Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גם לי יש שאלת אופניים: גודל שלדה


איתמר
שימו לב! השרשור הזה בן 4168 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום בנות.

 

מזה כארבע שנים אני מתנייד לי על אופני BECIDAN כחולות. מדובר באופניים פשוטות עם 21 הילוכים, בלי בולמים ובלי שום שטיק.

אני מתאר לעצמי שהשלדה שלהם היא מהגדולות שיש שכן אני מתנשא לגובה של כמעט 1.90 ומוט הכיסא מורם בשלושה-שה ס"מ בלבד.

למרות זאת האופניים האלה לא נוחות לי, אני מוצא שהכידון נמצא רחוק מדי ואני רוכב עליהן די שפוף.

 

לעומת זאת, לכבוד יום כיפור האחרון שיפצתי קלות זוג אופני הרים של G.T.S (סיני אני משער?) עם שלדה די נמוכה (מוט הכיסא יוצא בערך ב 85% מגובה הגלגל האחורי) כך שאפילו בגובהו המקסימלי הוא הגיע לי לאמצע השוקיים. ניגשתי לחנות אופניים ורכשתי מוט ארוך (אלומיניום של חברת UNO, כמו הפיאט) וגם הוא לא מספיק גבוה (להערכתי הוא בחוץ כ 20 ס"מ ואולי יותר, הוא נמצא על קו השיניים המינימלי בשלדה) אבל סביל, בכיפור הם ואני שרדנו 4 ק"מ כל כיוון. למרות שהרגשתי שהאופניים קצת קטנות עלי הנסיעה עליהן הייתה הרבה יותר נוחה מאשר אופני ה BECIDAN הגדולות. ישבתי על ה G.T.S הרבה יותר זקוף והרגשתי שיותר נוח לשלוט עליהן.

 

מה הולך כאן? עושה רושם כי ה G.T.S לא במידה שלי אבל בכל זאת מצאתי אותן נוחות יותר מה BECIDAN עם השלדה הגדולה. האם יש בעייה לרכוש מוט כיסא ארוך אף יותר (קוטר 28.6 אם זה משנה) שלא יקרוס תחת משקלי הנמדד בערך תלת ספרתי?

ושאלה נוספת, השיפטר של הקסטה האחורית ב G.T.S שבור ולא ניתן להעביר הילוכים, הוא היה של SHIMANO. יש מניעה מרכישת סט שיפטרים משולבים ידיות ברקס מדיל אקסטרים? יש להם סט 3X7 של SHIMANO (כביכול) ב 28$.

 

תודה!

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר, מוט מושב 28 ממ לא יחזיק אותך

ברצינות

 

אתה צריך אופניים XL עם REACH מעל 460 ומוט כסא 30.9 שהוא די סטנדרט באופני מותג.

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זה לא עלה מדברי אני לא מעוניין לרכוש אופניים, רק רציתי לדעת למה על שלדה גדולה שלכאורה אמורה להתאים לי לא נוח לי כמו על שלדה קטנה משמעותית? למה על השלדה הגדולה של ה BECIDAN אני מרגיש שפוף ושחלק גדול ממשקל הגוף נופל על הידיים ולא על התחת?

לגבי המוט, אין שום פתרון חוץ מהחלפת אופניים? אין דבר כזה מוט מחוזק? מבחינתי שישקול גם 4 קילו, אני לא צריך מוט אלומיניום קליל ו FANCY.

 

חוץ מזה, איך מכוונים את גובה המושב לגובה האידאלי? הנסיעות שלי רובן ככולן בתוך העיר ולא כוללות שום התגרזנות כזו או אחרת. זכור לי שכשהיינו קטנים היינו מכוונים את גובה המושב כך שהרגל תהיה ישרה כאשר הפדל נמצא בנקודה הכי תחתונה, זה נכון?

 

תודה!

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא זה לא נכון.

אם כבר אז כאשר הפדל בתחתית, הרגל צריכה להיות כמעט מיושרת אבל לא נעולה.

כאשר הפדל בנקודה הגבוהה ביותר, הרגל צריכה להיות ב 90 מעלות. זה כלל אצבע ויש עוד הרבה כיוונונים שניתן וצריך לעשות.

לא ניתן לדבר על המקרים הספציפיים שלך מבלי לראות איך אתה יושב על כל אחת מהשלדות.

BMW 120i*Ford Focus III 2000cc

MINI 998cc*MINI 998 cc*Ford Focus I 1600cc

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחיי שאני מתגעגע ל BMX מודל 89' הכחולות שלי ללא הילוכים, פריילוף וברקסים בפדלים ומגני בוץ שהיו עושים רעש של אופנוע עד שהיו נשברים.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר, גדלי שלדה הם לא דבר אוניברסלי, אצל כל יצרן המידות S\M\L מיתרגמות לגיאומטריה אחרת. בנוסף יש עוד אלמנטים כמו מיקום המושב על המסילות שלו, אורך הstem (הדבר הזה שמחבר את הכידון למזלג) וכו'.

 

שפוף זה לא בהכרח רע, אגב, בטח לא בנסיעות מנהלתיות. אולי אתה פשוט צריך להתרגל קצת.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

4 שנים לא התרגלתי לזה :roll:

נו טוב, אמשיך לסבול לי בשקט, בשמש, לבד.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר, לכל שלדה יש זויות אחרות

יש שלדות שהם פריינדלי לדיווש, יש כאלה שהם נוחות לישיבה

תלוי באיזה תנוחה אתה נמצא

הכל משתנה בין מידות כמו

Stack, reach, אורך צינור הראש, זוית הראש, זוית המוט כסא ועוד.

אל תצפה להבין בלי מחקר:-)

 

זה יכול להיות גם דברים קטנים כמו רוחב כידון ואורך הסטם

 

למשל על אופני הדאונהיל שלי שהם ים ריצ' 432ממ אני עם כידון 780 רייז 38 וסטם 40

 

באופני הפנאי שלי עם ריצ' 437 אני עם סטם 50 וכידון 760

 

הכל בזויות

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה ההפרש בין גובה הכיסא לגובה הכידון בשני האופניים שרכבת עליהם?

הרבה פעמים תחושת השפיפות והאי נוחות נובעת מזה שהכיסא גבוה ואתה צריך להתקופף אל הכידון. ברוב המקרים רוכבי פנאי מעדיפים תנוחה זקופה יותר שבה הכידון נמצא גבוה יותר וקרוב יחסית לרוכב.

בכל מקרה השלדה הגדולה שבה הכיסא יוצא רק מעט היא הנכונה יותר עבורך ואם את רוצה לשפר את חווית הרכיבה בתקציב נמוך אתה צריך לשחק עם הכידון -להגביה ו/או לקרב אותו אליך על שימוש בסטאם שונה .

לגבי גובה המושב - הרגל צריכה להיות מכופפת מעט בנקודה הכי תחתונה של הדוושה ולא להתישר עד הסוף.

...Our necessities are few but our wants are endless

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה סינית מדוברת או מנדרינית מה שכתבתם? סליחה, אני רק בשיעור שלוש.

אם אני אחליף בבסידן הגדולות את המזלג הקידמי (וסליחה על הקללה, ברור לי שיש לחלק הזה איזה שם מפוצץ) כך שהחרטום יתרומם בכמה סנטימטרים אז זה תיאורטית ישנה את הזווית (אה, אליקו? אני מתחיל לקלוט :wink:) של הכידון והוא "יתקרב" אלי.

 

לצורך העניין יש לי שני זוגות אופניים שאני יכול לפרק מהם בולם זעזועים קדמי שאני משער שהוא יהיה ארוך יותר מהמזלג נטול הבולם שיש כרגע. מה צריך לבדוק לפני הפירוק? קוטר? אורך? או שרק לאחר הפירוק ניתן לבדוק את זה?

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעקרון, צריך לבדוק שאורך הציר לקראון [החלק התחתון של הסטירר של הבולם] הוא זהה למזלג הקשיח כדי לראות עד כמה תיפגע הגיאומטריה של האופניים.

 

חוץ מזה, לפני שאתה מפרק תבדוק את קוטר הסטירר ותראה שהם מתאימים אחד לשני

יש לך

1 אינצ'

1 ושמינית

1.5

1.5 בטוח לא יהיה בבסידן, אז רק תראה אם זה 1 או 1 ושמינית והם תואמים אחד לשני.

גם האורך חשוב, כדי לוודא שהוא עובר כל הדרך בהד-טיוב [הצינור שבו נכנס הבולם] ויש עדיין מקום לסטם [הדבר הזה שמחבר את הכידון לאופניים]

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה, תודה.

זה יאלץ להמתין לסוף החודש, רק אז אוכל להתעסק עם זה.

 

תודה!

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מקסימום דבר איתי בטלפון.

או שאני אצלם בשבילך לפעם הבאה שאפרק את האופניים שלי

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שאם תחליף את המושב למושב רחב ונוח, תוסיף קרניים לכידון אז תוכל לשפר במעט את הנוחות בזמן הרכיבה.

אגב, הגובה הנכון לכיוון האופניים זה בזמן שאתה ישוב על הכסא כרית כף הרגל צריכה לפגוע בקרקע, בשום אופן לא רגל ישרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אותי לא הבנת. המזלג במקרההזה לא ממש קשור גם אם הוא יהיה ארוך יותר זה לא יעזור לך הרבה אתה צריך להחליף את מה שמעל המזלג .מה שמחזיק את הכידון.

...Our necessities are few but our wants are endless

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...