Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6294 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הדלת איננה אטומה למים, ובזמן גשם/רחצה נכנסים מים מאזור השמשה, ומתנקזים בתחתית הדלת. הניילון נועד למנוע הרטבה של הריפוד מבפנים והריסתו עם השנים.

 

אגב נושא זה, חשוב לבדוק מעת לעת את חורי ניקוז המים בתחתית הדלת , ולפתוח אם נסתמו. סימן טוב לסתימת החורים הוא קולות שיקשוק מים בזמן טריקת הדלת. :wink:

 

נמרוד

פורסם

בניגוד למה שמקובל לחשוב, זה לא תפקיד הניילון.

הניילון נקרא vapor barrier כלומר - מחסום אדים.

כשאתה נוסע ברכב ביום קר, על השמשה מתעבים אדים. אותם אדים, אם אין ניילון, מתעבים גם בתוך חלל הדלת. לשמשה יש מפשיר אדים, לחלל הדלת אין, ואז נשארת המון רטיבות בתוך חלל הדלת, רטיבות שנכנסת לתוך התפרים של הפח וגורמת לרקבון. אותם אדים מתאדים כלפי מעלה, ואז מתעבים שוב בתוך החלל, על הפח, ואז שוב מתאדים כלפי מעלה.. בשורה התחתונה הם שם עד הקיץ. אפשר לראות בהרבה מכוניות שבדלת אחת יש ניילון ובשניה אין איך הדלת שאין בה ניילון רקובה מבפנים וזו שיש בה, נראית טוב.

 

אסף.

פורסם

אני מוכרח לומר שזה פעם ראשונה שאני שומע את ההסבר המוזר הזה.

 

אם ההסבר שלך היה נכון, ביום קר היתה מצטברת המון לחות בין ריפוד הדלת ליריעת הניילון, והורסת את הריפוד חיש-קל. אתה מוזמן לבדוק איך נראה פנים הדלת שלך לאחר שטיפה - הכל רטוב מבפנים, והניילון זה הדבר היחיד שמגן על ריפוד הדלת.

 

נמרוד

פורסם
בניגוד למה שמקובל לחשוב, זה לא תפקיד הניילון.

הניילון נקרא vapor barrier כלומר - מחסום אדים.

כשאתה נוסע ברכב ביום קר, על השמשה מתעבים אדים. אותם אדים, אם אין ניילון, מתעבים גם בתוך חלל הדלת. לשמשה יש מפשיר אדים, לחלל הדלת אין, ואז נשארת המון רטיבות בתוך חלל הדלת, רטיבות שנכנסת לתוך התפרים של הפח וגורמת לרקבון. אותם אדים מתאדים כלפי מעלה, ואז מתעבים שוב בתוך החלל, על הפח, ואז שוב מתאדים כלפי מעלה.. בשורה התחתונה הם שם עד הקיץ. אפשר לראות בהרבה מכוניות שבדלת אחת יש ניילון ובשניה אין איך הדלת שאין בה ניילון רקובה מבפנים וזו שיש בה, נראית טוב.

 

אסף.

 

יש לך ביסוס לעניין

אני יכול להראות לך דלתות בנות 30 שנה אחת עם נליון מאותו רכב

ושניהם רקובות באותו מצב

 

מבחינת חומר

אני עשיתי דיקט למרות שהרבה לא עושים את זה בגלל שזה מרעיש , בגדול אם הדיפון תפוס חזק ולא רוקד אין שום סיבה שיהיה רעש , מהסיבה הזו אנשים עושים מזונית

mustang 67 GT, 302 engine t5

פורסם

תודה על התשובות ואני מצטער שאני קרציה, אך אני מנסה להבין ונראה לי שיש מקום להתעקש (אולי נלמד מזה דבר חאד או שניים).

 

המסקנה ממה שנאמר כאן, היא שזה בא לפתור בעיה של רטיבות/מי גשמים/כדומא.

 

אולם, הבנתי שאת הניילון מדביקים עם סיליקון שחור והבנתי שאותו סיליקון גם הוא משמש יותר כבידוד מאשר כחומר הדבקה (שאחרת היו מדביקים את הנילון עם דבק מגע או חומר דביק אחר).

 

עכשיו - גם את אותו סיליקון שחור מורחים על הדופן הפינימית של הדלת, קרי - על הפח, שבוודאי צבוע גם הוא בצבע מיוחד למניעת קורוזיה וכדומה.

 

האם כל זה לא מוגזם? צבע על הפח, סילקון שחור ואח"כ נילון?

 

אז הייתי סקרן והלכתי לפרק את כיסוי הדלת מהאוטו שלי. יש לי גיפ גראנד שירוקי בן 4 שנים. אין שם שום נילון. מעבר לכיסוי עצמו שהוא הומוגני מכל הכיוונים, ישנם רק קליפסים שמחברים אותו לפח של הדלת. וזהו. לא סיליקון, בטח שלא נילון.

 

למרות שההסבר של נמרוד נראה לי יותר משכנעי, אולי בכל זאת הנילון נועד למשהו אחר?

 

תודה,

אלירן

On the seventh day, god created MUSTANG

 

אתר מועדון המוסטנג הישראלי: www.mustangclubofisrael.com

ובפייסבוק: Classic Mustang of Israel

פורסם

אתה בטוח לגבי הצ'ירוקי?

האם בדקת גם באיזורים בהם אין "פח" של הדלת או רק במבט חטוף פנימה?

 

סער.

פורסם

ההסבר של נמרוד הוא הנכון,

 

אלירן

לגבי זה שבשירוקי אין לך ניילון זה בטוח בגלל שהורידון אותו בעבר.

בעלי מקצוע רבים שפותחים את הדלת כדי לתקן מנגנון חשמלי של החלון מורידים את הניילון ולא מחזירים.

 

דודי

מה שאתה אומר לא הגיוני, כנראה ששתי הריפודי דלתות רקובים כי נכנס מים ממקום אחר.

פורד קפרי 1600GT 1973 + פורד קורטינה 1975 1600XL + פורד פוקוס 2005 1600 GHIA

מעוניין במידע על קפרי או כל פורדים ישנים אחרים נטושים/זרוקים/למכירה.

פורסם
ההסבר של נמרוד הוא הנכון,

 

אלירן

לגבי זה שבשירוקי אין לך ניילון זה בטוח בגלל שהורידון אותו בעבר.

בעלי מקצוע רבים שפותחים את הדלת כדי לתקן מנגנון חשמלי של החלון מורידים את הניילון ולא מחזירים.

 

דודי

מה שאתה אומר לא הגיוני, כנראה ששתי הריפודי דלתות רקובים כי נכנס מים ממקום אחר.

דיברתי על הדלתות

mustang 67 GT, 302 engine t5

פורסם

גם בכלי רכב שבהם הדיפון הפנימי מפלסטיק פשוט, יש ניילון. פלסטיק לא נהרס ממים. הניילון מונע מהמים שבאים מבחוץ להיכנ לאוטו, וזה נכון, אבל זה בונוס. לא הייעוד המקורי שלו.

לטובת הדיון אני מחפש חומר כתוב על זה... בינתיים מצאתי את זה:

http://www.shagadelic.org/VW/info/gmbulley-soundproof/intrir2.html

 

אסף.

×
×
  • תוכן חדש...