Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

''''שקע'' בעומק 5-7 ס''מ, אינו מפגע חמור''


The Garlic Press
שימו לב! השרשור הזה בן 7374 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אולי לכבוד השופט יש 4X4 ? או משאית?

 

אני "גיליתי" שבורות, תעלות ושאר ירקות , שהיתי טס מעליהן עם הבליזר, גורמים לנסיעה ממש לא נוחה עם ה XT.

 

אני מציע שישלחו את כל השופטים ליום נהיגה על דו"ג.

עם מנוף אי אפשר לסרוג סוודר { C }

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אולי לכבוד השופט יש 4X4 ? או משאית?

 

אני "גיליתי" שבורות, תעלות ושאר ירקות , שהיתי טס מעליהן עם הבליזר, גורמים לנסיעה ממש לא נוחה עם ה XT.

 

אני מציע שישלחו את כל השופטים ליום נהיגה על דו"ג.

 

אז אתה בעצם מחזק את הטענה שלי.

 

רכב עם מתלה קשיח יותר יספק מענה טוב יותר לבורות.

When a world of oppertunities comes knocking at your door,

Make sure you know where is the rear exit.

 

There's no place like 127.0.0.1

 

הכל עובר בחיים.

גם החיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי איכשהו באופנועים זה שונה?

 

זוג צמיגים,

מתליים, כוחות צד.

 

אולי קצת, אבל לא ממש שונה.

 

אתה מוזמן לרכיבת התרשמות בנושא.

When a world of oppertunities comes knocking at your door,

Make sure you know where is the rear exit.

 

There's no place like 127.0.0.1

 

הכל עובר בחיים.

גם החיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מוזמן לרכיבת התרשמות בנושא.

 

 

 

זה רשמי?

אני ממש נרגש :p

 

אני בכלל בעד ארגון מפגש גדול המשותף גם לאופנוענים וגם למכוניות.

 

(אין לי רישיון לאופנוע אבל אני רוכב נפלא על אופניים)

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אתן לך דוגמא קטנה מעולם האופנועים , אולי זה יהיה לך יותר ברור:

אם אתה נכנס לבור עם R6 ספורטיבי עם מתלים קשיחים הוא יזדעזע הרבה יותר

מאשר אם תיכנס לאותו בור עם טראנסאלפ בעל מיתלים סופגים יותר ומהלך גבוה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חילוק הדעת היה בנושא ספיגה של בולם ספורטיבי לעומת בולם רגיל.

 

דיון לגבי צמיגים זה משהו אחר לגמרי.

כמו שנעשה דיון לגבי יכולות כביש של אופנוע זה או אחרף

ומישהו יבוא ויגיד שצריך לקחת בחשבון את המדבקות שלו.

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מדובר על נוחות או על ספיגה, מדובר על שמירה על קשר עם הכביש.

 

השלב הבא אחרי שמכלול המתלה {בולם+קפיץ} סגר מהלך הוא איבוד הקשר של הצמיג עם הכביש .

 

מתלה רך יסגר הרבה לפני מתלה קשה - ומכאן - יאבד אחיזה קודם.

עם מנוף אי אפשר לסרוג סוודר { C }

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי האישית, ללא גיבוי פיסיקה כרגע.

 

קודם כל, צריך להבחין בין 2 מצבים.

 

הראשון, בהם המתלים עובדים כשורה. דהיינו עוצמת המכה אינה סוגרת את כל מהלך המתלה.

במקרה הזה, טובים המתלים הרכים על הקשים. אלו יאפשרו עקיבה טובה יותר של הגלגל, לעומת מתלי "ספורט", בהם הגלגל, עקב חוסר היכולת של המתלה להסגר מהר מספיק, יבעט מעל לפני הכביש.

 

השני, בהם המכה מספיק חזקה כדי לסגור עד תומם את המתלים הרכים, שם יש יתרון למתלים קשים יותר, שלא יסגרו ועדיין יאפשרו עקיבה כלשהי.

 

בנוסף, סקניה ידידי, יש חשיבות רבה עד מאוד לגודל הגלגל, מבנה הגלגל (יצוק או שפיצים) וסוג הצמיג.

- גלגל גדול יותר יאפשר "בליעת" המהמורה בקלות רבה יותר, מכיוון שאינו "נופל" לתוכה, אלא יותר מרחף מעל שוליה. זאת הסיבה בדיוק לגלגלי "21 קדמיים באופנועי שטח.

 

- חישוק "שפיצים" הוא בעל גמישות עדיפה על חישוק יצוק (לא רלוונטי לפחיות כמובן), ושוב, מאפשר קבלת חבטה ביתר קלות.

 

- ואחרון, סוג הצמיג, או יותר נכון, חתכו. צמיגים בעלי חתך נמוך הם בעלי דופן קשיחה יותר. ולכן לא רק שלא יספגו את המכה בקלות יתרה, אלא גם והיה והמכה חזקה ממש, דופן הצמיג עלול לקרוס רגעית עד כדי מכה ישירה בחישוק. שוב, שימו לב שצמיגי שטח הם בעלי חתך 100 או חתך 90 בדיוק מסיבה זו.

 

ולסיכום - האם בור של 5-7 ס"מ עלול לזעזע את יציבותה של פחית עד כדי סטיית נתיב והתנגשות במכוניות חונות?

תלוי במקרה. מבנה הבור ושוליו, סוג הצמיגים וחתך הצמיגים, "רכות" המתלים, ולא פחות חשוב, סוג המתלים (בפחיות, ישנם מתלים, כמו סרן אחורי "חי" שמתקשים לעקוב בכביש משובש), מהירות הנסיעה ועוד...

 

בקיצור, כל מקרה לגופו.

 

מרוצה טייגר? :roll:

Voy con dios, y si no regreso, estoy con el

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שקיים מצב שכתוצאה מבור של 7 ס"מ אוטו יכול להגיע למצב של איבוד

שליטה.

זה עלול לגרום נזק, עיוותים לצמיג, עיקום בג'אנט וכו', אבל לא לסטיה רצינית

(כמובן שאנחנו ממשיכים את הדיון במהירות מקס' של 50)

 

וטייגר, לא ענית על השאלה שלי אם כאשר זה קרה לך אחזת את ההגה בשתי ידיים כראוי.

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי האישית, ללא גיבוי פיסיקה כרגע.

 

קודם כל, צריך להבחין בין 2 מצבים.

 

הראשון, בהם המתלים עובדים כשורה. דהיינו עוצמת המכה אינה סוגרת את כל מהלך המתלה.

במקרה הזה, טובים המתלים הרכים על הקשים. אלו יאפשרו עקיבה טובה יותר של הגלגל, לעומת מתלי "ספורט", בהם הגלגל, עקב חוסר היכולת של המתלה להסגר מהר מספיק, יבעט מעל לפני הכביש.

 

השני, בהם המכה מספיק חזקה כדי לסגור עד תומם את המתלים הרכים, שם יש יתרון למתלים קשים יותר, שלא יסגרו ועדיין יאפשרו עקיבה כלשהי.

 

בנוסף, סקניה ידידי, יש חשיבות רבה עד מאוד לגודל הגלגל, מבנה הגלגל (יצוק או שפיצים) וסוג הצמיג.

- גלגל גדול יותר יאפשר "בליעת" המהמורה בקלות רבה יותר, מכיוון שאינו "נופל" לתוכה, אלא יותר מרחף מעל שוליה. זאת הסיבה בדיוק לגלגלי "21 קדמיים באופנועי שטח.

 

- חישוק "שפיצים" הוא בעל גמישות עדיפה על חישוק יצוק (לא רלוונטי לפחיות כמובן), ושוב, מאפשר קבלת חבטה ביתר קלות.

 

- ואחרון, סוג הצמיג, או יותר נכון, חתכו. צמיגים בעלי חתך נמוך הם בעלי דופן קשיחה יותר. ולכן לא רק שלא יספגו את המכה בקלות יתרה, אלא גם והיה והמכה חזקה ממש, דופן הצמיג עלול לקרוס רגעית עד כדי מכה ישירה בחישוק. שוב, שימו לב שצמיגי שטח הם בעלי חתך 100 או חתך 90 בדיוק מסיבה זו.

 

ולסיכום - האם בור של 5-7 ס"מ עלול לזעזע את יציבותה של פחית עד כדי סטיית נתיב והתנגשות במכוניות חונות?

תלוי במקרה. מבנה הבור ושוליו, סוג הצמיגים וחתך הצמיגים, "רכות" המתלים, ולא פחות חשוב, סוג המתלים (בפחיות, ישנם מתלים, כמו סרן אחורי "חי" שמתקשים לעקוב בכביש משובש), מהירות הנסיעה ועוד...

 

בקיצור, כל מקרה לגופו.

 

מרוצה טייגר? :roll:

 

מסכים לחלוטין עם מקסמקס, ידידי בניכר , למעט סייג אחד:

מכה מספיק גדולה שתסגור מהלך מיתלה "רך" תקפיץ לאויר הרבה קודם גלגל שמחובר

למיתלה "קשה".

הדוגמא שהבאתי היתה קיצונית במיוחד בכדי להקצין את ההבדל.לא מדובר על שוני בגודל

הגלגל או סוג בחישוקים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי האישית, ללא גיבוי פיסיקה כרגע.

 

קודם כל, צריך להבחין בין 2 מצבים.

 

הראשון, בהם המתלים עובדים כשורה. דהיינו עוצמת המכה אינה סוגרת את כל מהלך המתלה.

במקרה הזה, טובים המתלים הרכים על הקשים. אלו יאפשרו עקיבה טובה יותר של הגלגל, לעומת מתלי "ספורט", בהם הגלגל, עקב חוסר היכולת של המתלה להסגר מהר מספיק, יבעט מעל לפני הכביש.

 

השני, בהם המכה מספיק חזקה כדי לסגור עד תומם את המתלים הרכים, שם יש יתרון למתלים קשים יותר, שלא יסגרו ועדיין יאפשרו עקיבה כלשהי.

 

בנוסף, סקניה ידידי, יש חשיבות רבה עד מאוד לגודל הגלגל, מבנה הגלגל (יצוק או שפיצים) וסוג הצמיג.

- גלגל גדול יותר יאפשר "בליעת" המהמורה בקלות רבה יותר, מכיוון שאינו "נופל" לתוכה, אלא יותר מרחף מעל שוליה. זאת הסיבה בדיוק לגלגלי "21 קדמיים באופנועי שטח.

 

- חישוק "שפיצים" הוא בעל גמישות עדיפה על חישוק יצוק (לא רלוונטי לפחיות כמובן), ושוב, מאפשר קבלת חבטה ביתר קלות.

 

- ואחרון, סוג הצמיג, או יותר נכון, חתכו. צמיגים בעלי חתך נמוך הם בעלי דופן קשיחה יותר. ולכן לא רק שלא יספגו את המכה בקלות יתרה, אלא גם והיה והמכה חזקה ממש, דופן הצמיג עלול לקרוס רגעית עד כדי מכה ישירה בחישוק. שוב, שימו לב שצמיגי שטח הם בעלי חתך 100 או חתך 90 בדיוק מסיבה זו.

 

ולסיכום - האם בור של 5-7 ס"מ עלול לזעזע את יציבותה של פחית עד כדי סטיית נתיב והתנגשות במכוניות חונות?

תלוי במקרה. מבנה הבור ושוליו, סוג הצמיגים וחתך הצמיגים, "רכות" המתלים, ולא פחות חשוב, סוג המתלים (בפחיות, ישנם מתלים, כמו סרן אחורי "חי" שמתקשים לעקוב בכביש משובש), מהירות הנסיעה ועוד...

 

בקיצור, כל מקרה לגופו.

 

מרוצה טייגר? :roll:

 

מסכים לחלוטין עם מקסמקס, ידידי בניכר , למעט סייג אחד:

מכה מספיק גדולה שתסגור מהלך מיתלה "רך" תקפיץ לאויר הרבה קודם גלגל שמחובר

למיתלה "קשה".

הדוגמא שהבאתי היתה קיצונית במיוחד בכדי להקצין את ההבדל.לא מדובר על שוני בגודל

הגלגל או סוג בחישוקים.

 

אם כך, אתה מסכים ב100%...זה בדיוק מה שאמרתי, במצב השני...

:twisted:

Voy con dios, y si no regreso, estoy con el

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שקיים מצב שכתוצאה מבור של 7 ס"מ אוטו יכול להגיע למצב של איבוד

שליטה.

זה עלול לגרום נזק, עיוותים לצמיג, עיקום בג'אנט וכו', אבל לא לסטיה רצינית

(כמובן שאנחנו ממשיכים את הדיון במהירות מקס' של 50)

 

וטייגר, לא ענית על השאלה שלי אם כאשר זה קרה לך אחזת את ההגה בשתי ידיים כראוי.

 

שתי ידיים.

 

המתלה הקדמי נסגר לגמרי.

מכיר את הבום הזה שאתה חושב שחצי רכב מתפרק לך בידיים?

 

ואם תשים לב, אז בפורום מכוניות אמרו כבר כי בור של 10 ס"מ יכול להפוך כל אוטו, אז איבוד שליטה הוא טריוואלי.

 

כל מקרה לגופו כמו שאמר המקסיקני.

 

אני נראה לי הולך לבדוק את העניין.

 

תאורטית סקניה צודק במה שאמר וגם אתה.

אבל העניין הוא שמתלים אמורים להיות פרוגרסיביים.

לא סטטיים.

 

המתלה אינו נסגר ונפתח באותו הכוח לאורך כל מהלכו כי אם רך יותר בחלקו הראשון, ומקשיח והולך ככל שהוא נסגר, על מנת למנוע סגירת מהלך.

 

המתליים הללו הרבה יותר אפקטיביים ברכבי ספורט, ולכן אני עדיין מתקשה להסכים על העניין.

 

קח R600 לדוגמא.

אופנוע עם מתליים פרוגרסיביים מעולים, קשיחים. ספורטיביים ונהדרים.

תעבור איתו על פניה על מספר באמפים תוך כדי הטיה.

האופנוע ישאר בקו הפניה.

 

קח 600F. אופנוע עם מתליים, הממ, פחות ממזהירים במצב קיצוני ותעבור על אותו סט פניות.

הסיכוי שתאבד אחורי/קידמי/שניהם הוא הרבה יותר גבוה.

 

אני טועה פה?

When a world of oppertunities comes knocking at your door,

Make sure you know where is the rear exit.

 

There's no place like 127.0.0.1

 

הכל עובר בחיים.

גם החיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור ש10 ס"מ יכולים להפוך כל רכב,

אבל זוהי פונקציה של הרכב בשקלול עם מהירות הנסיעה שלו.

 

אני התנתי מהירות של עד 50 קמ"ש.

 

אני לא מבין כל כך גדול בדברים האלה,

אז כדי שנוכל ללמוד מה שיותר מהדיון,

אולי כדאי שתמשיכו ותוסיפו את דעתכם בפורום הכללי ונראה

מה יש לשלומי או למישהו אחר להגיד בתגובה...

 

אני נראה לי הולך לבדוק את העניין.

:shock:

מה? ללכת לחפש בור של 10 ס"מ ולדהור אליו ב50 קמ"ש?

ואז לקחת את הGTI של סבתא שלך ולנסות שוב, ולתהות על ההבדל? :?

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7374 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...