Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5846 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מדובר בסוזוקי בלנו 98, בנסיעה בפקק ארוך בגהה בשעות הצהרים בשרב כבד (כ 40 מעלות) הרכב התחמם והמחוג הגיע לרבע האחרון לפני הקו האדום ונשאר שם יציב. כיבוי המזגן לא עזר לו לרדת.

 

יש לי 2 שאלות

1. האם זה נורמלי ? בשבועיים האחרונים בטמפרטורות רגילות לעונה, לא הייתה התחממות חריגה גם לא בפקק בגהה בצהרים.

 

2. האם יש סכנה למנוע או לרכב בהתחממות כזו שלא מגיעה למקסימום בקו האדום ?

פורסם

מחוג חום מנוע לא צריך לעבור את החצי, אם עבר יתכן כמה סיבות:

חוסר בנוזל קירור, ואם אתה משתמש במים מה שדופק את הרדיאטור אז חוסר במים

אומנם המאוורר נכנס לפעולה אבל בגלל חוסר בנוזל קירור אין מספיק לחץ כי חסר נוזל קירור ולכן החום עולה.

 

סכנה בהחלט יש, אם המחוג עבר את החצי לא חסר הרבה שהוא יגיע גם למעלה,

לכן צריך לבדוק אם חסר נוזל קירור בדחיפות ולהשלים במקרה הצורך.

 

לא לזלזל כי חוסר קירור למנוע יכול לגרום לנזק בלתי הפיך למנוע במיוחד בחום הזה.

פורסם

המנועים של סוזוקי נוטים להתחמם בגלל תכנון גרוע של מעברי המים בראש.

במקרה שלך , אתה רק יכול לוודא אם לא מדובר בטרמוסטט פגום , רדיאטור חסום. או מאוורר.

פורסם

בדקתי מים היום, לא חסר אפילו טיפה, המאוררים עובדים גם של המזגן וגם של הרדיאטור.

כך שנשאר לי להחליף טרמוסטט ואם גם זה לא יעזור אז אני אגש לרדיאטור.

 

השאלה שנותרה, האם התחממות כזו שנמצאת ברבע האחרון לפני הקו האדום למשך הנסיעה, יכולה לגרום לנזקים למנוע או למערכות אחרות ?

פורסם

ככל הנראה מהתיאור שלך מדובר על רדיאטור סתום או טרמוסטט . אני מניח שאין נזילת מים רצינית מה שמחזק את ההשערה .

 

הסכנה לרכב היא קריטית בשעת התחממות , למזלך מדובר על רכב יפני ולא על אירופאית עדינה , אבל עדיין מומלץ וחשוב ביותר לזהות את מקור הבעיה ולפתור אותה במהירות .

 

מומלץ לבצע ניקוי לרדיאטור ומילוי נוזל קירור איכותי .

פורסם
...למזלך מדובר על רכב יפני ולא על אירופאית עדינה..."

 

 

בהחלט דעה מקצועית.

הרי ידוע שיפניות נפגעות פחות מאירופאיות כאשר חום המנוע עולה יתר על המידה. נו באמת...

No need for 3way active stereo system.. Driving an Alfa Romeo

:scatter:

When you're crawling along at 15kmh in the morning rush hour somewhere to put you frappacappalattechino would be useful

פורסם

ברור

יפאניות לא קורה להן כלום אם הראש מנוע גם מתעוות לגמרי

פעם גם נשבר לי הקראנק בהונדה והיא המשיכה לנסוע כרגיל...

 

 

פותח התראד

 

שים את האוטו בחניה פתח את המיכל מלוי מים

דחוף שמה צינור על זרם חלש תניע את המנוע ותפתח את הפקק של הרדיאטור

כך שמה שאמור לקרות הוא שהמים הנקיים מהצינור יעברו דרל המערכת ויצאו לבסוף בחוץ

אם אתה רואה שאחרי כמה דקות יצאו מים נקיים הרדיאטור ממש לא סתום והכל בסדר.

 

סגור את הפקק ומלא מים קצת מתחת לסימון הMAX

 

תניע את האוטו ל15 דקות ותראה מה קורה

אם המנוע עובד מתחימם הוונטה עובדת והוא שוב יורד לחצי ונשאר דבוק שמה

הכל תקין.

תראה שהוא מתחמם אם הונטה נדלקת זה ממש חשוב

שיונית החום מתפקדת היטב

 

וידוי נוסף

תתקופף למטה תראה שאין נזילות .

 

סע לאט ותהיה בריא.

 

וכן , זה טבעי שהיא מתחממת קצת ..

אני מכיר את זה טוב מאוד..

ואם אתה רואה שזה כבר מגיע מעבר לחצי תעצור בצד תן למערכת להתקרר.

 

ובלי שום קשר תבדוק תמיד שמן מים :)

פורסם

אבל שוב, לא הבנתי אם התחממות למשך זמן שלא מגיעה לקו האדום אלא לרבע האחרון יכולה לגרום לנזק.

הרכב אוטומטי, והרדיאטור מקרר גם את תיבת ההילוכים האוטומטית, האם יכול להגרם נזק לתיבה ? או למערכות אחרות ?

פורסם

התחממות כאמור עשויה לגרום נזק גם למנוע וגם לגיר . אמנם זה לא יקרה ברגע כי אין לך נזילה או התחממות מקסימלית , אבל בלי שום ספק יהיה נזק מצטבר .

 

מצנן הגיר נמצע בחלק התחתון של הרדיאטור ומושפע ישירות מאיכות הקירור של הרדיאטור . אם הרדיאטור אינו מקרר בצורה יעילה , כלומר סתום או נוזל , גם שמן הגיר לא יתקרר בצורה יעילה .

 

התחממות יתר גם אם היא אינה מקסימלית, גורמת לפגיעה בגיר ולמנוע בטווח ארוך .

 

מומלץ ביותר לבדוק את מקור ההתחממות בהקדם .

פורסם

פעם הבאה שמתחמם לך המנוע תפעיל חימום, זה גורם לסירקולציה של הנוזל קירור ולהורדת חום המנוע.

 

סליחה - פעם הבאה שמתחמם לך המנוע תעצור מייד בצד במקום בטוח וכבה את האוטו ותזמין גרר.

עד שאתה עוצר תפעיל חימום.

פורסם

יש לי בלנו , הרכב לא מתחמם אפילו כאשר חם מאוד. לדעתי יש לך רדיאטור סתום .

כל השטויות לגבי בעיות בתכנון מערכת קירור, תשכח.

צ'רי טיגו 7 פלאג אין הייבריד 2026

מאזדה 3 ספיריט 2014 2.0

פורסם
פעם הבאה שמתחמם לך המנוע תפעיל חימום, זה גורם לסירקולציה של הנוזל קירור ולהורדת חום המנוע.

 

סליחה - פעם הבאה שמתחמם לך המנוע תעצור מייד בצד במקום בטוח וכבה את האוטו ותזמין גרר.

עד שאתה עוצר תפעיל חימום.

 

יש לי בלנו , הרכב לא מתחמם אפילו כאשר חם מאוד. לדעתי יש לך רדיאטור סתום .

כל השטויות לגבי בעיות בתכנון מערכת קירור, תשכח.

 

אם אני מגלה שהבעייה זה הרדיאטור, מה כדאי לעשות ?

- ניקוי ?

- לקנות רדיאטור מפורק במקום הנוכחי ?

- לקנות רדיאטור חדש לגבי הנוכחי ?

 

מה העלויות של כל אחד מהם

ובאיזה מהם היית בוחר ?

פורסם

אני ממליץ קודם לגשת למישהו שמתעסק ברדיאטורים שיבדוק האם הוא סתום .

אם כן תברר מהן העליות של ניקוי ושל החלפה לחדש . אם הפער גדול , אולי שווה לנקות .

בכל מקרה תחפש רדיאטור גם בחנויות חלקי חילוף , לפעמים פערי המחירים גדולים מאוד.

החלפה של רדיאטור באופן עצמאי זה לא סיפור.

אני מכיר מישהו שהייתה לו בעיה כזאת , ובסוף זה היה הרדיאטור .

צ'רי טיגו 7 פלאג אין הייבריד 2026

מאזדה 3 ספיריט 2014 2.0

×
×
  • תוכן חדש...