Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תדר תהודה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5992 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש לי ברכב תחושה שתדר מסוים באזור המידבס (80-110 הרץ) מייצר הדהוד כזה, שבו עוצמתו עולה משמעותית, הוא "כואב באוזן" והוא משתלט על שאר התדרים והמוזיקה בכלל.

 

נתקלתי בתופעה דומה (זהה) בבית - יש לי חדר צר (רוחב החדר קטן) ושמתי בו רמקולים מוניטורים אולפניים מופנים לצד הארוך של החדר - שם ביצעתי מדידה וגיליתי שתדר ההדהוד הוא 112 הרץ. גיליתי גם שרוחב החדר הוא בידיוק בידיוק חצי אורך הגל של תדר זה. יעני - תהודה קלאסית, כמו בספרי הפיזיקה.

 

ספוגי בליעה אקוסטים שהתקנתי על הקירות הצדדים עזרה בהורדת כמה DB מההדהוד אבל ממש לא פתרה אותו, צריך להפעיל שם room correction מסיבי ומדויק כדי לקבל תוצאה סבירה.

 

ברכב, מן הסתם, לא יהיו ספוגים אקוסטים (יש איטום+DEFLEX בדלתות), וגם אני לא יודע האם התהודה נובעת מרוחב כל הרכב או מהתא שהמידבס "רואה" בדלת.

מעבר לתיקון אקולציה בQ גבוה בתדר הסורר - האם יש פתרונות "יפים" יותר?

 

תודה

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

טוב - בפעם הקודמת כעסתי עליך שלקחת את הזמן לעשות חורים בדלתות...

 

עכשיו - תבנה תיבות :-P

 

או שתנסה להקטין קצת את הנפח הפנימי בין הדופן הפנימית לחיצונית של הדלת - בעזרת פוליאוריטן מוקצף - אבל! זה לא פשוט

 

אתה תצטרך גם לדאוג לשמור על הניקוז בדלת שלא יסתם וגם לדאוג לחתוך מהקצף את האזור לתוכו החלון צריך להחליק פנימה כשהוא יורד למטה במסילה.

 

רזי עשה את זה במאזדה שלו.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

לצערי אין לי תמונות של תהליך שכזה אבל אתה יכול להתחיל בהקצפה של שכבה דקה לכל אורכה ורוחבה של החלק העליון של הדופן הפנימית או אולי אפילו להקציף את הפנים של הדיפון ולאט לאט לכרסם ממנו את הקצף באזורים שהוא מפריע.

 

זה גם רעיון להורדת נפח... זו עבודת נמלים.

 

ותזהר מאוד לא לפגוע בדיפון - תחסום של אפשרות של מעבר של קצף נוזלי מהצד הפנימי לחיצוני שלו כי חבל שילך לך דיפון - זה חומר מ-א-ו-ד דביק.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

חצי אורך גל בתדר 112 הרץ הרבה יותר גדול מכל רוחב דלת, שום פתרון יצירתי שהועלה למעלה לא יעזור לך.

תעשה מדידה כאשר הדלת פתוחה, אני בטוח ב 99% שמדובר ברכב עצמו.

 

ו LANOS תבדוק לפחות את הדברים שאתה כותב.

פורסם

תנסה לדחוף קצת סמרטוטים לתוך הדלת או בין הדיפון לדלת ותראה אם זה מפחית את הבעיה. זו בדיקה יעילה, פשוטה, מהירה.

 

מעבר לזה - כנראה שאתה תזדקק לאקולייזר רציני.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

הודעה כפולה - בעיית אינטרנט...

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

GOCAR -

ה-112 הרץ מתייחס לבעיה בבית.

 

המחשה מספרית כדי שהעניין יובן:

 

lambda = c/f

 

lambda - אורך גל

c - מהירות הקול = 340 מטר לשניה

f - תדר

 

 

lambda = 340/112 = 3.035

lambda/2 = 1.517 m = 151.7 cm

בול רוחב החדר שלי (אבל לא הרכב שלי)

---

מעבר לזה - משהו לא עושה לי הגיון: אם זה קורה אצלי ועכשיו הרמקול מותקן לתוך חלל הדלת האטומה, כמו בכל רכב נורמאלי (שעשה איטום) -- למה זו לא בעיה נפוצה??

פורסם

GO CAR

 

אל תמהר להסיק מסקנות :-P

 

בכל זאת יש לי קצת נסיון פרקטי עם מידבאסים של מוראל...

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

LANOS מצטער לא הבנתי את הבחור, חשבתי שהבחור ביצע מדידה ברכבו ויש לו גל עומד בתדר סביב 100 הרץ.

 

MINBOMB

תבצע מדידה ברכב ומשם ניתן לראות איך לפתור את הבעיה.

פורסם

GOCAR - מה אתה רוצה את התדר הספציפי? זה מה שיגרום לך למצוא לי פתרון?

בוא נגיד שזה 80 (מה שראיתי בRTA הראשוני שעשיתי בסופש)

יש לך פתרון?

פורסם

אני לא רוצה כלום, אני מנסה לעזור לך, אבל בגלל הזלזול שלך ממש לא בא לי לעשות את זה.

 

לתדר שבו זה מתרחש יש הבדל, ונותן כיוון למקור הבעיה.

פורסם

אין זלזול ממש לא, לא מכיר אותך או את הידע שלך, אשמח אם תעזור - נכנסת לשרשור הסקת מסקנות לא נכונות ונכנסת באדי בלי סיבה. פשוט לא הבנתי מה אתה מבקש (אמרת מדידה).

בוא נלך כרגע על 80, כי זה מה שאני זוכר מהמדידה של שבת.

בקרוב אעשה RTA נוסף ואם יהיה שינוי אז אעדכן.

מה לעשות במקרה של 80 הרץ?

 

(דבר אחד שעשיתי זה לחתוך את המידבסים ב80 הרץ ומעלה במקום 63 והעלתי את הסלופ ל18DB, זה עוזר אבל לא פותר)

פורסם

גל עומד בתדר כזה נגרם בדרך כלל מתא הנוסעים של הרכב.

במצב כזה אין לך הרבה אפשרויות, רק לחתוך מלמעלה את המידבסים ואת הסאב מלמטה לתדר.

כדי להיות בטוח שזה המקור תבצע מדידה לדלת כאשר היא פתוחה.


×
×
  • תוכן חדש...