Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ירידה מהארץ


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3686 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יבגניפ,אני רק שאלה,

בסוף שאלת 5.

אז איפה המולדת שלך ושל ילדיך? שאלת את עצמך פעם שאלה כזאת?

כן, והתשובה היא ש..לא איכפת לי.

ועכשיו אני אשאל אותך שאלה וחצי: למה אתה חושב שכל השורשיות הזו, "מולדת", "עם" וכו' זה איזה ערך אבסולוטי?

למה השאלה צריכה להיות "איפה המולדת שלך ושל ילדך?" ולא "איפה נראה לך שלילדיך יהיה הכי טוב לגדול?"

הגיוני כשאתה ילד וחושב שראש הממשלה הוא מלך עם כתר ומחוקק חוקים על דעת עצמו, לא כשאתה אדם בוגר שעבר מספר שיעורי אזרחות בבית הספר, בהם מוסבר לך כיצד ממשלה דמוקרטית מתנהלת וכיצד תהליכים בה קורים, בניגוד לממלכה או דיקטטורה.

מערך שיעורי האזרחות נכתב ונערך על ידי משרד החינוך. זו לא איזו אמת אבסולוטית משמיים, שמוגשת לך על מגש של כסף. זו פרשנות לכל מיני דברים, בתוכם שיטות פוליטיות, שמטרתה היחידה היא לחנך ילדים להאמין במה שמי שעומד בראש משרד החינוך בזמן כתיבת המערך הזה רוצה שהם יאמינו.

בשיעורי האזרחות לא מלמדים אותך שנהוג בישראל שיש רוטציה בתפקידי מפתח בין מושחת ממפלגה אחת לאחרת.

ואגב, גם בממלכות מדיאבליות היו פרלמנטים של נבחרים.

יש מילואים פעם ב? אם הגעת למילואים אז כנראה שעשית שרות צבאי קרבי וידעת לפני שזאת אחת החובות שלך בסיום השירות הסדיר, היית הולך לקריה בזמנו ולא שומע על מילואים בחיים.

מעבר לזה שגם בקיריה עושים מילואים, לא ממש שואלים בעלי פרופיל קרבי אם הם רוצים לשרת בקיריה או שבא להם דווקא על יחידת שדה. ועוד משהו מאוד "קטן": זה שבני 18 בכלל רוצים להתגייס לקרבי, זה לא כי הם שוקלים וחושבים על המילואים שלהם בעוד 15 שנה, או כל דבר דומה, אלא כי אותה מערכת החינוך מקודם משקיעה מאמץ אדיר, בשיתוף הצבא כמובן, כדי לגרום לכל ילד ממוצע בן 18 לחשוב שצבא זה מעולה.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
  • תגובות 964
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם (נערך)
ספר לי בבקשה על אותן עובדות שמוכיחות שהמדינה נמצאת בתקופה הכי חזקה שלה.

 

אתה צודק ששסעים ותופעות מילוליות מכוערות היו מאז ומעולם, ושהמהפכה הטכנולוגית מוציאה אותם החוצה יותר בקלות, אבל זאת בדיוק הבעיה - שזה גורם להם להתפשט ולהתרחב ולהכיל כל כך הרבה יותר מבעבר, שהם יוצאים משליטה.

 

כאן יש פירוט מתומצת ויפה:

https://orikatz.wordpress.com/2014/12/18/trends/

 

בכלל, ההיסטוריה מאוד ברורה. תרבות הצריכה, הרווחה ואיכות החיים של רוב העם בישראל היא הרבה יותר טובה מאשר מבעבר. נכון שיש כשלי שוק כמו בדיור, שנובע גם משינויים תרבותיים, אבל בגדול אי אפשר להגיד שנהיה פה יותר רע, זה פשוט לא נכון עובדתית.

גם התקופה הביטחונית האחרונה, נוראית ככל שתהיה, היא כלום לעומת שנות אוסלו והאינתיפאדה השנייה (שלא נדבר על האיומים בשנותיה הראשונות של המדינה עד שנות ה-70).

 

אני לא אומר שהכל פה טוב. יש פה המון דברים רעים כמו חינוך לקוי ורמת שחיתות וקומבינות מחליאה. אבל אנחנו בדרך הנכונה, לא בדרך למטה כפי שמנסים להציג זאת. ישראל היא מדינת מהגרים צעירה בהיסטוריה האנושית העכשווית, אבל הכיון הוא חיובי בגדול.

עריכה אחרונה על ידי Dark Muse

 

 

פורסם
בסוף שאלת 5.

 

כן, והתשובה היא ש..לא איכפת לי.

ועכשיו אני אשאל אותך שאלה וחצי: למה אתה חושב שכל השורשיות הזו, "מולדת", "עם" וכו' זה איזה ערך אבסולוטי?

למה השאלה צריכה להיות "איפה המולדת שלך ושל ילדך?" ולא "איפה נראה לך שלילדיך יהיה הכי טוב לגדול?"

 

מערך שיעורי האזרחות נכתב ונערך על ידי משרד החינוך. זו לא איזו אמת אבסולוטית משמיים, שמוגשת לך על מגש של כסף. זו פרשנות לכל מיני דברים, בתוכם שיטות פוליטיות, שמטרתה היחידה היא לחנך ילדים להאמין במה שמי שעומד בראש משרד החינוך בזמן כתיבת המערך הזה רוצה שהם יאמינו.

בשיעורי האזרחות לא מלמדים אותך שנהוג בישראל שיש רוטציה בתפקידי מפתח בין מושחת ממפלגה אחת לאחרת.

ואגב, גם בממלכות מדיאבליות היו פרלמנטים של נבחרים.

 

מעבר לזה שגם בקיריה עושים מילואים, לא ממש שואלים בעלי פרופיל קרבי אם הם רוצים לשרת בקיריה או שבא להם דווקא על יחידת שדה. ועוד משהו מאוד "קטן": זה שבני 18 בכלל רוצים להתגייס לקרבי, זה לא כי הם שוקלים וחושבים על המילואים שלהם בעוד 15 שנה, או כל דבר דומה, אלא כי אותה מערכת החינוך מקודם משקיעה מאמץ אדיר, בשיתוף הצבא כמובן, כדי לגרום לכל ילד ממוצע בן 18 לחשוב שצבא זה מעולה.

ישראל לא המציאה את הקונספט הזה של "בואו לצבא" ומספיק לחשוב שבאף מדינה אחרת אין אינטרסים מאחורי החלטות כאלה ואחרות.

צריך להבין שלא רק הפוליטיקאים הישראלים מושחתים,

בעולם יש כאלה שיודעים להסתיר את זה יותר טוב ויש כאלה שפחות, ישראל מדינה קטנה ולכן כל קומבינה לבסוף מתגלה.

איפה שיש כסף יש נוכלות, גם מחוץ לגבולות מדינת ישראל.

 

מילואים זה חלק מהחוזה שאתה חותם עם סיום שירותך בצה"ל, אתה חושב שהמדינה נהנת או מרוויחה מלשלוח צוי 8 לביתך?

המשק רק מפסיד על כל אחד שנשלח למילואים ולכן החלטות כאלה באות אחרי שיקולים רבים.

 

מערך שיעורי אזרחות נכתב על ידי הממשלה, כך גם תוכנית הלימוד לתואר ראשון ברפואה שמתעדכנת מדי פעם על ידי אי אלו אנשים, שידם לעיתים לא חפה מקבלת מימון של חברות התרופות,

אז מה תעשה? תפסיק להאמין לרופא בכל פעם שהוא רושם לך כדור?

כמו שאומרים:

"לא כדאי לסמוך על אף אחד אבל חייבים לסמוך על מישהו".

 

Peace

פורסם
רומן - איפה השמאל בעבודה?

רוצה להזכיר לך שהמונחים "שמאל" ו"ימין" הם מונחים שבעיקרם הם של גישה כלכלית חברתית, לא של גישה מדינית. כיון שמבחינה זו הליכוד הוא מפלגה ימנית די קיצונית כמעט כל דבר נמצא משמאלה.

רק אצלנו המונח "שמאלן" הפך לכינוי גנאי.

אל תיפול בחטאים של מושא ביקורתך - הליכוד לא ימנית קיצונית, היא ימנית 'רגילה'. בטח ובטח אם אתה מתייחס לעניינים כלכליים - שם הליכוד והעבודה מאוד קרובים זה לזה (סוציאליזם, או "אכפתיזם").

בישראל - בניגוד למקומות אחרים - ניכר שהימין והשמאל נגזרים קודם כל מהסוגיה המדינית-בטחונית, ורק אח"כ (אם בכלל) מענייני כלכלה, שם כאמור אין הבדל גדול כיום בין הליכוד למחנ"צ.

 

למה רומן החליט שהעבודה של היום היא הרבה יותר שמאלנית מפעם? אין לי מושג. ניסיתי לשאול אותו אבל זה לא עבד. לעיתים קל יותר לחזור על איזושהי אמרה מבלי להסביר אותה, מאשר לנסות להסביר אותה ולהתקל במציאות.

 

ולמה אדם אחר בשרשור מלגלג על אי הבנה של אזרחות, ואז מכנה את הרשימה המשותפת "שמאל קיצוני"? כנראה בגלל שגם הוא פספס את שיעורי האזרחות... חד"ש הם שמאל "קיצוני", בל"ד הם אחושילינג ימין לאומני (פלסטיני). אם אתה מנסה לשפוט את המפלגה הזו דרך פריזמה של פתרון מדיני (פירוד/סיפוח) היא דווקא באופן אבסורדי סוג-של ימנית, שכן נדמה שהם רוצים במדינה דו-לאומית שזה בגדול הכיוון של הימין (תחת ההבנה שאי אפשר להחזיק בשלטון צבאי לנצח).

בתכלס הם (בתור מפלגה אחת) לא שמאל ולא ימין בסטנדרטים הישראליים, הם יצור אחר. לראיה, גם ממשלת שמאל לא תוכל לקום יחד עם הרשימה המשותפת, הם הצהירו כבר שהם לא ייכנסו לממשלה "ציונית" ויהי מה. האנשים שמגדירים אותם כשמאל עושים זאת או בגלל בורות, או בגלל הנוחות של קישור השמאל יחד עם מי שרבים מגדירים כאויב - זה עוזר בשביל ליבוי השנאה, והאנשים שזה עובד עליהם בד"כ מספיק אטומים בשביל לא להשקיע את ה2 דקות בגוגל ולראות שזה בולשיט.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

ולמה אדם אחר בשרשור מלגלג על אי הבנה של אזרחות, ואז מכנה את הרשימה המשותפת "שמאל קיצוני"? כנראה בגלל שגם הוא פספס את שיעורי האזרחות... חד"ש הם שמאל "קיצוני", בל"ד הם אחושילינג ימין לאומני (פלסטיני). אם אתה מנסה לשפוט את המפלגה הזו דרך פריזמה של פתרון מדיני (פירוד/סיפוח) היא דווקא באופן אבסורדי סוג-של ימנית, שכן נדמה שהם רוצים במדינה דו-לאומית שזה בגדול הכיוון של הימין (תחת ההבנה שאי אפשר להחזיק בשלטון צבאי לנצח).

בתכלס הם (בתור מפלגה אחת) לא שמאל ולא ימין בסטנדרטים הישראליים, הם יצור אחר. לראיה, גם ממשלת שמאל לא תוכל לקום יחד עם הרשימה המשותפת, הם הצהירו כבר שהם לא ייכנסו לממשלה "ציונית" ויהי מה. האנשים שמגדירים אותם כשמאל עושים זאת או בגלל בורות, או בגלל הנוחות של קישור השמאל יחד עם מי שרבים מגדירים כאויב - זה עוזר בשביל ליבוי השנאה, והאנשים שזה עובד עליהם בד"כ מספיק אטומים בשביל לא להשקיע את ה2 דקות בגוגל ולראות שזה בולשיט.

מכיוון שלא פנית אליי ישירות, אענה לך כמו שה-"אדם אחר" היה עונה לך:

כיוון שהנושא כאן אינו המפה הפוליטית, מטעמי נוחות או "בורות" כפי שכינית זאת, הייתה העדפה לקטלג את הרשימה המשותפת למחנה השמאל.

אותו קיטלוג דרקוני אגב, לא כל כך רחוק מהמציאות שכן הצהרות הרשימה המשותפת מקבלות לעיתים תמיכה מהצד השמאלי במפה אך אף פעם לא מהצד הימני.

 

"האנשים שמגדירים אותם כשמאל עושים זאת בגלל הנוחות של קישור השמאל יחד עם מי שרבים מגדירים כאויב"

 

את זה אתה אמרת וכנראה שיש טובה סיבה לכך.

 

Peace

פורסם
אני שוב פונה לאלה אשר מדינת ישראל נראת להם כחלום בלהות ולא מקום מגורים:

מדוע אתם לא שולחים לנו תמונות מהבית שלכם בשטוטגרט שנקנה בחצי מכמות המשכורות שנדרשות בארץ לדירה, כשביד אחת קבלה על מילקי בחצי מהמחיר בארץ ומפתחות של גולף GTI שנקנתה בחצי מהמחיר שבארץ, ביד השניה?

גרמניה בעלת הקלות משמעותיות להגירה של יהודים אז אני באמת מנסה להבין אנשים שכל כך רע להם וסובלים, למה להתעלל בעצמך להישאר כאן וכל הזמן להתלונן?

שוב, אף אחד לא מתעלם מהבעיות בארץ ולכולנו זה מפריע אבל יש דרכים לפעול.

מצפה לתשובה רצינית.

 

Peace

 

אנשים לא טוענים שישראל היא חלום בלהות. הם פשוט אומרים שלא כל כך טוב בארץ ושהמצב מתדרדר. למה הם לא עוזבים? חלקם, תתפלא, כן עוזבים. רובם לא, כי מאוד קשה לעשות כזה שינוי ענק בחיים. יותר קל להתלונן.

 

כן בסדר. כמו שהיו בטוחים פעם שבשנת 2000 כל המכוניות יהיו מעופפות...

 

אהה... אתה רציני? בזמן ש"היו בטוחים" פעם שהמכוניות יתעופפו, לא הייתה טכנולוגיה אפילו קרובה לזה. היום יש כבר עשרות מכוניות שנוהגות בעצמן לאורך מיליוני קילומטרים. התכנון הוא שתוך פחות מ-5 שנים המכוניות הללו יוצעו למכירה לציבור. זה לא מדע בדיוני. זה מדע.

 

הכוונה הייתה לכך שכאשר מחפשים אשם לבעיות בחיינו, הכי קל והכי בטוח זה להאשים את רה"מ המכהן.

דוגמא:

 

אדם מתקשה למצוא עבודה כי למד מקצוע לא מבוקש - ביבי אשם שאין מספיק עבודה.

 

המשכורת נמוכה כי לא למדת - המיסים גבוהים וביבי לא מעלה את המשכורות.

 

מחירי הדירות במרכז תל אביב גבוהים ולא בא לי לזוז מילימטר מגוש דן - ביבי לא בונה עוד בתים.

 

אבל:

יש כנסת ובה 120 ח"כים או "הרשות המחוקקת", הם אלה שאתה צריך לבוא אליהם בטענות, לזרוק את המילה "ביבי" ו"בעיות" באותו משפט לא הופך אדם לנאור כמו שחלק כאן חושבים.

אני הצבעתי "עלה ירוק" בבחירות האחרונות ואיני מתכוון להצביע לבנימין נתניהו בשנים הקרובות.

אגב בבחירות האחרונות היה ניתן לראות שהרבה מאלה שהצביעו לביבי לא בהכרח הסכימו איתו, אלא רצו לחזק את גוש הימין.

 

Peace

 

זה בטח יבוא לך בתור שוק, אבל לממשלה ובראשה לראש הממשלה, יש השפעה ישירה ועקיפה מאוד גדולה על חיינו. הם אלו שמחליטים על המיסים שאנחנו משלמים, הם אלו שדואגים לחינוך של ילדינו, לעידוד יצירת מקומות עבודה חדשים, למימון הרשויות המקומיות, לפתרונות התחבורה וכהנה וכהנה.

אז באמת לא הגיוני להאשים את ביבי בכך שלא מצאת עבודה, אבל בטח שאפשר להאשים אותו בעליית מחירי הדיור ובהמון דברים אחרים. הבנאדם הוא ראש הממשלה ברציפות מאז 2009, לפני כן היה שר האוצר ולפני כן ראש הממשלה בסוף המאה הקודמת. השפעתו על חיינו היא אדירה.

 

להפרכת הטענות על ממשלת ימין מוחצת, קצת נתונים יבשים:

בכנסת 120 כיסאות.

24 כיסאות יש למחנה הציוני - שמאל

13 כיסאות לרשימה המשותפת - שמאל קיצוני

5 כיסאות למר"צ - שמאל קיצוני

11 כסאות ליש עתיד - מרכז שמאל

10 כיסאות לכולנו - מרכז

בסה"כ 63 כיסאות.

 

Peace

 

רשימה משותפת זה לא שמאל קיצוני. זה מוכיח שאתה לא מבין את ההבדל בין ימין לשמאל.

יש עתיד היא לא שמאל.

כולנו היא לא מרכז.

מה שכתבת פשוט לא נכון.

 

הרבה יותר בסיסי ממכוניות, יש רובוטים שמבשלים, מנקים, מקריאים סיפורים לילד לפני השינה, מחלקים דואר, בונים בניינים, כותבים תוכנה, אפילו מחליפים חיילים בלחימה, מה לא. אם כל זה באמת יהפוך לסטנדרט בעוד 20 שנה, מכונית שנוסעת לבד זה לא מה שישנה את הכלכלה העולמית.

 

Sent from my ALE-L02 using Tapatalk

 

רובוט שעושה לך עבודות בית זה מה שישנה את הכלכלה העולמית?

מכונית שנוסעת לבד, בהנחה הריאלית שהמהפכה תושלם וכל המכוניות יסעו לבד בנקודה כלשהי, משנה באופן א-ד-י-ר את הכלכלה העולמית.

א. אין צורך יותר בנהגים מקצועיים (אובר וחברות אחרות כבר מתחילות להתכונן לזה ויוצרות תשתית מתאימה בעלויות של מיליארדי דולרים)

ב. אין צורך בבעלות על רכב

ג. אין יותר בעיות זרימה בכבישים כי כל המכוניות מקושרות אחת לשנייה

ד. שוק הביטוח לרכב ישתנה מקצה לקצה

ה. שוק החנייה ישתנה לחלוטין - ותחשוב איך זה ישנה את פני העיר

ו. שוק יצרני הרכב ישתנה לחלוטין כי המכונית תשתנה לגמרי וכי יצטרכו פחות מכוניות (כמה אחוז מהזמן אתה באמת משתמש במכונית שלך?)

ז. טיסות למרחקים קצרים ישתנו לחלוטין

ח. צריכת הדלק (מכל סוג) תרד משמעותית

ט. ועוד ועוד

 

 

רק אצלנו המונח "שמאלן" הפך לכינוי גנאי.

 

לגמרי נכון. "שמאלן" נחשב היום בקרב חלק משמעותי מהימין בתור מישהו שאוהב ערבים יותר משהוא אוהב יהודים, בגלל שהוא חושב שהחייל מחברון לא היה צריך לירות למחבל בראש (למשל). זו, כמובן, שטות מוחלטת.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

קטוסו, איו צורך לשלוח תמונות, אתה מוזמן לבוא לבקר בבית בשוויץ, ובדירה באוסטריה, בירה קרה תמיד יש.

אני עזבתי כי לא מצאתי את מקומי בארץ, אז כן יש חברים ויש משפחה, אבל עדין הזלזול בזה שלא הלכתי לאוניברסיטה או שאני לא מביא משכורת "טובה" גובל בחוצפה, פה אני מרגיש הרבה יותר בבית מאשר בארץ.

לי יש כאן בשוויץ רק חבר ישראלי אחד, ואת האמת? מספיק לי, אם היתי רוצה להיות מוקף בישראלים היתי נשאר בארץ.

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

פורסם

גאטוסו, ישראל המציאה מעט מאוד דברים שלא מקובלים בעולם. אז מה?

אף אחד לא הציג את מדינתנו כמקום הרע בעולם. שוב, אתה מפספס את עיקר הטענה, שלי לפחות; בהשוואה למערב, המדינה הזו דורשת ממך הרבה יותר הקרבה, ועם הזמן לא רק שלא ברור למען מי ומה אתה נדרש להקריב, אלא שגם בדברים מדידים יותר, אתה מקבל פחות ופחות.

מילואים זה חלק מהחוזה שאתה חותם עם סיום שירותך בצה"ל, אתה חושב שהמדינה נהנת או מרוויחה מלשלוח צוי 8 לביתך?

ידידי, חוזה זה משהו דו כיווני. אתה לא חותם על חוזה עם צהל, מכיוון שאף אחד לא שואל אותך (אלא אם אתה לא יהודי חילוני).

אני לא יודע מי זאת "המדינה", אז אני לא יודע איך לענות על זה.

סתם, לדוגמא, אני כן יכול לקשר בפעם העשירית למאמר, שיסביר לך למי למש צוק איתן היה רווחי, ולמה.

אז מה תעשה? תפסיק להאמין לרופא בכל פעם שהוא רושם לך כדור?

נקודת המוצא הבסיסית של כל בן אדם בוגר צריכה להיות שכל דבר שמלמדים אותו במערכת החינוך, וכן, גם באקדמיה, מושפע ממיליון ואחד פרמטרים. והדבר הכי טוב שאדם יכול לעשות לעצמו ולסביבה שלו, זה להיות סקפטי ולשאול שאלות.

 

שיב לב שנזרקות כאן המון מנטרות, טענות והנחות, שאתה ואחרים מתייחסים אליהן כאקסיומטיות. למשל, על השירות הצבאי. למשל, על הדמוקרטיה בישראל. למשל, על זה שהתקשורת היא שמאלנית.

עכשיו, כמה אנשים כאן, לדעתך, הלכו וחקרו את התקשורת מבחינת ניתוח מאמרים וטקסטים, התיישרות לצד המדינה בזמן ניהול מבצעים צבאיים? כמה בכלל טרחו להגיד לעצמם מה זה "שמאל", במדינה בה אפילו שר בטחון מטעם הימין הוא כבר לא ימני מספיק, בעייני ציבור די נרחב? כמה לדעתך הסיקו או יסיקו מהקישור שפרסם מרטינז, שגם רוני דניאל (אולי ה-בן אדם שבחוגי שמאל מתייחסים אליו כממלא מקום דובר צהל בערוץ 2) הוא סמולני קיצוני בוגד, וכמה אולי בכל זאת יתחילו לחשוב שמשהו כאן לא הולך לכיוון טוב כל כך?

 

ועכשיו אתה מוזמן גם לקרוא את זה (חפש את ההתייחסות הספיציפת של דובר צהל לשעבר), ולרפרף בזה, ובזה ובזה.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
כאן יש פירוט מתומצת ויפה:

https://orikatz.wordpress.com/2014/12/18/trends/

 

בכלל, ההיסטוריה מאוד ברורה. תרבות הצריכה, הרווחה ואיכות החיים של רוב העם בישראל היא הרבה יותר טובה מאשר מבעבר. נכון שיש כשלי שוק כמו בדיור, שנובע גם משינויים תרבותיים, אבל בגדול אי אפשר להגיד שנהיה פה יותר רע, זה פשוט לא נכון עובדתית.

גם התקופה הביטחונית האחרונה, נוראית ככל שתהיה, היא כלום לעומת שנות אוסלו והאינתיפאדה השנייה (שלא נדבר על האיומים בשנותיה הראשונות של המדינה עד שנות ה-70).

 

אני לא אומר שהכל פה טוב. יש פה המון דברים רעים כמו חינוך לקוי ורמת שחיתות וקומבינות מחליאה. אבל אנחנו בדרך הנכונה, לא בדרך למטה כפי שמנסים להציג זאת. ישראל היא מדינת מהגרים צעירה בהיסטוריה האנושית העכשווית, אבל הכיון הוא חיובי בגדול.

 

לפני שאתייחס ללינק ששמת - ברור שהרווחה ואיכות החיים טובה יותר מבשנות ה-60, ה-70 או ה-80. אלו היו זמנים אחרים. זמנים שהיית צריך אנטי מחיקון או לחכות חודשים למספר טלפון. זמנים שבהם לא הייתה כזאת תרבות צריכה חזקה כי העולם היה גדול ורחוק יותר משהו היום.

ואין קשר למצב הבטחוני - ברור שהיה פה גרוע יותר בשנים של הפיגועים באוטובוסים, או אחורה יותר בשנים של המלחמות הגדולות.

הטענה היא שבשנים האחרונות המצב עבר רברסיה באופן כללי, והוא יורד למטה. הוא הפסיק לעלות, ואנחנו מתחילים לשלם את המחיר.

 

בנוגע ללינק, אז ראשית לזה אתה קורא מתומצת? יקח לי שבוע לקרוא את הכל.

שנית, ברפרוף, הוא מדבר על שכר ריאלי שלא ירד אלא עלה (בקצת) ועל שכר חציוני שגם עולה (לא חוכמה, שכר חציוני מושפע מאוד משכר המינימום במשק והוא עלה משמעותית בשנים האחרונות מחקיקות ממשלה - וכל הכבוד להם על זה, אגב). מה שהוא לא מדבר עליו הוא העלייה בהוצאות - כמעט הכל יותר יקר היום, כך שה-2% תוספת לשכר בשנה לא באמת משפרים את המצב הכלכלי.

הוא מדבר גם על אחוז בעלות על מוצרים כמו מיקרוגל ושות - הוא שכח להחשיב פה את הירידה המאוד משמעותית במחיר של אותם מוצרים ביחס ל-10 או 20 שנה אחורה.

ובנוסף הוא מדבר על עליית מחירי הדיור ונותן שם כל מיני הנחות מוזרות וסיבות למה זה לא נחשב. מצטער, לא קונה את זה.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

סתם, לדוגמא, אני כן יכול לקשר בפעם העשירית למאמר, שיסביר לך למי למש צוק איתן היה רווחי, ולמה.

 

"הלו, ביבי, זה מנהל תע"ש. שומע, יש לי מערכת חדשה בשלבי פיתוח אחרונים. תארגן איזו מלחמונת קטנה בקיץ, תעשה טובה. מבטיח שיהיה לך שווה..."

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם (נערך)
כיוון שהנושא כאן אינו המפה הפוליטית, מטעמי נוחות או "בורות" כפי שכינית זאת, הייתה העדפה לקטלג את הרשימה המשותפת למחנה השמאל.

אותו קיטלוג דרקוני אגב, לא כל כך רחוק מהמציאות שכן הצהרות הרשימה המשותפת מקבלות לעיתים תמיכה מהצד השמאלי במפה אך אף פעם לא מהצד הימני.

 

"האנשים שמגדירים אותם כשמאל עושים זאת בגלל הנוחות של קישור השמאל יחד עם מי שרבים מגדירים כאויב"

 

את זה אתה אמרת וכנראה שיש טובה סיבה לכך.

1. אז אתה בעצם מגדיר דברים לא לפי המציאות או ההגדרה הנכונה, אלא לפי סתם מה שבא לך בנוח. הדגרגציה הזו בשיח היא מיותרת כמו שהיא משעממת. שים לב - אני לא מדבר על חילוקי דעות שהם מה שעושה דיון למעניין, אני מדבר על עיוות המציאות בשביל להעביר נקודה - שהם מה שעושה דיון למיותר.

הרי גם אני יכול להתחיל לטעון כאן שהליכוד היא מפלגה שרוצה להשמיד את ארץ ישראל ע"י איחוד האוכלוסיה היהודית עם האוכלוסיה הפלסטינית תחת מדינה דו-לאומית אחת (שזה הכיוון הנוכחי, לדעתי), רק בשביל להעביר את הנק' שלי שהדרך הזו לא נכונה. אני לא אעשה את זה כי ברור לי שזו לא המטרה של הליכוד (גם אם אני מאמין שהדרך שלהם מובילה לשם), ואני לא אעוות את השיח רק בשביל להעביר פואנטה כי זו טקטיקה ירודה שמרדדת את השיח לבולשיט. ממש כמו הדגנרטים שמסבירים ברהיטות ששמאל = "בגידה בעם" / "חוסר מוסריות כלפי יהודים" וכו'.

 

אגב, טרחתי והסברתי מה מגדיר שמאל/ימין בפוליטיקה בארץ, אם אתה מסכים עם ההגדרה ההיא אז ברור שהרשימה המשותפת אינה שמאל. אם אתה לא מסכים עם ההגדרה אתה מוזמן להסביר מהי ההגדרה הנכונה - או לחלופין איפה אתה לא מסכים איתי, ברמה שמצדיק את השיוך הזה שלך. בפרט אני מזמין אותך להסביר איך מפלגה שמצהירה שהיא לא תשב בממשלת שמאל, היא שמאלנית.

(תזכורת: אני טוען שהם לא שמאל ולא ימין, בהגדרה של הפוליטיקה הישראלית)

 

2. תקרא שוב את המשפט שצוטטת בעצמך, ואז את הפרשנות שלך. אני די בטוח שלא ממש הבנת את המשפט שאתה מצוטט, שכן את ה"סיבה הטובה" הסברתי ממש במשפט עצמו...

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

שנית, ברפרוף, הוא מדבר על שכר ריאלי שלא ירד אלא עלה (בקצת) ועל שכר חציוני שגם עולה (לא חוכמה, שכר חציוני מושפע מאוד משכר המינימום במשק והוא עלה משמעותית בשנים האחרונות מחקיקות ממשלה - וכל הכבוד להם על זה, אגב). מה שהוא לא מדבר עליו הוא העלייה בהוצאות - כמעט הכל יותר יקר היום, כך שה-2% תוספת לשכר בשנה לא באמת משפרים את המצב הכלכלי.

 

אם היית טורח לקרוא היית מבין שהביטוי שכר ריאלי הוא שכר בניכוי השפעת המחירים. תגובה שלפיה "אולי השכר הריאלי עלה, אבל המחירים עלו יותר מהר" כמו שכתבת למעלה היא שגויה לוגית. זה לא יכול לקרות.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Subaru BRZ, Audi A3

 

פורסם
אם היית טורח לקרוא היית מבין שהביטוי שכר ריאלי הוא שכר בניכוי השפעת המחירים. תגובה שלפיה "אולי השכר הריאלי עלה, אבל המחירים עלו יותר מהר" כמו שכתבת למעלה היא שגויה לוגית. זה לא יכול לקרות.

 

"אם היית טורח לקרוא"... וואלה, חכה שניה, אני הולך למצוא לך כמה לינקים באורך הגלות שיוכיחו את הטענות שלי. עשר שניות של הוספת לינק בשבילי, אתה רק צריך לקרוא את הכל כדי להוכיח שאני טועה. דיל? (במילים אחרות, זה שמצאת אצלי טעות בדיון ברשת, לא אומר שכל מה שכתוב בלינק הזה נכון).

 

שכר ריאלי מתחשב במדד המחירים לצרכן, שהוא לא מדויק במקרה הטוב, ומאוד נקודתי באופן כללי. בכל מקרה, זה שכר ממוצע, שהוא מדד פחות שימושי משכר חציוני אם אתה באמת רוצה לדעת מה המצב הכללי של האוכלוסיה. אם העלייה היא בעיקר אצל עובדי ההייטק והתעשיות הגדולות, אז המצב הממוצע של שאר הציבור לא באמת השתפר.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

אבל הוא גם מתייחס באריכות לאופן חלוקת ההכנסות במשק (מדד ג'ני, שכר חציוני ועוד). חבל שלא קראת.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Subaru BRZ, Audi A3

 

פורסם

אני קורא פה בשקט ופשוט אפשר לקטלג את הדיעות פה לכמה קטגוריות של שטויות:

 

1. פעם בהיסטוריה ,,,,, רדפו את היהודים - היום הכל דבש.

 

שתבינו כמה מגוחכים אתם נשמעים עם הטיעונים הקטנים האלה

נגד מישהו שבסך הכל מרגיש שיהיה לו שיפור כלשהו במקום מגורים חדש .

שבמקרה הוא לא מדינת היהודים ועם הסגולה.

לא אתייחס לכל - מאוד פשוט, כשתגדל תבין, (ואם תלמד גם היסטוריה תבין יותר)

כי דברים משתנים בחיים.

 

את זה בדיוק אמרה תנועת ההשכלה של היהודים בגרמניה..לפני השואה.

הצעירים היהודים המשכילים המירו באלפיהם את דתם

(בשליש הראשון של המאה נטבלו לנצרות כמחצית מאלה שהתגוררו בברלין).

 

מצד גרמניה - כ–100,000 יהודים השתתפו במלחמת העולם הראשונה וכ–12,000 יהודים נהרגו בקרבות.

בשנות העשרים היו כ–600,000 יהודים בגרמניה. 40% מהם התבוללו - וזה לא עזר להם..

היה להם שוויון חברתי והם נטמעו בחברה הגרמנית במעמד הבינוני ומעלה.

הטמעותם בחברה הבורגנית נתמכה על אידאל הבילדונג.

הם מילאו תפקיד מפתח ברפובליקת ויימאר , כולל שרים בממשלה (ההוגה שלה היה יהודי).

ואיך זה נגמר..

ואנחנו לא נגד - בכייף עשה את הטוב לך.

אבל אל תעוף על המנטרה בשם - כל העולם הוא היום כפר קטן

 

גם קבוצת החברים שלי, אשר קצת יותר מבוססים ממך עם משפחות וילדים.(מאחר כי יותר מבוגרים)

עברנו את ההליך, לימודים עזיבה לרמת-אביב, לי גם הייתה שם דירה .

והיום חזרנו לגור ליד ההורים, בראשון, חולון ובת-ים.

יש עזרה מההורים ולהורים, האזור זמין לנו עם הים, ומקומות לקניות ובילוי.

אחי היה האחרון שעזב השנה, וחזר לבת-ים, (היינו בשוק) מרצה באוניברסיטה ברמת-אביב

ומרכז מגמת הכלכלה באוניברסיטה הפתוחה.

 

לכן, כל אחד מבצע את המתאים, נכון לתקופת הזמן והיכולות.

חבר אחד מכל החברים חי באמריקה, נשוי לאמריקאית אשר התגעגעה להוריה.

וזה בסדר, להם באמת מתאים שם (ומצבם שם לא הכי זוהר מבחינה כלכלית)

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3686 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...