Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4960 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בגולף? לא זה ולא זה. מי שמעדיף ידני יהנה יותר מהחיבור לרכב. מי שרוצה העברת הילוכים הכי מהירה עם נוחות של אוטומט יהנה יותר מה-DSG.

כל שטענתי בהקשר הזה הוא שרוכשי הגולף מעדיפים אוטומט כי הם לא באמת קונים מכונית לשימושים ספורטיביים אלא ליום-יום (וגם כי לטס פייס איט, הם קונים גולף).

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

  • תגובות 143
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

נראה שבצ'מפיון הבינו זאת ולכן ה 5 דלתות לא יובאה סדיר עם ידני.

לפחות בקטע הזה, הST תכוון לקליינטורה קצת יותר ממוקדת. פלח שוק הרבה יותר קטן.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

בהמשך לחווית הנהיגה היום, שכחת לציין כמה דברים:

תנוחת הישיבה גבוהה עד כדי בעייתית עבור רכב שמתיימר להיות ספורטיבי.

מושבי הרקארו מעט לוחצים לאנשים מאותגרים רוחבית (אני לא שמן ! - מידה 44 במכנסיים :wink: )- אם הצטערתי שהמגאן לא הגיעה עם מושבי רקארו, היום אני מבין שטוב שכך, לפחות עבורי)

משהו במיקום ההילוכים הפריע לי , רחוק מדי, כשתנהגו תשימו לב לזה.

הרכב לא מרגיש "מהודק" - כלומר הכל קל כזה. במגאן (קאפ לפחות) אתה מרגיש את האוטו והכביש.

 

יש לציין שהאינטריור של הפוקוס עולה על המגאן מהדגם הקודם ( מה שיש לי - 250) - ב 265 יש שיפור משמעותי.

דבר אחרון, שאולי יהיה מאד סובייקטיבי, האוטו לא נראה ולא משדר רכב ספורט! נראה כמו פוקוס רגילה עם תחפושת של רכב ספורטיבי.

 

שלא תבינו לא נכון, לפוקוס יש קהל יעד מאד מוגדר - הוט האץ' סבירה פלוס/מינוס לבעל משפחה ולמדינה לא משופעת במסלולי נהיגה.

פורסם
בהמשך לחווית הנהיגה היום, שכחת לציין כמה דברים:

תנוחת הישיבה גבוהה עד כדי בעייתית עבור רכב שמתיימר להיות ספורטיבי.

 

לא הפריע לי ביחס למגאן

 

מושבי הרקארו מעט לוחצים לאנשים מאותגרים רוחבית (אני לא שמן ! - מידה 44 במכנסיים :wink: )- אם הצטערתי שהמגאן לא הגיעה עם מושבי רקארו, היום אני מבין שטוב שכך, לפחות עבורי)

 

מסכים. בשבילי הם היו מושלמים, בשביל מישהו קצת שמן יותר הם פשוט לא נוחים.

 

משהו במיקום ההילוכים הפריע לי , רחוק מדי, כשתנהגו תשימו לב לזה.

 

מסכים לגמרי וגם הערתי על זה עוד בכתבת ההשקה

 

הרכב לא מרגיש "מהודק" - כלומר הכל קל כזה. במגאן (קאפ לפחות) אתה מרגיש את האוטו והכביש.

 

נכון שרוב הפקדים קלים יותר מבמגאן, אבל זה לא מפריע כלל ליהנות מאוד מהאוטו.

 

יש לציין שהאינטריור של הפוקוס עולה על המגאן מהדגם הקודם ( מה שיש לי - 250) - ב 265 יש שיפור משמעותי.

דבר אחרון, שאולי יהיה מאד סובייקטיבי, האוטו לא נראה ולא משדר רכב ספורט! נראה כמו פוקוס רגילה עם תחפושת של רכב ספורטיבי.

 

מסכים, לטוב ולרע כמובן (יש כאלה שאוהבים את זה)

 

שלא תבינו לא נכון, לפוקוס יש קהל יעד מאד מוגדר - הוט האץ' סבירה פלוס/מינוס לבעל משפחה ולמדינה לא משופעת במסלולי נהיגה.

 

תיארת עכשיו את הגולף GTI ואת קהל היעד שלה. הפוקוס היא הרבה יותר מ"סבירה פלוס/מינוס" והרבה יותר קרובה למגאן מבחינת היכולות שלה ומידת ההנאה שהיא מסוגלת לספק. תאמין לי, נהגתי עליה מאות קילומטרים...

ההערה על מסלולי הנהיגה מאוד נכונה, ובמובן הזה הפורד דווקא מנצחת את ה-CUP...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
תיארת עכשיו את הגולף GTI ואת קהל היעד שלה. הפוקוס היא הרבה יותר מ"סבירה פלוס/מינוס" והרבה יותר קרובה למגאן מבחינת היכולות שלה ומידת ההנאה שהיא מסוגלת לספק. תאמין לי, נהגתי עליה מאות קילומטרים...

ההערה על מסלולי הנהיגה מאוד נכונה, ובמובן הזה הפורד דווקא מנצחת את ה-CUP...

 

הקיצר, לאור הסכמותיך לרב הערותי לנסיעת המבחן שערכתי, ושאני מחפש לעזוב את תחום התוכנה ולעבור לתחום הרכב ואתה מחפש עבודה בתחום התכנה, בא לך להחליף? :-P

פורסם

מסכים עם פותח השירשור.

ביצעתי נסיעת מבחן על הST, ודי התאכזבתי, וממש לא הבנתי על מה המהומה סביבה.

לא נרשמה חווית נהיגה יוצאת דופן.

אומנם נסיעת המבחן הסתכמה באותו המסלול שתואר, ולא כללה התגרזנות השמורה למסלולים, אלא נסיעה אגרסיבית בתנועה עירונית / בין עירונית.

הרכב ממש לא נותן תחושת כוח כמצופה מהנתונים שעל הנייר, הרבה torque steer (גם תחת האצות ״בינוניות״), כיסאות הריקארו תורמים לחוסר נוחות מוגזם ורעשי רוח רבים.

יכול להיות שעל המסלול היא מנצחת, אבל לפחות מבחינתי היא ירדה בתור אופציה לחלופה (בטח תחת התמחור הנוכחי).

פורסם

מוזר, אחד הדברים המרשימים ב-ST היה המנוע. מרגיש משמעותית חזק מהמגאן בסל"ד ביניים (אם כי בתאוצות מהמקום היא מעט מהירה יותר). הטורק סטיר - נכון. והרקארו בוודאי לא מתאימים לכל אחד.

 

על המסלול, האמת, המגאן מנצחת, אבל זה עוול להתרשם מהאוטו הזה מכמה דקות של נסיעה בכביש מהיר. זה ממש לא מה שהוא יודע לעשות הכי טוב.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
מכיוון שהמבחן ההשוואתי בו השתתפתי במגזין אוטו יתפרסם בתחילת החודש הבא, אני מנוע מלהגיב כאן באריכות על הנושא.

אז אני יכול לספר, נכון ? :twisted:

(סתם, אבל אתה קצת חשפת כבר. אני אחכה להרחבה שלך לפני ההשגות שלי :wink:)

 

על ה-ST אמנם לא יצא לי לנהוג אבל על המגאן כן ויחד עם כתבות על המגאן עברתי גם על המון כתבות והשוואות של ה-ST בכל מגזין שמצאתי בחו"ל (ויש הרבה*).

לא יודע על מה דיברו פה, זה נכון שה-ST זה האח הקטן של הפוקוס RS שהיה בגלגול הקודם יריב מאוד עיקש של המגאן 250 (מה שכביכול מוביל אנשים לטעון שה-ST בכלל לא יריבה) אבל מדובר בדגם חדש ויש מקום להשוואה.

לא מצאתי מקום אחד שלא שיבח את ה-ST כמו שלא מצאתי מקום אחד שלא הכתיר את המגאן כמלכה הבלתי מעורערת כשמדובר על יכולת.

למעשה ברוב המקרים מתייחסים ל-ST כראשונה שבאמת מאתגרת את המגאן ברמה הדינאמית, ביכולת ובפאן.

המנוע נשמע מאוד מוצלח עם נתונים מעולים (לא רחוק מהמגאן עם האצות ביניים טובות מאוד), יכולת להוריד את הכח ויכולת פניה מאוד מרשימות (במיוחד בהתחשב בזה שאין LSD), ברמה מעל המתחרות האחרות (אבל קצת פחות מהמגאן עם LSD).

בכביש, ב-80% הפער יהיה מאוד קטן. כשדוחפים קצת יותר ובטח במסלול המגאן לוקחת (על מסלול אין לפוקוס סיכוי. ברוב המבחנים היה משולב גם מסלול).

ההתייחסות לרכב היא בעיקר כ-all rounder מוצלח יותר, בעיקר משופר באספקט הספורטיבי, ביחס ל-GTI (בוא נגיד all-rounder באוריינטציה יותר ספורטיבית).

כזה שלא רחוק כ"כ מהמגאן ביכולת, עם פרקטיות משופרת ונוחות גבוהה יותר ועם יחס פאן לדולר/פאונד מצויין.

זה מוביל לנקודה הבעייתית בתרגום הביקורות בחו"ל למצב בארץ.

שם שיקול מאוד משמעותי בבחירות נובע מהמחיר הזול יותר של הרכב (גם ברמת ST2) מול המתחרות, מה שכאן אפילו הפוך.

שם הפער מגיע אפילו ל-20% לטובת ה-ST הזולה (למעשה גם מול ה-ST2 הפער למגאן המאובזרת שיש בארץ הוא 20%).

כאן היא הכי יקרה (עד כדי 20% אפילו אם משווים לגולף הכי הזולה).

בכלל, אם משווים מחירים, מבחינת הדיל הכי משתלם, המגאן פה יוצאת דופן (מגיעה בארץ מאובזרת לגמרי ברמה של 29 אלף פאונד באנגליה. תשוו את זה ל-22 ל-ST בסיסית או ל-23.5 ל-ST2).

 

בקיצור, מי שרוצה הארדקור, מי שרוצה LSD אמיתי ובטח מבחינת תמורה לכסף, המגאן זאת הבחירה.

מי שצריך את הפרקטיות של 5 דלתות או נוחות גדולה יותר ביומיום ויכול להעלים עין מהתמחור, בהחלט יש מה לשקול את הפוקוס על סמך המבחנים לפחות (או בהנחה שהיבואן יתאפס על עצמו ויאפשר נסיעות מבחן שהולמות את הייעוד של הרכב).

 

 

נ.ב. יוסי - לגבי הרקארו לא חושב שיש מה להשליך מהמושבים ב-ST לאלה שבמגאן כי אמנם היצרן זהה אבל הדגם של המושב שונה לגמרי. בכל מקרה אני פחדתי להמר על המושב בלי לנסות אותו והעדפתי ללכת על בטוח.

 

 

(*) למי שרוצה להשיג ולקרוא קצת:

evo ספט' (משם רובי ציטט): מגאן RS265 קאפ מול אסטרה VXR מול פוקוס RS (הדגם הקודם בגרסא החזקה יותר).

טופ-גיר יולי: חצו את ארה"ב עם הפוקוס ST (מבחן ראשוני).

טופ-גיר אוק': מבחן גדול להוט-האץ' האולטימטיבית (RS,VXR,GTI,ST בעיקר והמשך דירוג של שאר הרכבים בקטגוריה שנמכרים בבריטניה). ה-ST לקחה מהשיקולים שציינתי ואחריה ה-RS (ה-RS הייתה הבחירה של הסטיג).

car&driver דצמ': ST מול מלכת ההוט-האץ' (בארה"ב אין רנו אז מדובר ב-GTI). מה יצא ? יש מלכה חדשה :-)

אוטוקאר ספט': ה-ST מול כמה אגדות מכל הזמנים (ה-RS265 קאפ הנציגה של ימינו).

אוטוקאר אוק': ה-ST במבחן גדול best driver's car 2012.

טופקאר נוב' (דר' אפריקה): best driver's car בתקציב הזה. ST מול מגאן קאפ מול GT86.

אוטוקאר דצמ' (ניו-זילנד): מבחן ST.

פורסם
גם AUTOMOBILE מסכימים איתך ברמת העקרון, לגבי חלק מהדברים. בחלק מהנושאים הם חושבים דווקא אחרת. בכל מקרה, הם לא חושבים שהגולף נחותה... (כן, עלבתי אישית ;-) ).

http://www.automobilemag.com/reviews/driven/1210_rivalry_hatched_2013_ford_focus_st_vs_2012_volkswagen_gti/viewall.html

 

 

אגב, במקרה השארתי את הטאב של הכתבה שנתת פתוח ועכשיו קראתי את הסיכום המביש, אז הנה מה שאני חושב עליו.

 

הסיכום:

 

These are two different cars for two different types of customers. An ST buyer might briefly look at the GTI, but the mind-set of a prospective Volkswagen owner is probably too resolved to consider the extroverted Focus. As is almost always the case, the final decision is a matter of taste and ability. Both contenders are seriously quick, but the Focus is sharper-edged. Always on the prowl, dynamically quite radical, and totally committed, the ST is a highly involving hot hatch -- despite and because of its rough-and-ready personality. It is, in a nutshell, the better choice for young and keen drivers and fashion-conscious street jockeys. In the other corner of our imaginary ring sits the VW, which is is better balanced, less playful, and more mature than its challenger. A deceptively quick cruiser, the sixth-generation GTI might be ultimately less engaging than the Focus, but it is finely honed and complete, a master of the nuances of motion, an amazingly versatile tool, and truly rewarding to drive. On Sunday mornings, after a round of golf or for that impromptu back-road detour, you would invariably reach for the Ford keys. At other times, however, most of us might be better off with the fob that reads GTI.

 

אתרגם את הדברים המהותיים (עם הערות שלי בסוגריים): אלו שתי מכוניות ללקוחות שונים. קונה ST עשוי להביט לשנייה לכיוון ה-GTI, אבל נהג VW יותר מדי מקובע בשביל לחשוב על הפוקוס (דההה). כמו כמעט תמיד, הבחירה הסופית היא עניין של טעם (שוב, דההה). שניהם מהירים מאוד אבל הפוקוס יותר חדה, דינאמית ומוכוונת מטרה (נכון). היא בחירה טובה יותר לנהגים צעירים (נניח) ומוכווני אופנה (נו באמת...). בפינה ההפוכה נמצאת ה-VW, שהיא יותר מאוזנת (שיהיה) ובוגרת (מה זה בכלל אומר? שנהגי VW הם זקנים טרחנים?). שייטת מהירה באופן מטעה (למה מטעה?), הדור השישי ל-GTI היא פחות מהנה מהפוקוס, אבל היא מחודדת ושלמה (הא?), אלופה בניואנסים של התנועה (מההההה?), כלי וורסטילי באופן מדהים (טווווווב) ובאמת מתגמלת לנהיגה (בשיוט על הכביש המהיר).

 

מה שהוא אומר כאן, במילים אחרות, זה שהפוקוס היא מכונית ספורטיבית הרבה יותר טובה, ואז מחפש מתחת לאדמה סיבות למה הגולף מתאימה יותר למרבית האנשים. אני איבדתי אמון בקטע עם הניואנסים. אז מר כשר, כהר או איכשקורימ'ך, תן לי להגיד לך בלי שום ניואנסים, שאתה פול אוף שיט :-P

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

רוני,

אני עוקב אחריך כבר כמה שרשורים שקשורים ל ST 8)

יש לציין שאתה מאד עקבי.. ויש לי אבחנה בשבילך : אתה מאוהב! , באמת שמתי לב, שבניגוד לזרם, אתה מאד עקבי בסניגוריה ל ST. יש לי תחושה שהרב/כולם פשוט לא התחברו אליה ואתה כמו צדיק בסדום טוען שאנחנו לא רואים משהו. אולי..

אבל איזה מזל שכולנו שונים, אחרת כולם היו קונים מגאן. אני אוהב להיות ייחודי. :lol:

חסר לי שאתחיל לראות יותר מדי מגאנים על הכביש.

 

שלא תהייה אי הבנה , הכל בהערכה ובהומור.

 

לגבי המשכורת בתחום הרכב, אני יכול להתמודד עם זה אם רק אמצא מה בדיוק אני רוצה לעשות שם.אבל אני יודע שאני רוצה להיות שם.

פורסם

bar72

אם אתה לא מחפש ומעריך יכולות מכונית כזאת בנסיעה על הקצה, אז ממילא האלטרנטיבות לGTI הן מגוונות.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it


×
×
  • תוכן חדש...