Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סרטון - A380 של לופטהאנזה נוחת בSFO


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4916 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
מאיזו סיבה הA380 לא יכול לנחות בנתב"ג?

 

תפסיקו כבר אם השאלה "האם יכול לנחות". לנחות גם ה an-225 יכול, הבעיה היא ההמראה שתהיה בלתי אפשרית.

.Your average Notepad

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לאחר חיפושים מעמיקים באינטרנט מצאתי ש F-WWDD המריא ממסלול באורך 3500 מטר.

8/26 באורך 3657. לא בא לשלול את מה שאתה אומר, אני בהחלט לא עד כדי כך מבין, אבל אני לא בטוח שA380 לא יצליח להמריא מכאן.

פורסם

אחרי בירור קצר, פעם ה A380 לא יכל להמריא מבן גוריון. האריכו את 08-26 בכמה מאות מטרים, והיום הוא ממריא כמו גדול.

.Your average Notepad

פורסם

מאז מלחמת העולם השניה,קוריאה (מיג 15 מול סייבר), ויאטנם, מלחמה קרה - הרוסים לפני האמריקאים במטוסים צבאיים. הייתי בקר ביבא כשפאנטומים - המטוס הכי מתקדם של האמריקאים,ניסו לתפוס מיג 25 רוסי מסוריה שצילם ברגיעה חודשים את כל הצפון ועשה מאיתנו צחוק ("יירוט תרנגול").

הרוסים, מתוך פילוסופיה נכונה לזמנה ולעדיפויותיהם, לא פיתחו מטוסי נוסעים אזרחיים במיוחד, אלא פשוט שמו כסאות במקום פצצות (להפשטה).

ב-89, עם הפרסטרויקה, היה להם יותר כדאי לקנות בואינג ואיירבאס מאשר לפתח מאפס מטוסים אזרחיים שמתאימים לדרישות המערב ברעש,עשן (154 מעשן כמו 707),וצריכת דלק כדי להתחרות בשמיים פתוחים. אף אחד במערב לא יילמד את המהנדסים הרוסים לפתח מטוס , כולל אזרחיים. (קוריוז - AN 2 שעד היום מיוצר בסין ומשמש מנוסעים ועד ריסוס חקלאי ושריפות,הוא המטוס היחיד בעולם שאין לו מהירות הזדקרות. בהזדקרות הוא מוציא אוטומטית דשים בשפות ההתקפה ונופל בנזקים קטנים.מישהו יילמד את אנטונוב לתכנן כנף יותר טוב מזאת שעשה לפני 70 שנה ?)

וכל זאת בלי לגעת בלו"ז ותקציבים. פיתוח מטוס במערב נמשך הרבה פעמים עד שתמונה מקרו כלכלית שונה מהחזוי מייתרת את ההשקעה בו. (בסדק הזה נכנסו חברות יותר זריזות, מבומברדייר ועד אמבראייר ).

פורסם

חיימי, מעריך את הניסיון שלך כבקר (שנות ה 70?) אבל לדעתי אתה טועה.

מיג 25 תוכנן כמיירט לגובה רב ומהירות גבוהה (ירוט מפציצים) ולכן הוא מצטיין בזה. כמטוס קרב רב משימתי הוא גרוע.

ולהזכירך בכל זאת הוא הופל בסוף ומאז החדירות הללו פסקו.

הרוסים (לפחות מאז שנות ה 70) מפגרים בהמון אחרי האמריקאים.

F-15 מבצעי משנות ה 70, מיג 29 (מקבילו) משנות ה 80 (ושמת לב לדמיון בתצורה הכללית?)

כשהרוסים עדיין מתעסקים בשיפורי אוירודינמיקה ומנועים, האמריקאים כבר 30 שנה מתעסקים באויוניקה וחמקנות, שאלו התחומים החשובים היום. (כשהרוסים הכניסו לשירות את המיג 29, האמריקאים הכניסו את ה F-117 החמקן...).

 

מזכיר את הסצנה מ'אינדיאנה ג'ונס' ישן, לא זוכר איזה, בה מול האריסון פורד מתייצב איזה לוחם מיומן ומלהטט בחרב, עד שג'ונס נאנח באדישות, שולף אקדח ומוריד אותו. זה בדיוק הפער.

 

שי

166, קאפה, GTV, קופה.

פורסם

דווקא בהשוואה בין מיג 29 ל-F15 אני זוכר שהיתרון המובהק של ה-F15 היה בנושאי "הנדסת אנוש" של תא הטייס כאשר בנושאים אחרים כמו יכולות תמרון בהרבה מצבים היה יתרון למיג.

 

אותו כנ"ל לדגמי סוחויי שונים.

 

אני חושב שחלק מהסיבה לכך שתעשיית מטוסי הקרב הרוסית פחות מפותחת הינה אמברגו הנשק של ארה"ב, זה או שאתה קונה מארה"ב נשק ובכך מוותר על רכישת נשק מרוסיה או להיפך, קונה מרוסיה ולא רוכש מארה"ב.

 

אם היו מדינות מערביות שרוכשות נשק מרוסיה ומשתפות פעולה בהליכי פיתוח ייתכן מאוד שהמצב היה שונה.

 

במאמר מוסגר ובאותו הקשר, מדינת ישראל משמשת יופי של מקדם מכירות לתעשיית התעופה (והנשק בכלליות) האמריקאית, יש מספיק מדינות בעולם שרואות מה ישראל רוכשת ו"רוצות גם".

 

האמריקאים יודעים את זה היטב, זו חלק מהסיבה שלמרות שלא "שמנו כסף" בפיתוח ה-F35 אנחנו הולכים להיות המדינה הראשונה שתקבל אותו.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

מיג 25 תוכנן להיות מיירט מהיר ולגובה רב.

כאשר במערב סופסוף שמו ידם על אחד כזה, הם גילו כמה אימתם מהמטוס הייתה לשווא.

 

המטוס הזה הביא לתכנון ה-F15 למעשה. מטוס שבגללו הסוחוי 27 שאמור היה לתת לו מענה, חזר לשולחן השרטוטים כל כך הרבה פעמים, כי הבינו בכל פעם שהוא לא טוב מספיק. בסוף הוא יצא לאוויר העולם רק ב-86' או 87', באמת שאני כבר חלוד ולא ממש זוכר. ה-F15 להזכירכם נכנס לשירות בארה"ב כבר ב-74'(!).

 

ונחזור למיג 25. הוא אמנם מטוס יפהפה לדעתי, והכונסים העצומים שלו מסבירים די בקלות את עוצמתו. אך לבסוף גילו שמעבר למהירות וגובה, הוא לא ממש מאיים. למעשה, הוא לא מסוגל לפנות מעבר ל-4.5G (!). וזה בדיחה.

מזכיר דווקא משהו אמריקאי מאותה התקופה. מה? את מכוניות השרירים האמריקאיות מאותה התקופה. האיצו בן זונה, אבל תיתן להם להקיף מסלול ואתה מגלה כמה אתה צריך להאיט לפני פנייה, עד שאיזה מיני ישנה מגיעה להם מהשוליים...

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

פורסם

תרומתי הצנועה לשרשור זה, למרות שמדובר על בואינג 787:

 

http://www.newairplane.com/787/dreampass/

 

לחצו על Start the Experience, כשהוידאו מתחיל ישנה אפשרות להחליף את פס הקול בין קריין לפס קול המקורי של הקוקפיט, וללהיט של לגרור את התמונה 360 מעלות מסביב...

 

אגב גם בתחתית המסך יש אפשרויות צפיה של אזורים אחרים של המטוס.

 

תהנו :-D


×
×
  • תוכן חדש...