Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5797 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

מה שממבדיל אותה מאזעקות רגילות הוא שפה יש צורך גם בידע בחשמל רכב וזה לא הופך אותה ל"סופר קשה להתקנה" אלה לתחום קצת שונה משל מתקין סטנדרטי, כמו שלא כל רופא שניים יכול לבצע עבודות כרוגיות , חשמלאי רכב עם סכמת חוטים ומנורת ביקורת יוכל לבצע את ההתקנה .

 

 

אוקיי, אני מניח שמדובר ברכב ללא אימובליזר? עכשיו בוא תסביר מה עושים במקרה שמדובר ברכב משנת 2000+ וחייבים מפתח מקודד בסוויצ' על מנת להניע, איך "עוקפים" את זה מבלי לנטרל\לנתק את האימובליזר המקורי, ד"א האזעקה לא מגיעה עם הסברים כפי שכבר ציינתי.

 

דני.

 

 

ועכשיו ובקשר לאימבולייזר, ידוע שבמערכות להנעה מרחוק יש צורך בעקיפת האמבולייזר לצורך הנעה ללא מפתח מקודד בקרבת בסליל, לטענתך המערכת עדיין מגנה על הרכב, כלומר ללא מפתח מקודד אין אפשרות להניע את הרכב,

אתה יכול להסביר לנו איך ללא מפתח מקודד אי אפשר להניע לעומת זאת בלחיצה על השלט יש אפשרות להניע ללא מפתח מקודד?

המערכת יודעת לשדר את קידוד המפתח רק בזמן לחיצה על השלט ?

אני הרבה זמן חשמלאי רכב וזה חדש לי אשמח אם תשתפו אותנו בידע שלכם

פולקסווגן-כי חיים רק פעם אחת !

פורסם

דרור,

 

אין אפשרות להניע את הרכב לא מפתח מקודד, כלומר האימובליזר עובד ב-100%, גם ברכב שלי וגם ברכב של יוסי, איך? החברים פה אמרו שזה מאוד פשוט לא? יש סכימת חוטים.

 

ועכשיו יותר ברצינות אתה בהחלט בכיוון, מבלי לפרט יותר מידי אכן המערכת יודעת לשדר את קידוד המפתח רק בזמן לחיצה על השלט, זה לא בא כחלק מהאזעקה, יש צורך במודולים נוספים, גם על זה אין שום פירוט באזעקה.

 

דני.

פורסם
מה שממבדיל אותה מאזעקות רגילות הוא שפה יש צורך גם בידע בחשמל רכב וזה לא הופך אותה ל"סופר קשה להתקנה" אלה לתחום קצת שונה משל מתקין סטנדרטי, כמו שלא כל רופא שניים יכול לבצע עבודות כרוגיות , חשמלאי רכב עם סכמת חוטים ומנורת ביקורת יוכל לבצע את ההתקנה .

 

כלומר זה שולל חלק גדול מהמתקינים. כמובן למי שיש ידע גם בחשמלאות רכב האזעקה לא "סופר קשה להתקנה", מה עם שאר/רוב המתקינים?

 

 

אלי

 

פורסם

חבל שהשרשור סוטה ממסלולו. מבלי לתת לפותח השרשור תשובות על מה ששאל. לפני שאני יענה לפותח השרשור ברשותכם כמה הבהרות.

אני לא המתקין היחידי בארץ שיודע להתקין אזעקה כזאת אני מניח שיש עוד כמה כאלה שיודעים מה הם עושים. דני התכוון שפשוט לי יש ניסיון עם אזעקה כזאת. ההתקנה שלה לא פשוטה ומתקין ממוצע בארצנו בהחלט יסתבך איתה. ישנם רכבים קלים להתקנה ויש מסובכים לדוגמא: יש רכבים שאם הם לא מזהים מפתח בסוויץ הרכב לא יניע מרחוק ואז צריך לדמות מצב של מפתח בתוך הסוויץ וזה בטח לא נמצא בהוראות ההתקנה.

דברים נוספים

לאזעקה אפשרויות חיבור מגוונות למערכות הרכב דבר שמאפשר שליטה דרך השלט. לדוגמא ברכב שלי ישנה אפשרות גם להוריד חלונות, להדליק אורות, לצפור, להדליק מזגן וכו" (את מי שזה מעניין ניתן לראות בסרטון

). החיבור למערכת בקרת האקלים אצלי ברכב היה קצת בעייתי מכיוון שלא הייתה אפשרות להתחברות פשוטה לכפתורי השליטה של בקרת האקלים. הדבר חייב התערבות "כירורגית" עדינה ביותר אחרת בקרת האקלים הולכת לעולמה.

 

אני מניח שאם תבואו עם אזעקה כזאת למתקין השכונתי הוא ינסה להוריד אתכם מזה ובטח לא יתחיל לחבר לכם את כל האופציות שלה שהם באמת מרובות. רוב הסיכויים שגם ישתילו לכם את המפתח מתחת לסוויץ על מנת לעקוף את האימובילייזר המקורי.

 

 

 

לפותח השרשור לא התעמקתי יתר על המידה בהבדלים בין האזעקות אבל לדעתי ההבדל הבולט בין 2 הדגמים מעבר לשלט הצבעוני היא היכולת של 5902 להתממשק עם אייפון ולשלוט על הרכב מכל מקום ללא הגבלת מרחק.

פורסם

תודה על ההסבר הקצר , תיארתי לעצמי שזה משהו בסיגנון שידור קוד המפתח רגעית .

אני לא אכנס פה עוד לשאלות טכניות רק זה משהו שעדיין לא נתקלתי בו וזה באמת לא נוגע לשירשור.

 

אלי,

למי שאין רקע בחשמל רכב אין מה לגעת בזה .

ועכשיו אני מבין את דברי דני , זה יכול להיות סופר קשה להתקנה ברגע שאת נותן לאדם שאין לו רקע בחשמל רכב (שכחתי שלא כל מתקין מבין בחשמ"ר),

פולקסווגן-כי חיים רק פעם אחת !

פורסם

הבעייה הבסיסית שאני רואה עם מערכות אזעקה לסוגיהן היא:

א. רמת האנגלית של רוב המתקינים בארץ היא סופר בסיסית ולפעמים לא קיימת.

ב. הרכבים הולכים ונהיים יותר ויותר ממוחשבים ומתוחכמים.

 

שילוב של שני הגורמים האלה בתוספת חאפריות ישראלית לתפארת גורמים לרכבים חדשים להתקע על ימין ועל שמאל וליצירת שם רע ליצרן הרכב או דגם ספציפי (ע"ע שברולט קרוז שנכבה באמצע נסיעה, תופעת מות לוח מחוונים בסקודה פאביה ועוד כהנה וכהנה דוגמאות לשלל צרות שמביאות מערכות הגנה אלקטרוניות).

 

על מנת להתקין אזעקה מהסוג המוזכר בשרשור בצורה טובה ונכונה למתקין חייבת להיות אנגלית ברמה בסיסית ומעלה, סכמות חשמל של הרכב, הבנה טכנית, ידע בחשמל וכמובן זוג ידיים ימניות ואפשרות לעבוד בלי לחץ ועם כלים מתאימים. בלי אלה לא הייתי ממליץ לאף אחד לגשת למתקין, איכותי ומוכשר ככל שיהיה, לעבוד על רכב מודרני וחדיש בעל שלל מערכות אלקטרוניות ומערכות שלוש-אותיות-אנגליות.

ברכבים ישנים הבעייה הרבה פחות חמורה ובהחלט ניתן להסתדר גם בלי סכמות של יצרן הרכב ורק צריך להקפיד על עבודה נאותה.

 

בקיצור - הדעה שלי אומרת שכל התקנה שניתן לחסוך מהרכב תעשה לו רק טוב. יצרני הרכב משקיעים הון תועפות בתכנון מערכות החשמל וסינכרונן, ואז מגיע משה שבהינף קאטר חותך חוטים בלי אבחנה ומחבר קודנית סינית מחורבנת באיזולירבנד :?

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

דני

אני שמח שהגיבו אנשים שמבינים ענין והם הוכיחו את הטענה שלי שזה לא דבר בלתי אפשרי כמו שאתה מתאר את ההתקנה

זה שיש ליוסי ניסיון זה מעולה ומציב אותו בראש הטבלה אבל כמו שכבר נאמר כאן

עם ראש פתוח אנגלית טובה סבלנות ואינטרנט אני מאמין שהכל אפשרי רק צריך להתמקד ולשמור על פוקוס

 

ואני מסכים איתך בהחלט שיוסי הוא היחיד שגם אני הייתי הולך אליו (רק שאני אוהב לעשות דברים בעצמי)

ואין לי שום וויכוח שמומלץ ללכת לבעל מקצוע שכבר יש לו ניסיון עם אותו מוצר

אבל אני מאמין ואפילו בטוח שגם יוסי עשה מחקר קטן לפני שהוא רץ להתקין אצלו את האזעקה.

 

 

אלי

אני לא יודע לאיזה מתקין ניגשת ומה הרקע והנסיון שלו בתחום אבל בתור אחד שלא מבין והרבה ועם מעט מאוד ניסיון

הצלחתי די בקלות לחבר אזעקת ביפר ולעקוף אימובילייזר וכמובן שחיברתי את כל האופציות

אני אפילו ייתן דוגמה קטנה: למוח של הרב בריח יש חוט שמחברים ל + אחרי סוויץ שמודיע שהרכב מונע

זאת טעות ענקית והסיבה היחידה שככה רשום בתרשים של האזעקה זה מטעמי נוחות בלבד

אצלי ברכב הקודם זה היה מחובר ישירות לאלטרנטור ורק כאשר המנוע פועל יש תצוגה בשלט.

ובאמת קשה לי להבין איך המתקין הסתבך בהתקנה של האזעקה מהסיבה הפשוטה שהיא מגיעה עם תרשים מאוד מפורט.

כשיש לך דאבל וופר 8 אינצ' בכל דלת אתה מתחיל לחשוב פעמיים,

אם בכלל אתה צריך לשים סאב.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=455879


×
×
  • תוכן חדש...