Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

CNC - איפה לומדים, איך העבודה, כמה דרישה יש, מה משלמים, ומה האפשרויות קידום?


vadim6385
שימו לב! השרשור הזה בן 4683 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

פקודת סיבוב היא זהה, אבל פקודת קידמה לא זהה בכל המכונות. ובטח אתה יודע שבתכנות יש הרבה מאוד פקודות משנה מעבר לפקודות הראשיות. אוריינטציה, סיבוב משתנה, קידוח, הברזה ועוד.

אצלי בעסק, היות ואני עובד ב-Mass production והפרוייקטים בד"כ ארוכים, כל כוון חייב לשלוט בכמות גדולה של מכונות (10 ויותר). להכיר את כל המונחים השונים של כל מכונה זה לא סיפור פשוט.

ועוד לא ציינתי שבחלק מהמכונות מערכת הצירים הפוכה אחת מהשניה.

 

 

 

ציינתי שכל מה שכתבתי זו עבודה של מפעיל לפני שבכלל הוא הופך לכוון. התהליך בהחלט לא מסתיים בשלבים שכתבתי, אלא הוא ארוך. אין מה לעשות - נסיון לא רוכשים בתיאוריה.

בגלל זה, רוב בוגרי הקורסים שישר מגיעים להיבחן ככוונים, יוצאים די מאוכזבים אחרי שהם נפגשים איתי. הקומץ שנשאר, וגם מראה שיש לו ראש פתוח ואינטליגנציה גבוהה - נקלט לעבודה.

 

 

 

איזה מכונות יש לך?

רוב המכונות שיש היום בעולם הן בעלות בקר של פאנוק, החברה שיחידה שעובדת עם בקרים אחרים שאני ראיתי זה dmg ויש להם בקר של היידנהיים.

 

בגדול להכיר את הבקר ואת מה שצריך לעשות בו זה חרטא.

 

 

 

לפותח השרשור, תראה זה בעייתי.

אתה צריך לחפש מישהו שירצה לקחת אותך וללמד אותך את המקצוע, בהתחלה אל תצפה לשכר גבוה בשנה שנתיים הראשונות.

זה תהליך ארוך, הסבלנות מרירה אך פירותיה מתוקים!

 

יש אנשים שעובדים מספר שנים(10-15) צוברים המון נסיון ופותחים עסק בתחום, מי שהולך לו, אז הולך לו!

Got To love It

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לשכת תעסוקה זה המקום האחרון שאתה צריך אם אתה רוצה להכנס לתחום הזה.

תגיש קורות חיים למפעלי עיבוד שבבי באיזור מגורייך.

העובדה שאין לך נסיון לא משמעותית. גם אחרי הקורס לא יהיה לך נסיון...

 

לא ראיתי את קורות החיים שלך, אבל אם אין שם משהו ממש חריג (אם אתה מחליף עבודות כל חצי שנה באופן סדרתי למשל) יזמנו אותך לראיון.

אם תראה נכונות ורצון לעבוד, יקחו אותך לנסיון.

 

 

א) איזה מפעל כזה יש באיזור חדרה-נתניה והסביבה?

 

ב) אני יכול לשלוח לך במייל את הקו"ח שלי, כדי שתעיף עליהם מבט?

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מפעלים באיזור נתניה\חדרה אני לא מכיר.

בדוק בדפי זהב. אני משוכנע שיש.

 

שלח לי את הקו"ח. כתובת המייל נשלחה אליך בה"פ.

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שזכור לי, g.code הוא דיי זהה בין המכונות, דיי זהה שהוא פשוט אותו הדבר.

חוץ מכמה פרמטרים שיכולים להיות בספרות שונות כגון סיבוב cw וccw הכל זהה.

s2000 זהה בכל במכונות, כמו כן F1000 וG03 G04.

 

לדעת לקרוא שפת תכנות זה גרעינים, לדעת איך לעבד נכון חלק שצריך להוציא אותו במהירות מקסימלית ושהדיוק שלו עומד על 2 מיקרון זה נקרא מקצוענות!

 

יש קצת הבדלים אבל לא משמעותיים (בעיקר ב CANNED CYCLES ו M CODE) ואין בעייה להשתלט עליהם תוך שעה בלי קשר אם זה פנוק, היידנהיים, סימנס או פאגור.

 

לגבי לעבוד נכון זה כבר לא קשור לG CODE אלא להבנה בעיבוד שבבי ופה זה כבר שנים של ניסיון.

 

אני לא עובד ב MASS PRODUCTION אלא על מוצרים שלי ומחזיק 3 מכונות (מחרטה, כרסומת ורטיקלית ועוד הוריזונטלית 4 צירים דאבל פאלט. מחכה עכשיו לקליטה של מכונה הוריזונטלית גדולה נוספת) ואני גם הסטאפיסט, גם התכנת וגם הטכנאי שלהן (עושה הכל לבד פרט לתיקון כרטיסים אלק'). אני יודע שיהיה קשה עד בלתי אפשרי למצוא מישהו שישחרר אותי באופן מוחלט מהמכונות אבל אי אפשר למצוא אפילו אחד שאפשר להכשיר אותו לרמה בסיסית.

 

הקורסים בהחלט נותנים את הבסיס אבל 99.9% מבוגרי הקורסים בטוחים שהם יודעים הכל.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

 

איזה מכונות יש לך?

רוב המכונות שיש היום בעולם הן בעלות בקר של פאנוק, החברה שיחידה שעובדת עם בקרים אחרים שאני ראיתי זה dmg ויש להם בקר של היידנהיים.

 

 

ד"א, ל DMD יש עכשיו אחלה מחירים. ביררתי בתערוכה לגבי מחרטה והמחירים שלהם היו כמו של הטאיוונים (כמובן למכונות עם ברגים כדוריים ולא מנועים לינאריים).

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

אנצל להפרעה קטנה את השרשור, ברשותך.

גם בעברי 3 שנות CNC. תוך כמה חודשים עברתי מסט-אפים לטובת תכנות. היו שם 3 מכונות sharnoa עם 3 צירים.

עיקר ה-CNC'אות שם התמקד בתכנון וייצור מודלים מפלסטיק ותבניות משיכה והזרקה לסדרות קטנות.

כיום אני עצמאי בתחום הזה ומקבל לא מעט עבודות שדורשות כרסום וחשבתי להיכנס לשוק הזה עם מכונה לא גדולה.

העבודות שאני מקבל (וחלקן מפתח בעצמי) הן יחסית קטנות ואני רואה אנשי CNC מוצפים בעבודה שפשוט דוחים

את העבודות שלי, או נותנים לי זמן אספקה של 3 שבועות - לחלק שעם כל העבודה סביבו, יגזול מהם שעתיים.

האם יש לכם המלצות, עצות או הכוונה לאיך בכלל להתחיל עם זה? מי מחזיק במכונות יד שנייה בארץ?

אשמח אם תוכלו לפרט עלויות אחזקה כלליות. אני זוכר את טכנאי שרנואה מבקרים אצלנו תדיר.

אני כבר לא כ"כ זוכר את נתוני המכונות, אבל 48" של אחת מהן היה די והותר, ולדעתי כדאי להשקיע גם במכונה בעלת קירור.

התחום הוא יחסית מקל מבחינת צורך במכונות-על.

 

תודה רבה,

איתי.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש המון ציוד יד שנייה אבל אתה צריך להתחיל באפיון צרכים (גודל מכונה, מספר צירים, מהירות ספינדל, האם לקחת BT40, BT50 או BT 30, חשיבות מהירות, חשיבות דיוק, האם יש צורך בקירור דרך הכלי וכו').

 

אחרי שתדע מה אתה רוצה יש המון סוחרים בציוד יד שנייה ובנוסף כמעט כל טכנאי יודע על ציוד שמחפשים בשבילו קונה.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ד"א, ל DMD יש עכשיו אחלה מחירים. ביררתי בתערוכה לגבי מחרטה והמחירים שלהם היו כמו של הטאיוונים (כמובן למכונות עם ברגים כדוריים ולא מנועים לינאריים).

 

 

 

מה שראית בתערוכה זאת מכונה למכירה מתצוגה, בגלל זה המחיר נשמע לך "זול".

 

פעם ביררת מחירים של dmg? המקום הקודם שעבדתי רכש כרסומת 5 צירים, שניתן לתפוס בה חומר גלם של 500x500x500 והיא עלתה חצי מליון יורו.

 

יש להם מכונות גם ב8 מליון יורו, הכל פונקציה של מה הדרישה שלך.

 

 

לגבי העבודה עצמה, זה רק הניסיון משחק תפקיד.

אני לא יכול להגיד שאני "אלוף" בתחום אבל אני כן יכול להגיד שיש לי ניסיון עצום.

Got To love It

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זהו שזו לא המכונה מהתצוגה כי אני ביררתי לגבי מכונה עם אופציות שונות (לא צריך למשל כרסום אבל צריך עוקץ מתוכנת) והם מציעים אותה במחיר של המזרח הרחוק.

 

לגבי המחירים שלהם אני יודע שהם היו תמיד בשמיים ולכן גם הופתעתי. לפני 3 שנים עבור ספר של מהו 1000 (עם ראש מתהפך הוריזונטלי וורטיקלי ושולחן מסתובב בקוטר מטר) הם רצו 3500 יורו. גם היום אני בטוח שהמכונות היותר מהירות ומדוייקות שלהם עולות הרבה מאוד כסף (וביקרתי במפעל שלהם. בהחלט יש להם על מה לבקש הרבה כסף).

 

לגבי ניסיון אין ספק שזה מרכיב עיקרי אבל הבסיס של הקורסים מקצר מאוד את ההכשרה עד לתחילת מתן תמורה לשכר. אישית התחלתי על ציוד קונבנציונאלי כילד ואחרי שסיימתי את הטכניון התחלתי לנגוע גם ב CNC. כיום אני כבר עם למעלה מ 16 שנות ניסיון שכולל לא רק תכנות אלא גם בניית מתקני דפינה ותיקון הציוד.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איפה המפעל שלך ממוקם?

 

חלק מעבודתי היתה לתכנן ולהפעיל מכונה של בומטק(שוויצרי), מחרטה מכרסמת 7 צירים, שני ספינדלים(העברה בינהם כדי לעבד את החלק כולו בלי עוד תפיסות), מנועים לינאריים, מהירות ראפיד של 70 מטר וסל"ד 30 אסל"ד, מכונה מדהימה.

 

היתי מייצר חלקים בגודל של 2-5 מ"מ עם דיוק של מיקרונים בודדים, האמת שאני לא מתחבר לגדלים האלו, אני יותר אוהב את המפלצות.

Got To love It

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה הערות שלי - אני דווקא אוהב את העבודה המונוטונית של שים חלק, סגור דפינה, תוריד חלק. זה קצת כמו מדיטציה... הראש מתרוקן מכל דבר אחר ועם האוזניות אתה לא שומע כלום. שלווה :-)

 

בהחלט זה משעמם לאורך זמן ולכן אני מתעסק גם בסטאפ וגם בתכנות, אצלנו בפלסטיק בטולרנסים מאוד מתירניים אז לא צריך כיוונונים מטורפים. מה שכן, איתי - אני מציע לך ללמוד מהנסיון שלנו וללכת על מכונה עם בקר נפוץ כמו פאנוק. שלנו היא אקסטרון טאיוונית 3 צירים עם בקר של סנטרואיד והוא נדיר ולא מכירים אותו פה.

 

http://yahav.biz/index.php?option=com_easygallery&act=photos&cid=18&Itemid=31

 

לדעתי זה תחום שמאוד חסר בו כח אדם איכותי בארץ ויהיה רק יותר גרוע עם הזמן, מה שידחוף את המשכורות מעלה.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלק מעבודתי היתה לתכנן ולהפעיל מכונה של בומטק(שוויצרי), מחרטה מכרסמת 7 צירים, שני ספינדלים(העברה בינהם כדי לעבד את החלק כולו בלי עוד תפיסות), מנועים לינאריים, מהירות ראפיד של 70 מטר וסל"ד 30 אסל"ד, מכונה מדהימה.

 

היתי מייצר חלקים בגודל של 2-5 מ"מ עם דיוק של מיקרונים בודדים, האמת שאני לא מתחבר לגדלים האלו, אני יותר אוהב את המפלצות.

 

מה שנקרא Swiss Type. התחום שאני הכי אוהב בעיבוד שבבי.

לבומטק מכונות נהדרות. יש מכונות כאלו גם של 10 ו-12 צירים.

 

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איפה המפעל שלך ממוקם?

 

חלק מעבודתי היתה לתכנן ולהפעיל מכונה של בומטק(שוויצרי), מחרטה מכרסמת 7 צירים, שני ספינדלים(העברה בינהם כדי לעבד את החלק כולו בלי עוד תפיסות), מנועים לינאריים, מהירות ראפיד של 70 מטר וסל"ד 30 אסל"ד, מכונה מדהימה.

 

היתי מייצר חלקים בגודל של 2-5 מ"מ עם דיוק של מיקרונים בודדים, האמת שאני לא מתחבר לגדלים האלו, אני יותר אוהב את המפלצות.

 

אנחנו באשקלון אבל אנחנו לא קבלנים אלא יצרנים של מוצרים שלנו בתחום התשתיות והזורמים. אני לא זקוק לטולרנסים של מקרונים (טולרנסים אצלי זה מינימום חצי עשירית ועד למילימטרים. אחד היתרונות שאתה גם מתכנן וגם מייצר זה היכולת לשנות את התכנון שיתאים לעבודה נוחה).

 

עם כל הכבוד לספנדלים המהירים והמנועים הלינאריים אין כמו לראות את העבודה על המכונות של לפני 40 שנים.

 

יש לי מקדחה ERLO בת כ 40 מהראשונות שיוצרו. הצירים שלה לא משוננים אלא משולשים וכל גלגלי השיניים מוקשים. לא מזמן פיניתי בורבר בלגי בן 60 (זה הבורבר שעליו עיבדו את הצריח של אב הטיפוס של המרכבה). כל גלגלי השיניים בנויים עם תותבי ברונזה ולא חסכו בכלום. הגיר שלה נראה כאילו אתמול יצאה מהמפעל.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום
יש המון ציוד יד שנייה אבל אתה צריך להתחיל באפיון צרכים (גודל מכונה, מספר צירים, מהירות ספינדל, האם לקחת BT40, BT50 או BT 30, חשיבות מהירות, חשיבות דיוק, האם יש צורך בקירור דרך הכלי וכו').

 

אחרי שתדע מה אתה רוצה יש המון סוחרים בציוד יד שנייה ובנוסף כמעט כל טכנאי יודע על ציוד שמחפשים בשבילו קונה.

 

אני חושב שהדרישות יחסית צנועות.

3 צירים כמובן אך ממש אין צורך ברביעי, שולחן ברוחב של כמטר, מהירות ספינדל של כ-8000 (סל"ד? וואו, כמה הספקתי לשכוח)

וקירור דרך צינורות חיצוניים. יש חשיבות בעיקר לדיוק. מקס' קוטר כלי: 30-32. מחסן של כמה כלים להחלפה עצמאית - צ'ופר.

האם זו נחשבת מכונה בסיסית יחסית? ידוע לך/לכם על מחירי יד שנייה של מכונות דומות?

 

תודה!

 

עם כל הכבוד לספנדלים המהירים והמנועים הלינאריים אין כמו לראות את העבודה על המכונות של לפני 40 שנים.

 

לפני חודשיים הלכתי לגן התעשייה בתפן לבדוק מבנה להשכרה. בכניסה המנהל אמר לי "מצטער אבל אל תיבהל מהבלאגן,

יש פה המון מכונות ישנות שאנחנו מפנים". בפנים אני קולט כ-30 מחרטות וכרסומות בנות 50-60 שנה. מדהימות.

שאלתי לפשר ה"גרוטאות", מסתבר שאלה המכונות שסטף וורטהיימר התחיל איתן את האימפריה שלו,

שהיו בתחילה בצריף שלו בנהריה. כיום עמלים על שחזור הצריף 1:1.

אני בהיתי בהן חצי שעה עד שסילקו אותי. נראה לי שהיית נהנה שם.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שנקרא Swiss Type. התחום שאני הכי אוהב בעיבוד שבבי.

לבומטק מכונות נהדרות. יש מכונות כאלו גם של 10 ו-12 צירים.

 

 

 

 

אם זה היה סוויס טייפ היתי כותב, זה ממש לא סוויס טייפ.

 

 

 

זאת המכונה.

Got To love It

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...