Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב מתלקח


amirs
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4829 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

לפני כמה שנים נסעתי בכביש, וכמה מטרים לפני היתה תאונה של פיאט אונו עם רכב שפנה שמאלה. הרכבים התנגשו חזיתית במהירות די נמוכה.

כל מי שהיה ברכבים יצא לראות מה קרה, ואחרי זמן קצר, הפיאט אונו התחילה להישרף, וכמובן תוך כמה דקות לא נשאר ממנה כלום. המזל כמובן שאף אחד לא היה באוטו.

 

השאלה שלי היא איך אפשר להגיע למצב כזה שרכב מתחיל להתלקח ? ומה אפשר לבדוק כדי לוודא שדבר כזה לא יוכל לקרות?

 

תודה

פורסם

אולי נוצר קצר עקב קומבינה כלשהי.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

רכבים לא אמורים להתלקח בקלות. התנגשות שבה ישפכו הדלק והשמן שבתא המנוע תגרום על פי רוב גם לשפיכת נוזל הקירור. זה גורם להרבה עשן אבל זה מכבה את האש. כמו כן הותקנו במכוניות כיום מנגנוני בטחון רבים שכוללים מפסק המנתק את הדלק והחשמל ברכב בזמן ההתנגשות כדי למנוע בעירה, מכל הדלק הוא במיוחד עמיד בפני מכות על מנת למנוע דליפה וכך הלאה.

 

עם זאת, רכב בהחלט יכול להתלקח. גזירי מתכת וחלקים שהתרופפו מעוצמת ההתנגשות יכולים להתחכך בחלקים אחרים של המכונית או בכביש וליצור ניצוצות, ואגב כך להדליק לא רק את הדלק אלא גם חומרים דליקים אחרים המצויים לעתים בתא המנוע ובהם דיפונים למיניהם, גומיות, נוזל המצבר ולא לשכוח - שמן חם (בעיקר שמן מנוע) שהינו דליק למדי.

 

לשם כך, יש בכך מנגנונים נוספים שאמורים למנוע נזק במקרה שהחלה דלקה. בין השאר, כלל הריפודים של המושבים וכל תא הנוסעים הינם מעכבי בעירה, והוא הדין גם במושבי ילדים (וזו, אגב, סיבה נוספת שלא להשים כיסויי מושבים). מנגנון הנעילה של הדלתות נפתח בזמן התנגשות, ואת החלונות/שמשה ניתן לבעוט החוצה לאחר התהפכות הרכב.

 

דליקה במהירות נמוכה יכולה להיות תוצאה של רכב ש"הורכב לו יחדיו" כפי שאומרים. ישנם "מאכערים" שמתקנים רכב עם שלדה פגומה או אפילו מרתכים שלדה או מספר חלקי שלדה יחדיו, ואז הרכב יכול פשוט להתבקע בזמן התנגשות, כפי שקרה באחת ההתנגשויות בערבה לפני כמה שנים. אם הנקודה החלשה בשלדה היתה באזור המנוע או התושבות - אז זה הגיוני.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

העצה הטובהביותר היא לא להתפתות לחאפרים למיניהים להתקנת אודיו,לדים,קסנונים ושאר שטויות.אם בכל זאת מעונינים להתקין ללכת לבעל מקצוע מוכח ומומלץ שלא יעשה חיבורים לא נכונים וישאיר חוטים חשופים.התקנות חאפריות ברכבים חדשים גם עלולות לגרום לנזק בלתי הפיך למחשבי הרכב

סעו בצד ימין!!

306XT,307XS,Mito155 HP בעבר

,Giulietta QV. היום

×
×
  • תוכן חדש...