Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6363 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי

 

היום היה לי שיעור נהיגה ראשון מתוך ה22 (?) שאני צריך לעבור כדי לקבל רישיון לדרגה C1.

השעה של הנהיגה עברה כמו דקה :-)

היות ויש לי כבר רישיון לרכב פרטי, יצאנו מיד לכביש. הייתי ככה: :shock:

נתחיל מהרשמים מפנים הרכב. תנוחת הישיבה שונה מכל מה שהכרתי עד עכשיו.

הסדר בדוושות הוא אותו הסדר אבל בין הבלם למצמד יש לי את עמוד ההגה. וזה קצת מפריע לרגל. משמאל לדוושת המצמד יש את הבלם מנוע. באוטו רגיל משמאל למצמד יש פשוט מקום לרגל ככה שהיה קצת קשה להתרגל לבלם הזה :-)

 

ידית האיתות, בזמן הפעלתה עושה רעש כל כך חזק שנשמע כאילו שברתי אותה :-D

הבלם לא רגיש בשיט. ליטוף קל לא עוזר ביכלל וצריך ממש להשקיע כדי לעצור אותה, וזה עוד כלום לעומת המצמד.

הדוושה הזאת כל כך כבדה שאני בטוח שאחרי שלוש שנים עם דוושה כזו ואני אהיה יותר בכושר מחייל בשייטת. :-D

 

עוד דבר לגבי בלימה.

בלימת חרום, שכחו מזה! אין דבר כזה במשאית :-D

זה כל כך קשה לעשות בה בלימת חרום שניראה לי פשוט יותר קל לוותר ולפזר את ההולך רגל על השמשה הקדמית (בצחוק כן?)

 

קושי נוסף במשאית הוא כמובן גודלה. (אני מאמין שלא גיליתי לאף אחד שום דבר חדש נכון? :-D)

היא רחבה יותר מכל רכב פרטי, ככה שצריך לשים לב שאני לא מגרד שום דבר מהצד.

היא ארוכה יותר, ככה שצריך ממש להזהר לא להוריד אף אחד כשאני עובר נתיב.

בנוסף צריך תמיד להסתכל במראות כדי שהגלגלים האחוריים לא יעלו על המדרכה/כיכר/הילד של השכן.

 

ההילוכים מאוד מאוד קצרים, צריך תמיד לשחק עם ההילוכים, ובגלל דוושת המצמד הכל כך כבדה זה פשוט בילתי נסבל!

 

עכשיו לפלוסים,

זה מאוד מאוד מאוד כ-י-ף!

לא יודע למה אבל נהנתי מכל רגע!

עוד דבר ששמתי לב אליו זה ה"כבוד" שנותנים לך שאר הרכבים.

אף אחד לא מעיז אפילו לעקוף , לצפור, לחתוך אותי. (אף נהג בכבישי ישראל לא טיפש כל כך smiley1.gif)

מה שלא עושים לתלמידים על רכב פרטי. הנהגים ממש לא סבלניים כלפי תלמידים על רכב פרטי...לפחות ממה שאני ראיתי.

 

 

בכל מיקרה, אחרי השיעור הזה יצאתי עם חיוך טיפשי מאוזן לאוזן ושריר מנופח ברגל שמאל.

 

זהו. רק רציתי לשתף.

I :inlove: MY Mitsubishi

פורסם

להגיד לך דבר אחד?

זה פשוט כיף לנהוג על משאית מנסיון

 

אחרי שאני נוהג על משאית אני פשוט מתבאס מלנהוג על פריבט

 

אני נוהג כבר שנתיים וחצי על משאיות מעל 15 טון(הוצאתי את הראשיון לפני החוק של מעל12)

ואני אומר לך זה ממש קל לנוג על משאית אחרי שמתרגלים

 

 

בהצלחה לך בלימוד על הראשיון אחי :]

 

ותגיד אצלך יש דאבל קלאצ'?

כי אני לא למדתי על משאית עד 15 אני ישר למדתי על מעל 15 ששם יש(אני בצבא נהג הובלה)?

פורסם

אין לי מושג מה זה דאבל קלאצ', יכול להיות יש ואני לא יודע :-)- מישהו מיתנדב להסביר לי מה זה?

אני גם אהיה נהג בצבא, אבל למרחקים קצרים. (לפחות ככה אמרו לי).

בקיצור 3 שנים של כיף :-)

I :inlove: MY Mitsubishi

פורסם
אין לי מושג מה זה דאבל קלאצ', יכול להיות יש ואני לא יודע :-)- מישהו מיתנדב להסביר לי מה זה?

אני גם אהיה נהג בצבא, אבל למרחקים קצרים. (לפחות ככה אמרו לי).

בקיצור 3 שנים של כיף :-)

 

double clutch זה בדיוק איך שהז נשמע

אתה צריל ללחוץ על קלאצ' לשים ניוטרל ללחוץ גז ללחוץ עוד פעם קלאצ' ולהכניס הילוך וצריך לעשות את זה בתזמון טורים נכון אחרת האוטו מקפץ :-o

 

ואם כבר נהג משאית אז הובלה זה המקום חח צפון דרום כל השבוע שאני דווקה היה לי כיף לנסועה מצאלים לנהריה(והיו נסיעות יותר ארוכות מאלה) :wink:

פורסם

כיום אין צורך ללמד העברת הילוכים עם דאבל קלאצ' זה מיותר במשאיות האלו.

עכשיו לאחר ששמת לב כי הנהיגה במשאית קשה יותר,

האם זה ישנה את היתנהגות היחס, תרבות הנהיגה שלךביחס לנהגי משאיות או אוטובוסים?

 

תאר לך מה מרגיש נהג המשאית/אוטובוס שעובד כל יום בנהיגה.

זה לא קל לו. ואתה עכשיו יודע זאת.

 

שתעלה על משאית מסוג סמי טריילר שאורכה מגיע עד כמעט 20 מטרים תבין שלנהג אין שדה ראיה רחב כמו לנהג רכב פרטי.

 

ירון מאיר

 

 

פורסם

יבגני, אני יודע שזה לא ממש קשור לשירשור אבל גם אני הולך לנהוג בצבא בתפקיד נהג בטש שהובטח לי שם שבוע-שבוע.

 

איזה סוג נהג אתה תיהיה?

יש תובלה, נהג קו (בטש), מבצעי...

פורסם

maier,

תרבות הנהיגה שלי שווה ביחס לכולם, לא רק לנהגי רכבים גדולים. אני משתדל להיות סבלני כלפי כולם. (בעיקר ל')

לעומת זאת עכשיו, אחרי שיעור הנהיגה הראשון שלי (ואני כבר ממש מצפה לשני!), נהגי הרכבים הגדולים יקבלו קצת יותר כבוד על הכביש, ויחס שונה, (לטובה).

אפשר לומר שעכשיו אני רואה הכל מזוית שונה לגמרי.

מה שכן, אני לא רואה את עצמי כנהג אוטובוס או סמי טריילר, לדעתי זו עבודה קשה ביותר ולא מוערכת ביכלל.

 

 

piji,

אין לי מושג איזה נהג אני אהיה. הדבר היחידי שאמרו לי זה שאנהג למרחקים קצרים.

יש לי פרופיל 72, וזה עדיין קרבי, אז כניראה שאהיה נהג מבצעי.

בהתחלה רציתי אמבולנס אבל המר/סופה הם אפשרות לא רעה ביכלל.

 

בכל מיקרה, מה שיוצא אני מרוצה. העיקר שלוש שנים של נהיגה :-)

I :inlove: MY Mitsubishi

פורסם

נהג בטש זה טחינה רק נסיעות כל היום בשטחים

מגיעים למצב לפעמים שאת שעות השינה שאמורים לקבל ע"פ פקודות צה"ל לא תמיד מקבלים - שוחק רצח

 

מבה"ד 6 ישלחו אתכם בדרך כלל או לגדודים (חמשושים או שושים) או לבט"ש - שבוע שבוע אבל קשה.

פורסם

בתור אחד שעשה 3 שנים נהג בגבעתי , נהג זה אחד התפקידים הכייפים בצה"ל (אבל לא אחד הקלים :) )

 

אני באופן אישי גם מאוד נהננה לנהוג על משאיות ככל שהרכב גדול יותר זה רק יותר כייף :)

 

שיהיה לך בהצלחה

What's the first rule when into a man's car ?

RESPECT a man's car the man RESPECT you !

×
×
  • תוכן חדש...