Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

CNC - איפה לומדים, איך העבודה, כמה דרישה יש, מה משלמים, ומה האפשרויות קידום?


vadim6385
 שיתוף
עוקבים 2
שימו לב! השרשור הזה בן 3580 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מחשבה שאני חושב הרבה זמן - האם השד כ"כ נורא, כמו שמציירים אותו?

 

יותר נכון, האם לעבוד במפעל זה כ"כ רע כמו שמציירים את זה?

אולי אני, כמו אחד שיש לו זיקה לטכנולוגיה מגיל קטן, דווקא אמצא את עצמי שם?

 

עכשיו עוד יותר ספציפי:

 

אני חושב על לעשות קורס CNC. איפה לומדים (אני גר בחדרה), ומה העלויות? האם יש מקומות שמתחייבים למצוא לך עבודה בסיום הקורס? איפה אני יכול לברר פרטים?

 

האם יש דרישה למפעילי מכונות עם הסמכה בCNC? מה העבודה (מבקש עצה מבעלי ניסיון)? מה התנאים?

 

כמה משלמים?

 

אילו אפשרויות יש להתקדם בתחום (או לעבור מזה לתיקון ותחזוקת מכונות בתעשייה)?

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

יפה !

שאלה שאני אישת הגיתי בה רבות.

אפשר ללמוד את זה ע"ח לשכת תעסוקה. אתה אמור להיות מובטל לשם כך.

הקורס ארוך בן 10 חודשים ועד כמה שזכור לי, היקף השעות לא מאפשר עבודה במקביל.

יש מבחן כניסה על חומרים שכבר שכחת בתחום הגיאומטריה, חישוב שטח של עיגול\משולש וכו'. משפט פיתגורס.

חישוב אחוזים, משפטים באלגברה וכל מיני צרות כאלה. המבחן לא אמור להיות מידי קשה, אבל מומלץ לעבוד על החומר.

אני הצלחתי בשבוע לעבור על כל החומר.

 

בסוף לא עשיתי את הקורס כי אני נשוי ואבא לילדים וביטוח לאומי לא רצה לתת לי שקל כי היה לי חסר כמה ימים בזכאות שלי.

בהחלט יש דרישה רבה מאד לאנשי CNC. תבדוק באתרי חיפוש עבודה בד"כ תחת "ייצור ותעשייה".

אני בסוף מצאתי עצמי מפעיל מכונות מסוג אחר - דפוס דיגיטאלי - תחום בהחלט מעניין - בהתחלה - אח"כ תלוי אם מעריכים אותך ואם אתה יכול למצוא עצמך עובד על מכונות יותר מתוחכמות ממה שיש בסטנדרט.

משם אני יכול לעשות על שאלתך הנוספת - לגבי קידום לתחזוקת מכונות.

כמפעיל אתה אולי תוכל לענות על בעיות פשוטות יחסית וזה גם תלוי בהבנה שלך ובזיקה שלך לתחום.

אבל כעקרון, מי שמתקן מכונות כאלה זה בד"כ הנדסאים או מהנדסים ! ויש גם לזה הרבה ביקוש.

המשכורות בדפוס הדיגיטלי לא משהו. אבל תלוי איפה. בדפוס אופסט, תרוויח הרבה יותר בתור התחלה.

 

המשכורות ב CNC ממה ששמעתי הן גבוהות יותר ויש יותר לאן להתקדם.

אני שאפתי עם הזמן אחרי שאכיר את העבודה על רצפת הייצור, ללמוד את התוכנות שבעזרתן מייצרים את החלקים

כמו הסולידוורקס ועוד כל מיני.

 

ממש לא חסרים כאן אנשי CNC בפורום המוצלח שלנו שיוכלו לפרט הרבה יותר.

אני מציע לך, לנסות ולמצוא איזה מפעל CNC שיסכים לקחת אותך בתנאים שתסכמו בניכם, לתקופת ניסיון ותראה אם זה בשבילך או לא.

 

אני כאשר פסעתי לראושנה אל אולם הייצור בדפוס, בהתחלה נרתעתי, כי הייתי רגיל לישיבה במשרד. אבל אחרי שצלחתי

את השבועיים הראשונים, הכל כבר היה יותר פשוט.

תתכונן לעבודה עם הרבה רעש, לכלוך וככל הנראה גם לחץ.

בדפוס העבודה היא עם פן פיזי לא מבוטל, ואני מניח שבCNC לא פחות אם לא יותר.

אבל יש הרבה סוגים של CNC.

 

כעת, נמתין למומחים בתחום !

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף לשאלה לגבי לימודי המקצוע בטכניון. עד כמה התואר הזה דרוש?, ולאיזה מסלול הנדסה צריך להירשם על מנת ללמוד את הנושא ?.

שונא גזענים !.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא נראה לי שזה נלמד כתואר בפני עצמו , תקן אותי אם אני טועה אבל.

 

V8

חבר שלי לומד את זה , ימי ראשון וחמישי מ18:00 עד 21:00 ובמהלך השבוע כולו עובד במפעל כלשהו ביבנה , שבוע אחרי שהתחיל ללמוד נכנס לעבודה הזו אני חושב דרך הקורס , הוא מרוצה , אבל לפי מה שהבחנתי פחות או יותר העבודה הזו היא עם תקרת זכוכית , ז"א לא ניתן להגיע לשמיים וייקח זמן וניסיון עד שתקבל העלאות שונות במשכורת. (לםי מה שהוא סיפר לי בערך אחרי מספר כלשהו של שנים רבות אפשר להגיע ל45 ש"ח לשעה)

9.5 שעות דייט ? בערך המערכת יחסים הכי ארוכה שלי
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בתחום ה CNC יש מגוון של רמות.

 

הרמה הפשוטה ביותר היא מפעיל ששם חלק, לוחץ על כפתור ומחכה שהמכונה תסיים.

 

הרמה הבאה היא מפעיל עם ידע בבקרה של המכונה שיודע להרכיב מתקן דפינה ולהזין את הנתונים הדרושים לו ויודע לפתור בעיות קטנות (להוריד או להעלות קצת את המידות).

 

הרמה מעליו הוא הסטאפיסט שבד"כ לא יעמוד ליד המכונה אלא יטען אלת התוכנית המתאימה, יתקין את המתקן המתאים ויבדוק חלק ראשון.

 

מעליו נמצא התכנת שלרוב ישב במשרד מול המחשב. הוא יקבל מההנדסה מודל וממנו הוא יוצאר את התכנית ישירות מהמחשב.

 

הרמה הגבוההנ ביותר הם אלה שיודעים את הכל והחושים שלהם מספיק חדים כדי לשמוע מתי סכין זקוק להחלפה ומתי משהו לא בסדר.

 

מבחינת קידום אתה יכול להתקדם לרמה של מנהל ייצור ומעלה. כעיקרון כשאתה נכנס למפעל בינוני או קטן אתה יכול להתחיל כעובד ניקיון ואחרי כמה שנים להיות סמנכ"ל (לי יש מנהל שיווק שהתחיל כפועל פשוט, מנהל עבודה שהתחיל כנהג וכרגע אני עובד על הסבה של מסגר לשרטט).

 

לגבי דרישה המקצוע מאוד נדרש. למודעה שלי שרצה כבר 3 שבועות לא קיבלתי אפילו פנייה אחת.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לעבוד במפעל בדרגה נמוכה זה לא עבודה שאדם אינטליגנטי יוכל להתמיד בה לאורך זמן. השגרה שוחקת וגורמת למח שלך לעבור לסטנדביי. זה יכול להיות אחלה לתקופה קצרה, אבל לעבור הכשרה של חודשים שזאת כל תכליתה זה לא לעניין לדעתי.

 

בהמשך לדבריו של V8, מה שטוב בדפוס הדיגיטלי זה שבישראל יש נציגות יפה מאד של יצרניות בתחום הזה - אינדיגו ברחובות, סייטקס בקיסריה/נתניה, נור עם מפעל בלוד, מתן בראש העין ועוד. זאת תעשייה שלדעתי הרבה יותר שווה להיכנס אליה. אפשר להתחיל בקטן באותה משרת מפעיל, ההבדל הוא באפשרויות הקידום. אותי זה הביא לברצלונה, ובתקופה שלי פה הגיעו הצעות עבודה גם מארה"ב והונג קונג.

 

אם פותח השרשור או מי מקוראיו מעוניין להיכנס לתחום, אשמח לעזור. אני אמנם מסיים בימים אלה את ההתקשרות שלי עם החברה בה עבדתי, אבל יש לי את הקשרים והידע ע"מ לייעץ למי שורצה לנסות את מזלו.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

דריש, מתחום העיבוד השבבי מגיעים לכל העולם. רוב נציגי ישקר בעולם היו חרטים/כרסמים/אנשי CNC בעברם. כנ"ל גם האנשים הטכניים של ורדקס וכרמקס.

 

מי שנשאר מפעיל פשוט זה אדם שאלה הכישורים שלו ולזה הוא לא מקבל הכשרה פורמלית (כמה הכשרה צריך בשביל להסביר לבן אדם "שים חלך ככה, סגור חזק את הבורג הזה, סגור את הדלת ותלחץ על הכפור הירוק. אחרי שהאור בכפתור יתכבה פתח את הבורג ותוציא את החלק).

 

תקן אותי אם אני טועה אבל אינדיגו וסאיטקס מתעסקים בפיתוח וייצור המכונות ולא בדפוס עצמו. מפעל כזה צריך להיות מפעל יצרני ולא מפעל דפוס.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק בשני הסעיפים.

 

שים לב שאנחנו מתייחסים פה לאופציות הפתוחות בפני אותו פועל ייצור ולא לאינטליגנציה או הכישורים שלו. בתחום הדפוס יצא לי לפגוש לא מעט "מפעילי מכונה" שהיו מסוגלים להרבה יותר מזה, אבל המפעל לא הציע להם שום אופק מקצועי. זה קורה ד"א בכל העולם, לא רק בארץ.

 

לעבוד בסייטקס או אינדיגו מתחיל מאותו דפוס פשוט - מישהו צריך לעשות את האינטגרציה בקו הייצור, מישהו צריך לעשות טסטים ולהדפיס לאורך שעות וימים בשביל לבדוק את תפקוד המערכות לפני שהן עוברות משלב הפיתוח וההנדסה לייצור הסופי. העניין הוא שאחרי תקופה בתפקיד הזה, בסייטקס ואינדיגו (וגם בשאר החברות שציינתי) אף אחד לא יעצור אותך מללכת הלאה. להפך, הם רק ישמחו לעזור, בחברות האלה תמיד יש העדפה לקדם אנשים מבפנים. בנוסף, יש הבדל בין להיות מוקף כל היום במהנדסי פיתוח בוגרי טכניון או בפועלי ייצור בוגרי קורס של משרד העבודה.

 

לפי דעתי, אם היו בישראל 10 יצרני מכונות CNC, אז גם שם המצב היה דומה. מפעל זה מפעל, יצרן זה יצרן, האווירה שונה בתכלית. תעשיית הדפוס היא מבחינתי נקודת התחלה טובה יותר משום שספציפית בישראל היא מציעה יותר אופציות להתפתחות. אני מבין שגם בתחום ה-CNC אפשר להתחיל בקטן ולהתקדם, אבל אני בספק אם מפעלים רבים יוכלו להציע את זה לאנשים שלהם באופן אינטגרלי. בסופו של דבר יש גבול לכמה אנשים תוכל לקדם, הרי מישהו גם צריך לעבוד בדרגים הנמוכים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני אחד הבעלים של מפעל לעיבוד שבבי.

בין היתר, אני מעסיק גם כוונים ומפעילי CNC ואני עצמי כוון CNC.

 

דובר פה על קורסי הכשרה מקצועיים לתכנות CNC. אני רואה המון יוצאי קורסים כאלו בראיונות עבודה. מבחינתי קורס כזה לא מהווה יתרון למועמד לעבודה. הרמה בקורסים, כפי שאני נתקל בה, נמוכה מאוד. הרבה מאוד בוגרים של קורסי תכנות יוצאים בתחושה שהם הולכים מחר בבוקר להפוך לכוונים (וגם בד"כ מציגים את עצמם ככאלה), אבל בפועל הדרך ארוכה מאוד.

 

בתור התחלה, חשוב להבהיר שהעבודה הזו קשה מאוד ומתישה. המכונות האלו חייבות לעבוד 24 שעות ביממה ודורשות תחזוקה קפדנית ומשמעת עצמית גבוהה מצד המפעיל והכוון. כוון חייב להיות אדם בעל אינטיליגנציה גבוהה, כושר קליטה גבוה וחושים חדים.

לא ניתן להפוך לכוון בלי נסיון ארוך מאוד כמפעיל פשוט. חד וחלק.

 

בעבודה כמפעיל אתה לומד את התנהגות המכונה. תחזוקה, תקלות, נהלי עבודה נכונה. אתה מתנסה בדפינות שונות, כלים שונים, חומרים שונים. אתה לומד לזהות התעייפות כלים על סמך ניתוח השבבים שנפלטים מהמכונה או מאמצים מכניים לפי התנהגות שמן הקירור. אתה לומד להפעיל מספר רב של מכונות במקביל, לעיתים עם מאפייני התנהגות שונים ולומד לקרוא כל אחת מהן בנפרד ע"פ הפרמטרים השונים.

אלה דברים ששום קורס בעולם לא יוכל ללמד אותך.

 

השלב הבא הוא החלפת כלים בסיסית ועבודה בשפת קודים בסיסית. לימוד שיטות שונות למדידת כלים. שימוש במחזיקי כלים שונים ומדידה נכונה שלהם בסביבת העבודה.

הכרת סוגי כלי השיבוב השונים באופן בסיסי. עבודה בחדר ביקורת. בהתחלה בדיקות בסיסיות ולאחר מכן מדידות מורכבות יותר בכלי ביקורת שונים.

שימוש בשמני קירור מסוגים שונים לעבודות שונות. תחזוקת מכונה מתקדמת יותר. זיהוי תקלות וטיפול בהן.

ביצוע תיקוני מידה מתקדמים או משולבים ברמת אופסט.

 

השלב השלישי הוא שליטה מלאה בשפת התכנות. להכיר את הקודים ששונים בין מכונה למכונה באופן מלא.

ביצוע תוכניות פשוטות. בחירת שיטות דפינה נכונות, בחירת כלים נכונה, הצבת כלים נכונה. שימוש בסיסי בתוכנת CAD לחישובים פשוטים.

להגיע למצב שקוראים תוכנית של תכנת אחר באופן שוטף ומיידי. אז גם ניתן לבצע תיקוני מידה בתוכנית.

שימוש בתכנות פרמטרי כללי, ושינוי פרמטרים של מכונות או מזיני חומר גלם.

 

 

 

אני אעצור פה כי נראה לי שאתה מבין את הכוונה.

 

שיהיה ברור, כל השלבים שציינתי, העובד הוא עדיין מפעיל - לא כוון.

כל מעבר בין השלבים השונים, עם לימוד, תרגול והטמעה נכונים לוקחים מספר חודשים לכל שלב. השלב הראשון לדוגמא, לוקח אצלי לפחות שנה.

 

אז אמנם העבודה קשה ומתישה, אבל מצד שני, מי שעובר את השלבים הקשים, מובטחת לו עבודה מעניינת ומאוד מאוד מאתגרת.

כל יום אתה שובר את הראש עם תוכנית חדשה, חומרים חדשים, כלים שונים, בד"כ על יותר ממכונה אחת.

אני יכול להעיד על עצמי, שאני מבלה בעבודה לפחות 12 שעות ביום (בד"כ 14 ויותר), רוב הזמן על מכונות אוטומטיות, והזמן פשוט עף.

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שמע, אני יכול לכתוב פה דפים על דפים על התחום.

 

לי אישית יש נסיון של 4 שנים בתכנות, בביצוע סטאפים ובייצור.

 

בעצם היו לי שני מכונות שאני ביצעתי את כל העבודה עליהן, נשמע לא הרבה ניסיון?

 

בכל יום תיכנתתי וייצרתי מעל 4 שרטוטים.

 

עבדתי על מכונות מהמתקדמות בעולם, מחרטות מכרסום עם 7 צירים.

 

 

תראה, כל הקורסים שמדברים עליהם לא שווים כלום, יצא לי לפגוש כמה אנשים שעברו כאלו קורסים ומה שתלמד מהנסיון במשך חודש במהלך העבודה אתה תלמד בקורס הזה ב10 חודשים.

 

מי שרק מפעיל מכונה לא מרוויח משכורת בשמיים ומדובר על עבודה בעמידה רצופה של 10-12 שעות.

 

מזה לא מרוויח? שכר מינימום עד 25 שקלים.

 

אין לי מושג כמה מרוויח סטאפיסט אבל סביב ה30.

 

לגבי תכנת, זה תלוי המון בניסיון וביכולות שלך, אפשר להגיע גם ל100 שקל בשעה עם אוטו צמוד. אבל בשביל להגיע לזה צריך הרבה שנים ניסיון.

 

אני מאוד אהבתי את העבודה הזאת ואני מתכוון לחזור אליה אחרי הלימודים.

 

לי אישית היה מאוד כייף לראות משהו שהוא מודל תלת מימידי במחשב ואתה גורם לו להיות ממשי.

Got To love It

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אני אחד הבעלים של מפעל לעיבוד שבבי.

בין היתר, אני מעסיק גם כוונים ומפעילי CNC ואני עצמי כוון CNC.

 

דובר פה על קורסי הכשרה מקצועיים לתכנות CNC. אני רואה המון יוצאי קורסים כאלו בראיונות עבודה. מבחינתי קורס כזה לא מהווה יתרון למועמד לעבודה. הרמה בקורסים, כפי שאני נתקל בה, נמוכה מאוד. הרבה מאוד בוגרים של קורסי תכנות יוצאים בתחושה שהם הולכים מחר בבוקר להפוך לכוונים (וגם בד"כ מציגים את עצמם ככאלה), אבל בפועל הדרך ארוכה מאוד.

 

בתור התחלה, חשוב להבהיר שהעבודה הזו קשה מאוד ומתישה. המכונות האלו חייבות לעבוד 24 שעות ביממה ודורשות תחזוקה קפדנית ומשמעת עצמית גבוהה מצד המפעיל והכוון. כוון חייב להיות אדם בעל אינטיליגנציה גבוהה, כושר קליטה גבוה וחושים חדים.

לא ניתן להפוך לכוון בלי נסיון ארוך מאוד כמפעיל פשוט. חד וחלק.

 

בעבודה כמפעיל אתה לומד את התנהגות המכונה. תחזוקה, תקלות, נהלי עבודה נכונה. אתה מתנסה בדפינות שונות, כלים שונים, חומרים שונים. אתה לומד לזהות התעייפות כלים על סמך ניתוח השבבים שנפלטים מהמכונה או מאמצים מכניים לפי התנהגות שמן הקירור. אתה לומד להפעיל מספר רב של מכונות במקביל, לעיתים עם מאפייני התנהגות שונים ולומד לקרוא כל אחת מהן בנפרד ע"פ הפרמטרים השונים.

אלה דברים ששום קורס בעולם לא יוכל ללמד אותך.

 

השלב הבא הוא החלפת כלים בסיסית ועבודה בשפת קודים בסיסית. לימוד שיטות שונות למדידת כלים. שימוש במחזיקי כלים שונים ומדידה נכונה שלהם בסביבת העבודה.

הכרת סוגי כלי השיבוב השונים באופן בסיסי. עבודה בחדר ביקורת. בהתחלה בדיקות בסיסיות ולאחר מכן מדידות מורכבות יותר בכלי ביקורת שונים.

שימוש בשמני קירור מסוגים שונים לעבודות שונות. תחזוקת מכונה מתקדמת יותר. זיהוי תקלות וטיפול בהן.

ביצוע תיקוני מידה מתקדמים או משולבים ברמת אופסט.

 

השלב השלישי הוא שליטה מלאה בשפת התכנות. להכיר את הקודים ששונים בין מכונה למכונה באופן מלא.

ביצוע תוכניות פשוטות. בחירת שיטות דפינה נכונות, בחירת כלים נכונה, הצבת כלים נכונה. שימוש בסיסי בתוכנת CAD לחישובים פשוטים.

להגיע למצב שקוראים תוכנית של תכנת אחר באופן שוטף ומיידי. אז גם ניתן לבצע תיקוני מידה בתוכנית.

שימוש בתכנות פרמטרי כללי, ושינוי פרמטרים של מכונות או מזיני חומר גלם.

 

 

אני אעצור פה כי נראה לי שאתה מבין את הכוונה.

 

שיהיה ברור, כל השלבים שציינתי, העובד הוא עדיין מפעיל - לא כוון.

כל מעבר בין השלבים השונים, עם לימוד, תרגול והטמעה נכונים לוקחים מספר חודשים לכל שלב. השלב הראשון לדוגמא, לוקח אצלי לפחות שנה.

 

אז אמנם העבודה קשה ומתישה, אבל מצד שני, מי שעובר את השלבים הקשים, מובטחת לו עבודה מעניינת ומאוד מאוד מאתגרת.

כל יום אתה שובר את הראש עם תוכנית חדשה, חומרים חדשים, כלים שונים, בד"כ על יותר ממכונה אחת.

אני יכול להעיד על עצמי, שאני מבלה בעבודה לפחות 12 שעות ביום (בד"כ 14 ויותר), רוב הזמן על מכונות אוטומטיות, והזמן פשוט עף.

 

 

 

 

לפי מה שזכור לי, g.code הוא דיי זהה בין המכונות, דיי זהה שהוא פשוט אותו הדבר.

חוץ מכמה פרמטרים שיכולים להיות בספרות שונות כגון סיבוב cw וccw הכל זהה.

s2000 זהה בכל במכונות, כמו כן F1000 וG03 G04.

 

לדעת לקרוא שפת תכנות זה גרעינים, לדעת איך לעבד נכון חלק שצריך להוציא אותו במהירות מקסימלית ושהדיוק שלו עומד על 2 מיקרון זה נקרא מקצוענות!

Got To love It

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפי מה שזכור לי, g.code הוא דיי זהה בין המכונות, דיי זהה שהוא פשוט אותו הדבר.

חוץ מכמה פרמטרים שיכולים להיות בספרות שונות כגון סיבוב cw וccw הכל זהה.

s2000 זהה בכל במכונות, כמו כן F1000 וG03 G04.

 

פקודת סיבוב היא זהה, אבל פקודת קידמה לא זהה בכל המכונות. ובטח אתה יודע שבתכנות יש הרבה מאוד פקודות משנה מעבר לפקודות הראשיות. אוריינטציה, סיבוב משתנה, קידוח, הברזה ועוד.

אצלי בעסק, היות ואני עובד ב-Mass production והפרוייקטים בד"כ ארוכים, כל כוון חייב לשלוט בכמות גדולה של מכונות (10 ויותר). להכיר את כל המונחים השונים של כל מכונה זה לא סיפור פשוט.

ועוד לא ציינתי שבחלק מהמכונות מערכת הצירים הפוכה אחת מהשניה.

 

 

לדעת לקרוא שפת תכנות זה גרעינים, לדעת איך לעבד נכון חלק שצריך להוציא אותו במהירות מקסימלית ושהדיוק שלו עומד על 2 מיקרון זה נקרא מקצוענות!

 

ציינתי שכל מה שכתבתי זו עבודה של מפעיל לפני שבכלל הוא הופך לכוון. התהליך בהחלט לא מסתיים בשלבים שכתבתי, אלא הוא ארוך. אין מה לעשות - נסיון לא רוכשים בתיאוריה.

בגלל זה, רוב בוגרי הקורסים שישר מגיעים להיבחן ככוונים, יוצאים די מאוכזבים אחרי שהם נפגשים איתי. הקומץ שנשאר, וגם מראה שיש לו ראש פתוח ואינטליגנציה גבוהה - נקלט לעבודה.

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מניסיון של חבר .מקצוע מתיש המון שעות ביום (מינימום 12 ) ומשמרות קשות.שכר לא רע.לא הייתי בוחר בזה כמקצוע לחיים.רוב האנשים שאני מכיר התפטרו לאחר זמן קצר ומצד שני אני מכיר כאלו ששנים עוסקים באותו הדבר ,נורא.:?

ליטר1 ל 15 מטר ..... :lol:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
דובר פה על קורסי הכשרה מקצועיים לתכנות CNC. אני רואה המון יוצאי קורסים כאלו בראיונות עבודה. מבחינתי קורס כזה לא מהווה יתרון למועמד לעבודה. הרמה בקורסים, כפי שאני נתקל בה, נמוכה מאוד. הרבה מאוד בוגרים של קורסי תכנות יוצאים בתחושה שהם הולכים מחר בבוקר להפוך לכוונים (וגם בד"כ מציגים את עצמם ככאלה), אבל בפועל הדרך ארוכה מאוד.

 

תראה, כל הקורסים שמדברים עליהם לא שווים כלום, יצא לי לפגוש כמה אנשים שעברו כאלו קורסים ומה שתלמד מהנסיון במשך חודש במהלך העבודה אתה תלמד בקורס הזה ב10 חודשים.

 

תראו, לי אין ניסיון בתחום כלל. השאלה זה איך אני מוצא עבודה ללא הסמכה כלשהי בתחום.

 

בעצם אני עדיין מתלבט, אם כדאי לי להיכנס לזה, כי אומנם יש לי זיקה לטכנולוגיה, ראש טכני וידיים טובות, אבל כל התחום של התעשייה חדש לי לגמרי.

 

בגלל זה אני מברר.

 

מחר אלך ללשכת תעסוקה לברר על קורסים ואפשרויות העסקה בתחום.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לשכת תעסוקה זה המקום האחרון שאתה צריך אם אתה רוצה להכנס לתחום הזה.

תגיש קורות חיים למפעלי עיבוד שבבי באיזור מגורייך.

העובדה שאין לך נסיון לא משמעותית. גם אחרי הקורס לא יהיה לך נסיון...

 

לא ראיתי את קורות החיים שלך, אבל אם אין שם משהו ממש חריג (אם אתה מחליף עבודות כל חצי שנה באופן סדרתי למשל) יזמנו אותך לראיון.

אם תראה נכונות ורצון לעבוד, יקחו אותך לנסיון.

 

אני מבטיח לך דבר אחד: בהתחלה זה משעמם רצח. הייתי יותר משמח להגיד שהעבודה הזו מעניינת מהשנייה שאתה מתחיל לעבוד.

היא לא!

היא קשה, תובענית, ומעייפת.

אם תצליח לעבור את השלב הקשה, יש סיכוי שתגיע לחלקים המעניינים באמת.

רוב האנשים שאני מכיר בתחום, שהגיעו לתפקידים בכירים, לא היו מחליפים אותו בשום דבר אחר.

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...