Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4806 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 114
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

זהו סבטלנה עומדת על ארבע

הפרונט גמור המיתלים במקום צלחות ורפידות במקומם

והסיפור היום הוא הקפיצים הקדמיים רבנו ניסים סוסיתא הביא לי ספייסר מיוחר ואמר לי "תרכיב אותו על הבולם

הקפיץ יפתח וסבטלנה תרים את האף "

נכון לעכשיו האף של הסנובית כמעט בשמיים (חתיכת מתרוממת) :wink:

 

[ATTACH][ATTACH][ATTACH][ATTACH][ATTACH]043.JPG[/ATTACH][/ATTACH][/ATTACH][/ATTACH][/ATTACH]

042.JPG

041.JPG

040.JPG

048.JPG

050.JPG

חבר צוות פיברקלאב

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

"אני מעריץ אותך," אמר הנסיך הקטן ומשך קלות בכתפיו "אבל מה יוצא לך מזה?"

פורסם

רענן, איזה יופי זה נראה! קבל ח״ח.

החלק הקדמי באמת גבוה מדי ולא רק בהשוואה לאוטו שלי, שנמוך מדי לטעמך.

המכונית טרם זזה ממקומה, נכון? ברגע שתקדם אותה כמה מטרים, היא תוריד את האף באופן משמעותי. אם זה לא יספיק, יש לך שלוש אפשרויות: להוריד את התוספת הזו שנתן ניסים; להוריד את הספייסר העבה; להוריד את הספייסר הדק.

כך או כך, מה עוד נשאר לעשות בכדי לגשת לטסט?

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

פורסם

מה זה אומר שסבטלנה עומדת על 4 ?

אין עוד מלבדו חבר צוות פיברקאלב יעוץ בשיקום רכב אספנות

יצור צינורות ברקס ממתכת במחיר לכול כיס ניקוי חול עד גודל גנט

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

:beerchug:

יש !! היום לאחר 15 שנה סבטלנה חזרה לנוע בכבישי הארץ

עכשיו מתחילה העבודה הקשה עכשיו מתגלים כל הליקויים ספידומטר שלא עובד. קצת בעיות דלק. גיר ששורק קלות .ועוד

בקיצור שיפוץ תוך כדי תנועה

 

:lol:

 

image.jpeg

חבר צוות פיברקלאב

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

"אני מעריץ אותך," אמר הנסיך הקטן ומשך קלות בכתפיו "אבל מה יוצא לך מזה?"

פורסם
:beerchug:

יש !! היום לאחר 15 שנה סבטלנה חזרה לנוע בכבישי הארץ

עכשיו מתחילה העבודה הקשה עכשיו מתגלים כל הליקויים ספידומטר שלא עובד. קצת בעיות דלק. גיר ששורק קלות .ועוד

בקיצור שיפוץ תוך כדי תנועה

 

:lol:

 

[ATTACH]326135[/ATTACH]

היום הזכרת לי את האוסטין מטרו שהיתה לי ולמה

כשנסעתי אחריך היום הרכב שלך קפץ כל הדרך וראיתי אותך מתנער בתוך הרכב

וזה הזכיר כי כמה כאבי בטן היו לי מהאוסטין עם בולמי ההידרולסט מאחור שפשוט היה רכב משקשק

חבר צוות פיברקלאב טוב כלב חבר מחבר כלב מיצר צינורות ברקס ממתכת 0522790303

פורסם
היום הזכרת לי את האוסטין מטרו שהיתה לי ולמה

כשנסעתי אחריך היום הרכב שלך קפץ כל הדרך וראיתי אותך מתנער בתוך הרכב

וזה הזכיר כי כמה כאבי בטן היו לי מהאוסטין עם בולמי ההידרולסט מאחור שפשוט היה רכב משקשק

 

עכשיו אני מבין למה רענן לא מערבב את הסוכר בקפה, כי זה קורה בנסיעה :lol:

אריק

פורסם

הנה מה שכתבתי בפתיח לשרשור השיפוץ של הטנדר שלי, בדיוק לפני כשנתיים ושמונה חודשים: "עוד במהלך השנים בהן סוסיתא זו (הכוונה היא ל-13/60) שירתה אותנו נאמנה, סיפר לי אבי כמה הוא מתחרט שלא קנה בשעתו את מחליפתה, רום כרמל סטיישן... את החלום שלו הוא לא הגשים והמשיך הלאה למכוניות קצת יותר מתקדמות. החלום שלי היה ונשאר רום כרמל, אם אפשר בגרסת סטיישן. לחיים יש תוכניות משלהם ולא זכיתי גם אני להגשים את החלום ולקנות רום כרמל סטיישן..."

ההמשך ידוע. אני רכשתי והתחלתי לשפץ טנדר רום כרמל מסדרת 1301, מאז גם נהגתי בטנדר כזה (גם שלי, אבל לא רק) וגם בגרסת הסדאן של רענן, ורק בגרסת הסטיישן - אותו חלום ילדות - והאחרונה שתשלים לי את נהיגה בכל הסדרה - לא זכיתי. עד אתמול.

אתמול סגרתי מעגל של למעלה משלושים שנים... אתמול נהגתי על המכונית אותה רציתי שאבי ירכוש ואותה ציירתי על דפי נייר בתור ילד. כשרענן שלח לי את התמונה של מדבקת הטסט העדכנית על השמשה הקדמית של הסטיישן, היה לי ברור מה אעשה היום אחר הצהריים: אגיע לפגוש אותו ואת סבטלנה. מאחר שיודע רענן נפש חברו, הוא לא התמהמה הרבה מהרגע שהגעתי למפגש השרון ועד הרגע בו הוא הציע שאצע לסיבוב בכורה. סירבתי בנימוס להצעה לנהוג לבדי (רענן טוען שיש לו לב חלש. אני טוען שגם אם זה נכון, זה לא קשור אלי) והתעקשתי שהוא יצטרף אלי. בניגוד לכרמלה שנימצאת בשלבים האחרונים של השיפוץ המתגלגל שלה, סבטלנה נמצאת עדיין בחיתולים. למעשה, היא רק עברה יישור קו טכני ובטיחותי וגם כמובן טיפול וניקוי רדיאטור. זהו. לא שיפוץ פנים. לא צביעה. האמת היא שגם לא ממש צריך. הצבע אמנם ישן ונראה כזה, אבל מצבו של הבודי מעולה. גם מבפנים נראה כי המדובר על מכונית שבעליה שמר עליה מאוד (והפנקסים שנמצאו בתא הכפפות אודות התחזוקה שלה מעידים שאכן כך היה). אפילו לוח המחוונים של סבטלנה נשמר באופן נדיר בהשוואה לאחיותיה פחותות המזל והוא אינו סובל מסדקים ושברים. למעשה, החפפנות היחידה שניכרת בתחזוקת העבר שלה היא באופן הטיפול בנזילות מים שככל הנראה חדרו לתא הנוסעים: במקום להחליף את גומיות השמשות, הסתפקו שם במריחת סיליקון שחור ומכוער סביב כל החלונות. כן, זה נראה רע כמו שזה נשמע...

טוב, קדימה לנהיגת המבחן: לא משנה אם מדובר בגרסת הסטיישן, סדאן או סטיישן, מנקודת ראותו של הנהג וקדימה, אין הבדל של ממש בין הגרסאות השונות. בעצם, קיים הבדל אחד. מהותי, אבל לא כזה הבלתי ניתן לשינוי: גלגל ההגה. בעוד שבעד מודל 1980 מצוידות כל המכוניות בהגה דק, גדול וארכאי, מודל 1981 מצויד בהגה "ספורט" שמנמן וקטן יותר. גלגל הגה כזה הרכבתי גם בטנדר שלי. בגרסת הסדאן שברשותו ממודל 1979, העדיף רענן לדבוק במקוריות והשאיר את גלגל ההגה של האוטובוס... חזרה לסבטלנה. סיבוב קל של המפתח והמנוע מתעורר בקלילות. פמפום קל על דוושת התאוצה והמנוע ממהר לעלות סל"ד. הרבה יותר מהר מאשר המנוע בטנדר שלי או המנוע שבכרמלה. דוושת המצמד כבדה. מה שעשוי להעיד על מצמד שנמצא בסוף דרכו. ידית ההילוכים הוארכה ברבות השנים והאמת היא שיחד עם זאת שמדובר באלתור מכוער, הוא דווקא נוח למדי. גם מנגנון בחירת ההילוכים עצמו מדויק וטוב. תמרון המכונית מהחניה מגלה שההיגוי כבד משזכרתי בכרמלה ולכך עשויים להיות מספר סיבות: 1. גלגל ההגה קטן יותר, כך שצריך להפעיל יותר כוח. 2. מערכת ההגה שופצה מהיסוד, כולל מוט ההגה והכל עדיין טרי ותפוס. 3. רענן הרכיב בוקסת מרכוז חדשה בבסיס מוט ההגה שנחרטה במיוחד ובהתחשב בכך שבסיבוב ההגה מוציא מהאזור ציוץ קל, יתכן שהבוקסה הזו צריכה שימון, או קצת "לעבוד". גם מערכת הבלמים אינה מושלמת. כלומר, המערכת שופצה עד היסוד והם עובדים באופן תקין, אבל דוושת הבלם נמוכה לטעמי.

יוצאים לכביש ומתחיל להאיץ. רענן מסתכל עלי בהנאה, לנוכח הפרצוף המופתע שעולה על פני. "שמע, היא נוסעת ממש טוב", אני פולט בהפתעה. נכון, רק 54 סוסים, אבל נמרצים וששים לעבודה. שילוב להילוך השלישי והאצה ולפתע מתחילה רעידה קלה. באופן מיידי אני מרפה מדוושת התאוצה. הרעידה ממשיכה. לוחץ מצמד ואחרי שניה או שתיים הרעידה מפסיקה. החשד המיידי: תיבת הילוכים. אולם בדיקה נוספת מסירה את החשד הזה. ככל הנראה המדובר במיסב גל הינע יבש או שחוק. לא סיפור.

מה שכן סיפור, הוא שנוחות הנסיעה מזכירה דרגש במרתפי השב"כ. הסיבה לכך ידועה, אבל שווה להרחיב עליה מספר מילים: כאשר רענן שיפץ את המתלים של סבטלנה, הוא לקח ממני את קפיצי העלים שהורכבו במקור בטנדר שלי והרכיב אותם על הסטיישן. לא, הם לא אותו הדבר. אחרי שחקרנו קצת בנושא, אלו היו המסקנות: גרסת הסדאן הגיעה עם ארבעה עלים בכל צד; הסטיישן עם שישה עלים; הטנדר עם שבעה עלים. די מובן לאור השימוש שהיה מיועד עבור כל גרסה וגרסה וכושר העמסה השונה בין הגרסאות. נכון שפה ושם אפשר היה למצוא גם פרייבטים עם שבעה עלים, ככל הנראה במכוניות צבאיות שעברו שירות קרבי במיוחד. כך למשל, בסדאן של קובי. רענן החליט שהוא רוצה לשדרג את מערכת העלים בחבר נוסף בכל צד, על פני הסידור שהיה במקור ויצא כך שאני החלטתי במקביל לגרוע מהמערכת המתלים בטנדר עלים, כי הוא לא מיועד יותר לעבודה ואיני רוצה שהוא יהיה קשה מדי על הכביש. אלא שעליה בקוץ בה. בדיעבד מסתבר כי ביצעתי טעות באופן שיפוץ העלים בטנדר. איני זוכר אם הם עברו ערגול או שלא, אבל קיבלתי בשעתו את ההצעה של איש המקצוע שייעץ לי להרכיב טבעות אוקולון בין העלים, על מנת למנוע את הציוצים הנגרמים מחיכוך העלים זה בזה והם על פי רוב מנת חלקם של כלי רכב המצוידים בסידור הזה. אז אולי נמנעו ציוצים בעת הפעולה, אבל התוספות בין העלים הקשיחו עד מאוד את פעולת העלים. הם הרבה יותר מדי קשים ועכשיו הקפיצים האחוריים כמעט ואינם עובדים ונוחות הנסיעה על פני כביש משובש כמעט ואינה נסבלת. אפשר לפתור את הבעיה על ידי העמסה של כמה מאות קילוגרמים בתא המטען לכמה ימים - יתכן שזה יעזור. אם לא, אפשר להשאיר שם את המשקל באופן קבוע (...) ואפשר גם להוריד עלים. נראה בהמשך הדרך. מצד שני, הסידור הזה מעניק התנהגות כביש כמעט "ספורטיבית" בפניות. רום רגילה, כמו שאר בנות התקופה שלה, היא מכונית בעלת מתלים רכים יחסית והיא נוטה בחדות בפניות. מסיבה זו, גם פקודות ההיגוי מעט עצלות. בהשוואה, המתלים הנוקשים בסבטלנה מבטלים כמעט לגמרי את זוית הגלגול וגם פקודות ההיגוי השתפרו פלאים. התחושה אחרת לגמרי והרבה יותר טובה לטעמי, מאשר בכרמלה. האם זה עצם העניין ומהות המכונית? בוודאי שלא. הסידור המקורי הרך יאה למכונית הרבה יותר. כך או כך, נהיגת המבחן הקצרה הסתיימה במהירות ובהנאה גדולה. בדיוק עשרים שנים חלפו מאז שנהגתי בפעם האחרונה בסוסיתא סטיישן שהייתה להורי וכן, זו הייתה סגירת מעגל ועל כך תודה.

ולסיכום? להשוות את סבטלנה לכרמלה יעשה לה עוול. כי היא נמצאת בשלב הרבה יותר מוקדם על גרף השיפוץ המתגלגל והיא עדיין בוסר בהשוואה לבשלות של כרמלה. יש בה עדיין הרבה עבודה: לכוון את הבלמים, הגה, דוושת מצמד קשה ללחיצה, מיסב גל-הינע רועש, לרכך מתלים, לפתור בעייה של סתימת דלק מעיקה, להחליף גומיות חלונות ועוד כמה דברים. שום דבר לא באמת רציני. פשוט יישור קו מתבקש עבור מכונית שנסעה בפעם האחרונה לפני כחמש עשרה שנים, אבל הפוטנציאל והרמה בה נשמרה המכונית לאורך כל השנים ניכרים כבר בנסיעה הראשונה.

אני דווקא מרוצה שכך הם פני הדברים. זה יבטיח לי הרבה "נסיעות מבחן" בחודשים הקרובים. נאמן למסורת: שהרי צריך לבדוק ולבחון כל שינוי ושיפור... :wink:

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

הייתה פעם בדיחה כזו :

"איך מספרים לגולנצ'יק שאמא שלו מתה" ?

אומרים למחלקה "כל מי שיש לו אמא צעד אחד קדימה" ואז "יוסי תחזור אחורה אמש'ך מתה"

ולמה אני מספר לכם את זה ?? כדי לרכך את המכה :lol:

 

והנה עוד פעולת ריכוך :wink:

 

[ATTACH]215.JPG[/ATTACH]

 

תמונות פירסום של רום כרמל מהקטלוג המקורי..

214.JPG

חבר צוות פיברקלאב

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

"אני מעריץ אותך," אמר הנסיך הקטן ומשך קלות בכתפיו "אבל מה יוצא לך מזה?"


×
×
  • תוכן חדש...