Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5689 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום חברים,

רכשתי לא מזמן גולף סימן 4, מנוע 2.0 ידנית.

עבר הרבה מאוד זמן מאז נהגתי על תיבה ידנית ועל 2 ליטר לא נהגתי אף פעם. לכן, רציתי לשאול על יחסי ההעברה הטובים ביותר לשילוב הגיר/מנוע הנ"ל לדעתכם.

 

אופי נהיגה: רגוע מאוד, נותן דגש על נסיעה חלקה, חשוב לי מאוד לשמור על הרכב ובזבוז דלק מינימלי (לומד - אין כסף :-P)

כרגע: עליית הילוך בערך על 2200 סל"ד (כמובן עם שילוב רגש ומהירות) והילוך הבא מתחיל ממשהו כמו 1800 סל"ד אולי פחות.

 

אני מבין שזה לא כזה קריטי ושהתשובה שלכם תהיה הערכה גסה, אבל זה בדיוק מה שאני מחפש כי לפי לדעתי אני מעמיס על המנוע יותר מדי בכך שאני מעביר הילוך מוקדם מדי.

אשמח לשמוע את דעתכם.

Bimmer

פורסם

ברשותך, אני לא אתייחס לשאלה עצמה, כי הנושא הזה נידן מספר פעמים בעבר - שורה תחתונה- אתה יכול לנהוג איך שבא לך.

 

אבל פשוט לא נכון לכתוב, שכל העלת הילוך מורידה 400 סל"ד (מ 2200 ל 1800).

 

ככל שההילוך גבוה יותר כך הבדל ביחס העברה בינו לבין ההילוך שלפניו יהיה קטן יותר.

 

למשל, בהלפה מראשון לשני הסל"ד יורד 1300- 1500,

בהחלפה משני לשלישי - ב 1000-900,

בהחלפה משלישי לרביעי - 600-700

ורק בהחלפה מרביעי לחמיש זה אולי יורד ב 400 סל"ד.

 

 

פורסם

בעיקרון העברת הילוכים יותר מידי מוקדמת מעמיסה על המנוע וגורמת לצריכת דלק גבוהה יותר. צריך לעשות את זה עם רגש, אם אתה מעביר את ההילוכים על 2200 סל"ק ושומע שהמנוע מגמגם, נישמע מתאמץ או לא מרוצה, כניראה שאתה צריך להעביר הילוכים על טורים גבוהים יותר. המנוע שברשותך אומנם בעל מומנט מכובד על טורים נמוכים, אבל זה עדיין לא דיזל ו/או מנוע גודש.

לא מכיר את האופי של המנוע שלך (יצא לי לנהוג על אודי 80 עם מנוע 2000 וגיר ידני, המנוע שם הרגיש גמיש למדי), אולי גמישות שלו מספיקה. אצלי בגולף אוטומטית לעיתים קרובות ההילוכים עוברים על 2000~2500סל"ד או על 3000 אם אני "לוחץ". למנוע שלי מספיקה הגמישות להאיץ מ-50 על הילוך רבעי. מצד השני יש לי ממיר מומנט שיכול לחפות במידה מסויימת על גמישות.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
ברשותך, אני לא אתייחס לשאלה עצמה, כי הנושא הזה נידן מספר פעמים בעבר - שורה תחתונה- אתה יכול לנהוג איך שבא לך.

 

אבל פשוט לא נכון לכתוב, שכל העלת הילוך מורידה 400 סל"ד (מ 2200 ל 1800).

 

ככל שההילוך גבוה יותר כך הבדל ביחס העברה בינו לבין ההילוך שלפניו יהיה קטן יותר.

 

למשל, בהלפה מראשון לשני הסל"ד יורד 1300- 1500,

בהחלפה משני לשלישי - ב 1000-900,

בהחלפה משלישי לרביעי - 600-700

ורק בהחלפה מרביעי לחמיש זה אולי יורד ב 400 סל"ד.

 

אני בטוח שאתה צודק, פתחתי את השרשור כדי ללמוד, אבל אבדוק שוב את העניין בנסיעה הבאה ואחזור לפה עם שאלות נוספות.

תודה על התגובה המפורטת.

 

בעיקרון העברת הילוכים יותר מידי מוקדמת מעמיסה על המנוע וגורמת לצריכת דלק גבוהה יותר. צריך לעשות את זה עם רגש, אם אתה מעביר את ההילוכים על 2200 סל"ק ושומע שהמנוע מגמגם, נישמע מתאמץ או לא מרוצה, כניראה שאתה צריך להעביר הילוכים על טורים גבוהים יותר.

 

זה בדיוק מה שאני מפחד ממנו אבל כל משך הרישיון שלי נהגתי על מנועי טויוטה (דייהטסו וקורולה) ולכן אני ממש לא מכיר איך נשמע 2 ליטר של פולקסוואגן. לפי ההרגשה, אני מעביר רק טיפונת מוקדם מדי. כנראה שאצטרך לנהוג עם מישהו מנוסה יותר לידי כדי לקבל ביקורת בונה טובה.

Bimmer

פורסם

שוב פעם, זה תלוי.

 

אם אתה רוצה להאיץ מהר - אתה צריך להעביר בסל"ד גבוה יותר.

 

אם אתה נוסע בקצב רגוע - אתה יכול להעביר גם ב 2200 סל"ד.

 

אין סל"ד מומלץ קבוע, וזה גם תלוי בהילוך.

 

למשל, מראשון לשני אפשר להעביר מוקדם, כי למנוע יש מספיק כוח לסחוב בהילוך שני גם מ 1200 סל"ד.

 

אבל אם בהילוך רביעי אתה מתחיל להאיץ מ 1500 או מ 1600 סל"ד - זה מעט מוקדם, אבל שוב, תלוי בשיפוע של הכביש ובקצב הנסיעה.

 

 

פורסם

כל מה שכתבת ברור לי מאליו - בכל זאת, אני מבין דבר או שניים ברכבים :)

מה שאני מחפש זה "מינימום" כלשהו ואני מתחיל להבין שזה עניין של ניסיון ורגש ושבכל רכב זה שונה.

 

תקן אותי אם אני טועה...

Bimmer

פורסם

העברת הילוכים אופטימלית מתבצעת בסביבות שיא המומנט. ככה כשהסלד נופל אתה עדיין נשאר בתחום ה"ירוק" של הסל"ד.

 

עם כמה שהמנוע גמיש בגולף, עדיין מורגש "בור" אם אתה מעביר הילוכים באזור ה2,000.

תנסה להעביר הילוך שני והלאה באזור ה2,600 2,800, תלוי בתנאי הנסיעה, בשביל להשיג נסיעה חלקה יותר

Kawasaki Versys !!!

פורסם
העברת הילוכים אופטימלית מתבצעת בסביבות שיא המומנט. ככה כשהסלד נופל אתה עדיין נשאר בתחום ה"ירוק" של הסל"ד.

 

ממש ממש לא.

 

יש מכוניות (טויוטה קורולה למשל) בהן שיא המומנט מתקבל בסל"ד גבוה מאוד - בקורולה דור נוכחי זה ב 5200 סל"ד.

 

ברור שבנהיגה יומיומית רגילה אף אחד לא ימשוך הילוכים עד 5200 סל"ד.

 

ומצד שני, יש מנועי טורבו, בהם שיא המומנט מתקבל כבר באיזור 1600 סל"ד, וגם במקרה זה ברור שאף אחד לא יחיליף הילוך בסל"ד זה.

 

 

פורסם
ממש ממש לא.

 

יש מכוניות (טויוטה קורולה למשל) בהן שיא המומנט מתקבל בסל"ד גבוה מאוד - בקורולה דור נוכחי זה ב 5200 סל"ד.

 

ברור שבנהיגה יומיומית רגילה אף אחד לא ימשוך הילוכים עד 5200 סל"ד.

 

ומצד שני, יש מנועי טורבו, בהם שיא המומנט מתקבל כבר באיזור 1600 סל"ד, וגם במקרה זה ברור שאף אחד לא יחיליף הילוך בסל"ד זה.

 

בוקי, אני מסכים, אבל אני מניח שזה תלוי בלינאריות (או בחוסר הליאנריות...) של עקומת המומנט ולאו דווקא בנקודת שיא המומנט.

 

אחרי הכל, אם אני מעביר הילוך לפני שאזור שאליו נופל הסל"ד לא נמצא במקום שיספק לי מספיק מומנט להתקדמות, זה מצריך אותי לתת יותר דלק בשביל לשמר את ההתקדמות, או במצב קיצוני יביא לגמגומים.

Kawasaki Versys !!!

פורסם

STR-97031401-kW-Nm-C.png

 

גרף זה שייך ל-Volkswagen Golf 2.0-97 85 kw/115bhp

שים לב, 98% מהמומנט מקבלים כבר ב 2400 סל"ד. כלומר כל עוד תהיה באיזור הנ"ל (גם אחרי החלפת הילוך) פחות תצטרך ללחוץ על גז.

פורסם

מעניין אם אפשר להשיג גרף כזה למנוע גולף V5 בעל 10 שסתומים (150 סוסים)?

 

לפי גרף ניראה שהכי כדאי להעביר את ההילוכים כך שסל"ד אחרי החלפה לא ייפול פחות מ-2200.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

×
×
  • תוכן חדש...