Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיאט בראבו החדשה - פרטים, מנועים ורמות גימור, לטובת רוכשים פוטנציאליים


Doc Slow
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4603 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

לאחרונה רכשתי פיאט בראבו החדשה, דיווח מסודר על האקזמפלר שלי יהיה בעוד כחצי שנה.

 

רשימה זאת נועדת להבהיר (ולבקש הבהרות נוספת) לגבי מכונית משפחתית נדירה זאת שהמידע המצוי עליה, לפחות בעברית, מאוד מצומצם, מעורפל ופעמים אף מטעה. זאת לטובת אלו המחפשים משפחתית קצת שונה.

 

הבראבו ("החדשה", דגם II או דגם 198, באוסטרליה השם נרשם על ידי מאזדה והרכב נקרא Ritmo) החליפה את הסטילו הלא מוצלחת במאבק על סגמנט C החשוב הנשלט באירופה באופן כמעט מוחלט על ידי הגולף. הבראבו מבוססת על בסיס הסטילו ועל רכיבים משאר מכוניות הקונצרן העדכניות ואין לה קשר לבראבו הישנה מלבד רמיזות עיצוביות באיזור הזנב. המכונית מיוצרת בקסינו, איטליה ובברזיל (לשוק הדרום אמריקאי) והייצור אמור להסתיים השנה עם מכירות יחסית מאכזבות. הג'ולייטה ושאר מכוניות סגמנט C החדשות של הקבוצה (דודג' דארט לדוגמא) מתבססות על פיתוח של רצפת הסטילו/בראבו.

 

המכונית נמכרה עם 4 מנועי 1.4 בנזין (אטמוספרי 90, טורבו 120 ו-150, טורבו-מולטיאייר 140), מנוע 1.8 בברזיל ומגוון מנועי דיזל מעולים שכמובן סורבו עלייה.

לישראל יבאו את מנוע ה-1.4 האטמוספרי (לפי דעתי רק מ-2010 ואליך) ואת מנוע הטורבו 120 כ"ס. מנוע הטורבו מקביל למדי בביצועיו ל-1.4TSI הבסיסי של VAG. המנוע האטמוספרי הגיע לישראל ברמת גימור בסיסית ונמכר לסירוגין גם במבצעים של פחות מ-100K, עצל יותר בסל"ד נמוך ובאופן כללי פחות מומלץ, צריכת הדלק של שני המנועים זהה בנהיגה מתונה.

 

בעולם המכונית הוצעה בלפחות 5 רמות גימור ועם מגוון ציוד אופציונלי. בישראל היו 2-3 רמות גימור קבועות שהשתנו בין השנים ועל זה בהמשך.

 

תיבת הילוכים -

הבראבו "האוטומטית" מצוידת בתיבה אלקטרו-הידראולית. מדובר בתיבה ידנית שעל תפעול ההילוכים והמצמד אמון מחשב בסיוע מערכות הידראוליות עם בקרה חשמלית (בישראל קוראים לזה "רובוט"). הרעיון הוצג לראשונה על ידי פיאט בשנת 1997 בפרארי 355 תחת השם F1 (כאופציה שעלתה יותר ממחיר פיאט פנדה חדשה!) ובאלפא רומיאו 156 בשנת 1999 תחת השם Selespeed. בעוד שהתיבה עצמה שונה מאוד בין פרארי לפיאט 500, "הרובוט" עובד על פי עקרונות דומים וגם חולק מרכיבים בין מכוניות הקונצרן השונות. בבראבו התיבה נקראת Dualogic והיא דומה מאוד (צ"ל - כמעט זהה) ל-Selespeed של דגמי אלפא מהשנים המקבילות. מחשב הגיר של הבראבו (CFC300) נמצא גם בפיאט פונטו, באלפא 159, בבררה ובספיידר.

מי שמעוניין לרכוש בראבו אוטומטית חייב להביא בחשבון שבעוד שהתיבה מאוד מתקדמת יחסית להיותה חד-מצמדית, היא עדיין לא חלקה כמו גיר אוטומטי (או DSG). מפאת מורכבותה התיבה גם כמובן יקרה יותר לתחזוקה ופחות אמינה מגיר ידני. אני לא יודע לומר אם אמינותה ועלות אחזקתה שונה משמעותית ביחס לתיבות רובוטיות אחרות בשוק. אני עדיין חוקר את הנושא והתייחסות מדויקת יותר תבוא ברשימות נפרדות בהמשך.

 

רמות גימור -

הפיאט בראבו הגיע לישראל במספר רמות גימור בתלות בשנים. המידע שמצאתי לא מסודר ואולי יהיו בפורום כאלו שיוסיפו עליו.

בשנת 2009 הגיעו לישראל מספר יחסית מצומצם של מכוניות ברמת גימור "מגניפיקו" - רמה זאת סבלה בחזית הבטיחות עם 4 כריות בלבד וללא ESP (ויחד איתו מערכת למניעת הדרדרות בעליה - פוי לסמל"ת) אולם הוסיפה קישוטי כרום, חלונות מוכהים, חישוקים קלים בקוטר 16, בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת ימין/שמאל עם פתח לאחור, שליטה על הילוכים מההגה, מערכת Blue&Me עם שליטה מההגה (על זה בהמשך), רדיו לא רע עם 6 רמקולים, ספסל אחורי 1/3+2/3 שמתקפל שטוח, פנסי ערפל שעוקבים אחרי פניה במהירות נמוכה, ועוד המון צ'ופרים קטנים. הגה מתכוונן לגובה ולאורך, החישמול לחלונות ולמראות כמקובל, אולם ללא קיפול חשמלי (אופציה בחו"ל).

ב-2010 הדגם עבר מתיחת פנים קלה עם עדכון צורת הגריל ושינוי בצבעי ועיצוב הריפוד והחיפויים הפנימיים על מנת ליצור אווירה אווירירית יותר.

משנה זאת דגם הטורבו הגיע לישראל בד"כ בשתי רמות גימור - שתיהן עם אבזור בטיחותי מלא (6 כריות ו-ESP). הדגם היקר יותר (דינמיק) כלל את האבזור המוזכר מעלה, בלי קישוטי כרום, בקרת שיוט ושליטה על הגיר מההגה וככל הנראה חישוקי ה-16 היו אופציה בתשלום או שהושמטו לפחות מגרסות ליסינג/השכרה. הדגם הזול יותר שמט את מערכת ה-blue&me ואת השליטה מההגה. מעט מכוניות הגיעו ברמת גימור "סנסשיין" הגבוהה שהוסיף לרמת הגימור הגבוהה חישוקי 16 מקוריים ובקרת שיוט.

דגם ה-1.4 האטמוספרי מגיע כאמור עם אבזור בסיסי בלבד ובהמשך (2012) מופיע בקטלוג של סמל"ת רק רמת גימור יחידה לדגם הטורבו (ראה מפרט באתר היבואן).

 

מערכת Blue&Me -- למי שלא זכה להכיר מדגמי פיאט האחרים, מדובר במערכת שליטה ובידור לרכב מבית היוצר של פיאט ומיקרוסופט. המערכת כוללת בגדול מספר אלמנטים -- מחשב המתקן מאחורי תא הכפפות ורץ על מערכת הפעלה של מיקרוסופט. שליטה דרך כפתורים על גלגל ההגה ודרך מיקרופון, יחידת שן-כחולה לסינכרון טלפונים ניידים וכניסת USB הנמצאת בסמוך לפתח המצת.

המערכת "מדברת" עם הנהג דרך התצוגה המשולבת בלוח המכוונים ובאמצעות קול. המערכת היא נפרדת מהרדיו ומתחברת אליו דרך חיבור AUX מאחורה, כאשר הרדיו יודע לזהות ולעבור אוטומטית למערכת. אם יש מערכת Blue&Me אז לא ניתן להתקין חיבור Line-in לרדיו המובנה מבלי לנתק אותה.

ניתן להגן מוזיקה דרך חיבור ה-USB ולאחר התקנת עדכון תוכנה גם לחבר iphone/ipod ולשלוט עליו. המערכת כולל נגן מדיה מאוד בסיסי הנשלט דרך כפתורי ההגה ומציג את הנתונים בתצוגת לוח המכוונים.

המערכת גם יודעת לתעד על התקן זיכרון USB את הרגלי הנסיעה שלך ובעזרת תוכנה שמתקינים על המחשב בבית (Eco-drive) לנתח את אותם ולתת עצות לנהיגה חסכונית יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי.

"ניתן להגן מוזיקה דרך חיבור ה-USB ולאחר התקנת עדכון תוכנה גם לחבר iphone/ipod ולשלוט עליו. המערכת כולל נגן מדיה מאוד בסיסי הנשלט דרך כפתורי ההגה ומציג את הנתונים בתצוגת לוח המכוונים."

גם ברשותי בראבו 2009 מגניפיקו. ערכתי עדכון לblue&me אך לא מזהה את ipod או iphone לי.

האם ישנה קומבינה מיוחדת?

יפעע..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי אייפון, אבל לפי האתר של פיאט והאתר של blue&me לאחר עדכון התוכנה ניתן לחבר אייפון דרך מתאם (לא זול).

 

לגבי רמת הגימור - האם מישהו יודע אם כל דגמי 2009 הגיעו עם הגימור "המפואר" כולל חישוקי 16 ומערכת עם 6 רמקולים? כולל המכוניות שהגיעו להשכרה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשהלכתי לרכוש את הרכב היו שני רכבים: הראשון באוויס ללא מגנזיום וחלונות מושחרים. אלדן גם מגנזיום ומושחרים (מגניפוקו, רמת גימור גבוהה. ב2010 שינה שמו לסנסיישן).

יפעע..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שסמל"ת הביאו משלוחים במיוחד לחברות השכרה מסוימות באבזור מופחת - האם יש לך מושג מה עוד היה חסר שם עוד מהג'נטים וההשחרה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...