Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6327 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

רפי, האם יש טעם לפנות לאדם שמתעקש? אולי יש לך אופציה של מישהו יותר טוב? גם כך שילמתי לו 160.- שקלים על החלפת מצת..

פורסם

בדקתי וזה בסדר. בית המצית הוחלף לתקין והחוטים אליו עבים כראוי.

במפזר החום עצמו הותקן נתיך של 10A בלבד כדי שאם צריכת הזרם תהיה גבוהה או קצר ישרף הנתיך עצמו ולא החוטים אל בית המצית.

כעת הכל ברור וסע כך ורק במידה והנתיך במפזר החום עצמו ישרף אז יהיה צורך בהגדלתו ובביצוע חיבור ישיר אחר.

בברכה - רפי לין :-)

פורסם

רפי - ואיזה חיבור אתה ממליץ להתקנת מצבר בפגאז'? (כלומר - האם ואיזה פיוז קרוב למצבר לחבר)

היכן שבטוח, כדאי, וסביר לנהוג מהר - הזהר!

שם השוטר מחכה...

פורסם

רכב פרייבט.. רגיל. כדי לפנות מקום :lol: בתא המנוע לדברים "חשובים" יותר, יש כאלו שמעבירים את המצבר לתא המטען מאחור, ומחברים את ה(+) עם כבל איכותי מהמצבר במטען לחיבור המקורי שלו בתא המנוע. בחיבור כזה מתעוררות בעיות ולצידן פתרונים:

1. סכנה בזמן תאונה מאחור (את המצבר מקבעים עם תושבת יעודית לריצפת תא המטען)

2. סלילת הכבל היא בד"כ מתחת לרכב, וקצר שם עקב מכה בתחתית יכולה לשרוף את האוטו (אז שמים פיוז)

3. אם שמים פיוז ביציאה מהמצבר, הוא יישרף בהנעה (אז שמים פיוז גדול יותר אבל אז הוא לא מונע שריפה..)

 

אצלי ספציפית יש מצבר קטן מימדים של 72Ah עקב צורך להניע מנוע דיזל (ה-60A מתקשה, 65A עושה את העבודה, אז לקחתי 72A - שיהיה)

 

איך מחברים דבר כזה, מבלי להסתכן בצליית הרכב ?

היכן שבטוח, כדאי, וסביר לנהוג מהר - הזהר!

שם השוטר מחכה...

פורסם

כבל ה + הראשי ממצבר הרכב מגיע אל מתנע (סטרטר) הרכב והוא ללא כל נתיך (פיוז) כי עוצמת זרם הפעלת המתנע היא גבוהה

(לזמן קצר).

כפי שכתבת, צריך להעביר, מתא המטען אל תא המנוע, כבל עבה יותר ובצורה שיהיה מוגן ככל היותר הן מפני מגע עם צנור ודודי הפליטה, חלקי המתלה ושהכבל יהיה מקובע היטב ולא יצנח מטה מתחת לרכב ורצוי להגן עליו ע"י שרוול.

חיבור המינוס (הארקה) של המצבר צריך להיות אל מקום טוב ונקי במרכב.

עדיין יש חשש שיהיו מפלי מתח בגלל המרחק מהמצבר בתא המטען ועד למנוע.

בברכה - רפי לין :-)

פורסם

צריכת הזרם של מפזר זה היא גבוהה מאוד, למה שלא תתקן את מערכת החימום המקורית אשר לקחת את החום מהמים של המנוע ? עלול להיות שמפזר החום הזה מיבש את האויר כמו במזגן בבית, כדאי להתיעץ לפני הרכבתו.

פורסם

לרכבים בצפון אירופה יש גופי חימום במערכת בקרת האקלים שפועלים עד שהמנוע מתחמם, מדובר בגופי חימום של 2500W ואך יותר!

אם רוצים להוסיף צרכן חשמלי "כבד" לרכב חייבים למשוך חווט מהמצבר בלבד ודרך ממסר ונתיך בעל זרם גבוה.

יש לבדוק גם אפשרות לחזק את האלטרנטור כי הפעלת צרכן שכזה בסיבובי סרק לזמן ממושך תרוקן את המצבר או תפגע באלטרנטור.

 

לא מדובר בהתקנה מסובכת כלל וכלל אך בכל זאת חשוב לעשות אותה כמו שצריך כדי להמנע מקצרים, פגיעה באלטרנטור, שריפת חוטי חשמל או אפילו שריפת הרכב!

×
×
  • תוכן חדש...