Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4710 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
עדכונים נוספים ומקורות מידע שימושיים יגיעו בשבוע הבא. הישארו עמנו.

 

מעדכן באיחור אופנתי של כמעט חודשיים, עמכם הסליחה.

 

ניגשתי כמתוכנן לחנות בשירות עצמי (Hַַ&O), לחנות אחרת המתמחה בבגדים אלגנטיים לייט (Bogart) ואז לטוויג שהומלצו פה ברעננה. בחנות הגדולה והיפה היה בעיקר זבל מפוליאסטר, סוג הבגדים שלא צריך להבין בהם בשביל לדעת מה הם שווים, וכל זה במחיר גבוה למדי. בבוגרט ראיתי אופציות לא רעות במחירים מעולים, אבל המבחר היה מצומצם וניכר שלמוכרת בחנות לא הייתה שום זיקה לתחום האופנה. בטוויג הבנתי מיד שהגעתי למקום הנכון, חנות אולד-סקול קטנה שבה עזרו לי לבחור את מה שהייתי צריך והפתיעו מאד לטובה במחיר. בסופו של דבר נקנתה חליפת צמר 100% שיושבת עליי בנוחות וזוג חולצות פסים כהות בהתאם לדרישות התפקיד (מסתירות היטב נתזי דיו וכתמי שמן/זיעה קטנים).

 

הכל יחסי, ועם כל הכבוד לשירות הטוב שקיבלתי ברעננה, צדק מי שאמר שחליפות כדאי לרכוש באסיה אם יש אפשרות. במהלך הנסיעה האחרונה שלי לטייוואן זכיתי לראות את המבחר והמחירים שם וזה באמת עולם אחר; תנאי מזג האוויר הקיצוניים מכתיבים מגוון הרבה יותר רחב של בדים וסגנונות, כולל הפרדה בין חליפות ליומיום וכאלה השמורות לארועים רשמיים. בחום של ישראל מעטים האנשים שהולכים עם חליפה ביומיום, לכן למי שאינו ממהר להשקיע בארמני גם אין הרבה היצע מעבר לתצורה סטנדרטית אחת או שתיים.

 

בפן המעשי, לאחר תקופת שימוש קצרה אני מרגיש כאילו הפכתי מאיש שטח עם גריז מתחת לציפורניים לנסיכה עדינה שמפחדת לשבור את הציפורן. אמנם התגובות מהקהל חיוביות, אבל חסרים לי כיסים, אני חייב להוריד כל פעם את המקטורן בשביל לא לקמט אותו, ובאופן כללי כל הקונספט הזה של חליפה מתאים לסגנון החיים שלי כמו אוכף לפרה. מה שכן, כשאני "על מדים" זה מחייב אותי לשמור על יציבה טובה וללכת זקוף, וזה תמיד טוב.

 

נקודה אחרונה נוגעת לכל העניין של איך חליפה בכלל אמורה לשבת ולהיראות. בעקבות שיעורי הבית שעשיתי בנושא גיליתי שבעצם ישנה בורות לא קטנה בקרב הציבור לגבי איך נכון ללבוש ביגוד רשמי כזה, ולכן גם הסטנדרטים אינם גבוהים במיוחד. במילים אחרות, עד כמה שהחמיאו לי דברי הסובבים לגבי החליפה היפה שקניתי, אני מבין שרובם אמרו זאת מתוך נימוס ובכלל לא יודעים את ההבדל בין "נראה טוב" ל"נראה בסדר" או אפילו "נראה על הפנים". שמתי לב לזה בזמנו עוד עם המדים של הצבא, אבל עכשיו זה באמת הורגש.

 

הבטחתי מקורות מידע - ובכן, כמו תמיד במקרים כאלה, בזבזתי הרבה זמן על שלל אתרים ומדריכים עד שמצאתי את המדריך הכי יעיל עם השם הכי טריוויאלי. גם בתחום הזה יש אלף ואחד "מומחים" מטעם עצמם שישמחו לספר למתלבש הביישן מה מותר ומה אסור לו לעשות, וכמו בכל תחום אחר - רובם מז**נים בשכל.

 

לסיכום, מצ"ב סרט דוקומנטרי חמוד של ה-BBC על נושא החליפות בחברה המודרנית וממה כל זה התחיל. תודה לכל מי שעזר וסופ"ש נעים.

 

http://www.youtube.com/watch?v=TdTD0K66f8o דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

http://www.youtube.com/watch?v=9a46GMx9gTA דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

http://www.youtube.com/watch?v=36GHaGx8qL0 דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

http://www.youtube.com/watch?v=g_3mLPhvF8w דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
פורסם

אני עדיין טירון בתחום ולכן לא מתיימר לתת עצות מנסיון, בגדול את כל המידע והטיפים שצריך בשביל להשיג התאמה נכונה יש באתר המצורף (לא בסרטונים).

 

המחירים אינם רלוונטיים לקהל הרחב, זה לא פורום דיטיילינג. אם מישהו שוקל קניה ורוצה לדעת - בכיף, בה"פ.

 

לגבי תמונות - ראה הודעה ראשונה. :wink:

פורסם

כשמדובר בחליפה אשר נקנית מהמדף ולא נתפרת במיוחד, אני ממליץ בחום לגשת לאחר הקניה לחייט לצורך התאמה.

חייט טוב יכול להפוך חליפה שנראית טוב לחליפה שנראית מעולה בכמה תיקונים קטנים. סתם דוגמה - אצל אחוז גבוה מהאוכלוסייה יש הפרש מסוים בגובה הכתפיים ולכן צריך כמות שונה של ריפוד בכל צד של החליפה.

לגבי הכיסים שחסרים לך - הרבה חליפות מגיעות כשהכיסים סגורים עם תפר, אשר ניתן לפרום כדי להשמיש את הכיסים. רק צריך לבדוק שהחפצים שאתה מכניס לכיסים האלה לא בולטים והורסים את הקו הנקי של החליפה.

Ford Fiesta Ambiente 2012

Ford Focus Active Tourer  2020

Magenta Workshop

 

פורסם

רק עכשיו שמתי לב לשרשור הזה, כמובן שההמלצה שלי היתה שתרכוש חליפה במזרח הרחוק.

 

כבעל נסיון עם חליפות אומר לך שנקודת הכשל המרכזית הינה המכנסיים שנשחקים מהר יותר מהז׳קט ולכן מומלץ לרכוש לפחות 2-3 זוגות מכנסיים כדי שלא תצטרך לרכוש מכנס חדש לאחר שנתיים והוא לא יהיה תואם בצבע\טקסטורה לז׳קט.

 

חליפה צריכה להיות מותאמת לעונה בה לובשים אותה, יש חליפות עם בד אוורירי יותר שמנדף זיעה ולכן מצויין לקיץ ומאידך יש בדים עבים וחמים יותר שמתאימים למזג אויר קר יותר.

 

גזרה וסגנון זה עניין של טעם אבל חשוב לדעת שאם אתה תופר גם חולצות אצל חייט רצוי שתדע אם אתה מתכנן לענוד עניבה עם אותה חולצה שכן זה ישנה את מיקום כפתורי הסגירה של החולצה, כנ״ל לגבי סוג הצווארון.

 

עם\בלי חפתים? אני אישית הכרתי את עניין החפתים רק כשהתחלתי ללכת עם חליפות ואני אוהב לתפור חולצות עם חפתים, יש בזה משהו מאוד אלגנטי לטעמי.

 

בהצלחה ופעם הבאה במזרח צור קשר, אקח אותך לכמה חייטים מומלצים.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם
כשמדובר בחליפה אשר נקנית מהמדף ולא נתפרת במיוחד, אני ממליץ בחום לגשת לאחר הקניה לחייט לצורך התאמה.

 

:rolleyes: ...No shit, Sherlock

 

בכל חנות יעודית ההתאמה כלולה במחיר, וזה גם אחד הדברים הראשונים שלומד כל מי שעושה מחקר לקראת קניה כזאת.

 

 

רק עכשיו שמתי לב לשרשור הזה, כמובן שההמלצה שלי היתה שתרכוש חליפה במזרח הרחוק. בהצלחה ופעם הבאה במזרח צור קשר, אקח אותך לכמה חייטים מומלצים.

 

באמת תהיתי איך זה שלא הגבת פה, תודה על המידע השימושי.

 

הפעם לא הייתה לי אפשרות לחכות עד שאגיע לשם, הייתי צריך את החליפה מוכנה מרגע הנחיתה בחו"ל ולכן קניתי אותה בארץ. אם אראה שיש צורך ברכישות נוספות, בפעם הבאה אקח קונקשן דרך הונג קונג ואהיה בקשר. :wink:

פורסם

מקווה שלא שכחת שחליפה דורשת גם נעליים בהתאם. כבר ראיתי בארץ אנשים שהולכים עם חליפה ובלאנדסטון או נעלי עבודה אחרות...

...Our necessities are few but our wants are endless

פורסם

חליפה ובלאנדסטון (ממוגן) היו גם אצלי למשך מספר ימים בהם הצגתי בתערוכה. בדיוק כמו העניבה החסרה, זו הייתה דרישת סף של עבודה עם מכונה תעשייתית פועלת, משום שעל בטיחות לא מתפשרים. העניין נלקח בחשבון מראש, המכנסיים קוצרו מעט פחות מהרגיל ע"מ לכסות את סוליות המגפיים העבות, ואלו צוחצחו היטב מדי יום ע"מ להסוות את יעודם המקורי.

×
×
  • תוכן חדש...