב כזה לפחות פעם אחת...(בתחילת דרכי במירוץ בבית קשת) - אני מעריך שיש לי יותר ניסיון גם מרוב המדריכים שדיברת איתם... שהם יסבירו לך את מה שכתבתי...

דיון ענייני... נו באמת...

 

 

אני לא יודע על מה אתה נוהג אבל עם הקליאו ספורט שלי פול גז אוטומטי בהיגוי יתר זה מתכון למעבר אגרסיבי מהיגוי יתר לתת היגוי וחוזר חלילה. אתה עדיין לא הסברת למה נחוץ היגוי הפוך, רק כתבת שזה מה שעובד בשבילך ולא נימקת למה צריך לתת אוטומטית פול גז בכל מצב. אני כבר הסברתי למה היגוי הפוך לא נכון ולא מומלץ ואם לא תשתמש בהגה לא תצטרך להשתדל להחזיר אותו בזמן (שוב, בתנאי שלא איחרת מאוד בתיקון).

 

לגבי הניסיון שלך, אין לך עשירית מהניסיון של המדריכים שאני מדבר עליהם. אתה לא יותר מנוסה מהמדריך הראשי באורקה, לואהק, GET (ז"ל) ואחרים.

 

אז קח טלפון, תתקשר לאחד מהשמות שציינת ושאל אותם.

לחלופין אתה יכול לחפש סרט ראלי עם מכוניות הנעה קדמית עם אספלט ולראות מה הם עושים.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה עדיין לא הסברת למה נחוץ היגוי הפוך, רק כתבת שזה מה שעובד בשבילך ולא נימקת למה צריך לתת אוטומטית פול גז בכל מצב. אני כבר הסברתי למה היגוי הפוך לא נכון ולא מומלץ ואם לא תשתמש בהגה לא תצטרך להשתדל להחזיר אותו בזמן (שוב, בתנאי שלא איחרת מאוד בתיקון).

 

לגבי הניסיון שלך, אין לך עשירית מהניסיון של המדריכים שאני מדבר עליהם. אתה לא יותר מנוסה מהמדריך הראשי באורקה, לואהק, GET (ז"ל) ואחרים.

 

אז קח טלפון, תתקשר לאחד מהשמות שציינת ושאל אותם.

לחלופין אתה יכול לחפש סרט ראלי עם מכוניות הנעה קדמית עם אספלט ולראות מה הם עושים.

דמגוג - כבר אמרתי...

אני אמרתי בכל מצב... כנראה שאתה עושה את עצמך טמבל...

דובר ספציפית לגבי המקרה הזה ולגבי נהג לא מיומן שהופתע...

אתה רוצה הסברים - נהג לא מיומן שמופתע - תגובתו מאוחרת... תגובת הנהג (נהג כזה - לא מיומן - כמו בסרט - מספיק ברור בשבילך) צריכה להיות קיצונית ומקסימאלית (כלומר - פול גז). היא תביא להשתלטות ראשונית וגם אם תביא לזריקת הזנב לצד שני היא תקנה לנהג עוד זמן לתקן הפעם בפחות הפתעה ובפחות עוצמה..

גם אם תכנס מהיגוי יתר לתת היגוי קל - דבר לא סביר לגבי המצב בסרט - זה היה מחזיר אותך בהחלקה לכיוון הנכון ולא לקיר הסלע שבו התנגשה ה 206.

בקיצור - הרבה שטויות ודמגוגיה אתה מפזר בו.

מדבריך על המדריכים המהוללים שלימדו אותך.... התייעצת איתם לגבי הסרט הזה...

אני לא חושב... - אם כן וזו הייתה תשובתם - אז מהוללים הם לא...

ואולי לא הבנת אותם.

 

ולסיום - אתה צודק. "חצי גז".

פשוט ניהלת מלחמת התשה וניצחת...

אבל השטויות שלך מתועדות פה לעוד הרבה זמן.

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי כל השרשור הארוך והמייגע הזה ,הייתי חייב לשאול את השאלה המתבקשת (בעיקר לאלון,שאני לא מבין איך הוא לא ציין את זה קודם),

חשבתם שיכול להיות והוא בלם כלכך חזק בגלל הקטנוע???

בלי שום קשר לזה שהוא לא היה צריך לקחת את הסיבוב במקום כלכך ציבורי,מה אתם הייתם עושים במקומו אם לפתע היה מופיע לכם קטנוע מעבר לסיבוב כשאתם באמצע סחיפה ???:|

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי כל השרשור הארוך והמייגע הזה ,הייתי חייב לשאול את השאלה המתבקשת (בעיקר לאלון,שאני לא מבין איך הוא לא ציין את זה קודם),

 

חשבתם שיכול להיות והוא בלם כלכך חזק בגלל הקטנוע???

 

בלי שום קשר לזה שהוא לא היה צריך לקחת את הסיבוב במקום כלכך ציבורי,מה אתם הייתם עושים במקומו אם לפתע היה מופיע לכם קטנוע מעבר לסיבוב כשאתם באמצע סחיפה ???:neutral:

במקרה שלו? מתפללים.

ילדים הורגים נמלים בצחוק- נמלים מתות ברצינות

כל יום אני משכר את עצמי מחדש

בצי המשפחתי- סיויק האצ'בק 96, E30 87

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי כל השרשור הארוך והמייגע הזה ,הייתי חייב לשאול את השאלה המתבקשת (בעיקר לאלון,שאני לא מבין איך הוא לא ציין את זה קודם),

 

חשבתם שיכול להיות והוא בלם כלכך חזק בגלל הקטנוע???

 

בלי שום קשר לזה שהוא לא היה צריך לקחת את הסיבוב במקום כלכך ציבורי,מה אתם הייתם עושים במקומו אם לפתע היה מופיע לכם קטנוע מעבר לסיבוב כשאתם באמצע סחיפה ???:|

לו אני במקומו (ורק היום באימון ראלי שערכנו הייתי במקומו לפחות כמה פעמים - דהיינו איבוד זנב ב 80 קמ"ש, רק שאני הייתי על מסלול עפר....), הייתי מתקן מיידית עם ההגה ונותן גז עד הרצפה. עם התגובה הראשונית של הרכב לתיקון יש לשחרר מבוקר את הגז - אבל לא לעזוב לגמרי (יש להשאיר מעט או הרבה גז בהתאם להתנהגות ולתגובת הרכב, המהירות, הקרקע ועוד גורמים) ובטח לא לבלום עד להתיישרות הרכב ואז לבלום מבוקר לעצור בצד לשתות מיים ולהגיד "ברכת הגומל". במידה והרכב היה מקבל זריקה לצד השני (לא סביר - אבל אפשרי בשחרור גז מהיר מידיי או עבודת הגה לא נכונה) הפעם הנהג כבר יותר מוכן ועירני ויש לתקן שוב לצד השני... בכל מקרה הפעם התיקון כבר קל הרבה יותר כיוון שהנהג לא מופתע וזריקה לצד הנגדי כבר תהיה פחות קיצונית.

 

אני לא רוצה לפתוח שוב את הויכוח - כי, אין לי כוח....

אז - זו רק דעתי ומניסיוני האישי.... מי שרוצה, יקבל.... מי שלא - שלא יקבל אבל בבקשה.... שלא ישכנע אותי אחרת.

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7131 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...