Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בטר פלייס בתמחור חדש - 65 אג' לק"מ


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5093 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
Sronis, ביחד עם קבוצת מדנס וחברת הביטוח AIG השקנו תוכנית ביטוח ייחודית למכוניות חשמליות המבטיחה כיסויי אופטימלי למכונית החשמלית תכנית הביטוח המקיפה למכונית חשמלית מגלמת חסכון של כ 1000 ₪ בשנה בהשוואה לביטוח מכונית משפחתית מונעת בנזין בקטגוריה. בנוסף עלות הטיפולים חוסכת לך 40% בהשוואה למכונית בנזין, בנוגע לעלות הטסט אתה צודק-לא קיים הבדל.

 

אתה מוזמן לקרוא עוד בלינק הבא http://bit.ly/savemoneycar

 

זוהר בית אור- מנהל אגף שירותי רכב Better Place

 

תודה על התשובה זוהר, אך שים לב שבעוד שהתייחסת לעניין הביטוח, הטיפולים והטסט, נמנעת מלהתייחס לגורם המשמעותי ביותר כלכלית - עניין ירידת הערך. ראה עוד למטה.

 

Idannnz, אם תשווה לטיוטה פריוס, המכונית ההבירידית הנמכרת ביותר עולה 152,000 ש"ח רק עבור המכונית, ב – 148,700 ש"ח אתה יכול לקבל את המכונית החשמלית שהיא 100% חשמלית ולא מזהמת כולל "דלק" של 50,000 ק"מ, לתקופה של 3 שנים.

שזה 17,000 ק"מ לשנה שזהו הממוצע, הצעה זו מעניקה לך חסכון של עשרות אלפי שקלים בתקופה זו.

אתה יכול לראות השוואה יותר מפורטת באתר שלנו

 

http://israel.betterplace.com/price/Pages/default.aspx

 

 

צוות Better Place

 

בואו באמת נשווה לפריוס, ראשית קל לראות שה-149000 שקלים הם בעצם כ-22000 שקלים מעל למחיר המכונית, בעוד בפריוס 50000 ק"מ יעלו לנהג הממוצע כ-20000 שקלים גם כן (19 ק"מ לליטר ריאליים לחלוטין מניסיון, במחיר דלק של 7.5 שקל לליטר).

אבל בואו נוסיף גם את ירידת הערך (ונניח לרגע שהעלויות הנלוות זהות).

בסוף ה-3 שנים הפריוס תהיה שווה נניח 93000 שקלים.

הפלואנס, בהנחה של ירידת ערך זהה באחוזים, תהיה שווה 78000 שקלים.

כלומר על הפלואנס הוצאנו (בניטרול שאר המרכיבים) 71000 שקלים ב-3 שנים.

על הפריוס הוצאנו באותה הצורה 79000 שקלים.

בחישוב הזה הפלואנס אכן מנצחת, אבל לא ברור אם ההפרש הזה יגרום לאנשים להעדיף אותה כאשר:

א. הפריוס "נחשבת" יוקרתית יותר והיא עדיפה פרקטית מבחינת מקום בתא המטען.

ב. הפריוס לא צריכה להחליף סוללה ונכנסים לתדלוק פעם ב-800 ק"מ או יותר.

ג. את הפריוס ככל הנראה יהיה קל יותר למכור (יותר לקוחות פוטנציאליים).

ד. את הפריוס נוח יותר למכור לפני תום ה-3/4 שנים.

ה. בפריוס אפשר לנסוע גם פחות מ-40000/50000 ק"מ ב-3 שנים ולא להפסיד יותר כסף.

ו. בפריוס אפשר לנסוע גם יותר מכמות הק"מ המדוברת, בעלות דלק של כ-40 אגורות לק"מ.

ז. הפריוס לא דורשת חנייה פרטית או הטענה כל לילה.

 

היתרונות של הפלואנס, לעומת זאת - מחיר קבוע ל-3/4 שנים (בעוד מחירי הדלק אכן יכולים לזנק), אוסקר ושירות 24/7. פספסתי משהו?

 

Sronis - ההפרדה של מחיר הסוללה ממחיר המכונית מאפשרת להציע לצרכן בישראל מכונית חשמלית מתקדמת במחיר מכונית בנזין באותה הקטגוריה.

עלויות ייצור המכונית החשמלית גבוהות יותר מעלויות ייצור מכוניות בנזין ולכן ההנחה במיסוי מאפשרת תמחור המכונית כמו מכונית בנזין. הפלואנס ZE שאנו מציעים היום לנהג הישראלי במחיר של משפחתית רגילה, מציעה תמורה הרבה יותר גדולה ללקוח וכוללת רכב מאובזר ומפנק ברמה גבוהה יותר מרכב באותה הקטגוריה

 

עלויות הפיתוח אולי גבוהות יותר, אך עלויות הייצור בוודאי אינן גבוהות יותר - הרי את מערכת הבעירה הפנימית המורכבת על שלל נספחיה מחליף מנוע חשמלי בלבד, המאפשר הוזלה משמעותית בלא מעט מכלולים של הרכב. אתם הרי יודעים שמחיר הפלואנס ZE ללא הסוללה הוא נמוך יותר משל פלואנס בנזין.

התמורה בפלואנס ZE לא הרבה יותר גדולה - היא לא חזקה, מאובזרת או נעימה יותר ממשפחתית מקבילה. אתם רוצים דוגמאות? יש לי המון.

 

Alexk, אנחנו משתפים פעולה עם 5 חברות ליסינג הגדולות: אלבר, אלדן, אוויס, יורדרייב והרץ שמציעות את המכונית החשמלית בליסינג פרטי ועסקי

 

האם הן מאפשרות ללקוח הפרטי לחכור את הרכב ולהחזירו ללא תנאי בתום ה-3 שנים?

 

המכונית לא מזהמת?

 

מה עם הסוללות שלה בטווח הארוך, זה לא זיהום?

מה עם החשמל שהמכונית צריכה לטעינה, הוא לא מיוצר בתחנת כוח שמזהמת?

אולי המכונית עצמה באופן הפעולה שלה לא מזהמת, אבל המסביב של המכונית הזאת מזהם לא פחות מכל רכב אחר.

 

אתם מנסים להפוך את המכונית הזאת למה שהיא לא ועוד למכור לנו את כל החבילה הזאת. תגידו את האמת, המכונית הזאת היא כישלון עוד משלב הרעיון שלה.

 

אתה טועה. כמעט כל הסוללה ניתנת למיחזור ברמה כזו או אחרת.

תחנת הכוח אכן מזהמת, אך רחוק יותר ממרכזי האוכלוסין, שזה מה שחשוב באמת (ובחו"ל גם יש תחנות שלא מזהמות).

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

  • תגובות 62
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

רוני, אתה לא חושב שהחשמלית יותר נעימה מרכב בנזין?

ממה שזכור לי התאוצה היתה מעודנת שקטה וחלקה בהרבה.

 

לגבי עלות הייצור, יש כמה חלקים יקרים מאוד, כמו בקר מנוע שמיועד להחזיק 70KW.

המנוע הוא אכן פשוט יחסית- מיסבים, חוטי חשמל, מגנטים. למען האמת אין דבר כזה מנוע חשמלי עם 95 כ"ס, כי אם תכניס למנוע יותר זרם חשמלי תקבל הרבה יותר מזה (רק תדאג להפסיק לפני שהחוטים מתלהטים).

פורסם

הוויכוחים כאן לא יסתיימו לעולם:). המכונית החשמלית עולה (כולל הכל) בערך כמו משפחתית רגילה, זאת למרות ההשוואה של בטר פלייס למאזדה 3, שכן אם משווים למשפחתית יותר חסכונית (ורובן כאלו), אז ההוצאה תהיה שווה (זה עוד לרכב חדש, אם אני רוכש רכב בן שנה אז כל החישוב בכלל שונה).

 

אין צורך לעסוק בחישובים של 1000 או 5000 שקל לכאן או לכאן, לאורך 3 שנים זה זניח לחלוטין שהרי זה הפרש ההוצאה של עוד 5000 ק"מ על 3 שנים ומי יכול לדעת אם ייסע 5000 ק"מ יותר או פחות ב-3 שנים?

 

נכון לעכשיו, לצרכן הפרטי אין שום סיבה, למעט המכורים לדבר, לרכוש מכונית חשמלית מבית בטר פלייס. וזה הצעד שלא ברור לי עבור השוק הפרטי. אין כאן שום תמריץ אמיתי לרכוש רכב שנחות מרכבי הבנזין בכמה מובנים שהעיקריים שבהם הוא הטווח המוגבל והצורך בהתעסקות עם טעינה וכן אי הוודאות המחולטת לגבי ערך המכונית לאחר 3 שנים. לא שיש וודאות לרכב בנזין, אבל כאן זה באמת נעלם אחד גדול.

 

צריך לזכור כמובן דבר אחד חשוב. בטר פלייס היא קודם כל חברת תשתיות וגבייה לטעינת רכבים חשמליים. מכירת הרכבים עבורה זה צורך (וכאב ראש) בכדי להניע את המהלך הזה שלה ומה שאמור לאפשר לה בעתיד להיות מובילה עולמית בתחום זה.

פורסם

רוני אני לא בטוח שממחזרים משהו בארץ מסיבות כלכליות. מעבר לזה גם יש גבול כמה ניתן למחזר את אותו המוצר, בסוף הוא יהפוך למטרד סביבתי.

 

זיהום בחדרה זה ליד מרכז אוכלוסין באזור חדרה, זה שזה לא קרוב למרכז הארץ, זה עדיין לא אומר שאין זיהום בארץ כתוצאה מהליך ייצור החשמל. תראה מה זה עשה ליאשה...

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם

חדרה זה עניים, לא נחשב.

 

על החתום,

 

שממית פומפרניקל-שומשניט

 

צ. תל אביב.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

פורסם
רוני, אתה לא חושב שהחשמלית יותר נעימה מרכב בנזין?

ממה שזכור לי התאוצה היתה מעודנת שקטה וחלקה בהרבה.

 

 

גם במכוניות בנזין מוגדשות יש הרבה מאוד מומנט מסל"ד נמוך והתאוצה חזקה (יותר!), מעודנת ושקטה למדי. גם אם זה לא לגמרי ברמה של ה-ZE מבחינת שקט, אתה מקבל יותר ביצועים, לא פחות אבזור, יותר בטיחות (ה-ZE זכתה ל-4 כוכבים בלבד במבחן הריסוק האירופי!), נוחות נסיעה עדיפה (לפי מבחנים, הנוחות של ה-ZE לא מצטיינת) ותא מטען גדול יותר משמעותית.

 

רוני אני לא בטוח שממחזרים משהו בארץ מסיבות כלכליות. מעבר לזה גם יש גבול כמה ניתן למחזר את אותו המוצר, בסוף הוא יהפוך למטרד סביבתי.

 

זיהום בחדרה זה ליד מרכז אוכלוסין באזור חדרה, זה שזה לא קרוב למרכז הארץ, זה עדיין לא אומר שאין זיהום בארץ כתוצאה מהליך ייצור החשמל. תראה מה זה עשה ליאשה...

 

לא יודע אם ממחזרים בארץ. אולי בכלל שולחים לחו"ל?

 

זיהום בגובה של 100 מטר מהאדמה ובמרחק של כמה ק"מ ממרכזי אוכלוסין הוא ממש לא כמו זיהום באמצע רחוב סואן במטרופולין. לא סתם יש emission free zones בלא מעט ערים באירופה.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

מה זאת אומרת טעינה מנוהלת בלילה?! ואם קמתי בבוקר ונסעתי 60 ק"מ לעבודה בפקקים? אני הרי אצטרך לחזור את אותם קילומטרים אחר הצהריים. ואז מה? אתחיל לחפש עמדת החלפת סוללה כי אי אפשר היה לטעון ביום כי חברת חשמל יצרה הפסקות חשמל יזומות?! תסלחו לי, אבל לי זה לא נשמע הגיוני...

We are the Human Race

פורסם

יש לבטר פלייס מחשבון. שאתה יכול לחשב כמה הרנו תחסוך לך.

הכנסתי את הנתונים של אבא שלי. לראות את החיסכון.

הוא נוהג על טויוטה היברידית. כ 30K קילומטר בשנה.

יצא שהרנו יקרה בכ6000 שקל לפחות! במחיר של 55 אגורות.

והרנו יקרה בכ16000 שקל לפי 65 אגורות. .

 

 

ממש רכב חסכוני. לא הייתי קונה אותה בחצי מחיר גם.

עם הוא היה יורד למחיר של 30 אגורות לליטר. אולי הוא היה ראלי למשתמשים. אחרת אין הגיון לקנות את הרנו.

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

פורסם

זה בדיוק מה שטענתי בשרשור המקביל על בטר פלייס.

הם מראים טבלה שאין קשר בינה לבין עלויות אמיתיות הכוללות ירידת ערך, או לחילופין הערך השארי של הרכב כמשומש.

מבחינתם ההוצאה לקניית הרכב היא הוצאה, ללא הכנסה שתהיה כשמוכרים את הרכב.

כך שלפי בטר פלייס, רכב זול, אפילו ג'יפ אמריקאי בזבזני, אם הוא נקנה כמשומש ולכן זול- הוא עדיף מבחינת עלויות על הפלואנס שלהם.

פורסם

דיון מעניין, וכל הכבוד לבטר פלייס שהם מראים פה נציגות ועונים על שאלות.

אני מבחינתי רכב חשמלי זה רכב שאתה מטעין אותו לבד בבית ונוסע בו כמה שבא לך, אם החלפת סוללה בדרך אז תשלם סכום סימלי

על החלפת הסוללה, או בכלל לחכות טיפה יותר שניהיה יכולים לנסוע 400 ק״מ על הטענה אחת ואז כבר אין צורך בהחלפת סוללות.

אבל אני חיי בסרט :-)

אוטו-מאניה :-)

פורסם

מסתבר שהפלואנס ברמת גימור גבוהה + סוללה עולים 205,000 שקל !

זה יקר יותר משברולט וולט למרות שהוולט חזקה משמעותית, מכילה מנוע בנזין בנוסף למערכת חשמלית, מלאה בגדג'טים, והכי מצחיק- מחויבת במס קניה של 20% ולא 8% !

 

איך מסבירים את זה?

פורסם

מה תגידו על זה ?

הג'טה החדשה עם המנוע דיזל עושה:

0.40 אג' לק"מ.

אני לא רואה איך החשמלית יכולה להתחרות בזה.

 

הנתונים מאתר Kml.

פורסם

דיברנו על זה כבר. גם הפלואנס דיזל עושה נתון כזה, גם הפריוס, גם אוקטביה דיזל, גם C4 דיזל וכן הלאה.

אם תבצע חישוב של אחזקה לאורך 3 שנים תגלה שהמספרים דומים למדי לשל החשמלית. אבל כמו שתיארתי בהודעה קודמת בשרשור זה, יש להן יתרונות אחרים עליה.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

בדיוק בשביל זה יש לנו טעינה מנוהלת, רוב הטעינה מתרכזת בשעות הלילה, כשהביקוש לחשמל נמוך יותר ויש עודפים שמיוצרים גם ככה

אני מזכיר לך שהשאלה הייתה מה יקרה אם מגיעים לעבודה בבוקר עם סוללה ריקה ורוצים לנסוע בערב עם סוללה מלאה. מהתשובה שלך משתמע שלא יהיה אפשר לחזור הביתה בערב בקיץ. האמנם?

 

אתה מוזמן לקרוא עוד בלינקים הבאים מהבלוג שלנו: http://bit.ly/Lqkjlc

קראתי. מעניין מאד. במיוחד ההערה הזאת: "במנוע החשמלי... אין חיכוך, אין חום ואין בלאי". האם פיתחתם מנוע חשמלי בעל יעילות של 100%? זה מרשים מאד. שים לב שלמנועים חשמליים רגילים יש יעילות של 93% לכל היותר. האם אתה באמת טוען שחברת בטר פלייס פיתחה סלילים ללא התנגדות ומיסבים ללא חיכוך, לשימוש מעשי? מגיעים לכם שני פרסי נובל לפחות. או שאולי מדובר בטעות?

 

תוכנית ביטוח ייחודית למכוניות חשמליות המבטיחה כיסויי אופטימלי

מה זה "כיסוי אופטימלי"? מה זה כולל ומה זה לא כולל? איך אני אמור להשוות "כיסוי אופטימלי" למקיף+גרירה+חלופי+שמשות+כיסוי מערכת בסכום מירבי 10,000 ש"ח+כיסוי תכולה עד סכום של 5000 ש"ח+השתתפות עצמית 1500 ש"ח, למשל?

 

ההפרדה של מחיר הסוללה ממחיר המכונית מאפשרת להציע לצרכן בישראל מכונית חשמלית מתקדמת במחיר מכונית בנזין באותה הקטגוריה.

אין ספק שזה מאפשר לכם להציע, אבל זו הצעה מטעה. מה אם היו מציעים רכב רגיל בעלות נמוכה, אבל לא כולל מנוע? המנוע מושכר לקונה לפי ק"מ, ואח"כ שייך ליבואן. אני בטוח שמחיר המכירה של מכונית חדשה יוכל להיות יותר נמוך בשיטה כזו. אבל משום מה יש לי הרגשה שלא תהיה הסתערות של אנשים שרוצים לקנות רכב זול בלי מנוע, בדיוק כמו שמשום מה אין הסתערות של אנשים שרוצים לקנות רכב חשמלי בלי סוללה.

 

עלויות ייצור המכונית החשמלית גבוהות יותר מעלויות ייצור מכוניות בנזין

בעבר טענתם שעלויות הפיתוח של המכונית החשמלית הם גבוהות (הזכרתם מליארד דולאר), אבל לא הסברתם למה. האם אתם מוכנים עכשיו להסביר מה כל כך יקר ביצור של מכונית חשמלית? הרי בקישור שלך אתה מסביר שבמכונית החשמלית "אין מנוע בעירה" (פנימית) ו"אין תיבת הילוכים", ומספר לנו על "מיעוט החלקים הנעים המרכיבים את המכונית החשמלית", וגם ש"הסוללה היא בבעלות Better Place". אם כן, מה כל כך יקר?

 

דיון מעניין, וכל הכבוד לבטר פלייס שהם מראים פה נציגות ועונים על שאלות.

כמו שהערתי לא פעם ולא פעמיים, למרבה הצער הם לא כל כך עונים. הם מגיבים, וזה יפה, ואם נשאל אותם באיזה צבע הריפודים אני בטוח שהם יענו מיד, אבל תשובות עניניות לשאלות קשות עדיין לא שמענו.

 

דני


×
×
  • תוכן חדש...