Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5889 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

סתם מחשבה שעברה בראשי:

 

בלי קשר למערכות קירור בשמן שהיו במנועי בוקסר של פולקסווגן או פורשה וסיטרואן.

מדוע לא ניתן/לא כדאי היום להשתמש בשמן במקום בנוזל מבוסס מים לקירור מנועים ע"פ מבנה המערכת הרגילה:

רדיאטור + מאוורר + משאבה (בואו נניח שאת הצנרת הגומי נחליף במשהו עמיד יותר).

 

האם מערכת כזו לא תהיה עמידה יותר לחום (טמפ' רתיחה)? לקורוזיה?

 

למה לא בעצם?

פורסם

שמן סופח חום פחות טוב מנוזל קירור

שמן אוכל רכיבי גומי

האימפולר של המשאבה לא בנוי להניע נוזל סמיך כמו שמן

שמן יצור התנגדות גדולה להזרמה

 

להמשיך ?

פורסם

שלום

במנועי קירור אויר קיררו את השמן כדי לקרר את השמן מישום שמקדם הקירור של מנועי קירור אויר הוא נחות מקירור מים ולכן נתנו גיבוי על ידי קירור השמן .

בברכה .

נא ליישר קו עם כללי החתימה באתר.

פורסם

גם כיום יש מכוניות שבנוסף לקרור נוזל יש להם קרור שמן .

פורד טאורוס למשל , יש קרור שמן לנוזל ההגה ולשמן הגיר .

יש גם אופנועים עם קרור כפול - שמן ונוזל .

הכל תלוי בהספק ובחום שהמנוע מייצר .

פורסם

אצלי בקרניבל יש כמה רדיאטורים:

-לשמן מנוע שמתקרר על ידי הנוזל קירור.

לשמן גיר.

-למזגן.

-לנוזל קירור.

לאוויר.(אינטרקולר)

 

פעם היה רק קולר שמן קטן בחיפושית והיא נוסעת גם בחום גבוה ,לא כמו המכוניות היום.

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

פורסם
גם כיום יש מכוניות שבנוסף לקרור נוזל יש להם קרור שמן .

זה לא בדיוק אותו עקרון - קירור השמן שאתה מדבר עליו לא בא לקרר את המנוע או הגיר.

פשוט לקרר את השמן שכבר נמצא בתוך מערכת הגיר (תפקידו העיקר כמובן של השמן לא לקרר, אלא לסכך את חלקי הממסרות, אך מוסיפים לו קירור ע"מ להאריך את חיי הגיר ולמנוע ממנו להגיע לטמפ' גבוהות מדי).

 

חסרונות נוספים לקירור שמן על פני קירור מים:

  • צמיגותו הגבוהה משמעה התנגדות גבוהה יותר לתנועה - כלומר יש צורך בהשקעת אנרגיה רבה יותר בהנעת השמן במעברי הקירור ובמנוע - וכך יפחת הספק המנוע לשווא.
  • השמן מגיב לשינוי טמפ' חיצונית בצורה עמומה יותר - כלומר יקח לו יותר זמן להתחמם (התארכות שלב ההתנעה הקרה גורר בלאי גבוה וצריכת דלק מוגברת) ויותר זמן להתקרר (פוגע במצב בו התחמם מעבר לטמפ' מומלצת ומאוורר הרדיאטור מתקשה בהפחתת הטמפ').

אשמח לשמוע חסרונות וגם יתרונות נוספים.

בברכה,

שחף בן צבי.

פורסם

האויב הגדול של גיר אוטומטי הוא החום.

ולכן שולחים את השמן להחלפת חום.

יש בגיר המון טפלונים ואטמים ומסבים.

אחרי כל זאת הסיכוך.

אותו כנל פינוי חום ממסבי מנוע, השמן מפנה חום.

את החלפת החום הוא מבצע או בעוקת המנוע(ראה עוקת חלילים) או במצנן חיצון.או במחליף חום שמן מים.(נפוץ באמריקאיות).

לאחר כל זאת סיכוך.

פורסם

הקרור בחיפושית אינו דוגמא טובה .

לחיפושית 1200 היו 34 סוסים .

עם הספק של 120 סוסים כמו שיש היום להרבה מכוניות העסק לא היה עובד .

גם בחיפושית המנוע במקרה טוב היה מתפגר בסביבות ה 100 k .

פורסם
אצלי בקרניבל יש כמה רדיאטורים:

-לשמן מנוע שמתקרר על ידי הנוזל קירור.

לשמן גיר.

-למזגן.

-לנוזל קירור.

לאוויר.(אינטרקולר)

 

פעם היה רק קולר שמן קטן בחיפושית והיא נוסעת גם בחום גבוה ,לא כמו המכוניות היום.

 

שמן מנוע שמתקרר על ידי הנוזל קירור, אינו רדיאטור, אלא מחליף חום.

×
×
  • תוכן חדש...