Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סרטון של מיני


gilad-f
שימו לב! השרשור הזה בן 7138 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אגב הסרטון של המיני הנהדרת הזו , משיהו מחברי הפורום מכיר עוד אתרים של קטעי וידאו מג'ימקאנות או

תחרויות שליטה כאלו ואחרות...?

 

תודה

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 73
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

טוב ראיתי את הסרטון עוד 42 פעמים ואני אומר שאין מצב בעולם שזאת הנעה קדמית רגילה. הנעה קדמית פשוט לא מסוגלת להסתובב סביב ציר של גלגל קדמי. חייבת להיות נעילה לגלגל שמשמש כציר.
זה בדיוק מה שאני טוען. הנעה קידמית סטנדרטית - מבחינת פיזיקה, לא אפשרי ביצוע כזה. מניסיון שיש לי, (ויש די הרבה) זה לא ניתן לביצוע עם הנעה קידמית סטנדרטית. עכשיו, כל אלו שיקפצו - לא שאני הנהג מספר אחד בארץ ובטח יש (גם בפורום הזה) נהגים יותר טובים ממני - אבל אני רוצה לראות את הראשון שעושה את זה עם הנעה קידמית - עם כל רכב שיבחר.

חוץ מזה - ב 360 הראשון (התמקדתי בו, כי באחרים הקריין מפריע לרעש המנוע), לאחר 180 שמתבצעים כנראה בסיוע של בלם יד נשמעת בבירור מכת גז קצרה - בדיוק כנדרש מהנעה אחורית להמשיך החלקה רציפה ל 360. במקביל רואים שעם מכת הגז הזו - הגלגל הקידמי הפנימי לא מסתובב!!! אז אחת משתיים:

1. או שהוא נעול עם ברקס והנעה קידמית מסובבת את הגלגל החיצוני ובכך גורם לסיבוב סביב ציר הגלגל הקידמי.

2. או שזו הנעה אחורית.

קשה להתווכח עם בחור שטוען שהוא מכיר את הרכב - ומה גם שהוא כותב בנחרצות - אבל, גם בפורום הזה אנשים כתבו בעבר בנחרצות דברים שהתבררו כלא נכונים אח"כ. לכן אני נוטה לסמוך על מה שאני רואה ועל הניסיון שלי - והכל ביחד מתחבר לי לתמונה, שלא ייתכן כי זו הנעה קידמית סטנדרטית והסיבוב נעשה בעזרת בלם יד בלבד.

עדיין אני מקבל את זה שיכול להיות שאני אלמד פה משהו חדש אבל בשביל זה אני צריך הוכחה נחרצת ולא מישהו שאמר משהו או כתב משהו בפורום אחר...

אני אשמח לראות בג'ימיקאנות הבאות מישהו עם הנעה קידמית מצליח לבצע משהו אפילו קרוב לזה...

(ג'רמי, מעוניין באתגר...:wink: )..

אם מישהו מאלטרנתיבי קורא את זה (דני, איתי אלון) - אולי תנסו עם הסקיד להרים משקל מאחורה ולראות עם זה ניתן לביצוע - נשמח (כולנו - אני חושב) לשמוע על התוצאות.

אני אישית אשמח לבוא לראות ניסוי כזה (אולי תארגנו איזה אירוע??.....)

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלון,

 

אם נשיג את המפרט הטכני של המיני הזאת, אני אשמח אם תבנו לי אחד כזה אצלכם :-)

אם תשיגו את המפרט...

ואם נבנה אחת כזו....

ואם היא תהיה הנעה קידמית רגילה...

 

יש רק אחד שיוכל לעשות איתה כזה 360 וזה....

:wink:

אתה! (לאור הביצועים בג'ימיקאנות זה מתבקש).

 

איזה "שמוק" אתה - לא סיפרת לנו על האירוע ב"מסלולים" היום...

מחריש מחברים???

:?

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא הייתי בכלל קשור לעניין במסלולים, וגם אני רק שמעתי על זה לפני כמה ימים ממישהו אחר, ולא בררתי יותר פרטים....

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי שם היום, לא יודע, מלבד הלוטוס 7 שהייתה שם [מדהימה!!], לא התלהבתי יתר על המידה.

 

סך הכל כל האימפרזות שהיו שם נטו לתת היגוי, האיבו הראתה בעצם למה היא המלכה החדשה, ובסופו של דבר, אני הייתי צריך ללכת, כי היה לי מירוץ ברחובות [קארטינג].

 

מהמעט שהספקתי לראות, הייתה התכנסות של כמה חברים עם מכוניות שמשופרות קצת מעל הממוצע, לג'ימקאנה עם אופי של מסלול מהיר.

If you can’t see the Bright side of life , Polish the Dull side

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאלון - איני מבין מדוע אתה ממשיך להתעקש על הנאה אחורית?!!

 

איני מכיר אותך אבל אני מציע שתחדל לנפנף בנסיון.

 

אין סיכוי שרכב כזה עם הנעה אחורית היה מסוגל להעביר כוחות כאלו לצמיגים כמו האחוריים שמורכבים עליו ללא מערכת בקרת אחיזה שתמנע ספין ארוך של הגלגלים הללו בטרם הם יצליחו לאחוז .

 

טוב לפעמים להודות בטעות.

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאלון - איני מבין מדוע אתה ממשיך להתעקש על הנאה אחורית?!!

 

איני מכיר אותך אבל אני מציע שתחדל לנפנף בנסיון.

 

אין סיכוי שרכב כזה עם הנעה אחורית היה מסוגל להעביר כוחות כאלו לצמיגים כמו האחוריים שמורכבים עליו ללא מערכת בקרת אחיזה שתמנע ספין ארוך של הגלגלים הללו בטרם הם יצליחו לאחוז .

 

טוב לפעמים להודות בטעות.

קודם כל - אני לא מנפנף בניסיון שלי... אני פשוט מסתמך עליו.

אם לא שמת לב... אני לא היחיד שחושב שזו לא הנעה קידמית רגילה...

מרגע שהעלו פה סברה שיש פה ברקס נפרד לכל גלגל קיבלתי שזה אפשרי...

אני לא מבין על סמך מה אתה מטיף לי - אתה קובע שזה הנעה קידמית כי...??? מישהו אחר טוען כך?

לא - אתה כנראה מפעיל את שיקול דעתך... זה בדיוק מה שאני עשיתי...

כן, מה לעשות - יש לי יותר ניסיון מהנהג הממוצע ולכן אני עדיין משוכנע שזו לא הנעה קידמית רגילה - אם כי אני כבר לא מתעקש שזו אחורית כי ייתכן שתיאוריית הברקס הנפרד שהעלו פה היא נכונה...

מכל מקום - יש פה נהגים מנוסים לא פחות ממני, שחושבים ההפך ממני - וזה לגיטימי, אבל זה לא אומר שאני חייב להסכים איתם. אין לי בעייה להודות בטעות - אם השתכנעתי שטעיתי...

במקרה הזה אני לא משוכנע - בכלל לא - ההיפך הוא הנכון - אני בטוח שהנעה קידמית רגילה לא מסוגלת לייצר התנהגות כזו. נקודה.

עדיין כתבתי קודם ואני עומד מאחרי זה שייתכן שאני טועה - רק שמבחנתי לא ראיתי שום הוכחה לכאן או לכאן ולכן אני נשאר עם ספקותיי.

הכי קל לזרום עם דעת הרוב - במקרה הזה דעת הרוב מנוגדת לשלי ולא השתכנעתי ממה שראיתי ומהטיעונים שהועלו פה... עד שאשתכנע - אני בשלי...אז במקום לבזבז זמנך על הטפות שוא אולי תמצא הוכחה אמיתית לטענותיך (חוץ מזה שהרוב טוענים ככה).

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל טוב ויפה - אבל לא שמעתי הסבר משכנע לנקודה שהעלתי - ובלבדה לדעתי יש בכדי לקעקע את טענתך בדבר העה אחורית.

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל טוב ויפה - אבל לא שמעתי הסבר משכנע לנקודה שהעלתי - ובלבדה לדעתי יש בכדי לקעקע את טענתך בדבר העה אחורית.
אולי תבהיר מה העלת שסותר הנעה אחורית...

זה שרואים גלגלים אחוריים נעולים מידי פעם - גם בהנעה אחורית עושים שימוש בנעילת הגלגלים האחוריים לסובב את הרכב בהתחלה לפחות - יספר לך את זה כל ערס ממוצע שעשה פעם צלחת עם BMW.

אני לעומת זאת נתתי הסבר מנומק למה אפשר לשער שזו הנעה אחורית:

גם על דרך השלילה (של הנעה קידמית רגילה - בדגש על רגילה)

וגם בהסבר לאחד מה 360 שמתבצע קרוב למצלמה ובו שומעים את המנוע ורואים את החלק השני של ה 360 בו גלגלים אחוריים מסתובבים וזה סותר שימוש בבלם יד לפחות בחלק השני של ה 360. (תסתכל בסרטון על הפעם השנייה שהוא עושה 360 - שומעים בבירור מכת גז אחרי 180 מעלות בערך ורואים לקראת סוף ההחלקה את הגלגלים האחוריים כשהם מסתובבים - ממש לא נעולים).

אם תעלה טענה מנומקת שתוכיח את טעותי אני מקבל אותה מראש..

אני לא מושלם ולא בר הסמכא האולטימטיבי בעניינים אלו - רק מציין את דעתי ולא מפחד לעמוד מאחוריה גם אם הרוב חושבים אחרת או אם בסוף יתברר שאני טועה...

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היות ובקשת ממני נימוק לטענתי בדבר הנעה קידמית - אזי אני אעביר אותו כמיטב יכולתי -

 

ראשית יש להסביר על המיני שהיא איננה מתנהגת כמו רכב רגיל (בוודאי מהקטגוריה שלה ואפילו מקרב מכוניות הספורט הסידרתיות). למיני יש חלוקת משקל טובה, היות ואין מיתלים היא אינה סובלת מזווית גלגול ולמעשה נהנית מאחיזה מרבית (כמובן שהמחיר שמשלמים הוא בנוחות הנסיעה). וחשוב לציין כי ההגה במיני הוא חד ביותר ותקשורתי (הוא טוב בהרבה אפילו מזה של ה-205 GTI).

במיני שהוצגה בסירטון ערכו שינויים מבניים בכדי להתאימה לסוג הפעילות שראינו (ואני מדבר על קיצורה והרכבת צמיגים אחוריים דקים וקלים, והרכבת צמיגים קידמיים משופרים). הצמיגים האחוריים הדקים לבטח לא הורכבו כדי לשפר אחיזה (והכוונה כאן הן ליכולתם להעביר כוח לכביש והן ליכולתם לאחוז בזמן סיבוב מהיר) אלא להפך כדי לגרום לנהג לסובב את הרכב כמעט במקומו.

 

לפי טענתך הצמיגים האחוריים מעבירים כוח לכביש (ועפ"י רעש המנוע מדובר במנוע משופר) - קודם כל הבט כיצד בחלק מהזמן אחד מהצמיגים האחוריים מצוי באוויר (כחלק מהסיבות שמנינו לעיל), ושנית לאחר גמר סיבוב הנהג מאיץ את הרכב לסיבוב הבא - ואני לא מצאתי בסירטון בשום מקרה מצב בו הצמיגים האחוריים מבצעים ספין כתוצאה מהאצתו המהירה של הרכב לסיבוב הבא (ולטענתך היות ומדובר בהנעה אחורית אזי נדרשים לכניסה חזקה לתוך הסיבוב הבא).

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היות ובקשת ממני נימוק לטענתי בדבר הנעה קידמית - אזי אני אעביר אותו כמיטב יכולתי -

 

ראשית יש להסביר על המיני שהיא איננה מתנהגת כמו רכב רגיל (בוודאי מהקטגוריה שלה ואפילו מקרב מכוניות הספורט הסידרתיות). למיני יש חלוקת משקל טובה, היות ואין מיתלים היא אינה סובלת מזווית גלגול ולמעשה נהנית מאחיזה מרבית (כמובן שהמחיר שמשלמים הוא בנוחות הנסיעה). וחשוב לציין כי ההגה במיני הוא חד ביותר ותקשורתי (הוא טוב בהרבה אפילו מזה של ה-205 GTI).

במיני שהוצגה בסירטון ערכו שינויים מבניים בכדי להתאימה לסוג הפעילות שראינו (ואני מדבר על קיצורה והרכבת צמיגים אחוריים דקים וקלים, והרכבת צמיגים קידמיים משופרים). הצמיגים האחוריים הדקים לבטח לא הורכבו כדי לשפר אחיזה (והכוונה כאן הן ליכולתם להעביר כוח לכביש והן ליכולתם לאחוז בזמן סיבוב מהיר) אלא להפך כדי לגרום לנהג לסובב את הרכב כמעט במקומו.

 

לפי טענתך הצמיגים האחוריים מעבירים כוח לכביש (ועפ"י רעש המנוע מדובר במנוע משופר) - קודם כל הבט כיצד בחלק מהזמן אחד מהצמיגים האחוריים מצוי באוויר (כחלק מהסיבות שמנינו לעיל), ושנית לאחר גמר סיבוב הנהג מאיץ את הרכב לסיבוב הבא - ואני לא מצאתי בסירטון בשום מקרה מצב בו הצמיגים האחוריים מבצעים ספין כתוצאה מהאצתו המהירה של הרכב לסיבוב הבא (ולטענתך היות ומדובר בהנעה אחורית אזי נדרשים לכניסה חזקה לתוך הסיבוב הבא).

עדיין כל מה שכתבת לא מוכיח הנעה קידמית - במקרה הטוב - הוא מקשה על התיאורייה של הנעה אחורית במעט - בטח לא סותר. הגה חד, מתלים מוקשחים, הבדלי מידות הצמיגים - הכל טוב ויפה - עדיין הנעה קידמית רגילה לא מוציאה התנהגות כזו... זה רק מחזק אולי את התיאורייה של ברקס נפרד לכל גלגל (אז אפשרית הנעה קידמית בשביל להשיג התנהגות כזו)...

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב - כנראה שבלתי אפשרי לשכנע את הבלתי משוכנע.

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7138 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...