Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שרשור פוליטי של לאחר בחירות


roee

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון

רלוונטי או לא, אם היה לנו שוק חופשי ב1988 כנראה שגוש דן היה פחות פקוק ומזוהם היום.

בינתיים אנחנו תקועים עם בורות באדמה ורכבת עילית שעדיין לא מסוגלת להגיע מת"א לירושלים, גם כשכל הנהגים לא חולים.

כל זה קורה ב2019, שהמגזר הפרטי כבר שיגר חללית לירח.

 

מעניין בכמה גדל המגזר הציבורי לעומת הפרטי מ1988 עד היום.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 56.6 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • יבגניפ

    4648

  • SlowRide

    4463

  • פינדר

    3511

  • m3x7r3m3

    2926

גם היום היה אפשר לתת לחברה פרטית לבנות ולתפעל בתמורה להכנסות ב- X שנים. ואני בטוח שהיו כמה חברות שקופצות. זה בטוח היה מתקדם טוב יותר מחברה ממשלתית.

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

כל דבר שפוליטיקאים לא מתערבים בו מתקדם טוב יותר.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בידיוק מה שניסו לעשות לפני נתע והסיבה שהרכבת התחתית בתל אביב מאחרת ב-10 שנים. היה קונסורציום של חברות פרטיות שזכו במכרז לבנות ולהפעיל את הרכבת התחתית. ואז הגיעה 2008 והם לא הצליחו להגיע לסגירה פיננסית של הפרויקט, ובמדינה הייתה חייבת להלאים כדי להותיא את הכל אל הפועל.

 

בכל מקרה, גם אז דובר על מחיר מינימום ותשלומי העברה מהמדינה אם לא מגיעים לסף עלויות מסוים, בדומה לכביש שש.

 

אנחנו לא במאה ה-19, אף יזם בשום מדינה לא יכול לבנות רכבת תחתית בסטנדרט מודרני ללא סיוע משמעותי מהמדינה. וגם במאה ה-19 רוב הפרויקטים האלה היו מפסידים, עד שנאלצו להלאים אותם כדי לשמר רמת שירות ובטיחות.

 

מי שמעוניין מוזמן לקרוא על הרכבת התחתית בלונדון שהייתה כולה יוזמה פרטית (עד תחילת המאה ה-20) ועד כמה עד היום זה גורם לבעיות בתפעול הרשת וכ״ו. (ולונדון היא אולי המקום הנוח ביותר לבניה של רכבת תחתית עמוקה, במיוחד צפונית לנהר...)

 

https://www.amazon.com/Subterranean-Railway-Underground-Changed-Forever/dp/0857890697

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מפלגת העבודה פרסמה את הצעדים העיקריים של המצע שלה.

לאף אחד מהמצביעים שלה לא מפריע שהיא פרסמה תוכניות שמוסיפות לפחות 50% לתקציב המדינה בלי לומר מאיפה ?

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הם מוסיפים 50% מתקציב המדינה בלי לומר מאיפה, פייגלין מעיף 70% ממקורות ההכנסה של קופת המדינה בלי לספק מקום מאיפה בדיוק ישיג כסף יש מאין, כחול לבן לא בדיוק ברורים בנוגע למה הם רוצים לעשות עם תקציב המדינה, הליכוד... הם הליכוד, ומפלגות הימין למיניהן כבר לא מתביישות בעובדה שתקציבי מדינה יחטפו קודם כל לקידום אג'נדה דתית, דברים מינוריים כמו תשתיות אזרחיות באות אח"כ.

 

אחלה מערכת בחירות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הורדת מכסים ומיסי קניה, הורדת מס חברות, הורדת מיסים ישירים, הורדת חסמי יבוא ואגרות...

אז מאיפה בדיוק יגיע כסף? בהנחה שלא נשלם 70% מס הכנסה שטוח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

הוא גם רוצה לצמצם משמעותית את מוסדות המדינה. זה יחסוך לא מעט.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתחיל מזה שחלק מהמצע זה גם צמצום מס' משרדי הממשלה ל- 11 (הוא מפרט אותם). ביטול חלק מהאחריות של המדינה בנושאים מסויימים (משרד התרבות לדוגמא, הרשות השניה, שידור ציבורי ועוד). היום יש גם כפל אחריות בין כל המשרדים שגםגורם ליותר מידי עובדים.

לגבי הורדת מס ביטוח לאומי הוא אומר שקודם כל לאט לאט מורידים חלק מהדברים שביטוח לאומי אחראי עליהם ורק אח״כ יהיה אפשר להוריד את מס הביטוח הלאומי.

היום הביטוח הלאומי (שהוא בכלל לא ביטוח), הוא גם לא יעיל, גם נתון ללחצים פוליטיים וגם מספק כפל ביטוח.

אין מה לממן אובדן כושר עבודה זה קיים בקרן פנסיה לכל העובדים.

קצבת זקנה צריכה להיעלם בעתיד (היום עוד לא) פשוט מכיוון שמ-2008 קרן פנסיה היא חובה, ואם מישהו חסר אחריות וכל פעם משך את כל הקרן פנסיה שלו זה בעיה שלו ולא של כל האוכלוסיה.

ביטול קצבאות ילדים.

יש שם המון קיצוצים בהוצאות.

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תעשה את החשבון, מה שהוא מציע מספיק בשביל לכסות אולי חצי מהמימון הדרוש למה שהוא רוצה לממש.

המקוום היחיד בו מצאתי מספר שהם שואפים אליו במיסוי הוא מס החברות. ל- 18% בשלב ראשון ושאילפה ל- 12.5% כמו בליכטנשטיין. בכל שאר הספר מדובר בקווים כלליים. לכן אני לא מבין מה הוספת.

גם לגבי מכסים רשום ואני מצטט ״זהות, תבטל לחלוטין, באופן הדרגתי, את המכסים ואת מכסות הייבוא״ - גם כאן מדובר באופן הדרגתי ולא חיתוך עם סכין קצבים. כשעושים את זה באופן הדרגתי זה לא באמת מוריד את תקבולי המסים. הורדתי מכסי ייבוא מייעלת את המשק וגורמת לצמיחה. בנוסף מגדילה את הייבוא. ומכייוון שייבוא וייצוא תמיד עולים ויורדים יחד לאורך זמן זה גם מעלה את הייצוא. העלאת הייצוא זה מבורך כי אנחנו בד״כ מייצאים מתעשיות בהן הפריון הרבה יותר גבוה.

 

עריכה:

עכשיו בדקתי בתקציב פתוח, נכון ל- 2017 כל אחוז מס חברות היה 1.423 מיליארד ש״ח.

נניח ומורידים במכה את מס החברות ל- 18% מדובר בעיגול למעלה 7.5 מיליארד ש״ח.

בהינתן שגם מדובר על מס שטוח ללא הטבות פריפריה והטבות של חוק עידוד השקעות הון אז מדובר בפחות.

עריכה אחרונה על ידי wa11a

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה הכל דיבורים באוויר. יש אצל פייגלין כל כך הרבה שינויים בלי מספרים, שמדובר בעצם בשכתוב מוחלט של חוקי המס (וההוצאות הממשלתיות).

 

בלי מספרים זו אפילו לא תוכנית שאפשר לדון בה, סתם סיסמאות. מעבר לזה, ככל שהשינוי גדול יותר הוא הופך לפחות ניתן למימוש.

 

הדבר הממשי היחיד שיש שם, זה וויתור על הסיוע האמריקאי.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואה 11 א, תתמקד יותר בביטול המכסים ומיסי הקניה.

אפילו אל תבדוק הכל- רק מיסוי על רכב ומוצרי חשמל לצריכה. יש שם בסביבות ה 70 מיליארד ש"ח בשנה.

אני מודע לזה שהשינוי יהיה הדרגתי ויש גורמים מאזנים, אבל צריך לחתור למטרה ריאלית. ושרוצים לבצע תכנית בסדר גודל כזה, לא מספיק לפרט מטרות סוף- צריך לפרסם את התכנית בצורה מפורטת, צעדים, זמנים ומספרים.

כרגע נראה שהמפלגה בעיקר מנסה למשוך אנשים עם buzzwords.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...