Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ריכוז סרטוני מצלמות רכב של דבילים


יוסי פרנקוס

פוסטים מומלצים

כנף ימין התעקמה, והפנס נשבר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 12.4.2022 בשעה 21:53, bomba90 כתב:

הכוכב שצילמתי בשבת האחרונה

במקרה הזה - הדוח בדרך אליו.
בצומת שהוא חצה באדום יש מצלמה (בצד שמאל על האי תנועה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 12.4.2022 בשעה 18:48, _slayer_ כתב:

 

לא יודע איך לקרוא לזה: 

 

 

זה נקרא ״קיפוח זכות״, וכבר נותנים לא מעט דוחות על זה.

https://www.facebook.com/lan2lan.sta2sim/videos/4326542377399279

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין. לא ברור לי אבל איך אנשים אמורים לדעת שזה אסור. אם אסור לעבור מהנתיב הימני חזרה לשמאלי, אז צריך להיות פס הפרדה רציף מימין ומקווקו משמאל (תמרור 806) אבל יש שם רק 801 לפי מה שאני רואה.

 

כמו כן, כשאני קורא את תקנה 21 (שבא מצויינת "הקיפוח זכות") זה נראה שאפשר לפרש אותה כמעט בכל דרך ולאו דווקא באופן שהמשטרה אוכפת אותה

 

(א)  כל עובר דרך חייב להתנהג בזהירות.

(ב)  כל עובר דרך חייב להתנהג באופן שלא –

      (1)   יקפח זכותו של אדם להשתמש שימוש מלא באותה דרך;

 

אני מבין שזה מעצבן אנשים שמישהו עושה את זה, אבל באמת יכל להיות שמישהו פיספס את הפניה ולא עשה בכוונת זדון- איך הוא אמור לדעת שזה אסור?

 

מה אם למשל אדם נוסע 60 קמ"ש במקום שמותר 80, הוא בעצם מקפח את זכותם של שאר הנהגים להשתמש בדרך? מישהו אוכף כזאת עבירה?

 

נראה לי יש אינסוף איטנרפטציות לכזאת תקנה כללית, ואם המשטרה תרצה, היא יכלה פשוט לעמוד בכל מקום בארץ בערך, ולחלק אלפי דוחות ביום קל

עריכה אחרונה על ידי laplug
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 27.3.2022 בשעה 15:12, m3x7r3m3 כתב:

בוודאי שיש, זה שאתה גם לא מודע אליהם, זה עניין אחר.

חציית 801/811 היא מעבר נתיב לכל דבר ועניין, וככזה היא מחייבת מתן ז"ק לתנועה בנתיב שאליו עוברים.

ואת השאר - צא ולמד.

 

בהיעדר תקנות ספציפיות למעגל תנועה רב נתיבי - התקנות בתוקף הן הכלליות, תמרורי 613, 801/811 ו-813.

 

אתה מתכוון שאם אין סימון על הכביש לפני הכניסה לכיכר אז לכאורה מכל נתיב אפשר לפנות ימינה/שמאלה/להמשיך ישר? 

אני לא מבין איך אנשים מסתבכים עם מעגל דו נתיבי, זה בדיוק כמו להכנס לצומת. כמו שמישהו לא יעלה על דעתו לפנות שמאלה כשנכנסים לצומת מהנתיב הימני, ככה אי אפשר לפנות שמאלה כשאתה נכנס לכיכר בנתיב הימני. כמו כן, אסור לעבור נתיבים בתוך הכיכר פרט ליציאה מהכיכר.  הגעת לכיכר בנתיב הימני? אתה נשאר בימני בכל זמן שאתה נוסע בכיכר עד שמאותתים ימינה כדי לצאת. שמאלי? כנ״ל.

 

יש לא מעט סרטונים שמסבירים איך להתנהל נכון בכיכר, הכללים מאד ברורים ואין מקום לפרשנות.

 

https://www.lupuz.co.il/he/נסיעה-נכונה-במעגל-תנועה-דו-מסלולי-2/

עריכה אחרונה על ידי car9203
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, laplug כתב:

אתה פותח פה תיבת פנדורה. הבאתי כבר את הסירטון הזה בעבר. אין לדיון הזה סוף

 

מה טיעון הנגד לחוקים האלה? ״ציירו מעגל על הכביש אז כל חוקי התנועה בוטלו״?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטיעון נגד של @m3x7r3m3 שהסרטון הזה נוגד את החוק ומהווה דיסאינפורצמיה ( אין לי כח לחפש את זה עכשיו בכל הדפים הקודמים בשרשור האינסופי הזה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, car9203 כתב:

אתה מתכוון שאם אין סימון על הכביש לפני הכניסה לכיכר אז לכאורה מכל נתיב אפשר לפנות ימינה/שמאלה/להמשיך ישר? 

 

או על הכביש (813) או על תמרור ייעודי בצד ימין (613) - אז לא לכאורה - אלא מותר לצאת בכל יציאה מכל נתיב, תחת המגבלה שביציאה עצמה אסור מעבר נתיב, ומעבר נתיב לפני היציאה (במידה ונדרש) נעשה עם מתן ז"ק.

 

image.png.7080aa7f114c7a0d70640c1faf99e915.png

image.png.5d01d11967e19703df825959a68b34f6.png

 

לפני 10 דקות, car9203 כתב:

כמו כן, אסור לעבור נתיבים בתוך הכיכר פרט ליציאה מהכיכר.

 

זה משפט שהוא ממש לא נכון, להפך, אם נכנסת לנתיב הפנימי, ואין 801/811 שיוצא מהמעגל החוצה, אתה חייב לעבור נתיב בתוך המעגל ולצאת מהחיצוני.

 

לפני 11 דקות, car9203 כתב:

הגעת לכיכר בנתיב הימני? אתה נשאר בימני בכל זמן שאתה נוסע בכיכר עד שמאותתים ימינה כדי לצאת. שמאלי? כנ״ל.

 

אתה מתכוון שאתה יוצא מהנתיב הפנימי? (שהרי זה מעגל, אין נתיב שמאלי במעגל כי הוא מעגלי)

אם כן אז זו טעות מוחלטת ברוב המוחלט של המעגלים.

 

לפני 12 דקות, car9203 כתב:

יש לא מעט סרטונים שמסבירים איך להתנהל נכון בכיכר, הכללים מאד ברורים ואין מקום לפרשנות.

 

זה עבירה:

image.thumb.png.9a32ddcee864a82b5635b816e410f5ef.png

 

עבירה:

image.thumb.png.68e103405fe5bb20378d4c775175e5e5.png

 

עבירה:

image.thumb.png.ea6620d7e0a0132d4d368eeb9139a8e0.png

 

אז אל תסתמך על הסרטון הזה

לפני 43 דקות, car9203 כתב:

זה נקרא ״קיפוח זכות״, וכבר נותנים לא מעט דוחות על זה.

https://www.facebook.com/lan2lan.sta2sim/videos/4326542377399279

 

גם נסיעה שלא בכיוון החץ

 

לפני 27 דקות, nev כתב:

האכיפה עצמה מבורכת אבל מה הקריטריונים?

 

נסיעה שלא בכיוון החץ:

image.thumb.png.caf56767b47b0dbe11b7116d45f6d75e.png

 

image.thumb.png.4c1de61230377e22aaaa227aeeb9fc54.png

 

 

קיפוח זכות כללי בהרבה:

image.thumb.png.82192889c3d99de660d081545965f552.png

 

הקריטריונים הם שמנעת מאדם להשתמש שימוש מלא בדרך.

 

לפני 25 דקות, laplug כתב:

מעניין. לא ברור לי אבל איך אנשים אמורים לדעת שזה אסור. אם אסור לעבור מהנתיב הימני חזרה לשמאלי, אז צריך להיות פס הפרדה רציף מימין ומקווקו משמאל (תמרור 806) אבל יש שם רק 801 לפי מה שאני רואה.

 

לא אסור לעבור, אסור לעבור כשאתה עוקף מימין.

אם המצב היה הפוך - ריק בישר, אבל פקק בנתיב ימינה, אתה עובר ימינה ועומד בפקק, ואז עובר שמאלה וממשיך ישר, אתה לא קיפחת זכות של אף אחד.

ואז גם יחליקו לך על נהיגה שלא בכיוון החץ - כי זה ברור שהתבלבלת.

 

אבל אם התבלבלת בצורה שבה אתה נוסע בנתיב הריק, ואז משתלב לנתיב הפקוק רגע לפני הצומת, אתה גם קיפחת זכות (כי נדחפת לפני רכב שהיה בנתיב) וגם נסעת שלא בכיוון החץ (ולא יחליקו לך על זה כי אתה עקפת את הפקק למעשה).

 

לפני 29 דקות, laplug כתב:

כמו כן, כשאני קורא את תקנה 21 (שבא מצויינת "הקיפוח זכות") זה נראה שאפשר לפרש אותה כמעט בכל דרך ולאו דווקא באופן שהמשטרה אוכפת אותה

 

(א)  כל עובר דרך חייב להתנהג בזהירות.

(ב)  כל עובר דרך חייב להתנהג באופן שלא –

      (1)   יקפח זכותו של אדם להשתמש שימוש מלא באותה דרך;

 

תקנה 21 היא כללית, מה כללית, אמא של הכללית, היא נועדה לכסות את כל המקרים שלא מכוסים בתקנה נפרדת.

 

לפני 30 דקות, laplug כתב:

אני מבין שזה מעצבן אנשים שמישהו עושה את זה, אבל באמת יכל להיות שמישהו פיספס את הפניה ולא עשה בכוונת זדון- איך הוא אמור לדעת שזה אסור?

 

יכול להיות, במקרה כזה כדאי שהוא יבצע את הפניה שטעה בה, ויתקן את המסלול.

אנחנו יכולים לומר באותה מידה שמי שפספס יציאה בכביש מהיר - זה בסדר שהוא ייסע רוורס חצי קילומטר כדי להגיע ליציאה כי הוא טעה. לא - תצא ביציאה הבאה ותתקן את המסלול שלך.

 

לפני 30 דקות, laplug כתב:

מה אם למשל אדם נוסע 60 קמ"ש במקום שמותר 80, הוא בעצם מקפח את זכותם של שאר הנהגים להשתמש בדרך? מישהו אוכף כזאת עבירה?

 

לא, כי זה נובע מתקנה אחרת (51) שדורשת ממנו לנסוע במהירות תואמת לתנאי הדרך, ולמרות שהיא עדיין כללית מאוד, היא ספציפית יותר מתקנה 21, ולכן גוברת על תקנה 21. עקרון משפטי בסיסי - תקנה (או חוק) ספציפית גוברת על תקנה (או חוק) כללית.

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, m3x7r3m3 כתב:

נסיעה שלא בכיוון החץ:

image.thumb.png.caf56767b47b0dbe11b7116d45f6d75e.png

 

image.thumb.png.4c1de61230377e22aaaa227aeeb9fc54.png

 

 

קיפוח זכות כללי בהרבה:

image.thumb.png.82192889c3d99de660d081545965f552.png

 

הקריטריונים הם שמנעת מאדם להשתמש שימוש מלא בדרך.

 

 

לא אסור לעבור, אסור לעבור כשאתה עוקף מימין.

אם המצב היה הפוך - ריק בישר, אבל פקק בנתיב ימינה, אתה עובר ימינה ועומד בפקק, ואז עובר שמאלה וממשיך ישר, אתה לא קיפחת זכות של אף אחד.

ואז גם יחליקו לך על נהיגה שלא בכיוון החץ - כי זה ברור שהתבלבלת.

 

אבל אם התבלבלת בצורה שבה אתה נוסע בנתיב הריק, ואז משתלב לנתיב הפקוק רגע לפני הצומת, אתה גם קיפחת זכות (כי נדחפת לפני רכב שהיה בנתיב) וגם נסעת שלא בכיוון החץ (ולא יחליקו לך על זה כי אתה עקפת את הפקק למעשה).

 

מעניין. לא חשבתי על נסיעה שלא בכיוון ועקיפה מימין

 

לפני 28 דקות, m3x7r3m3 כתב:

יכול להיות, במקרה כזה כדאי שהוא יבצע את הפניה שטעה בה, ויתקן את המסלול.

אנחנו יכולים לומר באותה מידה שמי שפספס יציאה בכביש מהיר - זה בסדר שהוא ייסע רוורס חצי קילומטר כדי להגיע ליציאה כי הוא טעה. לא - תצא ביציאה הבאה ותתקן את המסלול שלך.

אני מבין לאן אתה חותר, אבל לנסוע בכביש מהיר ברוורס זה בטח כולל עוד הרבה עבירות על החוק ועל תקנות אחרות וגם מהווה סכנת חיים מיידית. במקרה דנן, סתם מדובר בלעבור בנתיב מקווקו. אין פה באמת סיכון או עברה מפורשת לכאורה, אלא איזשהי תקנה כללית שנתונה לאינטרפרטציה - אם נתעלם מנסיעה בכיוון החץ ועקיפה מימין- שזה לא על מה שניתנו הדוחות שבסרטון והשוטרים בכלל לא הזכירו את התקנות הללו. בעיקרון, אם אדם מגיע לבית המשפט עם הדו"ח, והתקנות הללו בגלל לא מוזכרות, יכל להיות שהוא יצא זכאי בהינתן שלא ברור פה שיש עבירה ברורה על תקנה 21?

עריכה אחרונה על ידי laplug
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, G-רפי כתב:

במקרה הזה - הדוח בדרך אליו.
בצומת שהוא חצה באדום יש מצלמה (בצד שמאל על האי תנועה).

@ArikB צודק. פעם הייתה שם מצלמה עד שנהג "פגש" אותה במהירות גבוהה ושלח אותה.. לפחות כמה חודשים כבר אין שם מצלמה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  

לפני 31 דקות, laplug כתב:

מעניין. לא חשבתי על נסיעה שלא בכיוון ועקיפה מימין

 

הקו המקווקוו העבה למעשה מסמן לך שתכף שני הנתיבים שמשני הצדדים שלו נפרדים - מימין אליו פונה, ומשמאל אליו ממשיך.

דוגמה טובה לסימון כזה הוא בחיבור בין כביש 1 ל-6 (מחלף דניאל) - תשתית גרועה בכל קנה מידה, אבל דוגמא מדהימה.

4 נתיבים, 2 ימניים של כביש 1, 2 שמאליים של כביש 6, אז בין הנתיב הימני לשני מימין יש קו מקווקוו דק, בין הנתיב השני מימין לשלישי מימין (למעשה הפרדה בין כביש 1 ל-6) קו מקווקוו עבה, ובין הנתיב השלישי מימין לרביעי דק שוב.

הדקים מפרידים בין נתיבים שממשיכים יחד, העבים בין נתיבים שנפרדים.

 

לפני 40 דקות, laplug כתב:

אני מבין לאן אתה חותר, אבל לנסוע בכביש מהיר ברוורס זה בטח כולל עוד הרבה עבירות על החוק ועל תקנות אחרות וגם מהווה סכנת חיים מיידית. במקרה דנן, סתם מדובר בלעבור בנתיב מקווקו. אין פה באמת סיכון או עברה מפורשת לכאורה, אלא איזשהי תקנה כללית שנתונה לאינטרפרטציה - אם נתעלם מנסיעה בכיוון החץ ועקיפה מימין- שזה לא על מה שניתנו הדוחות שבסרטון והשוטרים בכלל לא הזכירו את התקנות הללו. בעיקרון, אם אדם מגיע לבית המשפט עם הדו"ח, והתקנות הללו בגלל לא מוזכרות, יכל להיות שהוא יצא זכאי בהינתן שלא ברור פה שיש עבירה ברורה על תקנה 21?

 

לא, כי תקנה 21 היא כללית, העבירה עצמה היא מה שהשוטר מתאר בנסיבות, זה המשמעות של "בכך ש... (פרט את מעשה הנהג)".

זיכויים על עבירות של תקנה 21 (כאלה שכן מגיעות לבית המשפט כי זה בד"כ קנס וברירת משפט ולא זימון לדין), הם דיי נדירים.

 

תקנה 21 לא דורשת שתהיה סכנת חיים מיידית (לשם זה יש עבירה אחרת של "סיכון אדם בנתיב תחבורה"). תקנה 21 נועדה להשליט סדר במקרים שבהם אין תקנה ספציפית.

והרי ברור לחלוטין שמצב שבו אתה עובר ימינה מנתיב פקוק לנתיב ריק שמצויר עליו חץ ימינה, ומופרד בקו מקווקוו עבה, ואז רגע לפני הצומת אתה עובר חזרה מהנתיב הריק לנתיב הפקוק - ובפועל עקפת את הפקק, הוא לא מצב רצוי, ולא זו כוונת המחוקק (או מחוקק המשנה במקרה שלנו), וברור לחלוטין שמצב כזה מהווה הפקעת הזכות לשימוש בדרך, שהרי אם עקפת אפילו רכב אחד במעבר הזה, קיפחת את הזכות שלו, הוא היה אמור להיות לפניך.

  • רעיון טוב! 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...