Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5137 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
ישראלים נוטים להשוות רמת מחייה בין אמריקה לישראל.

גם כאן נפתחו מס' נושאים לאחרונה שעסקו בסוגייה הזו -אני לא מבין את ההתלהמות הזו,אמריקאים נמצאים בדירוג גבוה מבחינת שעות עבודה חודשיות לאדם.

באמריקה עובדים -ועובדים קשה מסביב לשעון כדי לחיות רמת חיים טובה .

"דיבורים כמו חול ואין מה לאכול" -זה מה שיש לי לומר על הישראלים שנסעו לאמריקה ומספרים לחבריהם בישראל מעשיות מארץ עוץ

קצת פרופורציה לא תזיק לאף אחד . וכל ההתייחסות הזו למנוע 5 ליטר כאל משהו דימיוני בארץ נשמע לי מצחיק,עם כלכלת בית נכונה ניתן להשיג המון.

אם אני נשמע בולשיט למישהו אז שיהיה...

בוקר טוב!

ערן המחייה פה יותר יקרה משם, לא משנה איך תסתכל על זה.

שום כלכלת בית לא תעזור

  • תגובות 49
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

זה נושא של מדיניות היסטורית בארץ. בשנות הארבעים והחמישים, רכב נחשב לפריוילגייה יוצאת דופן ולכן המיסוי נקבע כעל משהו לאלפיון העליון, כ 120% מס. אפילו בשנות השמונים היה עוד המון חניה בכל רחובות הערים והתנועה על הכבישים היתה דלילה. בשנות ה-90 התחילה הצמיחה הכלכלית והיום רכבף כמו סוללרי זה מוצר צריכה המוני שיש לכל האזרחים העובדים.

אמ-מה, המיסוי נשאר לפי המדיניות מאז קום המדינה, ומשרד האוצר לא מתכוון לשחרר את הפרה החולבת הזאת לעולם. אותו הדבר גם לגבי הדלק עליו המיסים הם כ100% טפו!

 

בארה"ב המיסוי על קניית רכב הוא בממוצע 20% (משתנה בין מדינה למדינה) והדלק עוד פחות. אם יצא למישהו מבינכם לעשות רילוקיישן לאמריקה (לצעירים מבינכם, לכו ללמוד מדעי המחשב אם אתם מתכננים משהו בכיוון) אז תוכלו לקנות בסכום שבו עולה מאזדה 3 חדשה 1.6 ליטר 115 כ"ס, אינפיניטי G37 (גם חדשה) 3.7 ליטר 328 כ"ס. בתחנת הדלק תשלמו בממוצע 3.5 - 4 שקלים לליטר.

 

לסיכום, בארה"ב, סטודנט ממוצע נוהג במאזדה 3 חדשה (עולה כ-60,000 ש"ח) ועובדי הייטק נוסעים ב-BMW 328 או באינפיניטי G37 שעולים בארה"ב כ-130,000 ש"ח מכיוון שיש תחרות רבה בין היבואנים. (או כל מכונית אחרת שנמכרת בארץ בסדר גודל של 300,000 ש"ח)

 

אין ספק שלאוהבי הנהיגה, החיים באמריקה מאירים פנים. מצד שני, אם אין לך עבודה באמריקה, אתה מת.

פורסם

אתה כל כך צודק...

 

לפני שנתיים הייתי ב-LA אצל משפחתי ופגשתי חבר ילדות שלי לאחר עשר שנים שלא נפגשנו (נפלאות הפייסבוק)

מפה לשם הוא הייתי שם בערך כחודש איתו ועם חבריו ואני יכול להגיד לך שהם נוסעים באחלה מכוניות שלא עולות הרבה כסף.

כשאני הייתי הדלק עלה משהו כמו 3 דולר לגלון (זה משתנה מתחנה לתחנה)

הוא נסע ב- BMW 335 קופה

אבא שלו:לינקולן נביגייטור

אח שלו: ריינג' רובר ספורט

חבריו:

אחד הג'יפים של לקסוס

אינפיניטי G35 קופה

עוד חבר עם BMW קבריולט לא זוכר איזה דגם

הונדה s2000

M6 - אבל טוב הוא היה ממש עשיר, גר בבל איר :-P

ועוד רבות וטובות, ומי שיגיד לי שהם היו עשירים טועה!

אבל השורה התחתונה היא שבמחיר של פאקינג מאזדה שלוש שהישראלים כל כך אוהבים אתה קונה שם מכוניות שבארץ אתה צריך להיות בן אדם עם המון כסף מיותר בשביל לקנות...

עצוב אבל זאת המדינה שאתה חי בה....

פורסם
אתה כל כך צודק...

 

לפני שנתיים הייתי ב-LA אצל משפחתי ופגשתי חבר ילדות שלי לאחר עשר שנים שלא נפגשנו (נפלאות הפייסבוק)

מפה לשם הוא הייתי שם בערך כחודש איתו ועם חבריו ואני יכול להגיד לך שהם נוסעים באחלה מכוניות שלא עולות הרבה כסף.

כשאני הייתי הדלק עלה משהו כמו 3 דולר לגלון (זה משתנה מתחנה לתחנה)

הוא נסע ב- BMW 335 קופה

אבא שלו:לינקולן נביגייטור

אח שלו: ריינג' רובר ספורט

חבריו:

אחד הג'יפים של לקסוס

אינפיניטי G35 קופה

עוד חבר עם BMW קבריולט לא זוכר איזה דגם

הונדה s2000

M6 - אבל טוב הוא היה ממש עשיר, גר בבל איר :-P

ועוד רבות וטובות, ומי שיגיד לי שהם היו עשירים טועה!

אבל השורה התחתונה היא שבמחיר של פאקינג מאזדה שלוש שהישראלים כל כך אוהבים אתה קונה שם מכוניות שבארץ אתה צריך להיות בן אדם עם המון כסף מיותר בשביל לקנות...

עצוב אבל זאת המדינה שאתה חי בה....

 

אני טועה!,אבל הם בהחלט עשירים, א-ב-ל ויש אחד גדול,

על מנת להחזיק 335 קופה ,ריינג רובר ספורט ונביגיוטור בישראל אתה לא צריך להיות עשיר,אתה צריך להיות מיליונר.

Porsche 944 turbo

פורסם
בארה"ב משלמים משכורות שנתיות של 50K בממוצע לעובד מתחיל, בארץ זה מסתכם ב 30K לעובדים וותיקים.

המ"ס על רכבים נמוך מאוד ושוק היד שנייה שם זה בדיחה אחת גדולה:

לא מזמן בן משפחה שגר שם קנה מיני קופר S הכי מאובזרת, יד 2, שנה על הכביש לפני שנה ב- 7K והיה אפשר גם לרדת...

 

אין מה לעשות, רוצה פה כמו שם?

תעיף את כל ה"צרות" מסביב, תעלה משכורות, תוריד מיסים ואולי אז יהיה פה "אמריקה"

 

אבל עד אז...

 

50 אלף דולר לעובד מתחיל? עובד איפה בדיוק? בטוח שאתה לא מתכוון לאלה שעובדים משמרות במפעלים, לאלה שעובדים בסופר, לקופאיות, לעובדי עיריות ובכלל לעובד ממוצע.

שוק היד השנייה הוא אולי מציאה אבל לא בדיחה. מה לעשות, ככה זה שיש לך 330 מיליון איש וכמות מכוניות מטורפת. שאל את הבן משפחה שלך עם המיני קופר S כמה הוא משלם ביטוח בריאות כל חודש. תאחל לו גם רפואה שלמה ושחס וחלילה לא יזדקק לשירותי רופא. כי אז הוא יחזיר את ההפרש שהוא חסך על המיני קופר.

בכל מקרה הוא בהחלט קנה מציאה אני לא ראיתי שום מיני קופר S ב 7 אלפיות. אתה?

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1311&_nkw=mini+cooper+s&_sacat=See-All-Categories

 

כל המצב הזה בארץ לא קורה בגלל "קפיטליזם חזירי", ההיפך הוא הנכון- סוצאליזם חזירי.

30 מיליארד שקל מתקציב המדינה הולך לביטוח לאומי, לעומת זאת רק 8 מיליארד לפיתוח התחבורה.

 

בהחלט הגדרה נכונה, הבעיה בישראל היא סוציאליזם חזירי. אנשים שמולידים ילדים לעולם בלי שום פרופורציה להכנסה שלהם, אוכלי חינם ופרזיטים שמקבלים כסף על כלום ועוד ועוד. אם חוק חינוך חובה או כאשר חוק חינוך חובה חינם מגיל 3 חודשים יתקבל בישראל זהו יהיה יום שחור. אז באמת המדינה תעודד אנשים לעשות ילדים כאילו אין מחר.

כמובן שיש שחיתות בממשלה, אוכלי חינם בלי תיק שמכהנים ומקבלים משכורת על כלום רק בשביל לקדם אג'נדה פוליטית.

 

כי שם לאזרחים יש ביצים .... אנשים שיודעים להכניס למי שפוגע בכיס שלהם...

 

משביתים שירותים, חוסמים דרכים , בישראל הצרכנים עלובים ופחדנים, כמה הפגנות קוימו פה, כמה נסיונות לשנות משהו.

 

ברובן הייתי - שינה משהו ? כלום. אין הענות וכולם יודעים להיות גיבורי מקלדת ולהתלונן. אבל לצאת מהבית למחאה? זה לא.

שטויות במיץ עגבניות, היה לא מזמן את ההפגנות של אמריקאים בוול סטריל. הם קראו לעצמם "כובשי וול סטריט". רוב רובה של האומה התנגד לאנשים אלה וכי למה? אמריקה זה קפיטליזם (אמור להיות בכל מקרה) אם אתה חיי מעל יכולתייך ונופל אז אל תבוא בטענות לאף אחד אחר.

בכל מקרה, כמו פותח הישרשור הזה אני לא מבין איך אנשים שמעולם לא חיו במדינה אחרת כמו אזרחים שווים בין שווים עם כל הזכויות והחובות והמיסים מעלים טענות ששם זה יותר טוב ופה זה קקה.

שאלה לי אליכם, הנה תופעה שזכורה לי עוד מהימים שחייתי שם. כמה מכם יודעים שסטודנטיות תורמות ביציות על מנת לממן את שכר הלימוד שלהן? השם ירחם אם זה היה קורה בארץ. לא אומר שבאמריקה אין חיים טובים אבל בהחלט החיים כאן לא ממש רעים איך שהרבה מתלוננים. חבל.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

 

 

 

 

שאלה לי אליכם, הנה תופעה שזכורה לי עוד מהימים שחייתי שם. כמה מכם יודעים שסטודנטיות תורמות ביציות על מנת לממן את שכר הלימוד שלהן? השם ירחם אם זה היה קורה בארץ. לא אומר שבאמריקה אין חיים טובים אבל בהחלט החיים כאן לא ממש רעים איך שהרבה מתלוננים. חבל.

 

בארץ, החוק עד יולי 2010 אפשר תרומת ביציות מנשיןם העוברות טיפולי הפריה בלבד.

 

גם כיום (לאחר שינוי החוק) אסור לתת תמורה עבור התרומה או עבור תיווך לתרומה. האשה התורמת מקבלת פיצוי מהמדינה בלבד בסכום נקוב מראש. כך שנראה שהמחוקק משתדל למנוע מתן תמורה עבור התרומה. אישה גם אינה יכולה לתרום יותר מ-3 פעמים.

כך שנראה שבארץ זה לא יקרה.

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

עוד מעט תאמר לי שכל הסטודנטיות תורמות ביציות :)

 

יש financial aid לסטודנטים ורובם גם עובדים. פה ההלוואות לסטונדטים זה דבר נוח.

 

לגביי ביטוח רפואי, ב250 דולרים לחודש יש אחלה ביטוח רפואי שכולל שיניים וכל הקשקושים, אם אתה שייך למעוטי היכולת אז גם 100 דולרים יסדרו לך ביטוח, כשאתה עובד המעסיק דואג לביטוח.

 

העלויות פה הן שונות לגמרי וכל הנושא של המחייה פה עובד אחרת, אני לא אומר שהכל זהב ונוצץ, החיים פה לא קלים ועל מנת לשמור סגנון חיים מסויים צריך לעבוד קשה אבל וזה אבל גדול, פה העבודה הקשה משתלמת.

haters will hate

פורסם

דודה שלי הגיעה לביקור מארה"ב לפני כחודשיים לאחר שלא היתה בארץ 10 שנים.

מדובר באישה בת 50 שחטפה פצצה שראתה את עלות המחיה בארץ.

זה התחיל מהדלק, היא היתה פשוט בשוק! היא לא הבינה איך אנשים עם משכורת ממוצעת כמו בישראל משלמים כל כך הרבה דלק, היא אשכרה אמרה שעדיף כבר לבשל איתו ולתבל איתו מזון גורמה. היא אמרה שאנשים בארה"ב מאד כועסים בגלל מחיר הדלק, אבל הוא בכלל לא מתקרב למחיר הגבוה שיש בארץ.

זה המשיך בכך שנאבד לה המטען לפלאפון והיא רצתה לקנות בארץ, גם שם היא חטפה בומבה מהמחיר והתקשרה אלי מהחנות לשאול אם המחיר נורמלי. בהמון מקומות שהיא היתה בהם היא לא האמינה מה קרה תוך 10 שנים בלבד.

עצוב, ומה שיותר עצוב שזה רק הולך להחמיר.

 

אגב, מה עם ירון זליכה? הוא לא התחיל איזה ועדה שאמורה לשנות את שוק ומחירי הרכב בארץ?

ארליך, תביא אורז, מקרוני וביצים

פורסם

גביזון - שלח אותה לאירופה, במרבית המדינות הדלק עולה עוד 20% יותר מאשר בארץ.

לגבי המטען - אני יכול לספר לך שלפני 4 שנים הגעתי לסן פרנסיסקו וגיליתי שהמתאם מתקע ישראלי לשקע אמריקאי אבד לי. מצאתי בקרבת המלון חנות של Radio Shack - רכשתי מתאם כזה (הרי התקע הישראלי תואם לאירופי, כך שאינו נדיר) - הפריט, שבארץ עולה משהו כמו 5 ש"ח, עלה למעלה מ-$10.

קראתי פעם ראיון ב- NY Times עם בעל חנות סלולר אמריקאי שהסביר כיצד הוא מרויח 900-1900% על מרכולתו - כגון מטענים ופאנלים למכשירים (תקופת ה-5110). אז שלא יספרו לנו שהסוחרים האמריקאים כל כך חמודים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
ערן המחייה פה יותר יקרה משם, לא משנה איך תסתכל על זה.

שום כלכלת בית לא תעזור

 

אה באמת? בוא ונעשה חשבון כמה עולה לך להאכיל 4 ילדים כאן וכמה עולה בארה"ב. בוא ואשאל אותך שאלה מסקרנת. לפלוני שנולד וחי בישראל יש 4 ילדים. לאלמוני שגר בארה"ב יש 4 ילדים גם כן. כל הילדים הם חכמים ועם ראש על הכתפיים איך שאומרים. כמה ילדים של מר פלוני שחי בארץ יסיימו הנדסה בטכניון וכמה מילדיו של אלמוני שחי בארה"ב יסיימו הנדסה ב MIT בבוסטון. שוב פעם, צא מהנחה שהילדים משני הצדדים הם מבריקים וגאונים. למי אתה חושב שיש יותר סיכוי לשלוח ילדים ללמודים?

 

אתה כל כך צודק...

 

לפני שנתיים הייתי ב-LA אצל משפחתי ופגשתי חבר ילדות שלי לאחר עשר שנים שלא נפגשנו (נפלאות הפייסבוק)

מפה לשם הוא הייתי שם בערך כחודש איתו ועם חבריו ואני יכול להגיד לך שהם נוסעים באחלה מכוניות שלא עולות הרבה כסף.

כשאני הייתי הדלק עלה משהו כמו 3 דולר לגלון (זה משתנה מתחנה לתחנה)

הוא נסע ב- BMW 335 קופה

אבא שלו:לינקולן נביגייטור

אח שלו: ריינג' רובר ספורט

חבריו:

אחד הג'יפים של לקסוס

אינפיניטי G35 קופה

עוד חבר עם BMW קבריולט לא זוכר איזה דגם

הונדה s2000

M6 - אבל טוב הוא היה ממש עשיר, גר בבל איר :-P

ועוד רבות וטובות, ומי שיגיד לי שהם היו עשירים טועה!

אבל השורה התחתונה היא שבמחיר של פאקינג מאזדה שלוש שהישראלים כל כך אוהבים אתה קונה שם מכוניות שבארץ אתה צריך להיות בן אדם עם המון כסף מיותר בשביל לקנות...

עצוב אבל זאת המדינה שאתה חי בה....

 

מה לעשות גבר, מפריע לך המצב נכון? אז עכשיו אתה מבין עד כמה המאבק לצדק חברתי הוא טעות מיסודה. מכיר את המונח קפיטליזם חזירי? אז הרשה לי להציג לך את המונח החדש "סוציאליזם חזירי". כאשר אנשים מביאים לעולם יותר ילדים מאשר הם מסוגלים לכלכל ומפילים את הנטל על המדינה אז ככה המדינה שלנו נראית. יש מישהו אי שם גבוה למעלה בכיסאות הגבוהים בממשלה שחושב שלכל אדם זכות להוליד כמה ילדים שהוא רוצה. כמובן שאי אפשר לתת להם לגווע מרעב לכן המדינה צריכה לשלם ולתמוך במשפחות אלה. שוב פעם, אני לא מדבר על משפחה נורמטיבית שקרה משהו והיא נפלה על הקרשים לדוגמה שהאב או האם חלילה נפטרו. אני מדבר על משפחה שחושבת שזוהי זכות עליונה מטעם בורא היקום לעשות כמה ילדים שאפשר. אז שאתה חי במדינה עם סוציאליזם חזירי ככה זה נראה.

 

בארץ, החוק עד יולי 2010 אפשר תרומת ביציות מנשיןם העוברות טיפולי הפריה בלבד.

 

גם כיום (לאחר שינוי החוק) אסור לתת תמורה עבור התרומה או עבור תיווך לתרומה. האשה התורמת מקבלת פיצוי מהמדינה בלבד בסכום נקוב מראש. כך שנראה שהמחוקק משתדל למנוע מתן תמורה עבור התרומה. אישה גם אינה יכולה לתרום יותר מ-3 פעמים.

כך שנראה שבארץ זה לא יקרה.

 

לא דיברתי על הארץ ידידי, דיברתי על ארה"ב. ידוע לי ואני נותן לך עובדה גמורה ובדוקה. סטודנטיות מוכרות ביציות על מנת לשלם עבור שכר הלימוד. בארץ ברור שזה לא יקרה. שכר הלימוד בארץ לתואר ראשון הוא פשוט, סליחה ואל תכעסו עליי הוא פשוט בדיחה לעומת מקומות אחרים כמו ארה"ב ואנגליה שמשלים פי 5 ואפילו 10 ממה שמשלמים בארץ.

 

עוד מעט תאמר לי שכל הסטודנטיות תורמות ביציות :)

 

יש financial aid לסטודנטים ורובם גם עובדים. פה ההלוואות לסטונדטים זה דבר נוח.

 

לגביי ביטוח רפואי, ב250 דולרים לחודש יש אחלה ביטוח רפואי שכולל שיניים וכל הקשקושים, אם אתה שייך למעוטי היכולת אז גם 100 דולרים יסדרו לך ביטוח, כשאתה עובד המעסיק דואג לביטוח.

 

העלויות פה הן שונות לגמרי וכל הנושא של המחייה פה עובד אחרת, אני לא אומר שהכל זהב ונוצץ, החיים פה לא קלים ועל מנת לשמור סגנון חיים מסויים צריך לעבוד קשה אבל וזה אבל גדול, פה העבודה הקשה משתלמת.

 

בנצי, אל תבין אותי לא נכון. אתה לא פונקציה להשוואה. בלי עין הרע יש לך עבודה טובה ביותר ואתה מרוויח די יפה. אתה אפילו מרוויח יותר ממה שאני הרווחתי בתור מנהל בחו"ל אז אנא ממך כשאתה עושה השוואה אתה צריך להשוות אדם ממוצע מול אדם ממוצע. אתה מעל הממוצע.

מי מקבל ביטוח ב 250 דולר? אולי ישראלים שמבטחים דרך חברות ביטוח ישראליות. האם אתה יודע ש ל 15 אחוזים מאוכלוסית ארה"ב שזה 45 מיליון איש אין ביטוח רפואי? כולל שיניים? ידידה שלי עבדה בתור אופר אצל משפחה יהודית. היה לה יותר זול לטוס לברזיל ולסדר שם את השיניים מאשר לעשות את זה בארה"ב. מוזר מאוד, אני עבדתי בתור מנהל בחנות והמעסיק שלי לא דאג לי לשום ביטוח, זה היה עליי. אולי היום עם החוק של אובמה המעסיק חייב לארגן לך ביטוח רפואי אבל זה לא תקף בכל המדינות. אף אחד לא יכול להכריח את המעסיק לתת לך ביטוח רפואי.

 

דודה שלי הגיעה לביקור מארה"ב לפני כחודשיים לאחר שלא היתה בארץ 10 שנים.

מדובר באישה בת 50 שחטפה פצצה שראתה את עלות המחיה בארץ.

זה התחיל מהדלק, היא היתה פשוט בשוק! היא לא הבינה איך אנשים עם משכורת ממוצעת כמו בישראל משלמים כל כך הרבה דלק, היא אשכרה אמרה שעדיף כבר לבשל איתו ולתבל איתו מזון גורמה. היא אמרה שאנשים בארה"ב מאד כועסים בגלל מחיר הדלק, אבל הוא בכלל לא מתקרב למחיר הגבוה שיש בארץ.

זה המשיך בכך שנאבד לה המטען לפלאפון והיא רצתה לקנות בארץ, גם שם היא חטפה בומבה מהמחיר והתקשרה אלי מהחנות לשאול אם המחיר נורמלי. בהמון מקומות שהיא היתה בהם היא לא האמינה מה קרה תוך 10 שנים בלבד.

עצוב, ומה שיותר עצוב שזה רק הולך להחמיר.

 

אגב, מה עם ירון זליכה? הוא לא התחיל איזה ועדה שאמורה לשנות את שוק ומחירי הרכב בארץ?

 

אני מאחל לדודוה שלך רק בריאות ואריכות ימים. כי חס וחלילה אם היא תצטרך ניתוח כזה או אחר מעניין כמה היא תצטרך לשלם או חס וחלילה אם מדובר במוות ששם עלות הלוויה נעה מעל 10 אלף דולר שלא נדבר על עלות האדמה שם. אפילו כאשר בן אדם כבר מת מוצצים לו את הכסף שנשאר לו בבנק. או אם היא צריכה ללדת אולי תשאל אותה כמה כסף זה יעלה לה שם? תגיד הדודה שלך ראתה פעם אנשים שהשתחררו מבית החולים ועומדים בתור לבית מרקחת ואין להם כסף לקנות את הכדורים? הדודה שלך מודעת שאנשים חולים נוסעים לקנדה בשביל לקנות תרופות כי שם זה הרבה יותר זול? האם את כל זה הדודה אמרה? הדודה שלך צודקת, מרוב שלמרבית האמריקאים אין דאגות של מתפוצצים מעזה או התקפה מלבנון או סוריה כמו שלנו יש אין להם הרבה דאגות רבות בחיים. אבל כאשר מחיר הדלק שלהם מטפס בכמה סנטים הם נכנסים לאטרף. מה לעשות, אי אפשר להאשים אותם. הם נולדו לאומה שהורגלה לקחת הכל בגדול. לקחת את ההמבורגר הכי ענק, את הכוס קולה של הליטר וחצי, את מנת הציפס הגדולה ביותר, את הבית הכי גדול ואת המכונית הכי גדולה., עד לא מזמן לא הייתה מכונית מתחת ל 2,000 סמ"ק חוץ מהונדה סיביק. היום זה כבר יותר נפוץ. ככל הנוגע לדלק הם בכיינים לא פחות מהישראלים. ולמרות זאת, מחיר הדלק בארה"ב הוא הזול ביותר בקרב המדינות המתפתחות בעולם. אין אף מדינה שמשלמת כזה מחיר. אין להכליל מדינות עולם שלילי שהדלק שם הוא יותר זול.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
50

 

 

בהחלט הגדרה נכונה, הבעיה בישראל היא סוציאליזם חזירי. אנשים שמולידים ילדים לעולם בלי שום פרופורציה להכנסה שלהם, אוכלי חינם ופרזיטים שמקבלים כסף על כלום ועוד ועוד. אם חוק חינוך חובה או כאשר חוק חינוך חובה חינם מגיל 3 חודשים יתקבל בישראל זהו יהיה יום שחור. אז באמת המדינה תעודד אנשים לעשות ילדים כאילו אין מחר.

כמובן שיש שחיתות בממשלה, אוכלי חינם בלי תיק שמכהנים ומקבלים משכורת על כלום רק בשביל לקדם אג'נדה פוליטית.

 

"סוציאליזם חזירי?" מה בכלל הקשר לסוציאליזם. לה שאתה מתאר קוראים סחטנות וטפילות.

סוציאליזם אינו רק סיוע לנזקקים - יש לו צד שני, והוא צד התרומה לחברה, ומרכיבי החברהשאתה מתאר אינם משתתפים בצד זה של המשוואה. אז בבקשה, את תבלבל בין הדברים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

Cerebral Cortex מוזר לי שאתה אומר שהישראלים בכיינים בקשר לדלק, הדלק לא נמצא במחיר בלתי סביר בעליל מבחינתך?

דודה שלי היתה פה בשביל לבקר את אימה, היא ישנה אצלי כמה ימים, ישבנו מספיק יחד לדבר על החיים בארה"ב לעומת בארץ. היא לא הפסיקה לומר כמה מטורף לחיות בארץ ביחס לארה"ב, ושדיברתי איתה על מערכת הרפואה (אני עובד ולומד עם רופאים) היא אמרה שעדיין ואחרי הכל הרבה הרבה יותר קל לחיות בארה"ב. אני לא יודע, לא גרתי בארה"ב מעולם.

לגבי לידות היא ילדה שם פעמיים, אז כנראה היא עברה מה שאתה מתאר. היא דיברה על החיים בישראל, זה בה ממנה, כל פעם אחרי שהיא הצטרכה לקנות משהו או שירות מסויים, והיא הכל חוץ מקמצנית.

לגבי מערכת הרפואה אתה יכול להיות רגוע, "הסוציאליזם החזירי" נמוג יותר ויותר בתחום הזה וה"קפיטליזם החזירי" משתלט לאט ובעקביות. אנחנו רחוקים מארה"ב אבל המדיניות בתחום הזה דוחפת לשם. מערכת הרפואה הציבורית בישראל היא מהטובות בעולם, אבל עושים הכל אבל הכל על מנת ליצור אלטרנטיבה פרטית שבסופו של דבר תהיה האלטרנטיבה היחידה לשירות נורמלי. את זה לא אני אומר, את זה אומרים אנשים שניהלו את המערכת הזאת מאז קיומה.

ארליך, תביא אורז, מקרוני וביצים

פורסם

יש הבדל בין להיות תייר איפשהו לבין לגור שם ולנהל חיים סדירים כי תמיד השיחה

עם התייר תתנהל בנוסח של "מי יותר סובל" או "אצלי יותר זול" תלוי במצב הרוח.

 

ואני שוב פעם מגיע לעיניין הפרופורציה כמו שציינו כאן את נושא שכר הלימוד בישראל

לעומת ארה"ב,ואז יידחף הצרפתי לשיחה ויגיד שאצלו זה בכלל חינם.

אני קורא כאן בפורום על לא מעט תיכוניסטים וחיילים שרוכשים רכבים ועומדים בעול

הביטוחים והדלק,על מה זה מעיד?

אני גם עובד מגיל 15 במקביל ללימודים ויכלתי רק לחלום על אופל קדט חבוטה.

 

רפורמה בסלולר יש ?

רפורמה בשידורי הלווין בדרך ?

הדלק ירד ב 30 אג' ?

לאט לאט ,יהיה בסדר. הישראלי מתחיל להתעורר. :-D

Gn'f'R

פורסם

בדיוק חזרתי לפני מס' ימים מנסיעת עבודה של שלושה שבועות במקסיקו וארה"ב.

 

במקסיקו, למען בטחוני האישי :) לא אישרו לי בחברה שלי לקחת רכב, ושם דאגו לי מהחברה אליה הגעתי, בגדול במקסיקו הרכבים דיי מגוונים, יש הרבה רכבים אמריקאים עם מנועים גדולים, ג'יפים ו suv וגם לא מעט אירופאיות - סיאט, לא מעט VW בעיקר ג'טה, טיוטות וניסאנים

 

בארה"ב הסיפור היה שונה, לאחר שידרוג (הזמנה של החברה + preferred שלי) קיבלתי רכבים (4 לוקיישנים שונים ברכבי ארה"ב) שלא נראה לי שיצא לי לנהוג על כאלה איי פעם.

 

זה התחיל בקאמרי מפוארת, המשיך בשברולט שקר כלשהו עם מנוע ענקי, ואז קרייזלר 300 עם אין סוף איבזור, ונגמר בג'יפ קאדילק עם איבזור מטורף

 

פרט לזה , בארה"ב נוסעים על הכל, אמריקאיות, יפניות, אירופאיות (יונדאי !!), פשוט הכל, רק שהמנועים שם מתחילים ב 2 +

הדלק זול בהרבה (4 דולר לגלון בממוצע) מצד שני, קצת קשה להיות חסכוני כשנוהגים עם מנוע 4.6 (הקדילאק שקיבלתי) גם אם מאד משתדלים :lol:

DSC_0113.jpg

DSC_0168.jpg

DSC_0185.jpg

DSC_0258.jpg

פורסם

אל תשכח שלוקחים לנו פה מס 100% על קניית רכב חדש לדוגמה שאני בדקתי

 

גיפ יונדאי סנטה פה שבארץ עולה באזור ה240-270 אלף שקל לגירסאת הדיזל בארצות הברית עולה 26 אלף דולר שזה שווה 101 אלף שקל ודע לך שזה גיפ מאוד מפנק חזק וחסכוני בהשוואה למחיר

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5137 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...