Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טויוטה ספייס ורסו מול הונדה ג'אז


יניר נטל
שימו לב! השרשור הזה בן 4533 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לאחר חיפוש לא מוצלח לרכב יד שניה שיהיה יעיל, אמין, עם צריכת דלק טובה ונהיג שיניתי כיוון לרכב חדש,

(http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=372079 - שרשור החיפוש הקודם)

 

ישנם לא מעט מנועים חדשים ויעילים בשוק ולאחר פסילה של מספר מהם (לא אקנה רכב גרמני ולכן הפולו TSI המעולה לא על הפרק)

 

בבטווח המחירים של 110-120K התמקדתי בשני הרכבים הנ"ל (ג'אז או ג'אז היברידית שעושה רושם לא רע וטויוטה ספייס ורסו) ואשמח לקבל חוות דעת על היתרונות והחסרונות שלהם וכיוון לגבי המועדף מהשניים.

 

הקריטריונים שבהם אבחן את הרכבים הם:

1. צריכת דלק

2. אמינות (אמנם שני הדגמים די חדשים אבל שניהם מחליפים דגמים קיימים ולכן ניתן לקבל איזשהו מושג לא?)

3. שמירת ערך - ואני לא מבקש פה נבואות אלא הסטוריה של ג'אז מול יאריס?

4. הנאה מהנהיגה (או חוסר הנאה מינימאלי)

5. בטיחות וסימני שאלה.. (רכבים חדשים כמו ג'אז היברידי וספייס ורסו תמיד כוללים בתוכם גם סיכון של דגם לא מוצלח)

 

אודה להתייחסותכם ולכל עזרה נוספת בנושא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על הנייר מדובר במכוניות מאוד דומות.

המוניטין הן של הונדה והן של טויוטה מצויין ושתיהן שומרות על הערך בצורה פנטסטית.

הדבר היחיד שאני רואה הוא שאולי הג'אז ההיברידית תהיה חסכונית יותר בצריכת הדלק, אך בחלוף הזמן היא עלולה להיות יקרה יותר לאחזקה בשל מערכת המנוע החשמלי והסוללות. צריך גם לברר במה בדיוק שונה הג'אז ההיברית מהג'אז הרגילה (משקל, אולי תא מטען קטן יותר בגלל הסוללות?) והאם הפער במחיר הרכישה ובחסכון הפוטנציאלי בדלק מצדיק את רכישת הגרסה ההיברידית על פני הגרסה הרגילה.

 

קח את הג'אז והיאריס לנסיעת מבחן ותראה מי קולעת יותר לטעמך.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הג'אז באמת חסכונית יותר על הנייר, האם יש נהגים עם נסיון ברכבים הנ"ל שיכולים לשתף בתצרוכת הדלק שלהם?

 

עוד פרמטר קשור הוא שמחיר הקניה של הספייס ורסו זול יותר מזה של הג'אז בכל הדגמים שלה

(ג'אז היברידית 117 אוטומט רגיל 120 משודרג - קומפורט 130 - יש סיבה לזה שג'אז אוטומאטית מתומחרת יקר יותר מהיברידית אוטומאטית?)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באתר של טויוטה הן מתומחרות ב108K לדגם הבסיסי ו113K לדגם המאובזר יותר.

יכול להיות שזאת תגובה למחיר בסיסי של 99K לדגם הידני של הג'אז

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי שמירת ערך על פי לוי יצחק שני הרכבים שמובילים את ירידת הערך הכי נמוכה בשנים האחרונות הן שתי יצרניות:

טויוטה והונדה.

כל השאר אחריהן [אמנם לא בהפרש גדול אבל עדיין].

לגבי חווית נהיגה אני לא חושב שאף אחת מהמועמדות תעלה חיוך על פניך,

שתיהן פרקטיות ואפרוריות .

טוב שם טוב משמן טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיון אישי של החודש האחרון, לך על הטויוטה.

אמנם רעש המנוע הוא משהו שצריך להתרגל אליו אבל כשמתרגלים אפשר לומר שזה לא ממש מציק.

מרווח פנימי עצום.פרקטי מאד,תא מטען מצויין,איכות חומרים טובה,ומנוע שהפתיע אותי די לטובה.

אין בעיה של כח בעליות או עקיפות אבל קח בחשבון שנהיגה אגרסיבית מאד תורגש בכיס.אני עושה עם הרכב בעיר בסביבות 1:12

ומחוץ לעיר 1:16.

הבעיה היחידה לפי מה שאני יודע היא זמני האספקה ,כשמדובר על יוני יולי. בכל מקרה לקנות רק את דגם ה-GLI המאובזר

כשאם יש לך עוד 5000 ש"ח מיותרים התוספת של הגג הפנוראמי מדהימה.

בהצלחה.

מספר המשתמשים המחוברים הרב ביותר אי פעם היה :-D1963 1/4/08 ב- 17:54.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה ההעצות, קבעתי נסיעת מבחן על שתי המכוניות בשבוע הקרוב,

 

יד למישהו נתוני צריכת דלק מעשיים על הג'אז ההיברידית?

 

בנוסף, האם מישהו יודע מדוע ההיברידית המאובדרת בין הג'אז האוטומאטית הבסיסית לזו היוקרתית מתומחרת כזולה יותר מהג'אז האוטומאטית הבסיסית?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיון אישי של החודש האחרון, לך על הטויוטה.

אמנם רעש המנוע הוא משהו שצריך להתרגל אליו אבל כשמתרגלים אפשר לומר שזה לא ממש מציק.

מרווח פנימי עצום.פרקטי מאד,תא מטען מצויין,איכות חומרים טובה,ומנוע שהפתיע אותי די לטובה.

אין בעיה של כח בעליות או עקיפות אבל קח בחשבון שנהיגה אגרסיבית מאד תורגש בכיס.אני עושה עם הרכב בעיר בסביבות 1:12

ומחוץ לעיר 1:16.

הבעיה היחידה לפי מה שאני יודע היא זמני האספקה ,כשמדובר על יוני יולי. בכל מקרה לקנות רק את דגם ה-GLI המאובזר

כשאם יש לך עוד 5000 ש"ח מיותרים התוספת של הגג הפנוראמי מדהימה.

בהצלחה.

 

הוריי הזמינו גם כן את הורסו ואחרי המתנה של יותר מחודש הרכב צפוי להימסר אחרי החגים.

בנסיעת מבחן הוריי מאוד התרשמו מהרכב, עניין של הגיר הרציף דווקא לא הווה כזה הבדל מתיבה אוט' 4 הילוכים שהם מורגלים אליה.

מה שכן בנסיעת מבחן הם שכחו לבדוק דבר אחד לעומק והאם הרכב מתדרד אחורה בזינוק בעלייה.

יצא לך לבדוק איך הרכב עומד בD בעלייה לא תלולה מידיי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע שהפתיע אותי די לטובה.

אין בעיה של כח בעליות או עקיפות אבל קח בחשבון שנהיגה אגרסיבית מאד תורגש בכיס.אני עושה עם הרכב בעיר בסביבות 1:12

ומחוץ לעיר 1:16.

 

בכל מקרה לקנות רק את דגם ה-GLI המאובזר

כשאם יש לך עוד 5000 ש"ח מיותרים התוספת של הגג הפנוראמי מדהימה.

בהצלחה.

 

למה רק GLI ??

 

ושאלה נוספת - כתבת שהמנוע הפתיע אותך לטובה, אודה לקצת פירוט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה ההעצות, קבעתי נסיעת מבחן על שתי המכוניות בשבוע הקרוב,

 

יד למישהו נתוני צריכת דלק מעשיים על הג'אז ההיברידית?

 

בנוסף, האם מישהו יודע מדוע ההיברידית המאובדרת בין הג'אז האוטומאטית הבסיסית לזו היוקרתית מתומחרת כזולה יותר מהג'אז האוטומאטית הבסיסית?

 

 

לגבי נתוני צריכת דלק, הגאז לאחר בדיקה של מכרינו תומר הדר במהלך נ.מ. עשתה 18.2 ק"מ לליטר בנזין

את השאלה השניה לא כל כך הבנתי, אני משער שזה לא בעברית... אך לפי הבנתי את שפת הפרעונים ורוח החג אני מעריך שאתה מתכוון למה ההייבריד זולה יותר, מיסוי ירוק על רכבים דרגת זיהום 2

Confidence In Motion

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי נתוני צריכת דלק, הגאז לאחר בדיקה של מכרינו תומר הדר במהלך נ.מ. עשתה 18.2 ק"מ לליטר בנזין

את השאלה השניה לא כל כך הבנתי, אני משער שזה לא בעברית... אך לפי הבנתי את שפת הפרעונים ורוח החג אני מעריך שאתה מתכוון למה ההייבריד זולה יותר, מיסוי ירוק על רכבים דרגת זיהום 2

 

בקשר לתשובה הראשונה: מי זה תומר הדר ובאיזו מסגרת נערכה הבדיקה (נסיעת מבחן פרטית? כתבה לעיתון רכב?)

 

אני חזק בשפת פרעונים, נותן יותר בחרטומים, הכוונה בשאלתי השניה הייתה:

הגרסא ההיברידית של הג'אז המגיעה להבנתי בין רמת האבזור של הג'אז אוט' הבסיסית לבין רמת האבזור של הגרסא היקרה, כיצד מחירה נמוך מזה של הבסיסית.

 

התשובה היא מיסוי ירוק...? ז"א שאם צריך לבחור בין השתיים התשובה היא אוטומאטית לכיוון הג'אז ההיברידית, אין כאן שיקול דעת. נכון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תומר הדר מכוכבי קארס פורום בעבר, כיום כתב רכב בעיתון כלכליסט.

 

לגבי רמת אבזור קח בחשבון שאבזור שיש לך בהייבריד לא מגיע בבנזין הרגילה ולהפך

USB קיים רק בבנזין כסטנדרט

שליטה על מערכת השמע מההגה - בנזין כסטנדרט

בקרת אקלים - הייבריד כסטנדרט

ועוד...

כדי לא להלאות אותך בעוד פרטים תן הצצה במפרט בקישור כאן ותעשה את ההשוואה שלך בין ה1.4 TREND לבין ה1.4 HYBRID

Confidence In Motion

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4533 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...