Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מי אמר MDC ולא קיבל?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6355 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כתבה על אירוע ה WMDC התפרסמה באתר מסלולים

 

http://www.maslulim.co.il/news-race/74

 

אני רוצה שוב להודות לנותני חסות: חטיבת הספורט של RENAULT , כמובן ל PITSTOP ולכל נותני החסות האישיים למתחרים.

 

אבל הכי הכי הרבה אני רוצה להודות לכם המתחרים, בלעדי הרצון שלכם לאירועים, הביצועים המדהימים, הרכבים השונים והפרגון ההדדי באמת לא היה כלום.

תודה גם לקהל הצופים שמגיע ומעודד, וכמובן לצלמים המוכשרים שמזכירים לנו בין אירוע לאירוע למה אנחנו כל כך אוהבים ספורט מוטורי.

 

" ומה צפוי לנו בעונת 2009?

 

יותר אירועים, חלקם יותר טכניים, חלקם יותר מהירים. יותר מתחרים, יותר רכבים, יותר אימונים, יותר קהל וכמובן יותר פאן.

 

ומשפט אחד לסיום: תמיד, אבל תמיד, יש מה לשפר, ומסלולים שמחה לקבל פידבקים והערות. תנו גם פרגון, החברה של מסלולים חיים יותר מהפרגון וההנאה שבצעו אירוע למענכם מאשר מהשקלים שהם מקבלים עבור יום עבודה זה של 12 שעות + יום הכנה לפני האירוע.

 

בקרוב תתפרסם רשימת האירועים של אליפות 2009. האליפות תהיה כפי הנראה אליפות שנתית, כולל חורף וקיץ. יהי חם. "

 

 

נתראה באירועי ה- MDC של 2009.

 

גידי קרונין

 

מסלולים

  • תגובות 327
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

חיכיתי וחיכיתי אבל לא ראיתי תמונות של האוטו שלי.

מישהו צילם ב1600 את ה106 שלי (XSI אפורה)?

 

 

תודה

יואל

פורסם

הרבה מופתעים מהזמנים שהצליח מורן גוט להשיג עם המאזדה 3, אבל היא כנראה הכי מתאימה לג'ימקנה.

לדעתי יחסי ההעברה הם מושלמים לג'ימקנות איטיות - בדיוק הטווח של ההילוך הראשון של המאזדה, בזמן שהשאר צריכים לערבל בין 1-2.

בלוג הקארטינג שלי - http://www.kartingblog.co.il

פורסם

זה לא רק יחסי ההעברה. זה גם המיעוט היחסי בהספק!

 

קודם כל, לאורך חלק גדול מ-40 השניות של המסלול המכוניות בכלל לא נמצאות בפול גז, או בסל"ד שנמצא על שיא ההספק. למשל בהילוך ראשון אתה נמצא זמן מאוד קצר עם דוושה לחוצה עד הסוף, ובהילוך שני אתה נמצא על 3000-4000 סל"ד בממוצע, שם הרכב שלך מספק אולי חצי מההספק המירבי שלו. עם ה-3, גם בגלל ההילוך הראשון הארוך, גם בגלל המנוע הלא חזק וגם בגלל הגיר האוטומטי שמעביר את הכוח לגלגלים בצורה עדינה יותר, קל יותר לשמור על פול-גז בסל"ד גבוה מבלי להכנס לתת היגוי. בטח שיותר קל מלשמור על פול-גז מבלי להכנס להיגוי יתר במיאטה, כמו שגיליתי... :wink:

 

אז העובדה שלרכב יש פחות כוח והוא מעביר אותו לכביש לאט יותר דווקא עוזרת ליציבות שלו בג'ימקאנה של הילוך ראשון. אם תוסיף למשוואה נהג שיודע בדיוק איך להתקרב למגבלות של האוטו שלו מבלי לעבור אותן - תקבל נוסחה תחרותית מאוד לאירועים כאלו.

 

עוד משהו זה העובדה שדווקא עם רכב חלש יותר קל יותר "לזרום" בפניות החדות. רכב מהיר יותר אולי יאיץ מהר יותר אחרי הפנייה, אבל יצטרך גם לבלום חזק יותר לקראת הפנייה הבאה, וזה משאיר מקום רב יותר לטעויות נהג, בין השאר.

 

בכלל, אני חושב שהתחרויות האלו מוכיחות לנו היטב - כמעט כל המכוניות שקולות בג'ימקאנות של הילוך ראשון ותחילת שני. כלומר, קח נהג טוב ותן לו לעלות על 10 מכוניות שונות ותקבל תוצאות דומות מאוד. צריך איזה 400 כ"ס על הנעה כפולה (או צמיגי סליקס) בשביל לשבור את התוצאה הזאת באופן משמעותי.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

יש להוסיף גם את ההתנהגות הטובה/ ספורטיבית שיש למאזדה 3, מתלים מוקשחים יחסית לקטגוריה ושלדה מתאימה. יחד עם זאת ללא ספק הנהג כאן היה מוצלח במיוחד...

ראובן, חבר מועדון אלפא רומיאו קלאסיק ישראל

בפייסבוק: ALFA ROMEO CLASSIC ISRAEL

נפגשים בימי שישי ביכין סנטר פ"ת החל מ-16:30

פורסם

מסכים עם מה שאמרת ובגדול כמו שאנחנו יודעים, כל עוד אנחנו לא מדברים על דראג או מסלול שמאפשר לכח לבוא לידי ביטוי ולפתוח פערים, החלק החשוב במשוואה זה הנהג.

נהג טוב אכן יוציא תוצאות דומות עם מגוון רכבים שונים מאוד אבל לא צריך להגזים ולהגיד שכמעט כל המכוניות שקולות.

אפשר לראות את זה יפה בכל הטופ-דרייבר או אירועי רכב אחיד שונים שהיו בעבר (כל מיני אלוף האלופים או אירועי יבואן) שבהם קבוצה גדולה של נהגים (רובם מתחרי MDC וותיקים) עשו תוצאות לא 'דומות' אלא כמעט זהות עד כדי מאיות שניה (כמובן שכל פשלה קטנה תוציא אותך מהטווח הזה אבל אם יש מספיק משתתפים אפשר לראות שהרוב מוציאים תוצאות דומות) וכל זה גם במקצים ספורים (בניגוד לטופ-דרייבר שהיה לאורך זמן).

אבל בגדול, כמובן תלוי בתוואי וברכבים הספציפיים, ברוב ה-mdc-ים היו תוצאות מאוד צפופות מרכבים שונים לגמרי וההקצנה הכי יפה של זה שמרשימה אותנו כל פעם מחדש מגיעה בשילוב של מורן גוט שהוא נהג מעולה עם רכב אפור לכאורה (טוב, בצבע הוא באמת אפור אבל אני מדבר על האנדרדוגיות שלו 8) שהרבה לא מעריכים שגם לליסינגומטית הכי פופולרית היום בכביש יש צד ספורטיבי מכובד).

עוד בעניין שלא כל הרכבים שקולים, בגלל זה גם יש קטגוריות. נכון שאפשר למצוא הרבה דוגמאות יפות לזמנים מקטגוריה נמוכה שיכלו להשתלב או אפילו לתת בראש בקטגוריה גבוהה יותר אבל צריך להסתכל יותר לעומק. בין הרכבים הטובים של ה-1600 באמת אין פער גדול לאלה של הפתוחה בג'ימקאנות. רכבים קלים מאוד (כך שיחס ההספק משקל דומה לפתוחה) עם יכולות פניה טובות יותר. בתוואים מסויימים הם אפילו עם היתרון.

במפלצות אפשר לעשות השוואות כאלה רק בגלל מיעוט מתחרים חזקים או בגלל פשלות של החזקים כי הפוטנציאל שם (ומספיק להסתכל על התוצאה הטובה ביותר בכל קטגוריה לאורך כל האירועים שנעשו בעבר) הוא בפער ברור.

 

ניר

פורסם
יש להוסיף גם את ההתנהגות הטובה/ ספורטיבית שיש למאזדה 3, מתלים מוקשחים יחסית לקטגוריה ושלדה מתאימה. יחד עם זאת ללא ספק הנהג כאן היה מוצלח במיוחד...

 

זהו שאני דווקא לא חושב שההתנהגות של ה-3 באה לידי ביטוי כאן ביחס לכמעט כל משפחתומטית אחרת, או סופרמיני מודרנית לצורך העניין. אני מאמין שאצל כמעט כל המתחרות מהקטגוריה (כלומר משפחתיות או סופר-מיני) ניתן להוציא זמנים דומים במסלול מעין זה.

 

ולניר - לא אמרת משהו שונה ממה שאני אמרתי - בג'ימקאנה כזו, קח כל מכונית שאין לה 400 כ"ס והנעה כפולה ותקבל תוצאות מאוד קרובות בידיים של אותו הנהג. רק אצל המפלצות יש זמנים עדיפים משמעותית, וזה נובע משלושה דברים:

1. הספק ומומנט גבוהים מאוד.

2. הנעה כפולה שמאפשרת העברה עדיפה של כל ההספק והמומנט לאספלט.

3. צמיגים איכותיים מאוד שמשלימים את הנ"ל וגם מאפשרים אחיזה עדיפה.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

גידי,

יש לי עוד המלצה: לשנות את הסדר של הזנקת הקטגוריות ביום, בין האירועים בליגה.

הסיבה: חוסר החשיפה של הקטגוריה שלנו "עד 1600".

הצלמים (הרוב) לא אוהבים לבוא מספיק מוקדם בשבלנו.

 

אין סרטון או מספיק תמונות מקטגוריה זו. אפילו הפודיום שלנו לא יצא בכתבות הוידאו באינטרנט.

 

זה שהמנועים פחות רצינים לא אומר שהנהגים הם כאלה.

 

תחשוב על זה.

 

דרך אגב, ה"עד 1600" לא נקראה אף פעם קטגוריית "הג'וניור" (רוני) :wink:

יואל כהן

יואל

פורסם
הרבה מופתעים מהזמנים שהצליח מורן גוט להשיג עם המאזדה 3, אבל היא כנראה הכי מתאימה לג'ימקנה.

 

לדעתי יחסי ההעברה הם מושלמים לג'ימקנות איטיות - בדיוק הטווח של ההילוך הראשון של המאזדה, בזמן שהשאר צריכים לערבל בין 1-2.

 

זה לא רק יחסי ההעברה. זה גם המיעוט היחסי בהספק!

 

קודם כל, לאורך חלק גדול מ-40 השניות של המסלול המכוניות בכלל לא נמצאות בפול גז, או בסל"ד שנמצא על שיא ההספק. למשל בהילוך ראשון אתה נמצא זמן מאוד קצר עם דוושה לחוצה עד הסוף, ובהילוך שני אתה נמצא על 3000-4000 סל"ד בממוצע, שם הרכב שלך מספק אולי חצי מההספק המירבי שלו. עם ה-3, גם בגלל ההילוך הראשון הארוך, גם בגלל המנוע הלא חזק וגם בגלל הגיר האוטומטי שמעביר את הכוח לגלגלים בצורה עדינה יותר, קל יותר לשמור על פול-גז בסל"ד גבוה מבלי להכנס לתת היגוי. בטח שיותר קל מלשמור על פול-גז מבלי להכנס להיגוי יתר במיאטה, כמו שגיליתי... :wink:

 

אז העובדה שלרכב יש פחות כוח והוא מעביר אותו לכביש לאט יותר דווקא עוזרת ליציבות שלו בג'ימקאנה של הילוך ראשון. אם תוסיף למשוואה נהג שיודע בדיוק איך להתקרב למגבלות של האוטו שלו מבלי לעבור אותן - תקבל נוסחה תחרותית מאוד לאירועים כאלו.

 

עוד משהו זה העובדה שדווקא עם רכב חלש יותר קל יותר "לזרום" בפניות החדות. רכב מהיר יותר אולי יאיץ מהר יותר אחרי הפנייה, אבל יצטרך גם לבלום חזק יותר לקראת הפנייה הבאה, וזה משאיר מקום רב יותר לטעויות נהג, בין השאר.

 

בכלל, אני חושב שהתחרויות האלו מוכיחות לנו היטב - כמעט כל המכוניות שקולות בג'ימקאנות של הילוך ראשון ותחילת שני. כלומר, קח נהג טוב ותן לו לעלות על 10 מכוניות שונות ותקבל תוצאות דומות מאוד. צריך איזה 400 כ"ס על הנעה כפולה (או צמיגי סליקס) בשביל לשבור את התוצאה הזאת באופן משמעותי.

 

רוני

 

יש להוסיף גם את ההתנהגות הטובה/ ספורטיבית שיש למאזדה 3, מתלים מוקשחים יחסית לקטגוריה ושלדה מתאימה. יחד עם זאת ללא ספק הנהג כאן היה מוצלח במיוחד...

 

איזה קטע - פתאום מתברר שמזדה 3 היא רכב הג'ימקנות המושלם - רק הטמבלים קונים מכוניות ספורט.

 

הגימקנה לא הייתה רק הילוך ראשון - גם לא למזדה 3, המזדה 3 העבירה ראשון שני לא פחות מהרכבים האחרים שהתחרו, המזדה אולי קלה יותר לשליטה מאשר רכבי ספורט - אבל אין ספק ש 95% מהאנשים פה יוציאו זמן טוב יותר מרכב הספורט שלהם מאשר מהמזדה 3 :!:

 

במקרה שלנו מדובר באמת על נהג מוכשר בטרוף, ברכב שלא מתאים לגימקנה (הדבר היחיד שמתאים פה זה הצמיגים שאכן היו סוג אלף אלף).

 

ניתן לראות שאדם פרנק - נהג מוכשר שמכיר את המסלול טוב יותר מכולם הצליח לעשות זמן פחות טוב על ה 106 ראלי! רכב קל יותר, זריז יותר וחזק יותר (הספק משקל)

 

שימו לב למשה זייסמן - על קיה פרוסיד, ללא צמיגים מיוחדים, ללא התאמה לג'ימקנה - מקום שביעי בפתוחה ... זה לא הרכבים חברה. רק הנהגים!

פורסם
גידי,

יש לי עוד המלצה: לשנות את הסדר של הזנקת הקטגוריות ביום, בין האירועים בליגה.

הסיבה: חוסר החשיפה של הקטגוריה שלנו "עד 1600".

הצלמים (הרוב) לא אוהבים לבוא מספיק מוקדם בשבלנו.

 

אין סרטון או מספיק תמונות מקטגוריה זו. אפילו הפודיום שלנו לא יצא בכתבות הוידאו באינטרנט.

 

זה שהמנועים פחות רצינים לא אומר שהנהגים הם כאלה.

 

תחשוב על זה.

 

דרך אגב, ה"עד 1600" לא נקראה אף פעם קטגוריית "הג'וניור" (רוני) :wink:

יואל כהן

 

+1 :idea:

Power Is Nothing Without Control

פורסם
ולניר - לא אמרת משהו שונה ממה שאני אמרתי

גם לא ניסיתי. אמרתי כבר שאני מסכים בגדול רק רציתי לחדד (ופה אני חושב שטיפה הקצנת) את עניין הרכבים השקולים.

כמו שניב אומר, לא צריך להגזים עם המזדה 3, לא רכב אידיאלי ורוב הנהגים לא יעשו איתה את התוצאות האלה (כבר אמרנו שזה הנהג, לא ? :-)) אבל היא מספיק טובה במסלולים האלה אם מנצלים אותה עד הקצה (ואני מאמין שמורן עושה בדיוק את זה).

 

גידי,

יש לי עוד המלצה: לשנות את הסדר של הזנקת הקטגוריות ביום, בין האירועים בליגה.

הסיבה: חוסר החשיפה של הקטגוריה שלנו "עד 1600".

הצלמים (הרוב) לא אוהבים לבוא מספיק מוקדם בשבלנו.

 

אין סרטון או מספיק תמונות מקטגוריה זו. אפילו הפודיום שלנו לא יצא בכתבות הוידאו באינטרנט.

 

זה שהמנועים פחות רצינים לא אומר שהנהגים הם כאלה.

אני אגלה לך סוד, זאת לא השעה. רוב החבר'ה באים לראות את המפלצות, וכך גם האטרקטיביות עבור הצלמים.

אם תעביר את ה-1600 להיות בסוף היום, תגלה שהרבה הולכים ושוב לא תקבל יותר מדי סרטים/תמונות (אולי קצת יותר כי חלק ישארו אבל גם המוטיבציה שלהם לצלם יורדת כי מה לעשות הרכבים במפלצות מושכים הרבה יותר תשומת לב).

הפתוחה נהנית מקצת יותר תמונות באמת כי היא צמודה למפלצות אבל שוב, השעה ואיכות הנהגים זה לא העניין המרכזי.

אגב, אם אני לא טועה היה אירוע אחד שהחליפו את השעות של הפתוחה וה-1600. לא זוכר אם זה עזר למישהו מבחינת תיעוד אבל אני רק יכול להגיד ששנאתי לקום כל-כך מוקדם :-)

פורסם

אני לא אמרתי שרוב הנהגים יעשו תוצאות כאלו על מאזדה 3. רק אמרתי שנהג טוב באמת יעשה זמנים קרובים מאוד על מאזדה 3 ועל קליאו ספורט או מיאטה, נניח.

 

ואם לא קראו לעד 1600 ג'וניורים - אז מעכשיו כן! :wink:

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק


×
×
  • תוכן חדש...