Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאזדה RX-8 מתה - האם מנוע הוואנקל יומת בגלל תקנות זיהום אוויר?


רועי צוקרמן
שימו לב! השרשור הזה בן 5153 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

Mazda_RX8_2009_02.jpg

 

"אוטוקאר" מדווח כי אחת המכוניות הכי מיוחדות בתעשיית הרכב, מאזדה RX-8 עם המנוע הרוטורי, ירדה מפס הייצור.

מסתבר שמאזדה החליטה כי התאמת המנוע לתקנות הזיהום שנכנסו לתוקף באירופה בספטמבר לא כדאית, ומהנדסיה

מפתחים מחליפה שתוצג בתוך כשנה.

 

אלא שכפי שאוטוקאר מספרים, גם המחליפה בסימן שאלה: המהנדסים של מאזדה מתקשים בינתיים להוריד את משקל

המנוע הרוטורי, כך שהדגם החדש ישקול 100 ק"ג פחות מה-RX-8. יעד שהוצב לכל הדגמים החדשים שתציג מאזדה

בחמש השנים הבאות. גם ענייני תצרוכת דלק/זיהום נמצאים בסימן שאלה.

 

אז האם זה הסוף למנוע הוואנקל? נקווה שלא (אפילו שבארץ "חם מדי" בשבילו :-P).

 

לכתבה המלאה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

זה היה ההסבר של דלק מוטורס ללמה הם לא משווקים את ה-RX-8 בארץ.

כמובן שזה בסתירה לעובדה שהיא משווקת במדינות לא פחות חמות...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התירוץ "חם מדי" פשוט מצחיק. כל מכונית חדשה עוברת בדיקה בתנאי חום וקור קיצוניים. במכוניות שמשווקות בארה"ב, הבדיקה מתבצעת הרבה פעמים בעמק המוות בנוואדה - מקום קצת יותר חם מחולון אחה"צ.

 

באשר למנוע הוונקל, הוא מת ממזמן. מגיע למאזדה כל הכבוד על כך שהם מנסים לשכלל אותו ולתת ל-RX-8 אדג' על פני המתחרות שלה, אבל ברור לכולם שבעידן של מגדשי על ומנועים פצפונים, אין למנוע כזה מקום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באשר למנוע הוונקל, הוא מת ממזמן. מגיע למאזדה כל הכבוד על כך שהם מנסים לשכלל אותו ולתת ל-RX-8 אדג' על פני המתחרות שלה, אבל ברור לכולם שבעידן של מגדשי על ומנועים פצפונים, אין למנוע כזה מקום.

מסכים בהחלט.

יתרונו היחיד של מנוע הוואנקל הוא בקוטנו הפיזי ובצליל המיוחד שלו.

מאזדה השקיעה במהלך השנים סכומי עתק בפיתוחו של מנוע הוואנקל, ואכן הצליחה להביא אותו לרמת אמינות מספקת בהחלט, לאחר ששיפרה את האטימה בקצוות הרוטור - נקודת התורפה העיקרית של מנוע הוואנקל.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאזדה ירדה מהעץ מזמן, ובניגוד לעבר, מנועי וואנקל לא מופיעים יותר בדגמים עממיים יחסית כמו ה RX4 לדוגמא, אלא רק בדגמי הספורט היקרים.

בכל מקרה מגיע לח'ברה ממאזדה צל"ש על ההתעקשות ארוכת השנים וההשקעה העצומה שלהם בפיתוח מנוע גאוני ביסודו, שמירר את חיי כל יצרן שהתנסה בו.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לוואנקל ישנם מספר חסרונות מהותיים, גם לאחר שעניין האמינות נפתר; צריכת דלק ושמן גבוהה וגמישות מועטה. הגדשה יכולה לפתור את הנושא האחרון, אך תגרום לראשון להפוך לאקוטי מתמיד :lol:

 

נהגתי על RX7 משנת 1995(טווין טורבו) ועל RX8. אהבתי מאד את שתיהן(במיוחד את ה-7) - ולא נותר לי אלא להצטער על סירובה של דלק מוטורס לייבא את RX8 לארץ. האקלים החם, למי שעדיין לא הבין, הוא תירוץ לא ממש משכנע. חוסר הידע והפחד ממנועים שיתקלקלו עקב חוסר התיחסות למפלס השמן היו כנראה גורמים משמעותיים יותר.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר הסבר לקטע של ה"בארץ חם מדי בשבילו", אין לו מע' קירור יעודית למדינות חמות?

 

בגלל המבנה ההנדסי של המנוע אין שום דרך לקרר את הבוכנה , נוזל הקירור עובר רק במעטפת של חלל הצילינדר .

במדינות חמות ובתנאים קשים (פקק תנועה באוגוסט) המנוע הנ"ל עלול להתחמם .

מצ"ב תמונה להמחשה (מעברי נוזל קירור בירוק)

250px-Wankel-1.jpg

פולקסווגן-כי חיים רק פעם אחת !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע הוואנקל אולי מת במכוניות אך עדיין משתמשים בו בסוגים רבים של סירות, החל משייט ועד סירות מירוץ.

Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers

:-):arrow::idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע שפה דגמי ה-RX8 הסטנדרטיים נוסעים ללא בעיות מיוחדות,אמינות "נורמלית" של רכב ספורטיבית.

 

הצרות מתחילות ברגע שמתחילים לשפר את המנוע, אז מנועי הוואנקל מתחילים לחשוף את הבעיות שלהם.

 

בלי קשר לסוג המנוע, ה-RX8 היא לטעמי אחת ממכוניות הספורט היותר מעניינות שיש, היא ספורטיבית עם ביצועים לא רעים בכלל ומאוד פרקטית הודות לדלתות התאבדות).

 

זו אחת ממכוניות הספורט היחידות בתצורת "סטייל קופה" שיכולה להתאים למשפחה עם ילדים למשל כי הגישה למושב האחורי מאוד נוחה,שלא כמו ברכבי קופה רגילים שצריך לקפל מושבים קדמיים ולהשתחל למושב האחורי.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שהוונקל הזה הוא בסה"כ משהו שמזדה משתמשת בו על מנת להבליט את רכב הספורט שלה, שלא נותן שום מאפיין מעניין אחר, ואחרת היה נעלם הרחק מאחורה בעולם שבו יש כ"כ הרבה מתחרות מצויינות.

 

יש הרבה המצאות שהן גאוניות על הנייר ובמציאות הן פשוט לא שוות את הנייר שהשתמשנו בו.

 

אם המנוע הזה כל כך גאוני אז הרי שתעשיית הרכב הייתה אמורה לאמץ אותו בחיבוק ידיים, ולמרות זאת, פרט למקרים ספורים מאוד, וגם זה בעיקר באופנועים, כמעט אף יצרן לא הציג מנוע כזה.

 

כנראה שלמרות הרעיון היפה, במציאות זה לא עובד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתרון העיקרי של מנוע הוואנקל הוא בקוטנו הפיזי.

מי שראה פעם תא מנוע של N.S.U RO80 יבין במה מדובר.

לא להאמין איך מנוע כה קטן מבחינת מימדים יכול להניע היטב מכונית כה גדולה.

לא מעט יצרנים ניסו לעשות שימוש במנוע וואנקל, וזה כלל את GM וסיטרואן, וכולם נסוגו מהרעיון, בעיקר בשל בעיות אמינות אקוטיות וצריכת דלק גבוהה.

לאור רמת הניצולת הגבוהה של מנועי הבוכנה, באמת שאין צורך במנוע הוואנקל כיום.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתרון העיקרי של מנוע הוואנקל הוא בקוטנו הפיזי.

מי שראה פעם תא מנוע של N.S.U RO80 יבין במה מדובר.

 

שאלה: האם קוטנו של המנוע בא לידי ביטוי גם במשקל זעום יחסית?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במדינות חמות ובתנאים קשים (פקק תנועה באוגוסט) המנוע הנ"ל עלול להתחמם .

 

קליפורניה מכיר? נוואדה מכיר? מאזדות עם מנוע רוטורי נמכרות שם כבר הרבה שנים ללא בעיות מיוחדות שדווחו.

 

RX8 משווקת גם במדינות ים תיכוניות אחרות, דוגמת יוון ואיטליה(דרום), בהן האקלים לא שונה מהותית משלנו.

 

דלק מוטורס פשוט חיפשו לעצמם חיים קלים. נקודה.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5153 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...