Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

יכול להיות שאתה צודק, אני לא יודע אם מראש היתה כאן "הונאה" כהגדרתה, או סתם "בוא נתחיל לעשות סידרה ונראה מה הולך ולאן נתקדם".

 

לזכותי ייאמר (טפיחה עצמית על השכם), שכבר אחרי שתי עונות הבנתי שהעסק לא מתקדם לשום מקום ונטשתי (באמת היה לי חבר כמוך שניסה לשכנע אותי להמשיך. הוא לא הצליח 8) ).

 

אגב, אני אוסיף משהו מניסיוני האישי: לפני עשרים שנה הייתי סטודנט לקולנוע בקמרה אובסקורה (אל תשאל, אחד מגלגולי החיים). לא אשכח משהו שאחד המורים, גור הלר, אמר לנו: "מה שלא עובד בשלב התסריט, לא תצליחו לתקן בזמן הצילומים. לכן תוודאו שהתסריט שלכם מהודק ומושלם עד כמה שאפשר". והוא צדק, ראיתי את זה בזמן הצילומים של סרט הסטודנטים הראשון שלי.

 

הוא עוד התכוון לתסריטים צולעים של סטודנטים בשנה א'. לעומתם, תסריטים של אנשי מקצוע שעובדים בטלוויזיה ובקולנוע חייבים להיות מהודקים ומושלמים.

  • תגובות 3.3 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני לא טוען שהם ישבו בחדר, שפשפו יד ביד וזממו להונות את כולנו תוך כדי צחוק עמוק ומרושע ;)

אני כן טוען שבפועל הם הונו אותנו, כי הרי אם היינו יודעים שהסדרה תמשיך להיות מבויימת יפה ומשוחקת טוב, אבל שכל הback story שלה לא קיים וכל השאלות יישארו פתוחות, חלק (וכנראה שבתכלס רוב מוחלט) מהצופים היו פורשים מהסדרה.

הם לא עשו זאת, למרות שהם ידעו (התוודו על כך בראיון לאחר תום הסדרה), מכאן אני הסקתי שבוצעה בפועל הונאת צופים.

שים לב - אני לא סתם מכבס מילים ולא מתלהם בשביל הכיף, יש רציונל וסימוכין מאחורי הדברים האלו.

 

ואני מסכים עם ההודעה שלך לגמרי, בנוגע לתסריט וכו'.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

למה דלפו? אמרו שהיא חוזרת ב26 ליוני - לא?

 

בכל מקרה איזה כיף!!!

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

אני דווקא לא שותף לתלונה על אבודים. נכון, הסיום מטופש (מאוד "רוחני" כזה, כמעט דתי. במיוחד מעצבן הקטע של "הם לא היו מתים כל הזמן, כל מה שקרה על האי קרה באמת אבל זו הייתה רק הכנה לעולם הבא" - או מה שזה לא היה), אבל הסדרה עצמה הייתה מעולה - בימוי, תסריט, משחק. כולם היו ברמה גבוהה ביותר.

 

הרבה יותר מפריעות לי סדרות שמתחילות טוב אבל מאבדות את דרכן והופכות להיות קיטש אמריקאי "כי זה מה שהצופים אוהבים". יש המון דוגמאות אבל אני דווקא לא רוצה לתת שמות אלא לתת את הארכיטיפ לסדרות הללו:

 

רוב הזמן אלו סדרות מתח/אקשן סמי-מציאותיות או לחילופין מדע בדיוניות. הרעיון הבסיסי לתסריט הוא נורא מגניב אבל מכיוון שכולו נשען על בסיס מחוסר הגיון (כי אחרת הוא היה ריאליסטי מדי ולא מספיק מגניב), הסדרה מהר מאוד הופכת למשהו מחוסר הגיון בעצמה והתסריטים מאבדים קשר למציאות. יש פה התרשלות כפולה, ראשית של התסריטאי, שאומר לעצמו משהו כמו "הדמות שלי ממילא יכולה לעשות משהו על-טבעי, אז אין טעם לנסות ולהפעיל ריאליזם בשאר הדברים שקורים מסביב". ושנית של הבמאי, שאומר לעצמו "התסריט ממילא מונפץ לגמרי, אז למה להתאמץ על המשכיות, קישור בין הסצנות או הגיון בפעולות של הדמויות ובאירועים שקורים מסביב". הם חושבים לעצמם שאם הצופים נהנים מצפייה במשהו שהם יודעים שהוא לא אמיתי, אז הם לא צריכים את הדבק הריאליסטי שיקשר בין הסצנות ויניע את האירועים והפעולות של הדמויות. התוצאה היא שהצופה אומר לעצמו כל כמה דקות "למה לעזאזל זה קרה עכשיו", "נו באמת, איך הטובים שוב מצאו את הרעים בדקה וחצי אחרי שהם איבדו אותם ברחבי ניו יורק", "למה הרע לא פאקינג יורה כבר בשבוי במקום לנהל מונולוג", "איך הרע שיש לו כוחות על לא עושה לטוב וידוי הריגה כמו אחרון החובבנים", וכדומה.

 

זה מבחינתי מה שהורס סדרה, ולצערי יותר מדי סדרות נהרסו בדיוק בגלל זה - בגלל שנדמה שילד בין 15 כתב להן את התסריט.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם (נערך)
אני דווקא לא שותף לתלונה על אבודים. נכון, הסיום מטופש (מאוד "רוחני" כזה, כמעט דתי. במיוחד מעצבן הקטע של "הם לא היו מתים כל הזמן, כל מה שקרה על האי קרה באמת אבל זו הייתה רק הכנה לעולם הבא"

שים לב, הקטע עם מתים עולם הבא וכו' רלוונטי רק לעונה האחרונה, כל השיט של לפני זה לא קשור. הם שמו סימני שאלה בעונה אחרונה ואז סגרו אותם, boo-fuckin-hoo, יש איזה אלף סימני שאלה מעונות קודמות!

עם שאר הדברים שלך (אחלה בימוי משחק וכו') אני מסכים ואף כתבתי זאת בעצמי, אבל צר לי - זה לא ממש מתחבר לשאר ההודעה בא אתה מהלל (ובצדק) תסריט ועלילה. תיארתי לפני כן מדוע אני מכנה את הסדרה כ'הונאה', מעניין אותי לשמוע עם מה אתה לא מסכים. אם תסריט טוב מבחינתך זה רק דיאלוגים וכו' אז אני איתך נקודתית, אבל לדעתי תסריט עם דיאלוגים נהדרים שאין מאחוריהם שום תוכן זה יותר גרוע מתסריט מפגר - תסריט מפגר אני אזהה וכך אפרוש מהצפיה, תסריט כמו של אבודים גורם לי להשאר כצופה תחת ההנחה שיצא מזה רווח בסוף, וכאן נכנסת ההודעה הקודמת שלי בנוגע ללמה אני מאמין שאבודים היא הונאה.

 

בנוגע לשאר התוכן שלך, מסכים לחלוטין, זו הסיבה שאני כמעט לא צורך סדרות stand-alone episodes (הדוגמא המתבקשת: CSI WHATEVER), אלא רק כאלו עם עלילה רציפה. לפי דבריך אתה אמור להיות גרופי של 'הסמויה'.

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

ראית אבודים עד הסוף, נכון? כל פרק מתח אותך, הלהיב אותך, עניין אותך, פתח אצלך כמה סימני שאלה וסגר כמה? (סגר פחות, כמובן...) - אז זה בדיוק ההגדרה של תסריט מצוין ועלילה מעניינת. את זה הם ידעו לעשות נהדר. אני גם מסכים שזו הונאה אבל כמו שכתבתי - נהנתי מהדרך והסיום היה... נו, סתם סיום.

 

אגב, לצערי זה לא קורה רק בסדרות stand alone. ראיתי יותר מדי סדרות המשכיות שפשוט איבדו עצמן לדעת (או שמעולם לא היה להן והן סתם נשענו על רעיון מגניב וכמה פרקים ראשונים מעולים). יש כמובן גם הרבה סדרות שהן כאילו המשכיות - כל פרק עומד בזכות עצמו אבל העלילה הראשית מתקדמת לאט. שם הם בכלל מתפרעים...

דוגמא טובה לערימת זבל היא V, סדרה שעד היום אני לא מבין למה ראיתי עד הסוף. גם ל-alias היו הרבה קטעים מפגרים אבל משום מה נהנתי ממנה. alcatraz לא התקדמה מעבר לעונה הראשונה (שגם ממנה דווקא נהנתי) אבל בהחלט עשתה סימנים שהיא הופכת לכזאת. fringe נחשבת כזאת, אבל האמת שנהנתי ממנה מאוד. את person of interest אני עדיין רואה למרות שהיא לגמרי כזאת. לא יודע מה עובר עלי. וכמובן שיש את battlestar galactica שמתחפשת לסדרה מתוחכמת ומגניבה, אבל בפועל גם הייתה מאוד בעייתית מבחינת תסריטית. ועדיין, גם ממנה נהנתי מאוד ואפילו אהבתי את הסיום, עד כמה שהוא מופרך ופלצני...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
ראית אבודים עד הסוף, נכון? כל פרק מתח אותך, הלהיב אותך, עניין אותך, פתח אצלך כמה סימני שאלה וסגר כמה? (סגר פחות, כמובן...) - אז זה בדיוק ההגדרה של תסריט מצוין ועלילה מעניינת. את זה הם ידעו לעשות נהדר. אני גם מסכים שזו הונאה אבל כמו שכתבתי - נהנתי מהדרך והסיום היה... נו, סתם סיום.

זה לא רק שהסיום היה סתם סיום, מהסיום ומראיונות שנערכו עם התסריטאים לאחריו, עולה כי רוב הסיפורים נכתבו סתם, בלי רקע מאחורי זה. הם גרמו לנו לחשוב שיש עומק, פאזל, משהו - בפועל הם סתם עשו לנו קליף-האנגרס בלי לשלוח יד ולהחזיר אותנו לקרקע לאחר מכן. אם נשב אני ואתה 10 דקות אני מבטיח שנוכל לרשום 20 דברים מוזרים, אבל לגרום ל20 דברים האלו להתחבר באופן מניח את הדעת ולא צפוי - זו האומנות.

 

ובכל מקרה, כבר התייחסתי לכל זה באחת ההודעות הקודמות:

אבודים גם אני אהבתי, אבל שים לב - אבודים זו לא פחות מהונאה. ההנאה שלנו ממהלך הסדרה היא סתמית, בסופו של דבר הרוב המוחלט של הסימני שאלה נותרו פתוחים, והתסריטאים הודו שלא היה רעיון מאחורי העלילה ושהם המציאו את זה as they went along. שים לב שסוף העונה האחרונה לא פותר כלום, מלבד את אותה עונה ספציפית. עלוב, ומקומם.

אז למרות שבמהלך הסדרה אהבתי לצפות בה, ברטרוספקטיב לא אהבתי שום דבר - זה כמו שתצא עם מישהי, ויום אחד תגלה שהיא גבר: באותו רגע, כנראה שכל הרגעים האינטימיים פתאום לא ייראו כ"כ טוב.... XD

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

למי שמעדיף את הסדרות שלו בריטיות, אני ממליץ בחום על הקומדיה הזאת:

http://www.imdb.com/title/tt0387764/

 

אני ראיתי את 6 העונות הראשונות, לא ידעתי אפילו שיש עוד (עכשיו שאני יודע, ברור שאצפה).

הבעיה היא שכנראה לא תמצאו כתוביות... תודיעו לי אם כן.

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

פורסם

נרשם לשרשור כי לא מוצא לעצמי מה לראות. לאחרונה ראיתי משחקי הכס, blood line ,בית הקלפים.

עברתי לדברים קלילים יותר כמו הפמליה(שחרשתי אותה בחודש בקלילות) וbetter call soul (מעולה!) ועכשיו אני מתחיל למחזר דברים מפעם.

התחלתי לראות the wire, איכותי בטירוף אבל קצת כבד.

התחלתי לראות בפעם השלישית את הסופרנוס שלדעתי היא הסדרה הכי טובה בכל הזמנים אבל זה גם כבר מעייף אותי.

 

בקיצר, לא מוצא שום דבר שמדביק אותי למסך.

נעבור על השרשור נראה מה אתם ממליצים.

פורסם

לא יודע אם אמרתי בעבר אבל

Daredevil מעולה לחלוטין

Penny Dreadful הזויה ומעולה

התחלתי לראות SARAH CONNOR CHRONICLES - עדיין לא יודע אם כדאי לי להמשיך (אם יש מישהו בעניין שמכיר)

Opel Adam S 2017

פורסם

שלומי לא לדאוג, כבד אבל איכותי - נותן פייט לסופרנוס. אל תוותר!

(גם מפרק 4~ בערך, זה מרתק, לדעתי לפחות)

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

יש סדרה ישנה של HBO שמאוד אהבתי, rome. שתי עונות, קצת כבדה אבל מעניינת. לא ברמה של הסופרנוס והחוט, אך גם לא מאוד רחוק.


×
×
  • תוכן חדש...