Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לא חבל על ה206??


zx6r
שימו לב! השרשור הזה בן 7132 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רוני וחברים אתם צבועים.

אתם לא פחות גרועים ממנו!

 

הרבה, הרבה יותר גרועים.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 86
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

טוב

חלק אמרו דברים נכונים אבל לא מדויקים.

הסיבות לכך שהנהג אכן דביל מוחלט:

1.לא עושים כאלה דברים מסוכנים בטח שלא במקום כזה

2. הוא נכנס לנתיב הנגדי לפני שהוא יכול היה לראות מה מגיע מולו אחרי הסיבוב. הקו היה נכון מבפנים לבחוץ אבל אסור לשכוח שזה זה לא מסלול מרוצים.

3. הוא לחץ ברקס ממש לא בזמן, את הברקס יש ללחוץ לפני הכניסה לסיבוב כך שבסיבוב לא יהיה צורך ללחוץ ברקס ואם אתה במהירות כמו שלו אתה יכול ללחוץ ברקס חלש כך שמשקל האוטו יהיה על הגלגלים הקדמיים וכך ההיגוי יהיה הרבה יותר טוב.

4.כאשר הוא ראה את האופנען הוא נבהל ולחץ ברקס יותר מדיי חזק, משקל האוטו הלך קדימה והאחיזה של הגלגלים האחוריים נחלשה ולכן התחת התחיל בזריקה עם כיוון הנסיעה.

{{הדרך הכי טובה לצאת מזה היא לא לעשות את התרגיל הזה בכביב כזה.}}

5.הנהג אכן סיבב את הגלגלים לכיוון הנכון (שזהו הכיוון של ההחלקה) אך סיבב אותם יותר מדיי (היגוי יתר)

הוא היה צריך לסובב שליש הגה לכיוון ההחלקה ובהוספת גז להחזיר את משקל האוטו לגלגלים האחוריים כך הוא היה מתיישר.

קיים חשש שאם הוא היה עושה את זה בזמן (הכוונה איך שהוא ראה שהוא זורק תחת) הוא היה פוגע באופנוען.

קשה באימונים קל בקרב

זה מאוד קל להגיד את זה בתאוריה כמו שאמרתי, אבל אסור לשכוח שזה קורה באלפית השניה, ואתה מאוד לחוץ שזה קורה, גם לנהגים מאוד מיומנים לוקח זמן לתרגל איך לא להילחץ במצבים דומים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה ויכוח ישן ואני עומד על דעתי - עדיף לתקן עם הגז מאשר עם ההגה משום:

1. שההגה מופנה יש לקדמיים פחות אחיזה ואתה יכול "להוריד" פחות כוח לכביש.

2. היגוי הפוך דורש תיקון נגדי להיגוי ומוביל לנדנוד מיותר ולעיתים מסוכן של הרכב.

3. אם אתה בכלל לא נותן אתה מסתכן בזה שייגמר לך ההגה לפני שתיגמר ההחלקה ואז אתה תקוע. זה בייחוד בעייתי אם אתה בירידה.

4. כל פעם שנתתי היגוי הפוך המדריך נתן לי כאפה.

 

לסיכום, היגוי יתר במכונית הנעה קדמית מתקנים קודם כל עם גז. זו הדרך הנכונה ביותר וטרם ראיתי/קראתי סימוכין או הסברים לטכניקה אחרת.

אפשר לנסות ולשאול נהגים "אמיתיים" (דני ג., ראם, און) ולשמוע את דעתם.

 

1. תיקון עם הגז יעיל רק בהנחה והיגוי היתר לא חריף מדי בשביל להכניס אותך יותר מדי לתוך הסיבוב, אלא לא עובר את הגבול הדמיוני הזה, ורק עוזר לך להשלים את הסיבוב עם הגז - כמו שעושים הרבה במכוניות ראלי. כשהיגוי היתר חריף מדי אתה חייב להשתמש בהיגוי. אני פשוט עושה את שניהם. אל תשכח שלפעמים קורה שאתה נכנס להיגוי יתר כשהרגל שלך נמצאת על הגז...

2. בזה אתה צודק.

3. כמו שאמרתי אם נגמר לך ההגה זה אומר שהכנסת את עצמך למצב בלתי אפשרי. אין מצב שההיגוי ההפוך הוא יותר מחצי סיבוב הגה, נניח. אלא רק אם המהירות באמת איטית.

4. אההה... עכשיו אני מבין למה אתה הולך כפוף ונוהג כ"כ קרוב עם הראש להגה...

 

הסיכום שלי - גם גז וגם היגוי. הכל במידה. פשוט ברוב המקרים לא חייבים את הגז.

 

זה מאוד קל להגיד את זה בתאוריה כמו שאמרתי, אבל אסור לשכוח שזה קורה באלפית השניה, ואתה מאוד לחוץ שזה קורה, גם לנהגים מאוד מיומנים לוקח זמן לתרגל איך לא להילחץ במצבים דומים.

 

נהגים מאוד מיומנים לא ייכנסו להיגוי יתר בסיבוב בלי ראות ובתוך הנתיב הנגדי... וזה כל ההבדל!! לכן הם לא חייבים להלחץ...

 

רוני וחברים אתם צבועים.

אתם לא פחות גרועים ממנו!

 

רוצה להתאמן? לך למגרש החלקה!

לא משנה אם אתה ריצרד ברנס או אלי מקסימוב "לאכול פניות" אסור!

 

רק תשימו לב איך מ"איזה נהג בלה בלה לוקח פנייה בלי שדה ראיה בלה בלה" הנושא עבר ל

" אח שלי מתקנים עם גז ביניים לא גז חזק למרות שאפשר עם הנד ברקס"

 

דחילק

 

1. תסביר לי למה בדיוק אני צבוע??

2. מה זה בדיוק "לאכול פניות"?

3. הנושא באמת עבר לאיך צריך לנהוג, רק בלי ה"אח שלי". עדיף לדעתי עשרות מונים על פני "איזה נהג חרא הוא צריך למות/להיות נכה".

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיכום שלי - גם גז וגם היגוי. הכל במידה. פשוט ברוב המקרים לא חייבים את הגז.

רוני

אנחנו חיים באי הסכמה.

הסיכום שלי: ברב המקרים לא צריך הגה. אני חושב גם שההרגל לתקן עם ההגה הוא מגונה. נכון שאם הזנב ברח הרבה כבר אין ברירה, אבל לא צריך להתחיל בזה. בכל מקרה אני אשאל בעצת חכמים ומבינים ואשוב עם תשובה מוסמכת.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין כזה דבר לא צריך הגה ,

זה אולי נכון אם אתה קולין מקריי ,

 

ההגה הוא רכיב הנהיגה החשוב ביותר , וכדי לצאת מהחלקה עושים זאת עם ההגה ועוזרים עם הגז .

 

במקרה הנ"ל רואים בבירור שהוא עשה היגוי נגדי מאוחר מדי , אם הוא היה עושה היגוי נגדי בתחילת ההחלקה הוא היה יוצא ממנה ,וזאת כמובן עם עזרה מהגז .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין כזה דבר לא צריך הגה ,

זה אולי נכון אם אתה קולין מקריי ,

 

ההגה הוא רכיב הנהיגה החשוב ביותר , וכדי לצאת מהחלקה עושים זאת עם ההגה ועוזרים עם הגז .

 

במקרה הנ"ל רואים בבירור שהוא עשה היגוי נגדי מאוחר מדי , אם הוא היה עושה היגוי נגדי בתחילת ההחלקה הוא היה יוצא ממנה ,וזאת כמובן עם עזרה מהגז .

אז כנראה שאני מחליף את מקריי בשנה הבאה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני וחברים אתם צבועים.

אתם לא פחות גרועים ממנו!

 

רוצה להתאמן? לך למגרש החלקה!

לא משנה אם אתה ריצרד ברנס או אלי מקסימוב "לאכול פניות" אסור!

 

רק תשימו לב איך מ"איזה נהג בלה בלה לוקח פנייה בלי שדה ראיה בלה בלה" הנושא עבר ל

" אח שלי מתקנים עם גז ביניים לא גז חזק למרות שאפשר עם הנד ברקס"

 

דחילק

אין ספק, ים של חירטוטים.

זה הזמן לנעול את החירטוט.

Never drive faster than your guardian angel can fly

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

falou,

אתה טוען שבמקרה ונכנסים להיגוי יתר ורוצים לצאת ממנו, פשוט צריך לתת גז בכמות הנכונה, וזהו זה?

מה עושים עם ההגה? עוזבים אותו כדיי שישחק כרצונו?! לא נראה לי...

נניח שנכנסים לפנייה שמאלה והתחת מתחיל להיזרק לכיוון ימין, בדיוק כמו בסרטון. כמובן שבעת התחלת הזריקה ההגה פונה שמאלה. מה שאתה אומר זה...

1. שצריך לתת גז ולהשאיר את ההגה פונה שמאלה?

2. לתת גז וליישר את ההגה?

3. לתת גז ולעשות היגוי הפוך (כלומר, היגוי לצד ימין)?

4. או פשוט גז ולעזוב את ההגה?

רוב האפשרויות של כאן ממש טיפשיות (לעזוב את ההגה לדעתי טיפשי מאוד למשל...) אבל אני פשוט לא מבין את הכוונה שלך.

Back to the original - NC again.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא..גז חזק היה עושה את הפעולה ההפוכה...

 

גז בינוני !

 

 

ואם זה היה נהג מיומן מספיק הוא היה יכול אפילו להשתמש בנגיעה קלה בבלם יד תוך כדי שימוש בגז וסיבוב ההגה !

 

שלא תחשבו שאסור ללחוץ ברקס אף פעם...שימוש בברקס יכול לעזור במצבים מסוימים.

לחיצה על דושת הבלם מעבירה את משקל הרכב קדימה ובכך יש הגה !

 

חשוב לציין שאני מדבר על הרכב הישראלי הממוצע . כל אחד צריך להכיר את הרכב שלו , את יחסי המשקל, את יחסי הברקסים בין קדימה לאחורה, הנעה קידמית, אחורית או 4X4 , נעילות...ועוד ועוד ועוד...

 

 

 

"חכם מי שאינו מגיע למצבים"

גיבוב של שטויות... מה זה גז בינוני!!! תעשה לי טובה...

התיקון הוא עם גז חזק (פול גז) משך הגז משתנה בהתאם לתגובת הרכב וכך גם התיקון עם ההגה.

גם הרבה אחרים (שלא היה לי כוח לצטט ו/או לא רציתי להעליב) כתבו מלא שטויות.

אני מקווה שאף אחד לא ינסה ללמוד פה בהתכתבות - כולל לא ממה שאני כותב.

היחיד שכתב פה עוד משהו מדוייק הוא רוני - ב 206 במצב כזה - לעיתים רבות יספיק רק תיקון עם ההגה.

לא יודע מי כתב שההגה לא חשוב - פשוט לא רציני!!! לידו בטח לא הייתי יושב בכביש מהיר...

בכל מקרה - דיון משעמם שדובר בו רבות...

מי שהתנסה בהיגוי יתר במהירויות האלו יודע לצאת מהן ויודע שרוב מה שנכתב פה זה שטויות...

מי שלא התנסה - כדאי שיגש למגרש החלקה או קורס נהיגה מתקדמת ("אלטרנתיבי" עם הסקיד - זה פתרון מעולה) וילמד על בשרו מה צריך לעשות.

תודה,

אלון

 

נ.ב.

אם הייתי מנהל (מזל לעולם שאני לא) - היה מופיע פה למטה הכיתוב...

נעול מחמת ריבוי שטויות!!!

 

יאללה... תתחילו לנגח אותי...

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

falou,

אתה טוען שבמקרה ונכנסים להיגוי יתר ורוצים לצאת ממנו, פשוט צריך לתת גז בכמות הנכונה, וזהו זה?

מה עושים עם ההגה? עוזבים אותו כדיי שישחק כרצונו?! לא נראה לי...

נניח שנכנסים לפנייה שמאלה והתחת מתחיל להיזרק לכיוון ימין, בדיוק כמו בסרטון. כמובן שבעת התחלת הזריקה ההגה פונה שמאלה. מה שאתה אומר זה...

1. שצריך לתת גז ולהשאיר את ההגה פונה שמאלה?

2. לתת גז וליישר את ההגה?

3. לתת גז ולעשות היגוי הפוך (כלומר, היגוי לצד ימין)?

4. או פשוט גז ולעזוב את ההגה?

רוב האפשרויות של כאן ממש טיפשיות (לעזוב את ההגה לדעתי טיפשי מאוד למשל...) אבל אני פשוט לא מבין את הכוונה שלך.

קודם כל זה לא פשוט ואין לי תשובה אחידה. כל מקרה לגופו.

עקרונית, אם תפסת את היגוי היתר בזמן אין צורך לתת היגוי הפוך, רק ליישר את ההגה וגז (ולא ההיפך).

בכל מקרה לא עוזבים הגה בשום מצב...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מקרה לא עוזבים הגה בשום מצב...

הבנתי שזה דווקא די מומלץ לנהגי מרוצים ברגע שהם עוברים את "נקודת האל חזור" (יעני- אין מצב שאני לא נכנס בקיר ממש מהר), כדי למנוע מצב בו ההגה מסתובב בחזקה ושובר אצבעות\מפרקים. :evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע מי כתב שההגה לא חשוב - פשוט לא רציני!!! לידו בטח לא הייתי יושב בכביש מהיר...

בכל מקרה - דיון משעמם שדובר בו רבות...

מי שהתנסה בהיגוי יתר במהירויות האלו יודע לצאת מהן ויודע שרוב מה שנכתב פה זה שטויות...

מי שלא התנסה - כדאי שיגש למגרש החלקה או קורס נהיגה מתקדמת ("אלטרנתיבי" עם הסקיד - זה פתרון מעולה) וילמד על בשרו מה צריך לעשות.

 

יאללה... תתחילו לנגח אותי...

אלון

ההגה מאוד חשוב. חשוב שהוא יהיה ישר, אלא אם איחרת בתיקון.

לתת "פול גז" בכל מצב זו שטות אטומית. אם אתה מפרפר את הקדמיים (כביש רטוב, לדוגמא) אתה לא מעביר מאסה אחורה ופשוט מקבל החלקה מלאה. צריך לתת גז במידה הנכונה. כמה זה "נכונה" תלוי במשתנים כמו רמת האחיזה, האם אתה בירידה וכו'.

אני הסברתי למה לא נכון לתת היגוי הפוך במכונית הנעה קדמית וגם נימקתי. אם יש לך נימוק יותר משכנע מ-"אני עשיתי על סקיד קאר אז אני יודע יותר מכולם" אני אשמח לשמוע תרומה אינטליגנטית לדיון שלי עם רוני.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

falou, ברור לשנינו שהמצב האופטימלי הוא בלי החלקה בכלל. כך שברגע שאתה מחליק זה כבר פחות טוב למהירות הפנייה. א-ב-ל כאשר אתה כבר מחליק, האם זה ממש משנה אם אתה מגיע למצב שבו אתה צריך לתת היגוי הפוך? האם באמת כשלא צריך לתת היגוי הפוך נחשב מצב יותר טוב? ואם אני דווקא כן רוצה להחליק יותר? אי אפשר לתזמן כל החלקה באופן מושלם שלא יהיה צורך בהיגוי הפוך אלא רק יישור הגה וגז. (אני בכל מקרה לא יכול). במכוניות "מתנהגות" אין שום בעיה לתת היגוי הפוך ולתפוס את האוטו כמו שצריך, אם יש לך היכולות. אני מוצא את זה יותר נחמד מלתת גז, לפעמים (גם אם איטי יותר).

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיבוב של שטויות... מה זה גז בינוני!!! תעשה לי טובה...

התיקון הוא עם גז חזק (פול גז) משך הגז משתנה בהתאם לתגובת הרכב וכך גם התיקון עם ההגה.

 

 

...... יאללה... תתחילו לנגח אותי...

אלון

 

אתה מכיר את המושג " תת היגוי " ???

 

אם נהג הרכב היה מתחיל את הסיבוב ב"פול גז" אז סוף הסירטון היה ניגמר דומה !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

falou, ברור לשנינו שהמצב האופטימלי הוא בלי החלקה בכלל. כך שברגע שאתה מחליק זה כבר פחות טוב למהירות הפנייה. א-ב-ל כאשר אתה כבר מחליק, האם זה ממש משנה אם אתה מגיע למצב שבו אתה צריך לתת היגוי הפוך? האם באמת כשלא צריך לתת היגוי הפוך נחשב מצב יותר טוב? ואם אני דווקא כן רוצה להחליק יותר? אי אפשר לתזמן כל החלקה באופן מושלם שלא יהיה צורך בהיגוי הפוך אלא רק יישור הגה וגז. (אני בכל מקרה לא יכול). במכוניות "מתנהגות" אין שום בעיה לתת היגוי הפוך ולתפוס את האוטו כמו שצריך, אם יש לך היכולות. אני מוצא את זה יותר נחמד מלתת גז, לפעמים (גם אם איטי יותר).

 

רוני

אז ככה,

 

אם אתה רוצה להחליק יותר עם יותר היגוי יתר תיישר את ההגה עם הכניסה להחלקה ותישאר עדין על הברקס, כדי לקבל החלקה צידית יעילה, ותן גז כשאתה רוצה להמשיך קדימה. אם תיתן היגוי הפוך אתה דווקא עוצר את ההחלקה או מסבסב אותה סביב הציר הקדמי במקום שכל המכונית תיתגלץ' יפה על הצד.

 

אם אתה רוצה להיכנס להיגוי יתר ולהאט את הרכב את שההיגוי ההפוך יחזיר את הזנב סלמטק (סחטיין לעצמי על הרטרו), אבל למה זה טוב? ומה אם הערכת את המהירות לא נכון? עם היגוי הפוך מלא ובלי גז עד כה כבר מאוחר מדי, אז למה להשריש הרגלים מוטעים?

 

הבעיה עם היגוי הפוך היא שעם סיום ההחלקה אתה נשאר עם ההגה נעול לכיוון מעקה הבטיחות (במקרה הטוב) וזו הסיבה שבסיבובים קשים יש שני איזורי מכות על הגדר. הקרוב יותר הוא זה שנהג המכונית המחליקה בהיגוי יתר פגע עם הזנב והרחוק הוא זה שהוא נכנס בו מיד לאחר מכן עם החרטום בגלל שההגה שלו היה נעול בהיגוי הפוך באותו הכיוון.

 

תראה, לתת עד רבע הגה כקונטרה לזריקת זנב כי איחרת קצת עם הגז זה עדיין בגדר "הנכון" ועל זה לא תקבל כאפה מהמדריך. אבל עדיין הפעולה העיקרית היא גז, על מנת להחזיר משקל לאחור.

 

בכל מקרה כל די תיאורטי גם לגבי, אם הרבה מצבים שאני יכול להרשות לעצמי להיכנס לתרגילים כאלו, בטח שלא בכביש ציבורי.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7132 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...