Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4711 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
בסוף החלפתי את הסטרטר ושומעים בבירור את השינוי כשמתניעים את הרכב. בגלל שהסטרטר נגמר לאורך זמן ולא ביום אחד, לא שמים לב לכך. אבל לאחר ההחלפה האוטו מניע במהירות ושומעים טוב מאוד את ההבדל. האוטו עבר למעלה מ-40K ק"מ מאז ההחלפה הקודמת וכל מה שנשאר לי זה להגיד תודה על הזמן הארוך שהצלחתי לסחוב עד היום, וגם על כך שהחלפתי בזמן ולא חיכיתי עד שהייתי נתקע עם אוטו לא מניע (וגם אי אפשר להניע עם כבלים מאוטו אחר)

 

סה"כ שילמתי 590 כולל מע"מ וקבלה

סטרטר משופץ שמחזיק רק 40K מוכיח שהשיפוץ נעשה בצורה חובבנית.

איזה כייף לי :)

פורסם
סטרטר משופץ שמחזיק רק 40K מוכיח שהשיפוץ נעשה בצורה חובבנית.

 

האמת שכל קשר בין ק"מ לסטרטר הוא מקרי בהחלט.

אם אני מניע פעם אחת וחוצה את אירופה 4 פעמים רצוף, אני מבטיח לך שהמנוע והגיר ילכו והסטרטר יישאר חדש.

מה שמשפיע יותר מהכל הוא מספר ההתנעות. לרכב של חברת משלוחים גדולה, כמו UPS, DHL, FEDEX וכו'.. עם סטרטר חדש שמניע את הרכב 50-70 פעמים ביום, יגמר הסטרטר אחרי מעט מאד ק"מ.

כדי לסבר את האוזן: בדיקות במפעלים מצריכות מינימום 12,000 התנעות.

אתן לך תרחיש:

פלוני גר בחיפה ועובד באילת. הוא מניע את הרכב פעם אחת בבוקר כשהוא יוצר לעבודה, ופעם בערב כשהוא חוזר הביתה. סה"כ כ-800 ק"מ ו2 התנעות.

אלמוני עובד כשליח עם הרכב בתוך העיר, ועוצר כ30 פעמים ביום. סה"כ 25 ק"מ ו30 התנעות.

עכשיו חידה: מי יכנס ראשון למוסך כדי להחליף את הסטרטר?

...

פורסם
האמת שכל קשר בין ק"מ לסטרטר הוא מקרי בהחלט.

אם אני מניע פעם אחת וחוצה את אירופה 4 פעמים רצוף, אני מבטיח לך שהמנוע והגיר ילכו והסטרטר יישאר חדש.

מה שמשפיע יותר מהכל הוא מספר ההתנעות. לרכב של חברת משלוחים גדולה, כמו UPS, DHL, FEDEX וכו'.. עם סטרטר חדש שמניע את הרכב 50-70 פעמים ביום, יגמר הסטרטר אחרי מעט מאד ק"מ.

כדי לסבר את האוזן: בדיקות במפעלים מצריכות מינימום 12,000 התנעות.

אתן לך תרחיש:

פלוני גר בחיפה ועובד באילת. הוא מניע את הרכב פעם אחת בבוקר כשהוא יוצר לעבודה, ופעם בערב כשהוא חוזר הביתה. סה"כ כ-800 ק"מ ו2 התנעות.

אלמוני עובד כשליח עם הרכב בתוך העיר, ועוצר כ30 פעמים ביום. סה"כ 25 ק"מ ו30 התנעות.

עכשיו חידה: מי יכנס ראשון למוסך כדי להחליף את הסטרטר?

 

זו חידה קשה, אפשר רמז

 

פורסם
אם לא איכפת לך לשתף:

כמה זמן אחריות? אתה יודע איזה סטרטר קיבלת? אוטומוט משופץ? בנדיקס חדש? ידוע לך באילו חלקים נעשה שימוש בשיפוץ?

כמה אתה שקיבלתי? מקובל חצי שנה וזה מה שקיבלתי. ואין לי מושג לגבי הפרטים הטכניים האלה בדיוק כפי שאין לי מושג לגבי חלקי הסמארטפון או ממה עשוי הקורנפלקס. כל אחד מומחה בתחומו ואין מה לעשות בנדון. בשורה התחתונה אני שמח שהחלפתי בזמן לפני שנתקעתי כי אז היה נגרם לי עוגמת נפש ועצבים. ואם לומר ת'אמת לא נראה לי שעוד שנה-שנה וחצי אני אשאר עם הרכב הזה ואני מאמין שלא יהיו תקלות בהתנעה.

 

סטרטר משופץ שמחזיק רק 40K מוכיח שהשיפוץ נעשה בצורה חובבנית.

אבל מדובר בנסיעות עירוניות קצרות.

 

אתם שוכחים שלאדם מהיישוב אין דרך להבין יותר מדי בפרטים הטכניים ולבדוק איכות רכיבים או עבודה. בשורה התחתונה אני מרוצה וזה הכל

פורסם
כמה אתה שקיבלתי? מקובל חצי שנה וזה מה שקיבלתי. ואין לי מושג לגבי הפרטים הטכניים האלה בדיוק כפי שאין לי מושג לגבי חלקי הסמארטפון או ממה עשוי הקורנפלקס. כל אחד מומחה בתחומו ואין מה לעשות בנדון. בשורה התחתונה אני שמח שהחלפתי בזמן לפני שנתקעתי כי אז היה נגרם לי עוגמת נפש ועצבים. ואם לומר ת'אמת לא נראה לי שעוד שנה-שנה וחצי אני אשאר עם הרכב הזה ואני מאמין שלא יהיו תקלות בהתנעה.

 

 

אבל מדובר בנסיעות עירוניות קצרות.

 

אתם שוכחים שלאדם מהיישוב אין דרך להבין יותר מדי בפרטים הטכניים ולבדוק איכות רכיבים או עבודה. בשורה התחתונה אני מרוצה וזה הכל

 

אילו רק היה אתר שמקבץ בתוכו אונליין אנשי מקצוע מתחום הרכב כדי שאחרי שתשאל את המוסכניק מה בדיוק הוא שם לך באוטו היו יכולים לייעץ...

או אם היה קיים מכשיר בגודל כף היד שאתה פשוט שולף מהכיס שדרכו ניתן להיכנס לאתר מתוך המוסך ולקבל תשובה בזמן אמת...

 

... אז היית אתה וכל אחד אחר יכולים לקבל תשובה מושכלת.

באמת מישהו צריך להקים כזה דבר.

...

פורסם
האמת שכל קשר בין ק"מ לסטרטר הוא מקרי בהחלט.

כאשר מדברים בפורומים על אורך חיים של רכיב מכני/חשמלי ברכב בדרך כלל מתכוונים לנהג מהיישוב נהג ממומצע שנוהג X קילומטרים בשנה מהבית לעבודה+כמה טיולים ולא על נהג מונית/UPS/דואר ישראל/אמובלנס או רכב ללימוד נהיגה לכן ציינתי שאורך חיים של 40K לסטרטר ששופץ ברכב של פותח האשכול הוא קצר מאוד.

 

גם הייצרן בוש בספרות המקצועית כותב ההערכה מאוד גסה לאורך חיים של אלטרנטור וגם סטרטרים לרכב פרטי על סמך מודול סטטיסטי של רכב הנוסע בתנאים רגילים ולא רכב שטח או רכב שנוסע מבוקר עד ערב עם עגלה רתומה לרכב.

 

לדוגמא:

אורך חיים של אלטרנטור לרכב פרטי עשוי לנוע בין 150-600K קילומטרים או למשאיות ואוטובסים כ-200K-600K.

איזה כייף לי :)

פורסם
כאשר מדברים בפורומים על אורך חיים של רכיב מכני/חשמלי ברכב בדרך כלל מתכוונים לנהג מהיישוב נהג ממומצע שנוהג X קילומטרים בשנה מהבית לעבודה+כמה טיולים ולא על נהג מונית/UPS/דואר ישראל/אמובלנס או רכב ללימוד נהיגה לכן ציינתי שאורך חיים של 40K לסטרטר ששופץ ברכב של פותח האשכול הוא קצר מאוד.

 

גם הייצרן בוש בספרות המקצועית כותב ההערכה מאוד גסה לאורך חיים של אלטרנטור וגם סטרטרים לרכב פרטי על סמך מודול סטטיסטי של רכב הנוסע בתנאים רגילים ולא רכב שטח או רכב שנוסע מבוקר עד ערב עם עגלה רתומה לרכב.

 

לדוגמא:

אורך חיים של אלטרנטור לרכב פרטי עשוי לנוע בין 150-600K קילומטרים או למשאיות ואוטובסים כ-200K-600K.

 

הכל נכון. וזה לא משנה את העובדה שבין ק"מ לסטרטר אין שום קשר.

כמו שאין קשר בין מס' הצעדים שאתה עושה ביום לבין הסיכוי שלך לזכות בלוטו.

אל תכניס למשוואה נתונים שלא קשורים. 40K לא קשור לסטרטר בדיוק באותה המידה שגיל הנהג לא קשור לסטרטר או כמה מקרר המזגן באוטו.

אורך החיים של סטרטר קשור באופן ישיר ויחיד לגורם אחד - כמות ההתנעות. (אפשר גם להגיד "איכות" ההתנעות אבל בוא לא נכנס לזה...).

"נהג ממוצע מהיישוב". אוקי. אז אני מניח (כי זה מה שאנחנו עושים כאן) שהנהג הזה גר עד 2 ק"מ ממקום עבודתו, ובכלל תווך הנסיעות שלו לא עולה על 5 ק"מ לנסיעה, והוא מניע את הרכב לפחות 6-10 פעמים ביום. יודע מה? סטרטר שהחזיק ככה 40 אלף ק"מ ראוי להערכה.

 

וחוץ מזה, נתת דוגמה ספציפית אבל חסרת נתונים. כמה פעמים ביום האיש מניע בממוצע? כמה ק"מ הוא נוסע בממוצע ביום?

סטרטר לא "עובר" 40K. סטרטר עובר התנעות. זה מה שסטרטר עובר. לסטרטר אין ק"מ. יש לו זמן-חיות של 1-2 שניות וזהו. פה מסתיים תפקידו עד להתנעה הבאה. ממוצעים של "אזרח ממוצע מהיישוב" לא עוזרים פה לאף אחד. וגם הנתון של ק"מ לסטרטר לא רלוונטי בשום צורה ודרך.

באלטרנטור כן. בצמיגים כן. בכל חלק אחר שעובד כל עוד האוטו מונע - כן. כי הם עוברים את אותו הק"מ של האוטו, לכן גם ניתן לחשב מה וכמה הם עברו (בהערכה גסה לפחות...).

לא בסטרטר. אין שום קשר אם מדברים בפורום, באינטרנט, בבית קפה או במוסך. על מקרה ספציפי או כללי, או עושים ממוצעים כלליים או לא. שום דבר מכל אלה לא מייצר קשר בין הק"מ ברכב לבין אורך החיים של הסטרטר.

...

פורסם
ה

"נהג ממוצע מהיישוב". אוקי. אז אני מניח (כי זה מה שאנחנו עושים כאן) שהנהג הזה גר עד 2 ק"מ ממקום עבודתו,ובכלל תווך הנסיעות שלו לא עולה על 5 ק"מ לנסיעה, והוא מניע את הרכב לפחות 6-10 פעמים ביום. יודע מה? סטרטר שהחזיק ככה 40 אלף ק"מ ראוי להערכה מטורפת.

נהג מהיישוב אשר מניע את הרכב 6-10 פעמים ביום והסטרטר החזיק רק 40K מבחינתי זה שיפוץ כושל.

ברור שלא קיים קשר בין ישיר מספר הקילומטרים לאורך החיים של הסטרטר אך אם נקח את הדוגמא כפי שציינתי בהודעה הקודמת אז 40K זה כישלון רק שכחתי לציין את מספר ההתנעות הממוצע לנהג מהיישוב והנסועה השנתית ממוצעת של 10-15K.

 

אם נלך לפי שיטתך אז למה המשפצים נותנים אחריות ל-6 חודשים או ל-3 חודשים לסטרטר משופץ ? על סמך מה ?

החלטה של הקרטל ?

מה הקשר בין 6 חודשים לאורך חיי הסטרטר ?

 

אולי תתחילו לתת אחריות לפי מספר ההתנעות או כמה שניות הסטרטר עבד בכול התנעה...

איזה כייף לי :)

פורסם
נהג מהיישוב אשר מניע את הרכב 6-10 פעמים ביום והסטרטר החזיק רק 40K מבחינתי זה שיפוץ כושל.

ברור שלא קיים קשר בין ישיר מספר הקילומטרים לאורך החיים של הסטרטר אך אם נקח את הדוגמא כפי שציינתי בהודעה הקודמת אז 40K זה כישלון רק שכחתי לציין את מספר ההתנעות הממוצע לנהג מהיישוב והנסועה השנתית ממוצעת של 10-15K.

 

אם נלך לפי שיטתך אז למה המשפצים נותנים אחריות ל-6 חודשים או ל-3 חודשים לסטרטר משופץ ? על סמך מה ?

החלטה של הקרטל ?

מה הקשר בין 6 חודשים לאורך חיי הסטרטר ?

 

אולי תתחילו לתת אחריות לפי מספר ההתנעות או כמה שניות הסטרטר עבד בכול התנעה...

 

כי אין דרך לבדוק מס' התנעות.

אתה צודק לגמרי, אין שום קשר בין החצי שנה אחריות לבין הסטרטר.

אני מזמיו אותך (באמת) למצוא פתרון יותר טוב.

...

פורסם

הפיתרון שלי הוא רכישת סטרטר חדש במידה ואני הולך לחיות עם הרכב עוד מספר שנים או לחילופין שיפוץ הסטרטר בחלקים מקורים או הזמנה

של סטרטר חדש או שהורד מרכב עם קילומטרא'ז נמוך בארץ או באיביי. נכון שרכישת סטרטר מרכב שהורד מהכביש או מאיביי זה הימור אבל אישית אני מעדיף לקחת הימור כזה.

סטרטר חדש לגולף דור 4 עם תיבה ידנית תוצרת USA עולה באיביי בסביבות 160-250 דולר כולל משלוח.

 

היום ללקוח שאינו לחוץ קיימות הרבה אפשרויות נגישות של רכישת סטרטרים ואלטרנטורים בחו"ל במחיר יחסית נוח.

 

יוצא יותר יקר אבל אני יכול להיות יחסית די בטוח שבעוד 3 חודשים או חצי שנה אני לא אצטרך לחזור לשיפוץ נוסף.

 

כול אחד שיעשה את החשבון הכלכלי שלו.

 

 

דפי הפורום סובלים הכול אך מנסיוני רב השנים וגם מנסיונם של חברי הפורום שיפוץ של אלטרנטור או סטרטר בארץ=תשלים את החסר.

 

ייתכן שאתה יוצא דופן אבל קשה לי לשפוט על סמך דיון בפורום איתך מהי האיכות האמיתית של השיפוצים שאתה עושה לסטרטרים ואלטרנטורים.

 

עמך הסליחה.

איזה כייף לי :)

×
×
  • תוכן חדש...